|
|
M 152 Afwezig Now I never, never get to clean up the mess I made, oh
And it haunts me every time I close my eyes
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje zo 27 sep 2015 - 20:33 | |
| Arg.. Ik zit echt a een tijdje (in de zomervakantie is het begonnen) in een soort dipje? Tenminste ik vind het maar een kleine dipje. Maar iedereen maakt zich zorgen enz.. toch hou ik de reden waarom ik me zo boel nu nog voor me zelf. Maar ik vraag wel om een gunst van jullie, geef me alsjeblieft wat tips om uit deze depressieve shit te komen.. |
|
| |
»Quinty« 1170 Actief The memory of innocence
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje ma 28 sep 2015 - 14:32 | |
| - Roughpaw schreef:
- Oké, I'm done.
Ik weet bij god niet meer hoe ik het doen moet. Huiswerk maken ben ik gewoon ontzettend slecht in. Ik probeer het wel, maar kan me nooit aan mijn eigen afspraken houden, want ik werk gewoon te traag. Ak loop ik gewoon ongeveer zeven hoofdstukken mee achter, omdat ze 1 hele hoofdstuk opgeven als het Mousedung huiswerk. Ik probeer het wel. Maar de tijd gaat te snel. Ik heb gewoon geen leven meer zo. En dan heb ik nog wiskunde met achterstand, engels heb ik nu zelfs achterstand op én Rekenen ... Hoe de Mousedung ga ik dit doen? Hoe de Mousedung ga ik slagen aan het einde van dit tyfusschool jaar. Ik wil gewoon écht niet meer falen. Ben verdomme achttien en heb geen enkele diploma. Ja, m'n zwemdiploma A, daar kan ik hoogstens WC's mee gaan schrobben net als m'n moeder. Misschien is het een optie om eens te kijken voor huiswerkbegeleiding? Die kunnen je helpen met planningen maken en je aan je werk houden, ook kan je vragen stellen als je ergens vast zit en kan je misschien je achterstanden inhalen. Ik weet dat het niet leuk is, maar wat moet dat moet. Ik hoop dat je het gaat halen, Nath -knuf- <3 |
|
| |
Nathalie 1266 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje ma 28 sep 2015 - 14:43 | |
| @Quinty; Dankjewel <3 Ik heb nu huiswerk begeleiding en ga hun ook om extra hulp vragen (thx god dat mijn sportclub mij dat gratis wilt geven) en op school heb ik ook aan de bel getrokken. Mijn mentor zal tot aan mijn toets periode elke dag contact met me opnemen via de mail om te kijken wat ik die dag heb gedaan. Misschien gaat het werken en heb ik die druk juist nodig.
However, het is nog steeds ziek veel en heb nog steeds bar weinig tijd (14 okt is de eerste PTA en dat is ook meteen Aardrijkskunde). Wiskunde wordt ook een ramp, want dat vind ik ook nog eens moeilijk. Engels is het enige lichtpuntje :') |
|
| |
Kiki 1666 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje ma 28 sep 2015 - 15:01 | |
| Je kan het Nath! Goed hard doorwerken! Ik herken mezelf hier heel erg in, want ik heb ook echt die druk nodig en de uitstelstress. Het komt echt wel goed! Je gaat dat diploma gewoon binnenslepen man, echt! c: |
|
| |
Nathalie 1266 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje ma 28 sep 2015 - 15:36 | |
| |
|
| |
Demi 1896 Afwezig "I was not born to be forced. I will breathe after my own fashion. Let us see who is the strongest."
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje ma 28 sep 2015 - 15:58 | |
| @Nath: Wow :c Dat klinkt echt niet leuk. Ik vind het heel knap dat je zoveel doorzettingsvermogen toont wat betreft je schoolwerk. Ik zou zeggen, ga zo door, maar die constante stressfactor is ook niet super voor je fysieke en mentale gesteldheid. Ik zou zeggen dat je af en toe toch een moment moet pakken om even helemaal niets te doen, dit betekent niet dat je je schoolwerk links hoeft te laten liggen! Het is soms gewoon even goed om echt te relaxen. Plus, wanneer je hulp nodig hebt met wat dan ook, mij kun je altijd berichten! Ik heb m'n VWO met redelijke cijfers af kunnen ronden, dus ik hoop je te kunnen helpen, mocht het nodig zijn. En ja, ik had ook aardrijkskunde ^^ |
|
| |
Nath 547 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje di 29 sep 2015 - 15:27 | |
| Toen ik enkele weken terug het moeilijk had en voor een week weg wou mocht het niet. Nu m'n ma het moeilijk heeft wilt ze me een week weghebben en moet ik. Ik heb haar echt al zoveel kansen gegeven. Misschien moet ik maar eens minder vergevend worden. |
|
| |
Sharon 767 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje di 29 sep 2015 - 21:14 | |
| Even korte samenvatting van wat er nu in m'n leven omgaat. Ik heb dus opnieuw een gesprek gehad met m'n psychologe. Ik moet daar dus praten over m'n gevoelens, iets wat ik normaal gesproken uit angst van zwakte zo ver mogelijk wegstop. Erover praten gaat steeds beter, al zijn we nu wel redelijk achter m'n probleem. Ik heb nooit een hoog zelfbeeld van mezelf gehad en zette altijd een hoge standaard voor mezelf. Maar als ik dat eenmaal had bereikt, was het, thanks perfectionisme, alsnog niet goed genoeg en moest het perfecter. Daarom heb ik ook al jaren moeite met eten, ik heb namelijk nog steeds de kokhalsneigingen, al gaan ze nu gewoon vanzelf. Ik weet van mezelf dat ik me op dit moment een dik varken vind en zo zie ik mezelf ook in de spiegel. Ik voel me dan gewoon veel mooier en beter als ik dunner ben weetjewel. Maar op een gegeven moment komt dat dikke varken weer tevoorschijn en moet het perfecter. Verder heb ik van m'n ouders nooit veel complimenten gekregen, al kregen zij dat ook nooit dus ik snap het ook wel weer. Ik weet ook wel dat ze trots op me zijn, maar als je alleen die negatieve dingen hoort, geloof je het ook een stuk sneller, waardoor ik dus nog onzekerder word en mijn eigen gevoelens nog verder wegdruk en dat masker altijd maar weer van zolder haal. En dat nekt me de laatste tijd zo erg, ik word er doodmoe van om elke dag op school maar te doen alsof alles me geen moer kan schelen en ik me geweldig voel. Vandaag was een leuke dag op school tho, maar alsnog. Het blijft gewoon heel erg vermoeiend om telkens maar dat neppe gezicht op te moeten zetten en niemand te laten zien dat ik ook m'n zwaktes ken, want ik haat het echt heel erg om als zwak gezien te worden. Ik moet sterk zijn, van mezelf. Meh, dat was mijn gezeik wel even voor nu. |
|
| |
Jeltjee 501 Actief If I told you that I loved you, tell me, what would you say? If I told you that I needed you, would you go away?
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje vr 2 okt 2015 - 21:18 | |
| Mijn gedachten zijn f*cked up en ik ben bang dat ik helemaal gek word m'n broertje flapte er net 'psychopaat' uit tegen me het is nu wel weer goed maar het kwam best binnen of misschien toch weer niet ik doe zo raar ik moet ook nog mn ouders naar school halen voor concentratieproblemen
het is dat het nu weekend is en ik een leuke middag heb gehad maar deze week is zo klote dat ik er helemaal klaar mee ben ;-; |
|
| |
997 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje zo 4 okt 2015 - 18:22 | |
| Ik heb dus de hele nacht in een ruimte gezeten met vier andere mensen waarvan drie mij met de overige shippen en twee een hele schattige en serieuze relatie hebben, al anderhalf jaar (met een kleine pauze). Ik begin die jongen met wie ik geshipt wordt, terwijl hij gewoon een goede vriend van me is, te ontwijken en ik doe heel bot tegen hem, want ik wil gewoon dat iedereen kapt met dat gedoe en dat doen ze dus niet omdat we blijkbaar bij elkaar horen. En daarbij lag ik daar gewoon bijna te janken want verfudgkin'domme ik ga echt nooit in zo'n relatie komen als die twee en daar word ik echt heel depressief van.
Laatst aangepast door Echopaw op ma 5 okt 2015 - 20:22; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| |
Kiki 743 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje ma 5 okt 2015 - 10:18 | |
| Mijn moeder heeft net besloten om onze oude kat in te laten slapen. Hij is op en wilt niet meer goed eten/drinken en springen op dingen. Ook roggelt hij heel erg en kotst hij al z'n eten uit. Ik vind het echt triest, dat beest ken ik al 18 jaar.... |
|
| |
Mari 5162 Afwezig Finally Home.
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje ma 5 okt 2015 - 20:18 | |
| - Spoiler:
Ik heb sinds een weekje of twee weer nieuwe/andere medicatie en ik heb niet het idee dat het effect heeft... Ja, ik heb wel wat minder minder negatieve gedachtes, maar ik denk niet dat dat door die pilletjes komt. Want nu heb ik weer van die negatieve rotgedachtes, net zoals vanmorgen... Vanmorgen zat ik er namelijk weer aan te denken dat het beter was voor mij dat ik zo snel mogelijk dood zou gaan, dan hoef ik niet langer te leven met die gedachtes die me bij de kleinste fout die ik maak helemaal de grond in duwen...
|
|
| |
Jeltjee 501 Actief If I told you that I loved you, tell me, what would you say? If I told you that I needed you, would you go away?
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje ma 5 okt 2015 - 21:53 | |
| En vandaag heb ik weer geen flikker gedaan. Hoera. |
|
| |
Nathalie 3034 Actief I'm a Queen from Starclan
"You're only dead when anyone who lived with you is gone too" -Brightspots 05-07-2016
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje zo 11 okt 2015 - 20:13 | |
| Ik voel me dus ontiegelijk klote. Ik ben nu sinds vrijdag avond ziek. Ik heb een keelontsteking en koorts (38,5). Ik heb woensdag mijn eerste toets en donderdag vervolgens wiskunde en Engels. Ik moet leren, maar het lukt me nauwelijks. Dan is dat nog niet het grootste probleem, want ik ga gewoon ziek die toets doen, gezien ik niet verwacht beter te worden gezien ik elk jaar rond deze tijd best wel heftige keelontsteking heb die altijd 2á2 en een halve week duurt. Wat me wel onmogelijk gemaakt wordt is mijn karate wedstrijd aanstaande zaterdag. Ik ben al gaan minderen met trainen wat eigenlijk niet goed voor me is, maar niet anders kon door school (mezelf, want ik heb een verkeerde inschatting gemaakt en daarmee een hoop stress en druk op mijn schouders gelegd). Vrijdag kon ik niet trainen, zaterdag ook niet, morgen ook niet en waarschijnlijk als ik echt niet snel opknap woensdag ook niet. Als ik woensdag kom, krijg ik sowieso te horen dat ik niet in vorm ben om te kunnen vechten. En dat weet ik zelf ook wel, dit gaat niet werken als ik het wel mag en ga doen.
In eerste instantie durfde ik die wedstrijd niet te doen, maar ik wist dat als ik het niet doe ik me er Foxdung onder zal voelen dan als ik het wel zou doen en verloren zal hebben. However, ik moet dit uit mijn hoofd zetten en me er bij neer leggen. Maar ik baal enorm, ook omdat karate zo'n beetje het enige is wat mij écht ligt en waar ik ook van te horen krijg dat het me ligt. Ik baal enorm en heb een hekel aan ziek zijn. Mogelijk dat m'n emoties me wat naar m'n kop schieten omdat ik gewoon nogal gestrest ben.
Van me af schrijven/typen helpt in ieder geval wel.
Laatst aangepast door Brightspots op zo 11 okt 2015 - 20:17; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| |
giro555 1285 Actief "Uncertainty is the most stressful thing."
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje zo 11 okt 2015 - 20:16 | |
| @Nath Awww schat dat is echt vreselijk stom. Ik weet ook hoe belangrijk karate voor je is dus dat maakt mij ook echt wel klote voelen want ik had het leuk gevonden weer een hoop filmpjes te zien waar je staat te doen waar je beste in bent. Je kan mij in ieder geval altijd bellen en ik heb misschien geen advies maar ik zal er wel zijn om te luisteren. x |
|
| |
Zoébeest 2371 Actief I hold you in my heart
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje zo 11 okt 2015 - 20:51 | |
| M'n ouders kijken elke dag naar het nieuws om 7 uur. Wij moeten wel meekijken, want er mag dan niets anders op. Ik zie dan berichten over verkrachtingen, heel erg voor die mensen enzo. maar nu ben ik bang dat zoiets bij mij ook gaat gebeuren. Ik ben als ik over straat loop niet echt bang van mensen, maar versnel mijn passen en kijk naar de grond als ik er voorbij loop. Toen ik bij mijn oma was, in een ander dorp, vroeg ik een magazine om in te lezen voor als ik me verveelde. Ik moest het helemaal alleen gaan halen, er lag een korte straat en een station tussen. maar ik woon er niet, en ik vertrouw ook niet elke buurt. alleen de stad waar ik geboren ben ken ik veel mensen, en dat is de enige plek die ik echt volledig vertrouw. Nu plagen ze me thuis met 'Ze is mensenschuw' en van die dingen. Zijn zij nooit bang geweest dat 't ging gebeuren bij hen? Dat ze werden meegenomen of aangesproken? Als mannen me aanspreken, word ik helemaal bang, met vrouwen is niets mis, die zien er vertrouwelijker uit. Ik ga wel te voet naar school, maar dat is steeds dezelfde weg die ik afleg en zie ik veel leerkrachten en leerlingen. dat maakt me wat geruster. En gelukkig woont er ook een vriendin van me een paar huizen verder, dus ben ik niet alleen. ik ga steeds vaker met de fiets, zodat niemand me kan tegenhouden etc. dus, ik haat het nieuws, met al die negatieve en enge dingen xc |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje zo 11 okt 2015 - 22:18 | |
| @Zoé de kans dat je zoiets zou overkomen is heel klein. Natuurlijk snap ik je angsten en ik ben er zelf ook een tijdje bang voor geweest (nog steeds keek ik schichtig om me heen als ik de deur naar mijn schuur open doe na een gezellige avond bij iemand thuis dus het is volkomen begrijpelijk) maar de meeste mensen zijn niet zo slecht dat ze zoiets doen. Iedereen is mens en denk maar gewoon zo dat er heel veel mensen zijn die ook met deze angsten zitten, die ook bang zijn. Misschien helpt dat niet maar het is wel zo xD Ik zou als ik jou was anders niet meer zo vaak naar het nieuws kijken (of gewoon later weer of loop even weg bij zulk soort onderwerpen) maar ga lekker tekenen of zo c: wat jij leuk vind. Ik ben sowieso nooit echt bang dat er overdag iets gebeurd (ik ben wel bang voor dat enge vrouwtje in onze buurt die ons ooit om tien euro vroeg en er altijd was als ik ook ergens was en me altijd aanspreekt) want dan zijn er meestal veel mensen in de buurt en stel nou dat er ooit echt iets zou gebeuren, gewoon overdag, dan zouden er zeker mensen zijn die er echt iets tegen zouden doen, geloof me. Ik was daar ook altijd bang voor maar toen ik me dat voorhield kwam het gewoon goed. Dus ga 's nachts niet altijd naar buiten (niet dat je dat doet xD), vraag anders aan je oma of ze mee wilt omdat je de weg niet heel goed kent (als ze mee kan) en probeer rustig te blijven en te geloven dat de kans echt klein is, want dat is zo c: niet alle mensen zijn ziek ^^ |
|
| |
lau benenkauwer 3305 Afwezig You are closer to heaven than i'll ever be.
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje ma 12 okt 2015 - 12:51 | |
| - Clouddust schreef:
- Mijn gedachten zijn f*cked up en ik ben bang dat ik helemaal gek word
m'n broertje flapte er net 'psychopaat' uit tegen me het is nu wel weer goed maar het kwam best binnen of misschien toch weer niet ik doe zo raar ik moet ook nog mn ouders naar school halen voor concentratieproblemen
het is dat het nu weekend is en ik een leuke middag heb gehad maar deze week is zo klote dat ik er helemaal klaar mee ben ;-; He meid <3 mijn gedachten zijn ook Mousedung up. Op talloze vrschillende manieren. De een al wat normaler dan de andere. Op depri vlak maar ook op Mousedung up vlak. Misschien zelfs hetzelfde als bij jouw. Ik kan me ook Niet concentreren op school, of thuis of eender waar. Maar meid, psychopaat is een groot woord <3 een zwaar woord. En dat ben je niet. Dat ben ik zelfs nog meer dan jij denk ik. |
|
| |
Kiki 743 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje wo 14 okt 2015 - 22:08 | |
| Mensen willen dingen met me organiseren maar betrekken me vervolgens in niks en maken beslissingen achter mijn rug om. Ik ben witheet en ga zo iemand wurgen. |
|
| |
997 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje do 15 okt 2015 - 18:33 | |
| Net kwam er iemand aanrijden met een doos met een handdoek in zijn achterbak... Onze kat was aangereden een stukje verderop, en nu hebben we hem een paar minuten geleden in de tuin begraven... |
|
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje | |
| |
|
| |
|