|
| |
Zoébeest 2371 Actief I hold you in my heart
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje vr 26 aug 2016 - 13:53 | |
| M'n stiefpa is nu bij ons weg (op een paar bezoekjes na dan) en normaal moet het beter gaan. Maar ondanks hij weg is, is de miserie niet persé weg. Dan heb je m'n oma, de enige grootouder die ik nog heb. Mam en oma kunnen niet echt met elkaar opschieten. Oma nodigde m'n jongere zussen en mij uit om te blijven slapen, de dag erop ook mam om mee naar de kermis te gaan. Dat klinkt natuurlijk super tof om te doen. Ook de hoop dat ze eens niet gaan ruziën. Maar valse hoop bestaat ook natuurlijk. Het was eigenlijk steeds gespannen, maar ik probeerde het gewoon te negeren. Toen we weg gingen en thuis kwamen moest mam een sms sturen om oma te zeggen dat we thuis waren aangekomen. Toen mam een antwoord kreeg (weet niet persé wat er stond) belde ze oma op en na wat geroep gaf ze de gsm door aan mij. Het enige dat ik kon zeggen was 'euhm' en 'ik weet het niet'. 'Je bent toch wel oud genoeg om uwe mond open te trekken hé!' riep ze naar me. Ze begon dingen te zeggen zoals: 'Zeg tegen oma dat..' en oma deed het zelfde (maar dan wat rustiger omdat ik aan de gsm zat en niet mam) ik zei dan: 'oma zei dat...' en dan begon mam tegen me te roepen: 'Je bent toch wel oud genoeg om de gsm door te geven hé! En dan gaf ik de gsm door. Ik kon m'n tranen niet inhouden en ging naar de wc zodat ze me niet zag huilen. Sorry dat ik te dom ben om de gsm door te geven. Sorry dat ik te dom ben om iets te zeggen.
En de dag erna (of twee) beweert ze dat ik 30 euro uit haar tas heb gestolen?! Meent ze dat nu?? Ik had nog 10 euro voor m'n rapport gekregen en dan zegt ze dat het de derde keer is dat ze 10 euro vind. Nou, hoe kan dat nu? Ze heeft er naast gekeken hoor, denkt ze nu echt dat ik ga stelen? Serieus? 'En ga je nagels knippen! Dat vraag ik al dagen!' Sorry dat ik zo vaak dingen vergeet! Alsjeblieft. |
| | | Aimée 559 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje zo 28 aug 2016 - 19:39 | |
| |
| | | Kip 3539 Actief ★You are, I think, an evening star.
The fairest of all stars
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje za 3 sep 2016 - 1:54 | |
| Fijn zo'n broer, absoluut heerlijk. Mag hii van mn pa eens wat vrienden uitnodigen op zolder en een biertje erbij drinken, ookal is ie 17. Leuk voor m toch? Ja hardstikke, maar die eikel grijpt natuurlijk z'n kans en drinkt zich samen met z'n vrienden helemaal lam. Een van z'n vrienden heeft overgegeven in het toilet, fcking great. App ik m dat hij moet op gaan passen, maakt ie me zwart bij z'n vrienden en ben ik dat vervelende kleine zusje die het feestje verpest. En nu smeekt hij me om het stil te houden voor pap en mam dat z'n vriend hier heeft lopen kotsen . Ja heerlijk, morgen moet ik om 8:30 op om dan een best wel pittig zwaar parcours te doen met mn hond, waar ik dus uitgerust voor zou moeten zijn. Fcking geweldig dit. Heerlijk zo'n broer |
| | | lau benenkauwer 3305 Afwezig You are closer to heaven than i'll ever be.
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje za 3 sep 2016 - 10:38 | |
| Het doet echt pijn dit hier te schrijven.. het verwerken is namenlijk nog maar net begonnen. Het ene moment lijkt alles beter te gaan.. en dan krijg je te horen dat iemand belangrijk overleden is door een K*T dodehoeksongeval.. Sam Moelants, werkte in het JAC in turnhout. Het JAC is een hulpcentrum voor jongeren die het moeilijk hebben op vlak van sociale omgang met andere, ja of nee zeggen, problemen thuis of op school etc eigenlijk alles watg met sociale dingen te maken heeft. Ik ben een tijdje geleden een assertiviteitscursus gaan doen van enkele maanden daar (Daar leer je dus al die dingen) en daar heeft Sam me enorm geholpen. Ook werkte ze op mijn school. Het ergste gevoel is dat ik herrineringen aan haar heb.. van hoe ze lachte, glimlachte, grappig deed en altijd zo vrolijk en helpend was.. en dat nu deze beelden en herrinneringen eigenlijk zijn van iemand die niet meer op deze wereld is.. en nergens en bij niemand kunnen nieuwe herrineringen bijgemaakt worden... Het verlies is groot.. ik had gedacht dit nooit te moeten meemaken.. want dit.. "zou nooit bij mij gebeuren"
Rust zacht Sam, je zult voor eeuwig in mijn hart zijn |
| | | Nathalie 3034 Actief I'm a Queen from Starclan
"You're only dead when anyone who lived with you is gone too" -Brightspots 05-07-2016
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje zo 4 sep 2016 - 21:06 | |
| Ben ik nou gewoon echt dom? Hou ik nou echt teveel van mijn kat gewoon? Mensen zeggen tegen mij dat ik dom ben dat ik weer met Cailin naar de dierenarts ben gegaan, weer 75 euro heb uit gegeven aan dat beestje... Ik wil gewoon graag dat het goed komt met Cailin. Haar zes jaar in mijn leven hebben is me gewoon echt te weinig. Ze zou op z'n minst het dubbele moeten halen van mij. Ik kan niet nú al afscheid nemen van mijn lieve Cailin. Maar ja, hierdoor kom ik nu al in de problemen met mijn eerste maand school. Is er een kans dat het goed komt wat dat betreft, want ik kan binnenkort weer een paar daagjes werken... maar goed... Ik vind het gewoon zo vervelend dat ik dom genoemd wordt omdat ik van mijn kat hou en nee, voor mij is het niet máár een kat. Het is een kat die mij door een hele moeilijke tijd heeft geholpen toen ik een jaar of vijftien was. Een kat die me niet in de steek liet terwijl 'vrienden' dat wel deden. Zij is een kat die komt naar me toe lopen als ik haar roep, vangt mijn tranen op als ik huil en geeft me kopjes om me weer aan het lachen te maken. En ja, jat mijn eten letterlijk van mijn bord af. Ze is gewoon een geweldig beest en ik wil dat ze in ieder geval nog zes jaren mee gaat. En dan noemen mensen mij dom dat ik de helft van mijn reisgeld heb uitgegeven, wat bedoeld was om naar school te gaan en naar een bday binnenkort, aan mijn kat... Zo hatelijk en ik voel me daardoor ook zo onbegrepen. Wordt er dan niet begrepen dat een dier ook hartstikke veel voor je betekenen kan?
Moest er ff uit~ En gelukkig zijn er echt wel mensen die me begrijpen, maar ja, onder anderen mijn moeder begrijpt me niet en mijn pa noemt me ook dom... dat is gewoon niet fijn. |
| | | marijn 1560 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje vr 9 sep 2016 - 17:27 | |
| Dan is eindelijk een week school voorbij, ben je eindelijk vrolijk en positief, krijg je weer superslecht nieuws te horen.. Nu ga ik me 't hele weekend daar slecht over voelen, en nog erger als school weer begint. Awesome. |
| | | Kiki 1666 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje di 20 sep 2016 - 10:31 | |
| Ik ben zo woest op het moment. Je verkoopt een dier, een groot dier. Een paard. We hadden Ari maar een halfjaartje ongeveer maar toch was ik echt gehecht aan die lompe knol, ondanks dat hij me heeft laten vliegen. We hebben hem voor weinig geld verkocht, echt heel weinig geld. Omdat hij mooi terecht zou komen, bij zijn moeder en bij een lief gezin. Ja, ja. Totdat dat hele verhaaltje je gewoon door je neus wordt geboord en het beest gewoon weer wordt verkocht alsof het niks is. Hij heeft daar maar drie maanden mogen staan en wij zijn opgelicht. Mooi lekker. Ik ben heel blij dat hij nu een mooi plekje heeft bij iemand, maar ik ben echt boos op de mensen waar we hem aan verkocht hebben. Hoop dat ze zich goed voelen met hun mooie praatjes en loze beloftes. |
| | | Michelle 6649 Actief So many men have tried to kill me, I don’t remember all their names.
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje vr 23 sep 2016 - 13:24 | |
| Gadver ik merk het wel weer hoor hoeveel ik gewenst ben. Woon op mezelf kan nauwelijks schoolvrienden zien jank mezelf bijna elke avond in slaap. Sla avondmaaltijden over omdat ik te onzeker ben om naar beneden te gaan en wordt je uitgekakt door je beste vrienden van school die lekker samen stage hebben en elkaar de hele dag zien. Ik werk mezelf kapot en zit alleen thuis. No shit dat ik dan kribbig word en niet meer hun leedvermaak kan snappen Ecgt Mousedung. Net gesprek met dr. Alles goed en leuk en ineens weer zo Mousedung kinderachtig ja doei.
|
| | | Aiméeeeeeee 1371 Actief I was born to die
Like everyone on earth
But I want to be the reason
You fulfilled your purpose
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje vr 23 sep 2016 - 21:30 | |
| Ik vraag me af wanneer ik voor het laatst vrienden had.
5 jaar geleden denk ik? ik maak mezelf wijs dat ik mezelf prima kan redden, maar als iedereen om je heen wel een beste vriend heeft, dan begint het toch wel door te dringen. |
| | | ~ Moo Moo 297 Actief “A bruise is a lesson... and each lesson makes us better.”
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje zo 2 okt 2016 - 15:59 | |
| "Oh hey trouwens.. Wij gaan nu naar Opa. Ja, je broer nu ook. Hoop dat je het niet erg vind dat we niet hebben gevraagd of jij ook even mee wilt, maar ach.. Het is misschien zijn laatste dag in leven of dat je hem kan spreken. Niks belangrijks joh." |
| | | Jacqueline 636 Actief look what you've done
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje za 8 okt 2016 - 21:46 | |
| Sorry om jullie te storen met mijn verhaal, ik weet alleen niet hoe ik met dit moet omgaan... ;c
Ik ben mijn ouders zo spuugzat op dit moment, terwijl ik weet dat het deels gewoon mijn eigen schuld is. Mijn moeder praat nergens met mij over, en kijkt me elke dag zo priemend aan; alsof ze wanhopig zoekt naar iets wat ik fout heb gedaan zodat ze daar weer over kan zeiken. Het maakt me echt kapot dat mijn ouders nooit met mij over iets persoonlijks praten, alleen maar over school en alles wat ik fout doe. Neem vandaag als voorbeeld, nu een paar halfuur geleden; Mijn moeder word woedend op mij alleen maar omdat ik iets 'verkeerds' schreef op een envelop en gaat daarna zeggen dat ze zelfmoord wil plegen omdat ik eigenwijs doe. Dan laat ze mij huilend achter in bed en gaat daarna weer even terug naar boven om eens goed in te peperen wat ik verkeerd hebn gedaan en dat ze alleen hier in Nederland blijft voor mijn school, en als ik vraag of niet hier blijft omdat ze van me houdt zegt ze dat er vlug bij. Sorry hoor, maar dat doet me wel het meeste pijn wat ik ooit qua pijn heb gevoeld. Ik zou gewoon willen dat ik echt kon communiceren met mijn ouders, niet in een ruzie maar écht praten... dat is gewoon het enigste waar ik naar verlang... |
| | | Michelle 6649 Actief So many men have tried to kill me, I don’t remember all their names.
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje ma 10 okt 2016 - 10:01 | |
| Ik heb echt zo de zin om gewoon effe flink te janken. Op m'n werk.. Vandaag gaat een K*t dag worden :') |
| | | Chi 2726 Actief the soul that sees beauty may sometimes walk alone
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje ma 10 okt 2016 - 10:23 | |
| Soms heb ik echt gewoon de neiging om m'n spullen te pakken, naar een of ander land te verhuizen, m'n naam te veranderen en helemaal terug opnieuw te beginnen.
Yay. |
| | | The A Doc 2733 Actief Je t'aime, je t'aime toujour... I am forever yours.
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje za 22 okt 2016 - 14:03 | |
| Ik wil haar steken :^) wat een bitch |
| | | (nath)aleesi 3099 Actief
| CAT'S PROFILEAge: || We counted 25 moons || AgelessGender: She-cat ♀Rank: |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje za 22 okt 2016 - 14:53 | |
| - Mijn luchtje hartje over de documentaire Earthlings en dierenrechten:
Ik kon gisteravond dus niet slapen. Ik lag in bed te piekeren over school en de tentamenweek die er aan komt. Mijn stress level is weer aardig hoog, puur om mijn faalangst die t allemaal lekker hevig maakt. Ik kon dus niet slapen. Daarom besloot ik om met mijn domme stress hoofd op mijn mobiel te gaan Furball en en toen kwam ik op youtube terecht. Ik vond een documentaire over de Earthlings. Dit is een documentaire over dieren, over hoe ze behandeld worden. Van huisdieren (fokkerijen enzo), tot de bontindustrie, voedselindustrie, visvangst, walvis en dolfijnen vangsten, testen (makeup, medicijnen, etc) en de wetenschap. Ik heb gehuild, wat was dat vreselijk om te zien en ergens snap ik niet waarom ik dat soort shit voor t slapen gaan ga kijken. Dat ik er überhaupt naar kijk vind ik juist een goed iets. Verandering van de wereld begint tenslotte bij jezelf, wat helaas maar weinig mensen beseffen, of het wel beseffen maar er gewoonweg niks mee doen. Dat is de reden dat ik zo goed als veganist ben (meer veganist in wording omdat het moeilijk is, gezien ik nog thuis woon. Gelukkig is alles wel vegetarisch en gaat er niks meer wat met vlees te maken heeft mijn mond in). Maar ik tril nog steeds en zit er echt even door heen door dat filmpje. En dan zeggen mensen dat wij, Nederland/België er niks meer mee te maken hebben. Oh please, de ergste fokkerijen waar veel huisdieren vandaan komen zitten verstopt in bijvoorbeeld Limburg. En dan die mensen die ik ken die bont dragen en daarmee proberen te beweren dat die dieren in Nederland zijn afgemaakt, dat is wel t domste wat ze zeggen kunnen, gezien er toch geen vossen zijn, hiero? En wat staat er negen van de tien keer in die jassen? "Made in India, Made in China, etc". Geldt ook voor leer. Mensen denken dat koeien leer gewoon gemaakt wordt van de huiden van de vleeskoeien die geslacht worden, kant en klare bullshit, want ook in leerproducten staat negen van de tien keer "made in India" en dat is echt ontzettend erg en dat zijn speciale koeien voor leer. En alleen al het Progress wanneer die beesten nog leven is vreselijk. "Negeer het Nathalie, je kan er niks aan veranderen, het heeft geen nut om er naar om te kijken, etc, etc" die dingen die mensen dan tegen me zeggen maken me echt kwaad. De ignorance is zo sterk, zo intens en niemand wilt er iets mee. Het is te zielig het maakt ze verdrietig, je bereikt er niks mee... dat is wat ze zeggen en ugh. Ja maar ik ben student, ik kan dat allemaal niet betalen joh. Vega vlees is bijna net zo goedkoop als gewoon vlees. Complete veganist worden, ja dat snap ik, dat is lastig en je moet er veel voor weten. Maar alleen al vegetariër worden kan een hoop veranderen. Hoe meer hoe beter.
Oh well, ja ik voel me Foxdung en dom dat ik er naar gekeken heb, 's nachts voor het slapen gaan. Maar ik voel me ook sterk, omdat ik er niks meer mee te maken heb... maar ugh, wat maakt de ignorance van mensen mij verdrietig en boos. Er zijn zoveel vervangende en niet eens dure producten. Een broccoli alleen al geeft net zo veel als een biefstuk en er is zoveel meer, zoveel, je moet het gewoon weten en je er in verdiepen. Op internet staan zoveel adviezen voor goedkope vegetarische producten en misschien houden mensen nog een centje meer over ook. Mijn ma alleen al merkt het verschil nu we geen vlees meer in huis hebben, of in ieder geval weinig, want helaas eet mijn ma, zusje en broertje nog wel eens een pan macaroni met gehakt. Het is in ieder geval al een stuk minder en ik eet het niet, dus mijn ma kan al een kleiner pakje gehakt kopen, in plaats van een complete gezinspakket aan vlees.
|
| | | ~ Moo Moo 498 Actief Being Scared is my Biggest Fear
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje za 22 okt 2016 - 15:07 | |
| @Roughflower - Spoiler:
Pff, soms verpesten wj de wereld inderdaad en ik zeg zeker niet dat wat iedereen uithaald met de wereld goed is. Ze komen immers met een reden aan die filmpjes, Maar als het je geruststeld... Bij Earthlings is al meerdere keren bewezen dat veel van hun beelden verouderd zijn of gewoon niet relevant voor het vlees wat hier ligt. Kijk aub geen documentaires meer als Forks over Knives, Eartlings en Cowspiracy want deze bronnen zijn gewoon enorm onbetrouwbaar en kloppen vaak niet, omdat hun bronnen verouderd zijn of het rekenwerk niet klopt enz enz. Op Instragram zijn er wat accounts van mensen welke sommige filmpjes en plaatjes van activisten accounts (welke vaak dezelfde redenen gebruiken als die Documentaires) pakken en dan gaan uitleggen wat er niet van klopt, en wat de werking is van bepaalde dingen enz. En als je wilt kan ik er wat van opzoeken en de namen aan je geven? Veranderd weinig aan het feit dat je het leven van een dier eindigt bij het slachten, en dat leder gewoon op een vreselijke manier wordt geoogst in andere landen en dan ook hier terecht komt, maar hopelijk voel je je wat beter als je weet dat niet alles zo is zoals in dat soort documentaires wordt voorgesteld. Met een ei vermoord je echt niet meteen kleine kuikens en met het stukje kaas zorg je er echt niet voor dat er een koe haar hele leven in een kleine stal is opgesloten, als je dat beter laat voelen!
|
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje za 22 okt 2016 - 15:33 | |
| - Gravelsmoke schreef:
- @Roughflower
- Spoiler:
Pff, soms verpesten wj de wereld inderdaad en ik zeg zeker niet dat wat iedereen uithaald met de wereld goed is. Ze komen immers met een reden aan die filmpjes, Maar als het je geruststeld... Bij Earthlings is al meerdere keren bewezen dat veel van hun beelden verouderd zijn of gewoon niet relevant voor het vlees wat hier ligt. Kijk aub geen documentaires meer als Forks over Knives, Eartlings en Cowspiracy want deze bronnen zijn gewoon enorm onbetrouwbaar en kloppen vaak niet, omdat hun bronnen verouderd zijn of het rekenwerk niet klopt enz enz. Op Instragram zijn er wat accounts van mensen welke sommige filmpjes en plaatjes van activisten accounts (welke vaak dezelfde redenen gebruiken als die Documentaires) pakken en dan gaan uitleggen wat er niet van klopt, en wat de werking is van bepaalde dingen enz. En als je wilt kan ik er wat van opzoeken en de namen aan je geven? Veranderd weinig aan het feit dat je het leven van een dier eindigt bij het slachten, en dat leder gewoon op een vreselijke manier wordt geoogst in andere landen en dan ook hier terecht komt, maar hopelijk voel je je wat beter als je weet dat niet alles zo is zoals in dat soort documentaires wordt voorgesteld. Met een ei vermoord je echt niet meteen kleine kuikens en met het stukje kaas zorg je er echt niet voor dat er een koe haar hele leven in een kleine stal is opgesloten, als je dat beter laat voelen!
- Spoiler:
Ja ik was me er wel al wat van bewust dat er een hoop verouderd is, ook dat stuk over entertainment, al wordt een hele hoop nog steeds illegaal uitgevoerd en zijn er nog steeds olifanten attracties om op te rijden enzo. Of op de foto's gaan met tijgers en weet ik veel. Maar het slachten is nog steeds een stuk duisterder dan ons verteld/laten zien wordt. Er komen regelmatig nog soortgelijke filmpjes naar boven. Hoe er naar die beesten gescholden en geslagen wordt zegt genoeg over de ziekheid van vele mensen. Of hun huisdieren gewoon maar weg doen naar de asiel, het is gewoon bekend dat de oudere dieren uiteindelijk toch dood moeten omdat er gewoon geen plek meer voor ze is, etc. En een eitje, ja die eet ik alleen van de opa van mijn beste vriendin, die heeft zelf kippen en ik en mijn moeder weten dus hoe die kippen leven en daar verdient die opa ook weer wat aan. Daar heb ik niks op tegen. Melk drink ik sowieso al niet en als het af en toe in een product voorkomt neem ik er soms genoegen mee, maar niet altijd omdat de melkindustrie zeker niet geweldig is. Alleen het verschil van hun uitwerpselen en de uitwerpselen van een kinderboerderij koe. Maar ook de uitstoot van een koe is zo slecht voor het milieu. Dus ja, ik ben er gewoon sowieso al geen voorstander van. En dat mensen af en toe een hapje vlees eten, sure, of een glas melk drinken, sure. Ik vind het alleen jammer dat de meeste van deze mensen niet beseffen wat ze daarmee doen, dat ze deel uitmaken van moord etc. Daarbij is melk lang zo goed niet, het is juist slecht voor de botten, maar omdat er calcium in toegevoegd is lijkt het goed, maar eigenlijk heeft het nauwelijks meerwaarde. Maar vooral de kortzichtige bont en leer dragers vind ik vreselijk, dat zegt ook al zoveel, want de voedselindustrie is inhumaan, maar de bont en leer industrie is gewoon ziek. En de kortzichtigheid van de meeste mensen irriteren mij ook, zeker als ze zichzelf gigantische dierenvrienden noemen, maar ondertussen wel goedkoop vlees, dagelijks, eten en mooie leren schoenen dragen gemaakt in India.
EDIT: Ja, ik wil btw wel wat van die namen waar jij het over had.
|
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje za 22 okt 2016 - 17:05 | |
| - Roughflower schreef:
- Gravelsmoke schreef:
- @Roughflower
- Spoiler:
- Spoiler:
Ja ik was me er wel al wat van bewust dat er een hoop verouderd is, ook dat stuk over entertainment, al wordt een hele hoop nog steeds illegaal uitgevoerd en zijn er nog steeds olifanten attracties om op te rijden enzo. Of op de foto's gaan met tijgers en weet ik veel. Maar het slachten is nog steeds een stuk duisterder dan ons verteld/laten zien wordt. Er komen regelmatig nog soortgelijke filmpjes naar boven. Hoe er naar die beesten gescholden en geslagen wordt zegt genoeg over de ziekheid van vele mensen. Of hun huisdieren gewoon maar weg doen naar de asiel, het is gewoon bekend dat de oudere dieren uiteindelijk toch dood moeten omdat er gewoon geen plek meer voor ze is, etc. En een eitje, ja die eet ik alleen van de opa van mijn beste vriendin, die heeft zelf kippen en ik en mijn moeder weten dus hoe die kippen leven en daar verdient die opa ook weer wat aan. Daar heb ik niks op tegen. Melk drink ik sowieso al niet en als het af en toe in een product voorkomt neem ik er soms genoegen mee, maar niet altijd omdat de melkindustrie zeker niet geweldig is. Alleen het verschil van hun uitwerpselen en de uitwerpselen van een kinderboerderij koe. Maar ook de uitstoot van een koe is zo slecht voor het milieu. Dus ja, ik ben er gewoon sowieso al geen voorstander van. En dat mensen af en toe een hapje vlees eten, sure, of een glas melk drinken, sure. Ik vind het alleen jammer dat de meeste van deze mensen niet beseffen wat ze daarmee doen, dat ze deel uitmaken van moord etc. Daarbij is melk lang zo goed niet, het is juist slecht voor de botten, maar omdat er calcium in toegevoegd is lijkt het goed, maar eigenlijk heeft het nauwelijks meerwaarde. Maar vooral de kortzichtige bont en leer dragers vind ik vreselijk, dat zegt ook al zoveel, want de voedselindustrie is inhumaan, maar de bont en leer industrie is gewoon ziek. En de kortzichtigheid van de meeste mensen irriteren mij ook, zeker als ze zichzelf gigantische dierenvrienden noemen, maar ondertussen wel goedkoop vlees, dagelijks, eten en mooie leren schoenen dragen gemaakt in India.
- Spoiler:
Tsja, maar ik zie helaas alleen filmpjes die gewoon al verouderd zijn of zich gewoon duidelijk niet afspelen in westerse landen. Maar ik ben al blij dat je al begreep dat veel daarvan ook al verouderd is. Ik vind het altijd zo sneu als iemand met dat soort filmpjes aankomt die gewoon niet meer relevant zijn en ik vind het vaak nog jammerder als mensen zich schuldig gaan voelen daarover. En ind, ik kan me ook flink pissig maken over mensen die hun hond dumpen omdat ze op vakantie willen, of gewoon in het asiel doen want 'het is oud en nu moet ik ervoor gaan zorgen ipv alleen ermee te spelen' En ik weet ook niet waarom. Ik jankte men oogballen eruit toen mijn hond was overleden. Mijn broer, moeder en zelfs mijn vader konden het niet geheel droog houden. Nu was onze hond ook heel geliefd en knuffelig, maar ik neem aan dat als je een hond hebt je het toch niet over je hart kan verkrijgen die zomaar weg te doen? Ik snap het als je onverwachts, nadruk op onverwachts, geen geld meer hebt of geen tijd om voor het dier te zorgen en dan is het ook net altijd mogelijk om een kennis of familielid dde hond over te laten nemen. Dán zou je het dier in het asiel moeten doen. Maar nu is het asiel gewoon een dumpplek voor honden en katten wiens baasjes geen verantwoordelijkheid aankonden...
Dat Melk per definitie slecht is is trouwens weer een mythe. Het is niet per definitie slecht. Als dat wel zo was, zouden kalfjes geen melk krijgen. Dan zouden wij geen borstmelk voor onze baby's aanmaken zodra er iets in ons groeit. Het is bedoeld om een klein kind zo veel mogelijk bouwstoffen te geven in korte tijd. Dit kan voor een groeiend kind nog prima helpen, maar voor volwassenen? Het feit dat een normaal mensenlichaam geen enzymen voor lactose afbraak maakt als je ouder wordt en geen melk meer drinkt, maar dit wel blijft maken voor anderen voedselstoffen geeft eigenlijk al aan dat het niet iets is wat je veel moet innemen en je het dan simpelweg niet meer nodig hebt. Het kan je niet meer verbeteren als volwassene, behalve dan wat vitaminen geven. Maar die vitaminen kun je ook op andere, gezondere manieren binnenkrijgen. Als volwassene melk drinken met die reden vind ik dus.. tsja, niet zo geweldig. Al moet ik bekennen dat ik dol ben op kaas, waar ook melk inzit.
Leer en bont.. brrr. Ik heb zelf ook een bontkraagje maar laat het duidelijk zijn dat het nepbont is. (Hoop ik. Er stond Nepbont. En een paar jaar geleden dacht ik er niet over na en het is al een oudere jas. iK houd em liever dan dat ik een nieuwe jas moet kopen om die bontreden, ik vind dat eerlijk zulke grote verspilling. Je moet t niet kopen maar als je het doet gebruik t dan ook)
Het jammere is met leer en bont dat je niet altijd kan zien waar het van komt. Die schoenen kunnen gemaakt zijn in Duitsland en dan staat dat erbij, maar het leer komt uit India. Waar staat dát? Ik vind het gewoon niet nodig om bont en leder te dragen. Vlees en dierproducten zijn tegenwoordig ook niet meer nodig, maar daar moet je nog wat research voor doen. Bont en leer hoeft niet. Het meeste heeft niet eens meer bont en er is meer kunstleer dan echt leer. Het is dus meer zoeken naar leer/bont dan naar iets wat niet leer/bont is, en het is in 1x te zien.
Uhh, ik heb ff gezocht en ik heb 2 accs uitgekozen die betrouwbaar lijken. Meeste (een heeft meerdere admins) zitten wel echt midden in de landbouw en dat lijkt misschien partijdig maar ik zoek liever bronnen van een boer, dan van een random stadsmens. Ik ben het trouwens niet met elke post van elk persoon eens, maar ze hebben meestal wel een punt en ik heb wat posts gezien die wat uitleggen over video's en situaties die ook in de docu's heb gezien. Een van hun heeft laatst volgens mij nog een post gedaan over die uitstoot. En ooit hadden ze ook nog wat over melk en ze leggen dus ook uit bij sommige video's hoe je ziet dat t dier al dood is en niks van de mishandeling merkt. truth_of_vegans Nice_Lamb
|
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje za 22 okt 2016 - 18:36 | |
| - Gravelsmoke schreef:
- Roughflower schreef:
- Gravelsmoke schreef:
- @Roughflower
- Spoiler:
- Spoiler:
- Spoiler:
Tsja, maar ik zie helaas alleen filmpjes die gewoon al verouderd zijn of zich gewoon duidelijk niet afspelen in westerse landen. Maar ik ben al blij dat je al begreep dat veel daarvan ook al verouderd is. Ik vind het altijd zo sneu als iemand met dat soort filmpjes aankomt die gewoon niet meer relevant zijn en ik vind het vaak nog jammerder als mensen zich schuldig gaan voelen daarover. En ind, ik kan me ook flink pissig maken over mensen die hun hond dumpen omdat ze op vakantie willen, of gewoon in het asiel doen want 'het is oud en nu moet ik ervoor gaan zorgen ipv alleen ermee te spelen' En ik weet ook niet waarom. Ik jankte men oogballen eruit toen mijn hond was overleden. Mijn broer, moeder en zelfs mijn vader konden het niet geheel droog houden. Nu was onze hond ook heel geliefd en knuffelig, maar ik neem aan dat als je een hond hebt je het toch niet over je hart kan verkrijgen die zomaar weg te doen? Ik snap het als je onverwachts, nadruk op onverwachts, geen geld meer hebt of geen tijd om voor het dier te zorgen en dan is het ook net altijd mogelijk om een kennis of familielid dde hond over te laten nemen. Dán zou je het dier in het asiel moeten doen. Maar nu is het asiel gewoon een dumpplek voor honden en katten wiens baasjes geen verantwoordelijkheid aankonden...
Dat Melk per definitie slecht is is trouwens weer een mythe. Het is niet per definitie slecht. Als dat wel zo was, zouden kalfjes geen melk krijgen. Dan zouden wij geen borstmelk voor onze baby's aanmaken zodra er iets in ons groeit. Het is bedoeld om een klein kind zo veel mogelijk bouwstoffen te geven in korte tijd. Dit kan voor een groeiend kind nog prima helpen, maar voor volwassenen? Het feit dat een normaal mensenlichaam geen enzymen voor lactose afbraak maakt als je ouder wordt en geen melk meer drinkt, maar dit wel blijft maken voor anderen voedselstoffen geeft eigenlijk al aan dat het niet iets is wat je veel moet innemen en je het dan simpelweg niet meer nodig hebt. Het kan je niet meer verbeteren als volwassene, behalve dan wat vitaminen geven. Maar die vitaminen kun je ook op andere, gezondere manieren binnenkrijgen. Als volwassene melk drinken met die reden vind ik dus.. tsja, niet zo geweldig. Al moet ik bekennen dat ik dol ben op kaas, waar ook melk inzit.
Leer en bont.. brrr. Ik heb zelf ook een bontkraagje maar laat het duidelijk zijn dat het nepbont is. (Hoop ik. Er stond Nepbont. En een paar jaar geleden dacht ik er niet over na en het is al een oudere jas. iK houd em liever dan dat ik een nieuwe jas moet kopen om die bontreden, ik vind dat eerlijk zulke grote verspilling. Je moet t niet kopen maar als je het doet gebruik t dan ook)
Het jammere is met leer en bont dat je niet altijd kan zien waar het van komt. Die schoenen kunnen gemaakt zijn in Duitsland en dan staat dat erbij, maar het leer komt uit India. Waar staat dát? Ik vind het gewoon niet nodig om bont en leder te dragen. Vlees en dierproducten zijn tegenwoordig ook niet meer nodig, maar daar moet je nog wat research voor doen. Bont en leer hoeft niet. Het meeste heeft niet eens meer bont en er is meer kunstleer dan echt leer. Het is dus meer zoeken naar leer/bont dan naar iets wat niet leer/bont is, en het is in 1x te zien.
Uhh, ik heb ff gezocht en ik heb 2 accs uitgekozen die betrouwbaar lijken. Meeste (een heeft meerdere admins) zitten wel echt midden in de landbouw en dat lijkt misschien partijdig maar ik zoek liever bronnen van een boer, dan van een random stadsmens. Ik ben het trouwens niet met elke post van elk persoon eens, maar ze hebben meestal wel een punt en ik heb wat posts gezien die wat uitleggen over video's en situaties die ook in de docu's heb gezien. Een van hun heeft laatst volgens mij nog een post gedaan over die uitstoot. En ooit hadden ze ook nog wat over melk en ze leggen dus ook uit bij sommige video's hoe je ziet dat t dier al dood is en niks van de mishandeling merkt. truth_of_vegans Nice_Lamb
- Spoiler:
Over melk. Nee mensen moedermelk is goed voor het mensenkind. Koeienmoeder melk is goed voor het kalfje. Wij zijn geen kalfjes, voor zover ik weet. En ja, verder klopt het wat je zegt. Melk is niet per se slecht, we hebben het gewoon niet nodig en mensenkinderen/baby's kunnen het gewoon van hun moeders krijgen. Ik ben er dan ook niet op tegen dat moeders een langere periode door hun kinderen melk geven, gewoon zolang het nodig is (veel moeders stoppen namelijk al vrij snel). Koeien melk is voor kalfjes, mensen melk is voor mensen, geiten melk is weer voor hun jongen en dat geldt ook voor paarden en schapenmelk, vind ik, maar het lijkt me ook niet meer dan logisch.
Ja qua bont ben ik ook met je eens. Mijn ouders zijn daar gelukkig ook altijd heel strikt in geweest en ik heb nog nooit iets in de trant van bont in huis gehad als een bezit van mij of het gezin waar ik in leef. Ja, onze dieren, die hun eigen vacht dragen, zoals het hoort. En precies, bont en leer is niet meer nodig. Nep bontjes zijn net zo mooi en nep leer ook. Snap ik het argument van mensen dat ze geen synthetische kledingstukken willen dragen, maar daarvoor hoef je geen dieren aan je lijf te gaan dragen. Kleding van plantaardige vezels zijn bijna net zo duur, als het al niet goedkoper is dan kleding gemaakt van dierenvachten.
Bedankt voor de namen, ik zal ze opzoeken en een kijkje nemen. Ik heb trouwens net een documentaire gezien die mijn wanhoop enzo toch wel weer heeft doen wegvloeien. Unity, een iets "positievere, motiverende" documentaire, een soort vervolg op earthlings. Deze gaat meer over de mensheid zelf en informeert goed. De beelden zijn minder heftig, maar alsnog wel alle waarheden van de wereld. Heel leerzaam, hard, heeft me ook aan het huilen gekregen, maar aan het einde ook gemotiveerd om weet ik veel wat, maar gewoon een gemotiveerd gevoel gegeven.
|
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje za 22 okt 2016 - 19:41 | |
| - Roughflower schreef:
- Gravelsmoke schreef:
- Roughflower schreef:
- Gravelsmoke schreef:
- @Roughflower
- Spoiler:
- Spoiler:
- Spoiler:
- Spoiler:
Over melk. Nee mensen moedermelk is goed voor het mensenkind. Koeienmoeder melk is goed voor het kalfje. Wij zijn geen kalfjes, voor zover ik weet. En ja, verder klopt het wat je zegt. Melk is niet per se slecht, we hebben het gewoon niet nodig en mensenkinderen/baby's kunnen het gewoon van hun moeders krijgen. Ik ben er dan ook niet op tegen dat moeders een langere periode door hun kinderen melk geven, gewoon zolang het nodig is (veel moeders stoppen namelijk al vrij snel). Koeien melk is voor kalfjes, mensen melk is voor mensen, geiten melk is weer voor hun jongen en dat geldt ook voor paarden en schapenmelk, vind ik, maar het lijkt me ook niet meer dan logisch.
Ja qua bont ben ik ook met je eens. Mijn ouders zijn daar gelukkig ook altijd heel strikt in geweest en ik heb nog nooit iets in de trant van bont in huis gehad als een bezit van mij of het gezin waar ik in leef. Ja, onze dieren, die hun eigen vacht dragen, zoals het hoort. En precies, bont en leer is niet meer nodig. Nep bontjes zijn net zo mooi en nep leer ook. Snap ik het argument van mensen dat ze geen synthetische kledingstukken willen dragen, maar daarvoor hoef je geen dieren aan je lijf te gaan dragen. Kleding van plantaardige vezels zijn bijna net zo duur, als het al niet goedkoper is dan kleding gemaakt van dierenvachten.
Bedankt voor de namen, ik zal ze opzoeken en een kijkje nemen. Ik heb trouwens net een documentaire gezien die mijn wanhoop enzo toch wel weer heeft doen wegvloeien. Unity, een iets "positievere, motiverende" documentaire, een soort vervolg op earthlings. Deze gaat meer over de mensheid zelf en informeert goed. De beelden zijn minder heftig, maar alsnog wel alle waarheden van de wereld. Heel leerzaam, hard, heeft me ook aan het huilen gekregen, maar aan het einde ook gemotiveerd om weet ik veel wat, maar gewoon een gemotiveerd gevoel gegeven.
- Spoiler:
Hmm, ik dacht dat er in beide gewoon bouwstoffen zaten. Vast niet elke bouwstof is bruikbaar voor zowel mensen en kalfjes, maar er zijn stoffen die voor beiden goed zijn. En eerlijk zou ik als 8jarig kind volop in de groei niet moedermelk willen krijgen hoor! Dat is puur de cultuur waar ik nu in leef, dus als iedereen t gaat doen zou het wss wel beter worden. Maar heel veel moeders maken dan ind geen melk meer aan. Nu kun je het beste alternatieven zoeken maar ik heb zelf toen ook meegemaakt dat ik eigenlijk nog wel een soort melk nodig had. Er is echter al vaak gebleken dat bij oudere mensen je ook veel verbeteringen ziet. Bij menen van mijn leeftijd, 15, zie je ook dat bijv de Acne kan wegblijven. Dat is wel in combinatie met gezond eten natuurlijk, want als je voor de rest frietjes eet en allerlei andere vettige dingen... Maar gezond eten + geen zuivel kan enorm helpen. Ze zeggen ook dat je haar en glanzender van wordt enz enz. Volgens mij heeft oa mijn moeder ook wat tegen echt bont. Ze had het er ooit over dat er ook echt honden voor werden gebruikt. Idk wat daar tegenwoordig van waar is. Iig ga ik nooit dure winkels in waar al wordt geadverteerd met echt bont. Ik ben ook blij dat steeds meer mensen geen echt bont meer willen dragen. (Al hebben ze niet altijd door dat hun bontkraag echt is) https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/7d/13/b8/7d13b836d1f90278f14bbc8886e02e68.jpgIk vind dit een heel leuk plaatje waaraan je kunt zien wat echt en wat nep is. Voor t eerst gezien op een pro-fur pagina, maar voor ant-furs ook erg helpvol. Ik kwam ook een pagina tegen op instagram met een activist die mensen achterna ging en in bontverkopende winkels ging en daar mensen random ging uitschelden en roepen dat ze bont dragen en alles opnemen enz en roepen wat voor vreselijks ermee gebeurd. Iets van Rob Banks ofzo, op instagram bijv doet dat. Die plakt ook stickers op over dat ze bont dragen en da ze dan * Scheldwoord* zijn en laat filmpjes zien aan mensen over de bontindustrie en gaat dan naar mensen wijzen over dat zij t dragen enz enz (Hij pakt ook vaak mensen met nepbont eigk.) Daar ben ik dus duidelijk niet mee eens :') Informeren, niet de #shaming methodes gaan gebruiken. En np., Unity heb ik nog niet gezien, maar ik vond Earthlings dus niet echt betrouwbaar en tijd verspilling (sorry) dus idk of ik Unity ook wel wil zien.
|
| | | | Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |