|
| |
☙Emma☙ 17101 Actief "Never gonna give you up, never gonna let you down"
| |
| Onderwerp: Re: Help ma 6 aug 2018 - 0:13 | |
| Bij het horen van haar voorstel als knuffelpartner trok Tall acuut een grimas - when you speak of the devil - maar vergat een bijbehorend geluid te maken dus hij wist niet of Slate het doorhad. "Uhuh," Mauwde hij, duidelijk niet onder de indruk van haar poging het mos kwijt te raken, "Al stond ook dat je prima," Weer met een schouderophaal erbij mostly omdat de kater best slecht was in het geven van complimentjes dus zijn opmerkingen probeerden duidelijk te maken dat Slate er eigenlijk wel goed uitzag, al kon het goed zijn dat ze hun doel flink voorbij schoten. Na zijn melodramatische actie lachte ze hem zowaar uit en grapte of hij misschien ook een beperking had. Tall trok zijn 'are you kidding me' face maar haalde, ditmaal mentaal, opnieuw zijn schouders op en moest haar eigenlijk wel gelijk geven. "Who knows," Snorde hij geamuseerd terug, maar zuchtte toen weer. "Maar het begint erop te lijken dat ik hier niet onderuit ga komen, of wel?" Laatste redmiddel, maar iets zei hem dat ze het verhaal uiteindelijk wel uit hem zou krijgen. En dan zou ze hem weer uitlachen, want na zoveel gedoe leek het absurd klein, al sliep hij er al dagen niet van.
|
| | | Babs 2730 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Help ma 6 aug 2018 - 0:24 | |
| Slatefur haalde haar schouders lichtjes op. "Zag er vast fantastisch uit," miauwde ze wat droogjes, duidelijk doelend op haar nietsziende ogen. Ze tilde om het gebaar nog even wat duidelijker te maken met een half grijnsje haar poot nog even op en zwaaide voor haar ogen. De pupillen reageerden niet eens op de bewegingen. Ze hechtte de laatste tijd ook weinig waarde aan hoe ze eruit zag om eerlijk te zijn, of anderen. Maar Tallshadow was in ieder geval duidelijk aan het uitstellen, dat zag Slatefur ook wel. De leigrijze kattin had de eerste paar minuten nog wel zijn ontsnappingspogingen vriendelijk ondersteund, maar het was toch echt wel een keer klaar. Slatefur was er inmiddels van overtuigd dat het gewoon een kwestie was van praten en dat hij zich vast beter ging voelen als hij gesproken had. Ze knikte dus alleen langzaam, hem geen uitweg meer biedend in woorden.
|
| | | ☙Emma☙ 17101 Actief "Never gonna give you up, never gonna let you down"
| |
| Onderwerp: Re: Help di 7 aug 2018 - 16:14 | |
| De kater kon zichzelf wel voor zijn kop slaan toen hij de bewegingen van de poes zag die duidelijk maakte dat ze natuurlijk niets zag. Tegelijkertijd fronste hij echter ook even omdat ze vast wel het compliment alsnog kon aannemen, al was het wel te begrijpen dat ze misschien liever een compliment over de structuur had. "Het wordt er ook heel zacht van," voegde hij dus ook goedbedoeld en met een jongensachtige grijns toe. Misschien dat ze dat zou waarderen, al redde het hem niet van het vertellen van z'n verhaal want daar was de poes genadeloos in. Met een zucht besloot Tall dan ook maar meteen het eruit te krijgen, dan zou hij zometeen wel uitweiden. "Het is Ace," Mauwde hij, al wist ze dat inmiddels al. "Hij doet gek, onaardig, gepijnigd," Yup, hij had gelijk gehad, nu hij het hardop zei klonk het enorm als drama om niets, maar hij hield van zijn vrienden oké? Voor hem was het drama.
|
| | | Babs 2730 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Help di 7 aug 2018 - 16:24 | |
| Slatefur grinnikte zachtjes en schudde haar kop. Tallshadow bleef Tallshadow. Dat ze ooit bang was voor deze praktisch onschadelijke kater. Waarschijnlijk zou Tallshadow als hij iemand een keer sloeg in een gevecht de volgende dag huilend op de grens liggen om zijn excuses aan te bieden. Slatefur niet, Slatefur ging er dan maar vanuit dat diegene die pets verdiend had. Ze hief haar kop op toen Tallshadow eindelijk begon met de 'therapiesessie'. Nou dat werd eindelijk een keer tijd. Ze had allang door dat het over Ace ging onder andere maar goed, het hoge woord was er in ieder geval uit. Slatefur knikte rustig naar de kater en hield haar kop lichtjes scheef. "Gek, onaardig, gepijnigd?" Besloot ze te vragen. Ergens had ze verwacht dat Tallshadow Ace gewoon in een dikke knuffel zou sluiten en niet meer los zou laten, in de hoop dat dat het probleem zou oplossen. Onwillekeurig glimlachte ze dan ook, terwijl ze nog wel voor zich zag hoe Acefray met een Tallshadowvormig aanhangsel zichzelf door het kamp sleepte. Ze waren dan wel 20 manen jonger en ze had waarschijnlijk een paar markings verkeerd nu ze ze al zo lang niet gezien had, maar het beeld was alsnog schitterend.
|
| |
| Onderwerp: Re: Help wo 8 aug 2018 - 14:57 | |
| Iets vertelde hem dat dit gesprek wat hij voerde met de poes zijn reputatie als 'grote stoere leider' weinig goed deed. Eerst moest ze grinniken om zijn compliment - lekker dan, het was gemeend hoor - om vervolgens nadat hij het voor hem moeilijke woord eruit had, te glimlachen! Even stond hij met open mond te kijken naar de poes die hem net de hele tijd vertelde dat hij moest beginnen, dat erover praten hielp, en die hem op dit moment schaamteloos aan het uitlachen was. Een verslagen zucht verliet de kater, toch meer geraakt dan hij durfde toe te geven. "Jaja," Mauwde hij een beetje zwakjes, "Ik weet het, het is onzin," Dat wist hij ook wel hoefde ze er niet in te wrijven. "Maar het is gewoon stom oké," Vervolgde hij, met een hardere blik in zijn ogen en zijn stem sterker. "Je beste vriend verliezen.." Kwam er nog zachtjes achteraan. Zo voelde het, zijn P.I.C. Gone. In een clan waarin hij ongeveer een derde van de katten oppervlakkig vertrouwde was dat nogal mousedung.
|
| | | Babs 2730 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Help wo 8 aug 2018 - 15:05 | |
| Ze had niet doorgehad dat haar glimlach op haar lippen speelde. Eén van de nadelen van blind zijn was dat visuele aanwijzingen niet meer zo bij haar opkwamen. Tallshadow zijn reactie zei haar echter genoeg, ze had hem pijn gedaan. Haar glimlach verviel en haar oren wat gingen hangen. "Sorry," miauwde ze eerlijk, "Ik.." Ze schuifelde wat met haar poten terwijl schuldgevoel in haar binnenste stak. "Ik.. Ik bedoelde dat niet zo." Haar nieuw gevonden zelfvertrouwen zakte duidelijk de grond in met haar woorden terwijl ze zichzelf haast voelde krimpen in haar pels. "Ik vind het geen onzin, je beste vriend verliezen is niet niks.." Ze slikte wat nerveus. "Ik.. Ik zag gewoon voor me hoe Ace door het kamp liep met een Tallshadowvormig aanhangsel... enzo." Haar expressie was verloren, al waren haar blinde ogen niet direct op Tallshadow gericht. "Iets van een.. hug it out mentaliteit.. enzo..." Haar stem stierf af terwijl ze haar kop wat naar beneden liet zakken, alsof ze wilde verdwijnen in de den zelf. Goed bezig Slatefur, had je het vertrouwen eindelijk gevonden en dan breek je het meteen weer.
|
| |
| Onderwerp: Re: Help wo 8 aug 2018 - 16:06 | |
| Vrijwel meteen toen de poes er achter was gekomen dat hij geraakt was door wat ze zei, wat hij best obvious had gemaakt nu hij er zo over nadacht, leek ze zich schuldig te voelen. Bij de eerste 'sorry' knikte de kater nog dramatisch mee, inderdaad, dit was iets om serieus te nemen. Maar toen het niet bij die sorry bleef viel even zijn mond open in onmacht en bereikten zijn ogen voor de zoveelste keer de paniekstand. Even keek hij naar Starclan, zo lang was hij poes-vrij geweest en nu in korte tijd achter elkaar had hij allemaal breakdowns om mee te dealen. Het was niet alsof hij female psycholoog was! Geen tijd om daar nu met Starclan over te praten though, hoewel hij net echt even beledigd was geweest was de uitleg van Slate op zich wel logisch en nam Tall even een moment om zichzelf boos aan te kijken. Hoe vaak deed hij wel niet zoiets? Dat deze poes dat nu ook eens deed zou juist moeten betekenen dat ze hem begreep. Een zucht ontsnapte hem dan ook en op het punt van 'hug it out' liep hij naar voren en, tsja, hugde het out. "Dat is een geaccepteerde verontschuldiging," Bromde hij, nog even quasi-beledigd. Tijdens de hug werden zijn ogen echter even groot in verbazing en het duurde niet lang voor hij met zijn poot even over haar vacht ging, zogenaamd om te troosten maar eigenlijk omdat het werkelijk waar was wat hij net had gezegd. Bij Starclan deze vacht was zacht!
|
| | | Babs 2730 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Help wo 8 aug 2018 - 16:14 | |
| Ze had haar excuses eruit gerateld en zichzelf uiteindelijk maar stil laten vallen omdat ze het niet meer wist. Nu wachtte ze lijdzaam af of Tallshadow beledigd zou blijven, want nou ja, de kater was wel eens vaker mokkend beledigd. Ze had haar voorpootjes tegen elkaar gedrukt om zo weinig mogelijk ruimte in te nemen en staarde voor zich uit, wachtend op de reactie van Tallshadow. Ze hoorde beweging komen in de kater, ging hij nou zonder wat te zeggen weg? De gedachte lag op haar maag als een steen. Dit was niet de bedoeling geweest. Maar tegelijkertijd, zou hij zo ver gaan puur om een glimlach? Tegelijkertijd voelde dat oneerlijk. Zoveel had ze niet gedaan en ze had het uitgelegd.. In plaats van dat Tallshadow ervandoor ging, kwam hij alleen dichterbij. Slatefur verstarde toen ze zijn lichaam tegen de hare aanvoelde in een knuffel. Zo bleef ze een paar hartslagen zitten, bevroren als een standbeeld. Maar vervolgens ontspande ze zich en liet ze haar neus in Tallshadow's vacht zakken. "Gelukkig," murmelde ze zachtjes.
|
| |
| Onderwerp: Re: Help wo 8 aug 2018 - 16:40 | |
| De ander verstijfde even, maar ontspande toen en stopte zelfs haar neus in zijn vacht. Tall keek even verbaasd naar voren en toen omhoog naar Starclan - oprecht, ze moesten gek worden van hem - want dit had hij dan ook weer niet verwacht. Aan de andere kant gaf dit hem de kans om nog even haar vacht te voelen. Zou ze conditioner gebruiken want dit was niet normaal. Of zou het zijn dat ze elder was en dus minder buiten deed. Voordat hij er erg in had spinde hij zachtjes. "Even he," Mauwde hij, op een manier die duidelijk maakte dat hij een feit ging verkondigen. "Jouw vacht is oprecht de meest zachte die ik ooit gevoeld heb," Na deze confessie was hij even stil maar voegde toen, meer voor zichzelf, toe: "Mijn complimentjes hebben voorspellende gaven," Want het kon geen toeval zijn dat het zo goed uitkwam. En in de tussentijd had ze niets aan haar vacht kunnen doen dus hij was echt altijd al zacht geweest.
|
| | | Babs 2730 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Help wo 8 aug 2018 - 19:41 | |
| Slatefur opende haar ogen even verrast toen Tallshadow begon te spinnen maar zei er niks over. Ze vond het wel best om nog even zo te zitten. Sinds ze niet meer kon zien waren aanrakingen zo belangrijk voor haar. Het was een manier om alsnog contact te maken met anderen, ze toch te zien. Het was ergens eenzaam om blind te zijn, waar je normaal oogcontact kon maken met andere katten, was zij daarin verloren. Tallshadow onderbrak de stilte door het over haar vacht te hebben en Slatefur glimlachte wat wrang. "Ik hoef niet meer door weer en wind, als het rottig weer is, blijf ik gewoon in deze den," verklaarde ze wat stilletjes. "Maar zo warm als jouw vacht is, gaat de mijne niet redden hoor," beloofde ze hem, een complimentje terug uitdelend.
|
| |
| Onderwerp: Re: Help do 9 aug 2018 - 17:40 | |
| Hij keek even geinteresseerd voor zich uit toen de poes een mogelijke verklaring gaf voor de zachtheid van haar vacht en knikte bedachtzaam. Dat klonk wel logisch wat ze zei, al was het altijd jammer zo'n logische verklaring te hebben. Een fairytale verklaring was veel leuker. "Weet je zeker dat het niet is omdat je voorbestemd bent prinses te zijn?" Mauwde hij dus alsnog, gewoon voor de zekerheid. Hij hield van verhalen. Zijn spinnen kwam weer terug toen de ander hem een complimentje gaf in antwoord, het was leuker om door geluid wat te zeggen dan door het, naja, te zeggen. Dat maakte dat ze er van alles in kon lezen, al wist hij niet echt wat ze naast een bedankje er in zou kunnen zien. Maar dat was nu juist de verrassing.
|
| | | Babs 2730 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Help do 9 aug 2018 - 17:57 | |
| Slatefur werd een beetje dromerig van de warmte die Tallshadow uitstraalde en begon ook ietsjes weg te doezelen. Wat scheelde was dat als ze haar ogen dichtdeed, er niet eens zo heel erg veel verschil aanwezig was. Maar Tallshadow's stem bracht haar weer terug naar het land der wakkeren, met de vraag of ze niet een prinses had moeten zijn. Slatefur grinnikte zachtjes en schudde haar kopje. "Ik denk niet dat ik een goede prinses zou zijn," snorde de kattin, "prinsessen zijn gracieus, niet lomp, en hebben geen hamsterwangen." Ze had haar kopje nog niet uit Tallshadow's vacht weggehaald. "Ik zou veel liever de dappere held zijn die iedereen redt."
|
| |
| Onderwerp: Re: Help zo 19 aug 2018 - 0:13 | |
| Hij moest, ook al verstoorde het een beetje het moment, lachen om haar opmerkingen over de princess. Grinnikend schudde de kater zijn hoofd en keek de poes even ongelovig aan. Dacht ze echt dat ze lomp was en hamsterwangen had? Die poes was slecht van geheugen. Ze had juist een goed rond gezichtje en rondingen. Een en al rondjes dus, dat was juist goed voor een prinses, tenminste, van wat hij zich kon herinneren. Bovendien leek haar tweede optie hem weinig, een ongelovig lachje voegde zich bij zijn al bestaande lach. "En dan ben ik de prinses?" Mauwde hij, een beetje schamper maar goedmoedig. Alsof hij een prinses was. De kater schudde zijn hoofd. "Nee nee, de heldenrol was al bezet," Dat dat even duidelijk was.
|
| | | Babs 2730 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Help zo 19 aug 2018 - 0:21 | |
| Slatefur begon zachtjes te giechelen bij Tallshadow's opmerkingen en klom langzaam, toch wel met enige tegenzin, uit zijn knuffel. Dit moest nu eenmaal om te bewijzen hoe groot en imposant ze was. Wist zij veel, misschien was ze sinds ze blind was wel enorm gegroeid en was ze nu langer dan Tallshadow. Ze ging voor hem zitten en stak haar borst fier vooruit in zijn algemene richting. "Ik zou een hele goede held zijn," miauwde ze vol overtuiging. "En dan mag jij de prins zijn," miauwde ze plagerig. Dat was ook goed toch? Dan was hij in ieder geval niet vrouwelijk. Ze stak haar tong uit en grijnsde breed.
|
| |
| Onderwerp: Re: Help zo 19 aug 2018 - 0:26 | |
| De kater was ergens onder de indruk van hoe de poes besloot welke richting ze op moest kijken. Het was al veel beter dan aan het begin want nu week ze slechts zo'n dertig graden af. Kwam ook een beetje door de knuffel en het feit dat hij veel groter was natuurlijk. Trouwens onmiddellijk erg koud nu haar mini-vachtje niet de wind tegenhield. Tall onderdrukte een rilling en rolde met zijn ogen om haar 'imposante pose'. "Bij de mieren misschien," Plaagde hij haar goedmoedig, maar keek accuut geïnteresseerd toen de poes hem een positie aanbood. "Hmmmm," Mauwde hij dan ook om haar zijn interesse kenbaar te maken. "En wat zouden mijn taken dan zijn, held?" Hij keek haar uitdagend aan, wat ook in zijn nadruk van het laatste woord lag. Nu zou ze met iets goeds moeten komen.
|
| | | Babs 2730 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Help zo 19 aug 2018 - 0:31 | |
| Slatefur kon zich niet herinneren wanneer ze de laatste keer zoveel gelachen had. Het was ergens wel een gek idee dat ze in eerste instantie zo bang was geweest voor deze grote goedzak. Ergens maakte ze zich wel zorgen. Het feit dat hij clanleader was geworden, zou dat betekenen dat hij zou veranderen? Ze trok lichtjes met haar oren, een twinkeling in haar blinde blauwe ogen. "Alle mieren zullen voor me buigen," miauwde ze vol overtuiging, met een buiging van haar kop. Afstand inschatten was echter lastig en ze botste even kort met haar kop tegen Tall's borstkas op. "Whoops, sorry." Ze wreef even met haar pootje over haar kop, waardoor de laatste stukjes mos ervan af vielen. "Jij zou mijn sidekick en bodyguard kunnen zijn," verklaarde Slate luchtig, "wat is een held zonder ondersteuning?" Vrij eenzaam, besloot ze snel. En ze wist maar al te goed wat eenzaamheid was.
|
| |
| Onderwerp: Re: Help zo 19 aug 2018 - 0:51 | |
| Het deed hem goed de poes zo vrolijk te zien. Ze leek niet meer gemoeid met haar blindheid en haar vermogen tot humor was er zo mogelijk op vooruit gegaan. Een grinnik hierom ontsnapte hem, al kon hij het maskeren door te grinniken om haar mierengrapje. Toen ze tegen hem aan botste maakte hij even een dramatisch 'oef' geluid, maar knikte al snel dramatisch. "Ik kan het aan, mijn borstkas is zeer getraind," Mauwde hij, gedeeltelijk naar waarheid gedeeltelijk ook gewoon omdat het kon. Ze was blind, hij kon zichzelf zo mooi maken als hij wiilde. Wat hem plots onzeker maakte. "Sidekick..." Herhaalde hij, en keek toen een beetje verward. "Wacht, je bent een held, waarom heb je een bodyguard nodig?" Bij het woord 'ondersteuning' begon hij echter hard te lachen, al om de grap die hij nog moest maken. "Zo zwaar ben je nu ook weer niet," Ja, slechte grap. Maar hij was jarenlang vrienden met Ace, wat wilde je anders?
|
| | | Babs 2730 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Help zo 19 aug 2018 - 0:59 | |
| Slatefur kon het niet laten om Tallstar's borstkas een experimentele por te geven met één van haar voorpootjes. Nu ze er al een keer tegenaan gebotst was, kon ze het wel vinden. "Ik geloof dat ik vetjes voel," miauwde ze plagerig, nog een keer porrend, "of is dat fluff?" Haar toon was onschuldig. Tallshadow plagen was ook gewoon leuk omdat hij altijd wel reageerde. Ze schudde haar kop bij het horen van Tallshadow's woorden. "Je mag dan mijn ogen zijn," miauwde ze, alsof ze dit al manen geledne uitgedacht was. "Of ik kan bovenop je gaan zitten zodat we samen onverslaanbaar zijn." Ride him into battle Slatefur.
|
| |
| Onderwerp: Re: Help zo 19 aug 2018 - 8:57 | |
| Hij tuitte zijn lippen toen de poes besloot zijn opmerking te testen. De por deerde hem weinig maar de opmerking deed hem even ongerust naar beneden kijken. Meteen gaf hij zijn borstkas een ferme lik in de hoop zelf enkel en alleen spieren te voelen maar de poes had gelijk. Er was fluff. "Stomme genen," Mompelde hij, met lichte frustratie in zijn stem al wist hij eerlijk waar niet waarom hem dit deerde. Het maakte wel dat hij blij was met de afleiding van haar verdere opmerking over hoe hij nuttig kon zijn. De kater had nu promotie gemaakt tot het zijn van haar ogen. Een sceptische blik kon hij niet onderdrukken. "Dus ik ben of je ogen of je benen," Mauwde hij, niet zwaar onder de indruk. "Ik begin me steeds meer af te vragen waarom ik ook alweer niet de held was en jij de prins," Hij bekeek haar van top tot teen en haalde zijn schouders op terwijl hij toevoegde "Of prinses, zoals ik al gezegd had," Want ja, daar stond hij nog steeds achter.
|
| | | Babs 2730 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Help zo 19 aug 2018 - 13:30 | |
| Tallshadow's humeur begon om te slaan en Slatefur legde dan ook haar oren ietwat naar achteren. Eerst draaiden ze een beetje, maar uiteindelijk gingen ze toch maar iets plat. Ze reageerde niet op zijn eerste woorden, maar begon hem te plagen over dat hij wel de sidekick mocht zijn. Hier reageerde hij ook niet zeer optimistisch op. Slatefur verschoof wat stof met haar voorpootje en liet haar kopje iets hangen. Nu begon het wel iets te steken, zijn woorden. "Sorry.. Ik was vergeten dat blinden geen helden konden zijn," mompelde ze zachtjes. Bedankt voor de herinnering Tallshadow. Ze was alleen nuttig als hulpeloze elder, ze had de berichtgeving begrepen.
|
| | | | Onderwerp: Re: Help | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |