|
| |
☙Emma☙ 17101 Actief "Never gonna give you up, never gonna let you down"
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 18 aug 2015 - 12:59 | |
| - Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- LANG:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- In de wacht?! *moppert* Nou oke dan xD
Dat is indeed een very cute cat Babs <3 Waarom zijn ze zeldzaam, weet je dat of was het een heuse vraag? Pas op, hier komt een nerdout. Tis een beetje een erg recessief gen, Cinnamon. Je hebt het B (browning) gen wat voor de hoeveelheid bruin pigment staat. Een gen bestaat altijd uit een duo, dus BB. En de letter geeft aan wat voorn gen er aanstaat. B staat voor Black (Heel erg intensief pigment), b voor chocolate en b' voor cinnamon. B is dominant over b en b' en b is dominant over b'. Dus als een kat een gen voor zwart heeft, zal hij zwart zijn. Dan kan hij nog wel chocolate of cinnamon 'dragen', maar dat gen zal recessief zijn en zich dus niet uiten. Als je dan twee katten hebt die het gen dragen, kunnen er alsnog van die kleurtjes uitkomen, want kittens krijgen 1 letter van mams en 1 letter van paps. Als Bb en Bb dan samen komen, kun je dus bb krijgen en dus chocolate. c: Aangezien Cinnamon heel erg recessief is, uit het zich dus niet snel. ^-^
(Ik heb hier ooit een uitgebreidere uitleg over geschreven als je interesse hebt x'D) Dat klinkt erg logisch! Een beetje als rood haar bij mensen dus, beide ouders moeten het gen ervoor dragen en dan moet je het geluk hebben dat juist die twee overgedragen worden en dan krijgen de kinderen rood haar, zoiets? Volgens mij heb ik die link zelf ook ergens indeed, toen je ons allen les ging geven :'D Ghehe oké c: Well, zoiets. Bij katten is het rood als het bruin pigment uitstaat. Bij poezen kan dat tegelijkertijd aan en uit staan omdat het op het X chromosoom zit en ze er twee van hebben, dus daarom kunnen ze tortoiseshell/calico zijn en katers niet over het algemeen (tenzij ze genetische afwijkingen hebben en dus meestal onvruchtbaar zijn). :3 Bij katers staat bruin pigment of 'aan' of 'uit'.
Dat klinkt lastig en logisch tegelijkertijd xD Dat van de tortoiseshell/calico snap ik wel though, dat is best wel logisch, dus als bruin pigment 'uit' staat is het rood en als het 'aan' staat is het rood? (Even nagekeken)Het X chromosoon geeft aan of rood aanstaat of niet, sorry. Als rood aan staat (XO), dan heeft de kat rood pigment, als dit niet het geval is (Xo) dan heeft de kat bruin pigment. Wat een doeltreffende benaming voor de quote heb je gevonden xD En dat maakt het duidelijker, een kater heeft XY omdat de Y bepaalt dat hij kater is, en dus is hij óf bruin óf rood omdat de X niet XO & Xo tegelijkertijd kan zijn, terwijl een poes twee keer X heeft en dus prima beiden kan hebben. Sounds fair (: Klopt! Een Tortoiseshell kater zal dus XXY moeten hebben, of een andere afwijking. c: En aangezien hij dan dus een genetische afwijking heeft is de kans dat hij vruchtbaar is aanzienlijk afgenomen right? Komt het dan ook vaker voor dat dat soort katers lichamelijke beperkingen hebben? |
| | | Babs 2730 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 18 aug 2015 - 13:01 | |
| - Tallshadow schreef:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- LANG:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
Dat is indeed een very cute cat Babs <3 Waarom zijn ze zeldzaam, weet je dat of was het een heuse vraag? Pas op, hier komt een nerdout. Tis een beetje een erg recessief gen, Cinnamon. Je hebt het B (browning) gen wat voor de hoeveelheid bruin pigment staat. Een gen bestaat altijd uit een duo, dus BB. En de letter geeft aan wat voorn gen er aanstaat. B staat voor Black (Heel erg intensief pigment), b voor chocolate en b' voor cinnamon. B is dominant over b en b' en b is dominant over b'. Dus als een kat een gen voor zwart heeft, zal hij zwart zijn. Dan kan hij nog wel chocolate of cinnamon 'dragen', maar dat gen zal recessief zijn en zich dus niet uiten. Als je dan twee katten hebt die het gen dragen, kunnen er alsnog van die kleurtjes uitkomen, want kittens krijgen 1 letter van mams en 1 letter van paps. Als Bb en Bb dan samen komen, kun je dus bb krijgen en dus chocolate. c: Aangezien Cinnamon heel erg recessief is, uit het zich dus niet snel. ^-^
(Ik heb hier ooit een uitgebreidere uitleg over geschreven als je interesse hebt x'D) Dat klinkt erg logisch! Een beetje als rood haar bij mensen dus, beide ouders moeten het gen ervoor dragen en dan moet je het geluk hebben dat juist die twee overgedragen worden en dan krijgen de kinderen rood haar, zoiets? Volgens mij heb ik die link zelf ook ergens indeed, toen je ons allen les ging geven :'D Ghehe oké c: Well, zoiets. Bij katten is het rood als het bruin pigment uitstaat. Bij poezen kan dat tegelijkertijd aan en uit staan omdat het op het X chromosoom zit en ze er twee van hebben, dus daarom kunnen ze tortoiseshell/calico zijn en katers niet over het algemeen (tenzij ze genetische afwijkingen hebben en dus meestal onvruchtbaar zijn). :3 Bij katers staat bruin pigment of 'aan' of 'uit'.
Dat klinkt lastig en logisch tegelijkertijd xD Dat van de tortoiseshell/calico snap ik wel though, dat is best wel logisch, dus als bruin pigment 'uit' staat is het rood en als het 'aan' staat is het rood? (Even nagekeken)Het X chromosoon geeft aan of rood aanstaat of niet, sorry. Als rood aan staat (XO), dan heeft de kat rood pigment, als dit niet het geval is (Xo) dan heeft de kat bruin pigment. Wat een doeltreffende benaming voor de quote heb je gevonden xD En dat maakt het duidelijker, een kater heeft XY omdat de Y bepaalt dat hij kater is, en dus is hij óf bruin óf rood omdat de X niet XO & Xo tegelijkertijd kan zijn, terwijl een poes twee keer X heeft en dus prima beiden kan hebben. Sounds fair (: Klopt! Een Tortoiseshell kater zal dus XXY moeten hebben, of een andere afwijking. c: En aangezien hij dan dus een genetische afwijking heeft is de kans dat hij vruchtbaar is aanzienlijk afgenomen right? Komt het dan ook vaker voor dat dat soort katers lichamelijke beperkingen hebben? Daar moet ik me wat meer over inlezen, maar ik heb wel gelezen dat ze vaak onvruchtbaar zijn. "A male cat, like males of other therian mammals, has only one X and one Y chromosome (XY). That X chromosome does not undergo X-inactivation, and coat color is determined by which allele is present on the X. Accordingly the cat's coat will be either entirely orange or non-orange. Very rarely (approximately 1 in 3,000[9]) a male tortoiseshell or calico is born. These animals typically have an extra X chromosome (XXY), a condition known in humans as Klinefelter syndrome, and their cells undergo an X-inactivation process like that in females. As in humans, these cats often are sterile because of the imbalance in sex chromosomes. Some male calico or tortoiseshell cats may be chimeras, which result from the fusion in early development of two embryos with different color genotypes. Others are mosaics, in which the XXY condition arises after conception and the cat is a mixture of cells with different numbers of X chromosomes." |
| | | 303 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 18 aug 2015 - 13:01 | |
| Welke os moet ik nemen? Deze; of deze; |
| | | Demi 1896 Afwezig "I was not born to be forced. I will breathe after my own fashion. Let us see who is the strongest."
| |
| | | | 303 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 18 aug 2015 - 13:03 | |
| - Quietkit schreef:
- Hushpaw schreef:
- Welke os moet ik nemen?
