|
| |
Marijn 226 Actief
| CAT'S PROFILEAge: Play with me and maybe I'll tell. Gender: Rank: |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic wo 10 dec 2014 - 19:58 | |
| [quote="Snowdrop"] - Tallshadow schreef:
- Snowdrop schreef:
- Uhm wat Emma? xD
Als God de wereld heeft geschapen zou de mens op een level gebracht zijn waar zij besef hebben van bestaan en de drang van de oergegevens overtroffen hebben opdat zij meer visie kreeg op de wereld en zo uit de tuin van eden -of hoe die shizz ook heet- werd gegooid. Het besef van naaktheid en dergelijke is daar een argument van. Het feit dat de mens zo geschapen zou zijn zo alle weten van de natuur en de biologie tegengaan, met andere woorden dus erg onrealtistisch en daarom vind ik godsdienst rotzooi xD *zucht* Je scheert alles over één kam xD Ik zeg juist, God zou wel degelijk evolutie gebruikt kunnen hebben en de zeven dagen schepping kan figuurlijk bedoelt zijn, relax scientist en beledig mijn geloof niet zo >3 +1, ik geloof ook in god, (misschien een beetje anders, ik geloof in een niet strenge god) maar vind het niet erg als sommige dat niet doen ^^ |
| | | Hanna (ZONDER 'H' OP HET EINDE!) 2917 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic wo 10 dec 2014 - 19:58 | |
| - Hayden. schreef:
- Owlflight schreef:
- Snowdrop schreef:
- Tallshadow schreef:
- Snowdrop schreef:
- Uhm wat Emma? xD
Als God de wereld heeft geschapen zou de mens op een level gebracht zijn waar zij besef hebben van bestaan en de drang van de oergegevens overtroffen hebben opdat zij meer visie kreeg op de wereld en zo uit de tuin van eden -of hoe die shizz ook heet- werd gegooid. Het besef van naaktheid en dergelijke is daar een argument van. Het feit dat de mens zo geschapen zou zijn zo alle weten van de natuur en de biologie tegengaan, met andere woorden dus erg onrealtistisch en daarom vind ik godsdienst rotzooi xD *zucht* Je scheert alles over één kam xD Ik zeg juist, God zou wel degelijk evolutie gebruikt kunnen hebben en de zeven dagen schepping kan figuurlijk bedoelt zijn, relax scientist en beledig mijn geloof niet zo >3 DIT IS NIET WETENSCHAPPELIJK MOGELIJK *ERROR* euh, de evolutietheorie sluit het bestaan van god naar mijn weten niet echt uit mengt zich hier ook in. Voor mij mag je dit een evolutiewet noemen maar ja voor mij zijn er veel meer bewijzen voor de evolutie dan voor de schepping ~ joins in ik bedoel ook niet dat ik denk dat een of andere oude man met een lange baard ons hier zomaar even heefd neergezet '^-^ |
| | | ☙Emma☙ 17101 Actief "Never gonna give you up, never gonna let you down"
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic wo 10 dec 2014 - 19:59 | |
| - Snowdrop schreef:
- Tallshadow schreef:
- Snowdrop schreef:
- Tallshadow schreef:
- Snowdrop schreef:
- Uhm wat Emma? xD
Als God de wereld heeft geschapen zou de mens op een level gebracht zijn waar zij besef hebben van bestaan en de drang van de oergegevens overtroffen hebben opdat zij meer visie kreeg op de wereld en zo uit de tuin van eden -of hoe die shizz ook heet- werd gegooid. Het besef van naaktheid en dergelijke is daar een argument van. Het feit dat de mens zo geschapen zou zijn zo alle weten van de natuur en de biologie tegengaan, met andere woorden dus erg onrealtistisch en daarom vind ik godsdienst rotzooi xD *zucht* Je scheert alles over één kam xD Ik zeg juist, God zou wel degelijk evolutie gebruikt kunnen hebben en de zeven dagen schepping kan figuurlijk bedoelt zijn, relax scientist en beledig mijn geloof niet zo >3 DIT IS NIET WETENSCHAPPELIJK MOGELIJK *ERROR* Wow xD Juist wel dude, de wetenschappers die atheïstisch waren en bewijzen vonden voor de oerknal en evolutie enzo wilden die juist ontkrachtigen omdat het veel te dicht bij het scheppingsverhaal in de buurt kwam :') Toch xD Ik vind niet dat het iets dat we moeten geloven want als we naar de feiten kijken is er zoveel die het tegenspreekt. Het enige waarvoor godsdienst werd ontwikkeld is om mensen een visie te geven op dingen die zij niet weten. Het ligt namelijk in ons, althans zo heb ik gehoord, dat de mens graag zekerheid op alles wil. Het feit dat men dit kan, kan men niet aanvaarden. Dat was de reden van het ontstaan van de godsdiensten en verhalen, het scheppingsverhaal is overgens uit verscheidene culturen ontstaan en heeft er verschillende vormen die dan weer kunnen uitleggen dat de mens steeds opnieuw anders naar zichzelf kijkt en zichzelf steeds anders tegenover de schepping stelt, iets waar zij zich niet wil aan onderscheppen, maar niet anders kan.
Lol x3 Dat mag je vinden, net als dat ik anders mag vinden, maar geen van de feiten van evolutie sluit het bestaan van een God ofwel hogere macht uit, en alle verhalen van de schepping hebben overeenkomsten. Ik heb niets tegen evolutie, en geloof ook heus dat het waar kan zijn samen met de andere feiten van de natuur- en scheikunde, maar ik geloof ook in het Christendom *shrug* Deze discussie is zoveel groter geworden dan verwacht xD |
| | | 564 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic wo 10 dec 2014 - 20:00 | |
| - Innerpaw schreef:
- Mossykit is cute :3
MIJN *GROMT* @ HIERboven, zo als mn ma het ziet vind ik het logischste maar absoluut geloof ik niet in goden of pagans ik zie innd niet een man op een wolk zitten die 6/7 miljard levens tegelijk aan het roggelen is *even bot gezegt* |
| | | Tess' 2700 Actief
| |
| *sluipt weg* Kerken, god, moeilijke woorden, evolatie |
| | | As' (Also called Assie, Gen, badass, psychopath, suicide room and dramaqueen >D) 2034 Afwezig
| |
| Neen neen neen laat het niet waar zijn. Graspop valt dit jaar in de laatste week van de examens D: precies de vrijdag, de dag waarop ik stage heb ;3 *houdt vingers gekruist dat ik alsnog mag gaan* aah damn ik wist het hé. Waarom moeten ze het ook een week eerder doen D: *cries in corner and bite on lips* |
| | | ☙Emma☙ 17101 Actief "Never gonna give you up, never gonna let you down"
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic wo 10 dec 2014 - 20:01 | |
| - Hayden. schreef:
- Innerpaw schreef:
MIJN *GROMT*
@ HIERboven, zo als mn ma het ziet vind ik het logischste maar absoluut geloof ik niet in goden of pagans
ik zie innd niet een man op een wolk zitten die 6/7 miljard levens tegelijk aan het roggelen is *even bot gezegt*
en dat is prima, ieder moet geloven of niet geloven waar hij zich goed bij voelt ^^ I will never judge anyone vanwege zijn of haar geloof |
| | | Marijn 226 Actief
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic wo 10 dec 2014 - 20:01 | |
| - Tallshadow schreef:
- Snowdrop schreef:
- Tallshadow schreef:
- Snowdrop schreef:
- Tallshadow schreef:
- Snowdrop schreef:
- Uhm wat Emma? xD
Als God de wereld heeft geschapen zou de mens op een level gebracht zijn waar zij besef hebben van bestaan en de drang van de oergegevens overtroffen hebben opdat zij meer visie kreeg op de wereld en zo uit de tuin van eden -of hoe die shizz ook heet- werd gegooid. Het besef van naaktheid en dergelijke is daar een argument van. Het feit dat de mens zo geschapen zou zijn zo alle weten van de natuur en de biologie tegengaan, met andere woorden dus erg onrealtistisch en daarom vind ik godsdienst rotzooi xD *zucht* Je scheert alles over één kam xD Ik zeg juist, God zou wel degelijk evolutie gebruikt kunnen hebben en de zeven dagen schepping kan figuurlijk bedoelt zijn, relax scientist en beledig mijn geloof niet zo >3 DIT IS NIET WETENSCHAPPELIJK MOGELIJK *ERROR* Wow xD Juist wel dude, de wetenschappers die atheïstisch waren en bewijzen vonden voor de oerknal en evolutie enzo wilden die juist ontkrachtigen omdat het veel te dicht bij het scheppingsverhaal in de buurt kwam :') Toch xD Ik vind niet dat het iets dat we moeten geloven want als we naar de feiten kijken is er zoveel die het tegenspreekt. Het enige waarvoor godsdienst werd ontwikkeld is om mensen een visie te geven op dingen die zij niet weten. Het ligt namelijk in ons, althans zo heb ik gehoord, dat de mens graag zekerheid op alles wil. Het feit dat men dit kan, kan men niet aanvaarden. Dat was de reden van het ontstaan van de godsdiensten en verhalen, het scheppingsverhaal is overgens uit verscheidene culturen ontstaan en heeft er verschillende vormen die dan weer kunnen uitleggen dat de mens steeds opnieuw anders naar zichzelf kijkt en zichzelf steeds anders tegenover de schepping stelt, iets waar zij zich niet wil aan onderscheppen, maar niet anders kan.
Lol x3 Dat mag je vinden, net als dat ik anders mag vinden, maar geen van de feiten van evolutie sluit het bestaan van een God ofwel hogere macht uit, en alle verhalen van de schepping hebben overeenkomsten. Ik heb niets tegen evolutie, en geloof ook heus dat het waar kan zijn samen met de andere feiten van de natuur- en scheikunde, maar ik geloof ook in het Christendom *shrug*
Deze discussie is zoveel groter geworden dan verwacht xD Maar als God de mensen heeft gemaakt da kunnen ze toch nogsteeds evoluweren? |
| | | Jamie 360 Actief Alone.
Yes, that's the key word,
the most awful world in the English tongue.
Murder doesn't hold a candle to it
and hell is only a poor synonym.
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic wo 10 dec 2014 - 20:02 | |
| @Emma-op-pagina-15;; Oh derp, ik ging net eten ;D Ben Evy btw (: |
| | | Zoébeest 2371 Actief I hold you in my heart
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic wo 10 dec 2014 - 20:02 | |
| - Hayden. schreef:
- Innerpaw schreef:
MIJN *GROMT*
@ HIERboven, zo als mn ma het ziet vind ik het logischste maar absoluut geloof ik niet in goden of pagans
ik zie innd niet een man op een wolk zitten die 6/7 miljard levens tegelijk aan het roggelen is *even bot gezegt*
Idd weird. Ik geloof wel dat die man heeft bestaan maar niet dat die kleine mannetjes op een bol zette en zo kinderen kregen etc. eerst was er de Australopithecus en niet Adam en Eva |
| | | Marijn 226 Actief
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic wo 10 dec 2014 - 20:05 | |
| Wauw mnsen hebben altijd disscussies over kleine dingen, geloven, tradities, racisme etc. Waarom zijn we niet meer zoals katten of zo, dan maakt het ni uit waar je in geloofs, hoe je er uit ziet, etc. |
| | | 564 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic wo 10 dec 2014 - 20:05 | |
| - Tallshadow schreef:
- Hayden. schreef:
- Innerpaw schreef:
MIJN *GROMT*
en dat is prima, ieder moet geloven of niet geloven waar hij zich goed bij voelt ^^ I will never judge anyone vanwege zijn of haar geloof precies ben altijd wel geinteresseerd geweest in geloven vooral Paganistme en Wicca verder vond ik Jodendom en boeddhïstme (hoe je het ook schrijft) Maar iedereen is vrij voor geloof. Ben zelf christelijk opgevoed maar heb van mijn ouders mijn eigen keuzes moeten maken en iedereen moeten restpecteren Maar nu heeft mijn moeder een aparte kijk op geloof. Er is 1 god en die heeft een verkleedkist ene keer is is Allah anderekeer Jaweh andere keer Boeddha etc. |
| | | 53 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic wo 10 dec 2014 - 20:06 | |
| - Innerpaw schreef:
Thanks! Inner is kawaii too~ : ) @Tessa Okeeee maar zijn ogen zijn al open gegaan bij Wolverine. //moetdattopicnogmakendontcare |
| | | The A Doc 2733 Actief Je t'aime, je t'aime toujour... I am forever yours.
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic wo 10 dec 2014 - 20:06 | |
| - Tallshadow schreef:
- Snowdrop schreef:
- Tallshadow schreef:
- Snowdrop schreef:
- Tallshadow schreef:
- Snowdrop schreef:
- Uhm wat Emma? xD
Lol x3 Dat mag je vinden, net als dat ik anders mag vinden, maar geen van de feiten van evolutie sluit het bestaan van een God ofwel hogere macht uit, en alle verhalen van de schepping hebben overeenkomsten. Ik heb niets tegen evolutie, en geloof ook heus dat het waar kan zijn samen met de andere feiten van de natuur- en scheikunde, maar ik geloof ook in het Christendom *shrug*
Deze discussie is zoveel groter geworden dan verwacht xD Energie gaat nooit verloren. Er was een oerknal die een giga uitsrtraal deed van energie die nu nog steeds in de omloop zit. Op een dag zal al deze enrgie terug dezelfde zijn en dan zal alles opnieuw beginnen. Wie weet zijn we al het vierde universum die bestaat. Het bestaan van God van ik... Niet echt realistisch. Hogere krachten misschien wel ja, maar alleen maar het feit dat God wordt voorgesteld als een evenbeeld van mens, of omgekeerd wat je maar wilt, toont aan dat het zo... Naïef is... Vind ik toch. Plus het christendom komt van het Jodendom, die opnieuw weer andere visies heeft en een ander scheppingsverhaal... So... Lol xD + ik ben meer voor het; Moeder aarde is onze god, want zij was degene die door verscheidene voorafgaande dingen en processen uiteindelijk levensvormen kreeg en uit die levensvormen kwam selectie, tot we bij ons komen :') ... Sorry ik heb gwn een natuurlijke haat voor alles wat niet echt... Wetenschappelijk te bewijzen is xD Ik geloof wel in de parallele universems en ik heb ook een eigen visie op leven na de dood :'3 Maar ik ben srs de enige die er zo over denkt xD |
| | | Zoébeest 2371 Actief I hold you in my heart
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic wo 10 dec 2014 - 20:07 | |
| - Dice schreef:
- Wauw mnsen hebben altijd disscussies over kleine dingen, geloven, tradities, racisme etc.
Waarom zijn we niet meer zoals katten of zo, dan maakt het ni uit waar je in geloofs, hoe je er uit ziet, etc. Sorry Marijn,zo zijn we nu eenmaal xD |
| | | Mathias 105 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic wo 10 dec 2014 - 20:07 | |
| *Kijkt naar blocktail* Wat moet ik toch met jou? Agressieve haarbal! *Kijkt naar sleepypaw* Jij bent zowat het beste account evah *Ziet blocktail woedend naar sleepypaw kijken* Nee blocktail geen gevecht tussen jullie
#pure verveling |
| | | 2533 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic wo 10 dec 2014 - 20:09 | |
| Zie ik hier nou ineens een theologische discussie? :O I'm so proud <3 |
| | | As' (Also called Assie, Gen, badass, psychopath, suicide room and dramaqueen >D) 2034 Afwezig
| |
| Eum is het eig slim om iets achter te houden voor je ouders, totdat ze tickets hebben aangekocht? Want ik wil nie da ze nu neen zeggen, en dan geen meer aankopen ;3
Waah ik flip em gewoon als ze neen zeggen. En me stomme oortjes zijn weer stuk -.- dank u regen, hartelijk dank uh *Gaat koptelefoon halen en verder studeren aan frans* |
| | | Marijn 226 Actief
| - Snowdrop schreef:
- Tallshadow schreef:
- Snowdrop schreef:
- Tallshadow schreef:
- Snowdrop schreef:
- Tallshadow schreef:
- Snowdrop schreef:
- Uhm wat Emma? xD
Deze discussie is zoveel groter geworden dan verwacht xD Energie gaat nooit verloren. Er was een oerknal die een giga uitsrtraal deed van energie die nu nog steeds in de omloop zit. Op een dag zal al deze enrgie terug dezelfde zijn en dan zal alles opnieuw beginnen. Wie weet zijn we al het vierde universum die bestaat. Het bestaan van God van ik... Niet echt realistisch. Hogere krachten misschien wel ja, maar alleen maar het feit dat God wordt voorgesteld als een evenbeeld van mens, of omgekeerd wat je maar wilt, toont aan dat het zo... Naïef is... Vind ik toch. Plus het christendom komt van het Jodendom, die opnieuw weer andere visies heeft en een ander scheppingsverhaal... So... Lol xD + ik ben meer voor het; Moeder aarde is onze god, want zij was degene die door verscheidene voorafgaande dingen en processen uiteindelijk levensvormen kreeg en uit die levensvormen kwam selectie, tot we bij ons komen :')
... Sorry ik heb gwn een natuurlijke haat voor alles wat niet echt... Wetenschappelijk te bewijzen is xD Ik geloof wel in de parallele universems en ik heb ook een eigen visie op leven na de dood :'3 Maar ik ben srs de enige die er zo over denkt xD Heh, ik zelf hou niet van wetenschap, het is ingewikkeld en tja het bewijst alles en ik heb liever magie of zo in deze wereld XD ook al kijk ik sci-fi but yeah Maar ja iedereen mag kiezen hoe die wil leven van mij. |
| | | Quinty 1869 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic wo 10 dec 2014 - 20:10 | |
| Komt vandaag een collega naar me toe; "Quinty, Oosterse kip hè, komt dat uit Oostenrijk?" Ik vraag me af en toe echt af welk IQ je tegenwoordig moet hebben om bij de Albert Heijn te mogen werken --" |
| | | | Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |