|
|
Cees C: 1120 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Het grote school topic za 9 feb 2013 - 12:37 | |
| Mijn punten dit rapport:
Chemie: 86% Fysica: 95% Geschiedenis: 77% Grieks: 57,7% Informatica: 80% LO: 80% Nederlands: 75,5% PO: 94,5% Wiskunde: 81,2% Engels: 80% Frans: 56,7%
Vind het eigenlijk nog zeer goed c: |
|
| |
Miss Psycho Unicorn 1191
| |
| Onderwerp: Re: Het grote school topic za 9 feb 2013 - 13:15 | |
| Ergens heb ik het gevoel dat het misschien beter is als ik overweeg om dit jaar te blijven zitten. I dunno... Er zijn wel nog twee periodes waar ik doorheen moet, maar ik zie het licht niet echt meer ;}
Kan ook zijn dat ik weer in mijn: Waarom-doe-ik-dit-allemaal? dipje zit. |
|
| |
Alexx || Nugget 1083 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Het grote school topic di 12 maa 2013 - 17:09 | |
| Mijn totaal punten van: Nederlands: 7.6 Frans: 9.5 Engels: 8.5 Geschiedenis: 7.1 Aardrijkskunde: 5.6 Wiskunde: 8.4 Natuur/scheikunde: 6.6 Biologie: 7.5 Tekenen: 7 Onderzoeken en ontwerpen(O&O): 7.2 Lichamelijke opvoeding: 7.1 Muziek: 6 Totaal punten alles: 81.6 en ik moet nog heel veel proefwerken inhalen dus ik kan mijn punten nog hoger maken + Ik zit in een havo/mavo klas (brugklas) en ik moest 77 punten hebben om naar havo te gaan dus ik heb zeker genoeg voor havo en als ik ga beginnen te leren en hogere punten ga halen kan ik misschien nog een niveau hoger dan havo gaan x alexx |
|
| |
Nathalie 4728 Afwezig "True leader don't create followers, they create more leaders"
"My silience could mean that you're not worth the argument"
| CAT'S PROFILEAge: I've lived for 51 moons, and live further for eternity in StarclanGender: She-cat ♀Rank: |
| Onderwerp: Re: Het grote school topic di 12 maa 2013 - 18:05 | |
| Na zeker dik drie maanden... well eigenlijk dik een jaar ben ik begonnen aan het opbouwen van een normaal school-ritme. Het ging een lange tijd heel erg slecht met mij op school, ik ben toen naar een time-out school gegaan om daar een nieuwe start te maken. Ik had een slecht slaap ritme en mijn lichaam en gezondheid moest zich weer op bouwen. Dus kreeg ik de rooster: elke dag 1 uur in. Nu is dat wel weer beter... Well het slapen en rusten. Maar nog steeds ging het niet goed. Ik wist niet wat ik moest doen op die school.
Gisteren heb ik even een brief geschreven naar mijn leraar:
- De Brief:
Hallo Meneer, Ik vond even geen andere oplossing dan het maar te typen, want mijn papier is weg door de verhuizing. Maar oké, wat ik dus te vertellen heb. Well, vertellen, ik laat het U maar lezen gezien ik geen prater ben. En deze manier heeft vaak zat geholpen bij anderen, want dan word het vaak ook nog het dubbele serieus genomen om dat ik de woorden gebruik die ik gebruiken wil.
Laat ik beginnen met: Ik weet niet meer wat voor nut het heeft om naar jullie toe te komen. Het voelt voor mij niet dat ik echt geholpen word. Ik zit alleen maar te lezen, en tekenen vind ik niet eens meer leuk om te doen, want dat deed ik in het begin vooral vaak. Met mijn school werk aan de gang gaan is ook niet echt een optie, well, het werk van het Nordwin College is gewoon geen optie, gezien ik van me zelf weet dat ik nog liever van het dak af spring dan dat ik terug ga naar díe school, en dus hun school werk maak. Ik wil wel iets doen wat met school dingen te maken heeft, mijn toekomst dus. Maar wat is daar in te doen? Ik had het al gevraagd, maar dan was het dat ik me niet met school dingen bezig moest houden. Maar ik wil verder! Ik wil niet stil zitten en niks doen, kijken naar hoe mijn vrienden verder gaan terwijl ik stil zit en niks doe. Ík wil een goede toekomst met een goede toekomstige opleiding.
Ik wil gewoon bezig met mijn dromen, om die waar te maken. Ik voel me op dit moment zwaar nutteloos op die school. Ik zit midden in een verhuizing, en die tijd dat ik daar ben voelt gewoon aan als een waste of time. Ik wil gewoon nuttig bezig gaan met mijn toekomst. De motivatie is er wel, op 't Nordwin college was alles gewoon fout gegaan, dus ik wil op nieuw beginnen, en een boek lezen of een dak plaat schilderen voelt niet echt nuttig aan.
Groetjes, Nathalie.
Daar staat dus ook een beetje in wat ik allemaal deed die ander half uur op school. Ieder normale leerling zou zeggen: "Dat is een droom leven!" Nou nee, dat is het niet. Wat bereik ik er mee? Zoals in die brief vermeld is, ik wil aan mijn toekomst werken.
Nu is dit de oplossing. Ik ga langere school dagen mee draaien. Ik kom nu 's ochtends 9 uur op school, en 12 uur ben ik uit. Die drie uur dat ik op school ben, ben ik bezig met het actiever maken van mijn hersenen om het zo maar te zeggen. Om als het ware weer te leren hoe ik moet leren; natuurlijk kan ik wel leren, maar om het weer op te bouwen. Ik leer dus om geen stress te krijgen als ik iets of meerdere dingen niet snap. Ik leer op kalm te leren etc.
Éindelijk ben ik weer bezig om richting een normaal school leven te gaan.
Als ik klaar ben op die Time-out school ga ik naar het MBO, of althans, dat hangt er vanaf waar mijn échte niveau licht, gezien dat nu heel onduidelijk is. En vele zeggen dat mijn niveau redelijk hoog ligt. Dus dat word nog ff zien ^-^ |
|
| |
Cato ^^ 2662 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Het grote school topic di 12 maa 2013 - 19:42 | |
| @Alex; Super goed van je dat je zulke cijfers hebt nadat je zo lang ziek bent geweest! Echt ontzettend knap! @Nath; Ook van jou super goed dat je aan je toekomst wil werken! Opbouwen is inderdaad de beste manier, dus echt goed dat je nu gewoon weer verder gaat! (:
Ikzelf had voor de vakantie cp-week en om eerlijk te zijn ben ik heel blij met mijn cijfers. Ik had alleen maar voldoendes (5,5 voor natuurkunde ís een voldoende xD) en ook veel boven de 7. Hierdoor sta ik op het moment ook alleen maar voldoendes en alleen voor wiskunde een 5,9, verder ook alleen maar boven de 6 ^u^ |
|
| |
Kip 1232 Actief ✦Innocence dies screaming, honey, ask me i should know✦
| |
| Onderwerp: Re: Het grote school topic ma 25 maa 2013 - 10:51 | |
| Megh, de basisschool is echt makkelijk. Ik wil naar de middelbare, ik ben mijn klas ook nogal zat. Vorig jaar zat ik nog in een mix groep. Met groep 7 en 6. Er was ook een 'normale' groep 7. Alleen kon er niet een groep 7/8 komen. Maar om de beide groepen 7 bij elkaar te gooien en daar èèn groep van te maken was geen optie. Dan waren er veels te veel kinderen. Dus nu zit ik dus met aardig wat kinderen in de klas die ik niet eens goed ken. Ook begin ik mijn vriend nogal zat te worden... Tijd voor de middelbare dus :'D |
|
| |
315
| |
| Onderwerp: Re: Het grote school topic do 28 maa 2013 - 19:53 | |
| maak NOOIT een werkstuk met zn vieren als er eentje alles op het laatste moment of niet doet en jullie een gezamenlijk cijfer krijgen...
@airkit... bereid je voor op trauma's aan werkstukken... op de basisschool waren ze nog zo leuk........... :'( |
|
| |
1176 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Het grote school topic do 28 maa 2013 - 19:56 | |
| - soulheart schreef:
- maak NOOIT een werkstuk met zn vieren als er eentje alles op het laatste moment of niet doet en jullie een gezamenlijk cijfer krijgen...
Heb het ook meegemaakt, we waren met twee, ik iedere dag gevraagd om af te spreken, dan ik de maandagavond alles in elkaar zetten, een acht gekregen terwijl ik alles alleen heb gedaan D: |
|
| |
315
| |
| Onderwerp: Re: Het grote school topic do 28 maa 2013 - 20:21 | |
| |
|
| |
The one and only real sugar baby ♥ 288
| |
| Onderwerp: Re: Het grote school topic do 28 maa 2013 - 22:09 | |
| - Softcream schreef:
- soulheart schreef:
- maak NOOIT een werkstuk met zn vieren als er eentje alles op het laatste moment of niet doet en jullie een gezamenlijk cijfer krijgen...
Heb het ook meegemaakt, we waren met twee, ik iedere dag gevraagd om af te spreken, dan ik de maandagavond alles in elkaar zetten, een acht gekregen terwijl ik alles alleen heb gedaan D: Heb ik ook een keer gehad. Groepje van vier, ik en een jongen deden alles en een ander meisje dan ook wel iets. En de laatste deed gewoon niks. Het is dat ik het kind niet mocht en daarom naar de docent was gegaan en er wat van heb gezegd. We hadden een vijf gekregen door haar en dat pik ik dus niet c: |
|
| |
Linn <3 2602 Actief And in the middle of this chaos
there was you
| |
| Onderwerp: Re: Het grote school topic do 25 apr 2013 - 18:53 | |
| Ik ben werkelijk HELEMAAL klaar met deze week ._. Mijn leraren denken serieus dat ze alles samen in één weekje moeten proberen te proppen. Mijn week; Maandag: Nederlands Proefwerk Dinsdag: Duits So Woensdag: Grieks Proefwerk, Engels Luistertoets Donderdag: Engels Luistertoest{afmaken}, Frans So, Congres van geschiedenis tot 17:00 VOOR PUNT Vrijdag: Wiskunde Proefwerk, Muziek Zangtoets
Just.. Leave. Me. Alone. Please. |
|
| |
Sharon >D 668 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Het grote school topic do 25 apr 2013 - 19:09 | |
| Ik heb top nieuws gekregen vandaag, ik mag doorstromen naar het derde jaar van tweetalig vwo :') M'n aardrijkskundeleraar (en teamleider) was helemaal trots op onze klas dat we het allemaal zo goed deden en zelfs nog 10 x beter dan de vwo klas, had hij helemaal onderzocht xD En ik heb m'n wiskunde cijfer opgehaald (: (: (: |
|
| |
Dagmar 74 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Het grote school topic di 30 apr 2013 - 17:09 | |
| ugh ik haat wiskunde we moeten TWAALF pagina's maken tegen donderdag dat is echt niet normaal |
|
| |
marijn 1560 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Het grote school topic ma 27 mei 2013 - 1:25 | |
| Ik ben een hele tijd niet naar school geweest door Real Life problemen (die nu opgelost zijn) Ik ga bijna naar de middelbare school middelbare lijkt leuker dan bassisschool niet de hele tijd in één zo'n lokaal schrijven en opgesloten zitten. En ik ga Zowieso iets met dieren doen later, bij een asiel of zo iets. Ik weet nog niet, maar zowiezo dieren! Heb wel zin om naar de middelbare school te gaan |
|
| |
marijn 1560 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Het grote school topic ma 27 mei 2013 - 1:38 | |
| - Brightpaw schreef:
AAAAAH!! Ik verga van de zenuwen! Ik heb nu al t gevoel dat ik de derde klas ga vernagelen, en ik moet niet zo stressen... Iegggg, stresskip dat ik ben >> - Rooster:
How will I survive?[/quote] Whut? *Snapt niks van dat rooster want zit nog op basisschool* Hoe kun je weten wa je moet doen? XD |
|
| |
» Quinty «3 « 131 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Het grote school topic ma 27 mei 2013 - 17:50 | |
| @Marijn; Ik wil je roze wolk niet stuk maken, maar het Middelbaar is echt niet zo leuk als dat het lijkt. Op de basisschool had je tenminste geen zorgen, maar een paar kleine dingetjes huiswerk en een hechte klas. Het middelbaar is een hel vergeleken met dat .w.
--
Well, nog 3 uurtjes zwoegen bij mn Natuurkunde examen en dan vakantie. Dan is het alleen nog maar hopen op geen telefoon 13 Juni en hopen dat ik word goedgekeurd voor mn opleiding en dan ben ik weg van die kek school~ |
|
| |
116 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Het grote school topic ma 27 mei 2013 - 17:55 | |
| 8,7 voor de Duits voor een toets over een boek (telt 3 keer mee) 9 voor verslag van Levo wat ik heel snel had gemaakt toen we thuiskwamen in de voorjaarsvakantie. BÁM. |
|
| |
Kip 346 Actief Screaming is the most beautiful sound of the night
| |
| Onderwerp: Re: Het grote school topic ma 27 mei 2013 - 17:56 | |
| - Meadowdawn schreef:
- @Marijn; Ik wil je roze wolk niet stuk maken, maar het Middelbaar is echt niet zo leuk als dat het lijkt.
Op de basisschool had je tenminste geen zorgen, maar een paar kleine dingetjes huiswerk en een hechte klas. Het middelbaar is een hel vergeleken met dat .w.
--
Well, nog 3 uurtjes zwoegen bij mn Natuurkunde examen en dan vakantie. Dan is het alleen nog maar hopen op geen telefoon 13 Juni en hopen dat ik word goedgekeurd voor mn opleiding en dan ben ik weg van die kek school~ Ik denk dat dat niet waar is xD Heb het zelfde als Marijn, ben ziek van mijn oude school, kan niet wachten om naar het middelbaar te gaan. Zelfs al is het harder werken etc. het si soweiso beter dan mijn basisschool :') |
|
| |
116 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Het grote school topic ma 27 mei 2013 - 17:58 | |
| Middelbare school kán heel leuk zijn, als je een leuke klas hebt en leuke vrienden. Heb je dat niet, wel veel werk en stress je snel, dan kan ik je verzekeren dat het níet leuk is. Ik bedoel, het is echt niet zo dat je maandagochtend rustig begint met een weekendgesprek en op vrijdagmiddag gaat knutselen ofzo x'D |
|
| |
Cat 705 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Het grote school topic ma 27 mei 2013 - 18:10 | |
| - Poisonkit. schreef:
- Meadowdawn schreef:
- @Marijn; Ik wil je roze wolk niet stuk maken, maar het Middelbaar is echt niet zo leuk als dat het lijkt.
Op de basisschool had je tenminste geen zorgen, maar een paar kleine dingetjes huiswerk en een hechte klas. Het middelbaar is een hel vergeleken met dat .w.
--
Well, nog 3 uurtjes zwoegen bij mn Natuurkunde examen en dan vakantie. Dan is het alleen nog maar hopen op geen telefoon 13 Juni en hopen dat ik word goedgekeurd voor mn opleiding en dan ben ik weg van die kek school~
Ik denk dat dat niet waar is xD Heb het zelfde als Marijn, ben ziek van mijn oude school, kan niet wachten om naar het middelbaar te gaan. Zelfs al is het harder werken etc. het si soweiso beter dan mijn basisschool :') De middelbare school is in mijn geval echt een... tja, ik kan het geen hemel noemen, maar het is ook geen hel. Ik werd gepest op de basisschool, en op de middelbare is dat niet meer. Plus daarbij heb ik veel nieuwe vrienden gemaakt C= . Maar je hebt in het begin (en het einde) veel stres voor huiswerk. |
|
| |
| Onderwerp: Re: Het grote school topic | |
| |
|
| |
|