Deze;
of deze;
aangezien in die eerste de letter 'h' mist, zou ik voor de tweede gaan c': Ahaha dat merk ik nu pas! :d |
| | | Zoébeest 2371 Actief I hold you in my heart
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 18 aug 2015 - 13:03 | |
| Och mnsen, net foto's gezien van oude, verlaten en enge pretparken, zo zielig!! dan zie je daar nog een knuffeltje liggen van mensen járen en jaren geleden. alles onder graffiti en onkruid O.o ik wil dat die allemaal terug heropgebouwd worden xc |
| | | ☙Emma☙ 17101 Actief "Never gonna give you up, never gonna let you down"
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 18 aug 2015 - 13:04 | |
| - Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- LANG:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
Dat klinkt lastig en logisch tegelijkertijd xD Dat van de tortoiseshell/calico snap ik wel though, dat is best wel logisch, dus als bruin pigment 'uit' staat is het rood en als het 'aan' staat is het rood? (Even nagekeken)Het X chromosoon geeft aan of rood aanstaat of niet, sorry. Als rood aan staat (XO), dan heeft de kat rood pigment, als dit niet het geval is (Xo) dan heeft de kat bruin pigment. Wat een doeltreffende benaming voor de quote heb je gevonden xD En dat maakt het duidelijker, een kater heeft XY omdat de Y bepaalt dat hij kater is, en dus is hij óf bruin óf rood omdat de X niet XO & Xo tegelijkertijd kan zijn, terwijl een poes twee keer X heeft en dus prima beiden kan hebben. Sounds fair (: Klopt! Een Tortoiseshell kater zal dus XXY moeten hebben, of een andere afwijking. c: En aangezien hij dan dus een genetische afwijking heeft is de kans dat hij vruchtbaar is aanzienlijk afgenomen right? Komt het dan ook vaker voor dat dat soort katers lichamelijke beperkingen hebben? Daar moet ik me wat meer over inlezen, maar ik heb wel gelezen dat ze vaak onvruchtbaar zijn.
"A male cat, like males of other therian mammals, has only one X and one Y chromosome (XY). That X chromosome does not undergo X-inactivation, and coat color is determined by which allele is present on the X. Accordingly the cat's coat will be either entirely orange or non-orange. Very rarely (approximately 1 in 3,000[9]) a male tortoiseshell or calico is born. These animals typically have an extra X chromosome (XXY), a condition known in humans as Klinefelter syndrome, and their cells undergo an X-inactivation process like that in females. As in humans, these cats often are sterile because of the imbalance in sex chromosomes. Some male calico or tortoiseshell cats may be chimeras, which result from the fusion in early development of two embryos with different color genotypes. Others are mosaics, in which the XXY condition arises after conception and the cat is a mixture of cells with different numbers of X chromosomes." Ooke, dus het hoeft geen rechtstreekse invloed te hebben op de fysieke toestand, maar wel op de vruchtbaarheid omdat de chromosomen niet in balans zijn ^^ Blijkbaar komt dat ook bij mensen voor, dat is nieuw voor mij :') Wel logisch eigenlijk |
| | | Babs 2730 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 18 aug 2015 - 13:06 | |
| - Tallshadow schreef:
- LANG:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
(Ik heb hier ooit een uitgebreidere uitleg over geschreven als je interesse hebt x'D) Dat klinkt erg logisch! Een beetje als rood haar bij mensen dus, beide ouders moeten het gen ervoor dragen en dan moet je het geluk hebben dat juist die twee overgedragen worden en dan krijgen de kinderen rood haar, zoiets? Volgens mij heb ik die link zelf ook ergens indeed, toen je ons allen les ging geven :'D Ghehe oké c: Well, zoiets. Bij katten is het rood als het bruin pigment uitstaat. Bij poezen kan dat tegelijkertijd aan en uit staan omdat het op het X chromosoom zit en ze er twee van hebben, dus daarom kunnen ze tortoiseshell/calico zijn en katers niet over het algemeen (tenzij ze genetische afwijkingen hebben en dus meestal onvruchtbaar zijn). :3 Bij katers staat bruin pigment of 'aan' of 'uit'. Dat klinkt lastig en logisch tegelijkertijd xD Dat van de tortoiseshell/calico snap ik wel though, dat is best wel logisch, dus als bruin pigment 'uit' staat is het rood en als het 'aan' staat is het rood? (Even nagekeken)Het X chromosoon geeft aan of rood aanstaat of niet, sorry. Als rood aan staat (XO), dan heeft de kat rood pigment, als dit niet het geval is (Xo) dan heeft de kat bruin pigment. Wat een doeltreffende benaming voor de quote heb je gevonden xD En dat maakt het duidelijker, een kater heeft XY omdat de Y bepaalt dat hij kater is, en dus is hij óf bruin óf rood omdat de X niet XO & Xo tegelijkertijd kan zijn, terwijl een poes twee keer X heeft en dus prima beiden kan hebben. Sounds fair (: Klopt! Een Tortoiseshell kater zal dus XXY moeten hebben, of een andere afwijking. c: En aangezien hij dan dus een genetische afwijking heeft is de kans dat hij vruchtbaar is aanzienlijk afgenomen right? Komt het dan ook vaker voor dat dat soort katers lichamelijke beperkingen hebben? Daar moet ik me wat meer over inlezen, maar ik heb wel gelezen dat ze vaak onvruchtbaar zijn.
"A male cat, like males of other therian mammals, has only one X and one Y chromosome (XY). That X chromosome does not undergo X-inactivation, and coat color is determined by which allele is present on the X. Accordingly the cat's coat will be either entirely orange or non-orange. Very rarely (approximately 1 in 3,000[9]) a male tortoiseshell or calico is born. These animals typically have an extra X chromosome (XXY), a condition known in humans as Klinefelter syndrome, and their cells undergo an X-inactivation process like that in females. As in humans, these cats often are sterile because of the imbalance in sex chromosomes. Some male calico or tortoiseshell cats may be chimeras, which result from the fusion in early development of two embryos with different color genotypes. Others are mosaics, in which the XXY condition arises after conception and the cat is a mixture of cells with different numbers of X chromosomes."
Ooke, dus het hoeft geen rechtstreekse invloed te hebben op de fysieke toestand, maar wel op de vruchtbaarheid omdat de chromosomen niet in balans zijn ^^ Blijkbaar komt dat ook bij mensen voor, dat is nieuw voor mij :') Wel logisch eigenlijk Er zijn allemaal menselijke afwijkingen met de geslachts chromosomen. c: Kheb ze allemaal in m'n psy boek staan. c: Kan ze wel een keer voor je opzoeken ^-^ |
| | | 303 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 18 aug 2015 - 13:08 | |
| Slatepaw and Tallshadow! Zoveel quotes! Moet wel een record zijn hoor |
| | | Babs 2730 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 18 aug 2015 - 13:09 | |
| Ghehe, sorry, the nerd-out is strong in me ^^" |
| |
| hoi Jupiter c; how are youu? |
| | | 303 Afwezig
| |
| - Innerpaw schreef:
- hoi Jupiter c; how are youu?
Goed tx, ben blij dat het nog geen school is ^^ Hoe gaat het met jou? |
| | | Pete Goez 4113 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 18 aug 2015 - 13:10 | |
| Ik vraag me af hoe Ash en Primrose naar elkaar toe zijn de volgende keer dat ze elkaar ontmoeten :") |
| | | Babs 2730 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 18 aug 2015 - 13:11 | |
| - Ashdrizzle schreef:
- Ik vraag me af hoe Ash en Primrose naar elkaar toe zijn de volgende keer dat ze elkaar ontmoeten :")
Best buds of course. Suck it Thrushdive. ;D |
| | | ☙Emma☙ 17101 Actief "Never gonna give you up, never gonna let you down"
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 18 aug 2015 - 13:11 | |
| - Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- LANG:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
(Ik heb hier ooit een uitgebreidere uitleg over geschreven als je interesse hebt x'D) Dat klinkt erg logisch! Een beetje als rood haar bij mensen dus, beide ouders moeten het gen ervoor dragen en dan moet je het geluk hebben dat juist die twee overgedragen worden en dan krijgen de kinderen rood haar, zoiets? Volgens mij heb ik die link zelf ook ergens indeed, toen je ons allen les ging geven :'D Ghehe oké c: Well, zoiets. Bij katten is het rood als het bruin pigment uitstaat. Bij poezen kan dat tegelijkertijd aan en uit staan omdat het op het X chromosoom zit en ze er twee van hebben, dus daarom kunnen ze tortoiseshell/calico zijn en katers niet over het algemeen (tenzij ze genetische afwijkingen hebben en dus meestal onvruchtbaar zijn). :3 Bij katers staat bruin pigment of 'aan' of 'uit'. Dat klinkt lastig en logisch tegelijkertijd xD Dat van de tortoiseshell/calico snap ik wel though, dat is best wel logisch, dus als bruin pigment 'uit' staat is het rood en als het 'aan' staat is het rood? (Even nagekeken)Het X chromosoon geeft aan of rood aanstaat of niet, sorry. Als rood aan staat (XO), dan heeft de kat rood pigment, als dit niet het geval is (Xo) dan heeft de kat bruin pigment. Wat een doeltreffende benaming voor de quote heb je gevonden xD En dat maakt het duidelijker, een kater heeft XY omdat de Y bepaalt dat hij kater is, en dus is hij óf bruin óf rood omdat de X niet XO & Xo tegelijkertijd kan zijn, terwijl een poes twee keer X heeft en dus prima beiden kan hebben. Sounds fair (: Klopt! Een Tortoiseshell kater zal dus XXY moeten hebben, of een andere afwijking. c: En aangezien hij dan dus een genetische afwijking heeft is de kans dat hij vruchtbaar is aanzienlijk afgenomen right? Komt het dan ook vaker voor dat dat soort katers lichamelijke beperkingen hebben? Daar moet ik me wat meer over inlezen, maar ik heb wel gelezen dat ze vaak onvruchtbaar zijn.
"A male cat, like males of other therian mammals, has only one X and one Y chromosome (XY). That X chromosome does not undergo X-inactivation, and coat color is determined by which allele is present on the X. Accordingly the cat's coat will be either entirely orange or non-orange. Very rarely (approximately 1 in 3,000[9]) a male tortoiseshell or calico is born. These animals typically have an extra X chromosome (XXY), a condition known in humans as Klinefelter syndrome, and their cells undergo an X-inactivation process like that in females. As in humans, these cats often are sterile because of the imbalance in sex chromosomes. Some male calico or tortoiseshell cats may be chimeras, which result from the fusion in early development of two embryos with different color genotypes. Others are mosaics, in which the XXY condition arises after conception and the cat is a mixture of cells with different numbers of X chromosomes."
Ooke, dus het hoeft geen rechtstreekse invloed te hebben op de fysieke toestand, maar wel op de vruchtbaarheid omdat de chromosomen niet in balans zijn ^^ Blijkbaar komt dat ook bij mensen voor, dat is nieuw voor mij :') Wel logisch eigenlijk Er zijn allemaal menselijke afwijkingen met de geslachts chromosomen. c: Kheb ze allemaal in m'n psy boek staan. c: Kan ze wel een keer voor je opzoeken ^-^ Really? Daar houd ik je aan! Op deze manier is bio zoveel interessanter :') Je hebt me zojuist door het lastigste gedeelte van m'n boek heen geholpen Babs xD Zijn syndromen ook genetische afwijkingen? Ik dacht van wel, maar dat betekend dat er heel veel paren genen mogelijk zijn, als elk paar een andere betekenis heeft.. |
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 18 aug 2015 - 13:12 | |
| - Hushpaw schreef:
- Innerpaw schreef:
- hoi Jupiter c; how are youu?
Goed tx, ben blij dat het nog geen school is ^^ Hoe gaat het met jou? Ook goed c: ik begin al op 1 september ;c |
| | | 303 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 18 aug 2015 - 13:14 | |
| Jah ik ook op uno septembro ^^ |
| | | Demi 1896 Afwezig "I was not born to be forced. I will breathe after my own fashion. Let us see who is the strongest."
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 18 aug 2015 - 13:14 | |
| - Tallshadow schreef:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- LANG:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
- Slatepaw schreef:
- Tallshadow schreef:
Ooke, dus het hoeft geen rechtstreekse invloed te hebben op de fysieke toestand, maar wel op de vruchtbaarheid omdat de chromosomen niet in balans zijn ^^ Blijkbaar komt dat ook bij mensen voor, dat is nieuw voor mij :') Wel logisch eigenlijk Er zijn allemaal menselijke afwijkingen met de geslachts chromosomen. c: Kheb ze allemaal in m'n psy boek staan. c: Kan ze wel een keer voor je opzoeken ^-^ Really? Daar houd ik je aan! Op deze manier is bio zoveel interessanter :') Je hebt me zojuist door het lastigste gedeelte van m'n boek heen geholpen Babs xD Zijn syndromen ook genetische afwijkingen? Ik dacht van wel, maar dat betekend dat er heel veel paren genen mogelijk zijn, als elk paar een andere betekenis heeft.. //leest stiekem mee Waaiiit, dus Quietkit heeft een genetische aandoening? o_o |
| | | Jamie 4524 Actief "Once more into the fray, into the last good fight I'll ever know.
Live and die on this day, live and die on this day"
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 18 aug 2015 - 13:15 | |
| Ik ben nu benieuwt hoe Ace kattenkruid bewaard en buiten het bereik van kinderen, Ashies en Talls houd xD |
| | | San 196 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 18 aug 2015 - 13:15 | |
| |
| | | | Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |