|
|
142 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:04 | |
| @Waz,volgens mij is daar wel een regeling voor. Zo als ik al zei,ik zal het morgen wel even navragen bij pap. |
|
| |
Yer worst nightmare 2417 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:05 | |
| - Ralph, schreef:
- @Waz,volgens mij is daar wel een regeling voor. Zo als ik al zei,ik zal het morgen wel even navragen bij pap.
als de regering voor elkaar krijgt wat ze willen nietmeer >< |
|
| |
142 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:08 | |
| Believe me. There must be a other way.
De bank overvallen en daarmee je studieschuld betalen |
|
| |
190 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:09 | |
| |
|
| |
Miss Pettyfer 4632 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:13 | |
| - Ralph, schreef:
- Believe me.
There must be a other way.
De bank overvallen en daarmee je studieschuld betalen Ik doe mee, heb toch al een strafblad, kan een bankoverval er ook wel bij |
|
| |
2533 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:13 | |
| - Firekit schreef:
- @Quantas: Ja als ik geen stufi kreeg zou ik al helemaal eindigen op straat met n studieschuld van weet ik nie hoeveel. Hoezo mooie toekomst dat studeren. x'D
Precies. En weet je wat dan leuk is? Een studie doen van €11.500 per jaar. Aka elke maand 800, 1x in de 3 maanden komt daar nog 800 bij. Ik ben ongelófelijk gelukkig dat ik ouders heb die dat kunnen betalen, maar er zijn hier genoeg mensen die maximaal moeten bijlenen (en het dan nog niet kunnen betalen), en dus eindigen met een studieschuld van uiteindelijk bijna 40.000 |
|
| |
GAB MCGABS 948 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:16 | |
| Studeren en vervolgopleidingen zijn binnenkort alleen nog maar voor de rijke mensen met bakken met geld omdat ze het gewoon zo maken dat het neit meer te doen is |
|
| |
142 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:17 | |
| @Gabs, let's go!
@Eef,laten we meteen Bussemaker vermoorden. |
|
| |
As' 1637 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:18 | |
| - .Blackkit schreef:
- Firekit schreef:
- @Quantas: Ja als ik geen stufi kreeg zou ik al helemaal eindigen op straat met n studieschuld van weet ik nie hoeveel. Hoezo mooie toekomst dat studeren. x'D
Precies. En weet je wat dan leuk is? Een studie doen van €11.500 per jaar. Aka elke maand 800, 1x in de 3 maanden komt daar nog 800 bij. Ik ben ongelófelijk gelukkig dat ik ouders heb die dat kunnen betalen, maar er zijn hier genoeg mensen die maximaal moeten bijlenen (en het dan nog niet kunnen betalen), en dus eindigen met een studieschuld van uiteindelijk bijna 40.000 Da's best veel. Maar ik neem aan dat dat 'gewone' prijzen zijn in NL? Kan me niet bepaald herinneren dat studeren in Belgie zoveel kost. Anyway ik gluip weer weg. Boekentas maken~ |
|
| |
GAB MCGABS 948 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:20 | |
| @Eef Gewoon maar nu meteen gaan?
En screw posts ik heb geen zin meer |
|
| |
2533 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:22 | |
| - Silvergale schreef:
- .Blackkit schreef:
- Firekit schreef:
Precies. En weet je wat dan leuk is? Een studie doen van €11.500 per jaar. Aka elke maand 800, 1x in de 3 maanden komt daar nog 800 bij. Ik ben ongelófelijk gelukkig dat ik ouders heb die dat kunnen betalen, maar er zijn hier genoeg mensen die maximaal moeten bijlenen (en het dan nog niet kunnen betalen), en dus eindigen met een studieschuld van uiteindelijk bijna 40.000 Da's best veel. Maar ik neem aan dat dat 'gewone' prijzen zijn in NL? Kan me niet bepaald herinneren dat studeren in Belgie zoveel kost.
Anyway ik gluip weer weg. Boekentas maken~ Nee, ik doe wel een veel duurdere studie Normaal kost het 1.900,- per jaar (dacht ik? Volgens mij is dat het wettelijke tarief, en dan liggen sommige opleidingen daar wat boven). Ik doe namelijk *schraap keel voor elitair toontje* University College Utrecht en dat is heul duur. En nja, opzich zijn die leningen wel tegen een hele lage rente. En als je bij je ouders blijft wonen, heb je een schuld van maximaal 10.000. Het is veel geld, maar als met de banen die je na een universitaire studie kan krijgen, valt dat wel af te betalen. Bovendien mag je er zo'n beetje je hele leven over doen om het af te betalen. Dus zeker, het is heel zuur voor sommige mensen, maar niet ondoenlijk. |
|
| |
Egen 555 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:22 | |
| - .Blackkit schreef:
- Firekit schreef:
Precies. En weet je wat dan leuk is? Een studie doen van €11.500 per jaar. Aka elke maand 800, 1x in de 3 maanden komt daar nog 800 bij. Ik ben ongelófelijk gelukkig dat ik ouders heb die dat kunnen betalen, maar er zijn hier genoeg mensen die maximaal moeten bijlenen (en het dan nog niet kunnen betalen), en dus eindigen met een studieschuld van uiteindelijk bijna 40.000 Thehe, hier kan je kijken hoe hoog je schuld ongeveer word.. En dat gaat nieteens voor iedereen op. Ik weet wel dat ik een zieke schuld over ga houden aan studeren.. Zo'n 24.000 euro. |
|
| |
FiredanceWarrior Goddess Lightning
WazBeer 12040 Actief Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.
| CAT'S PROFILEAge: 108 Moons OldGender: She-cat ♀Rank: Senior warrior |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:27 | |
| Mijne kost idd 1.900 per jaar. Maar dan komen daar ook nog de boeken en weet ik veel wat nog meer bij. Mijn ouders hebben dat geld al niet en ik ga t huis uit dus moet ook nog die dingen betalen. T valt misschien nog mee, maar in de archeologie krijg je niet echt snel n baan dus mocht ik werkloos eindigen, dan is t wel effe jammer. |
|
| |
Egen 555 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:31 | |
| - Firekit schreef:
- Mijne kost idd 1.900 per jaar. Maar dan komen daar ook nog de boeken en weet ik veel wat nog meer bij. Mijn ouders hebben dat geld al niet en ik ga t huis uit dus moet ook nog die dingen betalen. T valt misschien nog mee, maar in de archeologie krijg je niet echt snel n baan dus mocht ik werkloos eindigen, dan is t wel effe jammer.
Er is wel een regeling dat als je de eerste 5 jaar na je studie werkloos zijn, of niet voldoende verdienen zo'n 75% van je schuld kwijtgescholden word. |
|
| |
190 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:32 | |
| ik heb dus geen idee waar jullie het over hebben omdat ik zelf niks met de belasting te maken heb ;a
|
|
| |
FiredanceWarrior Goddess Lightning
WazBeer 12040 Actief Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.
| CAT'S PROFILEAge: 108 Moons OldGender: She-cat ♀Rank: Senior warrior |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:33 | |
| - Quantas schreef:
- Firekit schreef:
- Mijne kost idd 1.900 per jaar. Maar dan komen daar ook nog de boeken en weet ik veel wat nog meer bij. Mijn ouders hebben dat geld al niet en ik ga t huis uit dus moet ook nog die dingen betalen. T valt misschien nog mee, maar in de archeologie krijg je niet echt snel n baan dus mocht ik werkloos eindigen, dan is t wel effe jammer.
Er is wel een regeling dat als je de eerste 5 jaar na je studie werkloos zijn, of niet voldoende verdienen zo'n 75% van je schuld kwijtgescholden word. Hmm ja als ze dat tegen die tijd niet ook afgeschaft hebben lol. |
|
| |
Egen 555 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:36 | |
| - Firekit schreef:
- Quantas schreef:
- Firekit schreef:
Er is wel een regeling dat als je de eerste 5 jaar na je studie werkloos zijn, of niet voldoende verdienen zo'n 75% van je schuld kwijtgescholden word. Hmm ja als ze dat tegen die tijd niet ook afgeschaft hebben lol. Dat zou echt belachelijk zijn.. Ik vind het echt een Mousedung elitestelsel dit.. Maarja, we hebben niet zoveel keus. @Marijn: Het gaat over je studie, die je nu zelf moet gaan betalen met een lening. |
|
| |
190 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:37 | |
| Maar je studie moest je toch altijd al zelf betalen? xD Je moet ALLES toch zelf betalen in deze wereld? :') |
|
| |
Yer worst nightmare 2417 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:39 | |
| Ugh Waz I feel yer pain >< mijne is 1800 per jaar, ongeveer 200 voor boeken en vervolgens ook heel leuk.. alle spullen die ik nodig heb om mn opdrachten te doen moet ik zelf betalen. Volgens mij door dat heb ik echt een van de duurste opleidingen XD zo'n 15 euro extra per opdracht aan knipkaart en met vorige opdracht nog zo'n 20 extra bijbetaald. En zo gaat het dus wat langer door kill me xD |
|
| |
Egen 555 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:40 | |
| Nee eerder kreeg je een gift van de overheid, een basisbeurs. Eigenlijk een soort beloning dat je studeerde en dat was meestal voldoende om van te studeren. Was dit niet het geval kon je wat extra bij lenen. Dat is nu afgeschaft en nu word het dus een lening en betaal je het zelf. |
|
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic | |
| |
|
| |
|