|
|
190 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:40 | |
| It's all about the money, money money kaching kaching |
|
| |
2533 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:41 | |
| - Citaat :
- Maar je studie moest je toch altijd al zelf betalen? xD
Je moet ALLES toch zelf betalen in deze wereld? :') Dat is echt zo'n zwart-wit opmerking die laat zien dat je inderdaad niet weet hoe het economisch stelsel van Nederland werkt. Voorbeeld 1: kom jij in het ziekenhuis, moet je 7 levensreddende operaties en raak je in coma, dan heb jij een heerlijke zorgverzekering die ervoor zorgt dat je niet alles zelf hoeft te betalen. @Waz: dat klopt helemaal. Ik weet niet precies hoe het afbetalen gaat werken, omdat ik er niet mee te maken ga hebben (en jij houdt toch ook je stufi?). Het enige wat ik weet is dat voor het hele stufi gebeuren, kon mijn vader zijn schuld in 1x aflossen met super veel korting. Dus ik verwacht idd dat dat soort regelingen weer gaan komen en blijven bestaan |
|
| |
190 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:42 | |
| Ohh zo. Ja ik ben ook maar een mens hoor ;p |
|
| |
Yer worst nightmare 2417 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:43 | |
| Tis best wel belangrijk dat je weet hoe alles in elkaar zit XD otherwise yer Mousedung when yer 18 XD |
|
| |
2533 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:45 | |
| - Marijn schreef:
- Ohh zo.
Ja ik ben ook maar een mens hoor ;p Tuurlijk. En ik weet niet hoe oud je bent, dus wie weet hoef je nog niet alles te weten. Maar dan valt alsnog aan te raden om dat soort ondoordachte roepingen niet te doen. |
|
| |
190 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:46 | |
| Dit is ook een reden waarom alles beter is zonder de mensheid No money 'n stuff ^^
Maar ik ben pas 13 eh, en moet nog leren en zo ;p
@Eef het was meer als grapje bedoeld hoor. Omdat alles geld kost en zo ;a de taxi van ons betalen we ook niet zelf ;p |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:48 | |
| Alles beter zonder de mensheid? Not sure bout that tho XD
|
|
| |
FiredanceWarrior Goddess Lightning
WazBeer 12040 Actief Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.
| CAT'S PROFILEAge: 108 Moons OldGender: She-cat ♀Rank: Senior warrior |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:48 | |
| - .Blackkit schreef:
-
- Citaat :
Je moet ALLES toch zelf betalen in deze wereld? :') Dat is echt zo'n zwart-wit opmerking die laat zien dat je inderdaad niet weet hoe het economisch stelsel van Nederland werkt. Voorbeeld 1: kom jij in het ziekenhuis, moet je 7 levensreddende operaties en raak je in coma, dan heb jij een heerlijke zorgverzekering die ervoor zorgt dat je niet alles zelf hoeft te betalen.
@Waz: dat klopt helemaal. Ik weet niet precies hoe het afbetalen gaat werken, omdat ik er niet mee te maken ga hebben (en jij houdt toch ook je stufi?). Het enige wat ik weet is dat voor het hele stufi gebeuren, kon mijn vader zijn schuld in 1x aflossen met super veel korting. Dus ik verwacht idd dat dat soort regelingen weer gaan komen en blijven bestaan Ja ik heb mn stufi, maar een kamer hebben kost meer dan ik binnen krijg en stel dat ik dat nog elke maand bij elkaar kan schrapen dan heb ik nog mn collegegeld en boekengeld voor de volgende jaren dat ik ook nog bij elkaar moet sparen. Dus zit niets anders op dan bij te lenen (al ga ik wel heel zuinig leven). |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:49 | |
| - Firekit schreef:
- .Blackkit schreef:
-
- Citaat :
Je moet ALLES toch zelf betalen in deze wereld? :') Dat is echt zo'n zwart-wit opmerking die laat zien dat je inderdaad niet weet hoe het economisch stelsel van Nederland werkt. Voorbeeld 1: kom jij in het ziekenhuis, moet je 7 levensreddende operaties en raak je in coma, dan heb jij een heerlijke zorgverzekering die ervoor zorgt dat je niet alles zelf hoeft te betalen.
@Waz: dat klopt helemaal. Ik weet niet precies hoe het afbetalen gaat werken, omdat ik er niet mee te maken ga hebben (en jij houdt toch ook je stufi?). Het enige wat ik weet is dat voor het hele stufi gebeuren, kon mijn vader zijn schuld in 1x aflossen met super veel korting. Dus ik verwacht idd dat dat soort regelingen weer gaan komen en blijven bestaan Ja ik heb mn stufi, maar een kamer hebben kost meer dan ik binnen krijg en stel dat ik dat nog elke maand bij elkaar kan schrapen dan heb ik nog mn collegegeld en boekengeld voor de volgende jaren dat ik ook nog bij elkaar moet sparen. Dus zit niets anders op dan bij te lenen (al ga ik wel heel zuinig leven). Waz is het niet zo dat je je studiefinanciering kan veranderen naar uitwonend? Dan krijg je iets meer om je huis te kunnen betalen c: |
|
| |
WazBeer 12040 Actief Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:50 | |
| - Breakingdawn schreef:
- Firekit schreef:
- .Blackkit schreef:
-
- Citaat :
@Waz: dat klopt helemaal. Ik weet niet precies hoe het afbetalen gaat werken, omdat ik er niet mee te maken ga hebben (en jij houdt toch ook je stufi?). Het enige wat ik weet is dat voor het hele stufi gebeuren, kon mijn vader zijn schuld in 1x aflossen met super veel korting. Dus ik verwacht idd dat dat soort regelingen weer gaan komen en blijven bestaan Ja ik heb mn stufi, maar een kamer hebben kost meer dan ik binnen krijg en stel dat ik dat nog elke maand bij elkaar kan schrapen dan heb ik nog mn collegegeld en boekengeld voor de volgende jaren dat ik ook nog bij elkaar moet sparen. Dus zit niets anders op dan bij te lenen (al ga ik wel heel zuinig leven). Waz is het niet zo dat je je studiefinanciering kan veranderen naar uitwonend? Dan krijg je iets meer om je huis te kunnen betalen c: Ja en dat ga ik ook doen, maar dat is ook niet genoeg om alle kosten te dekken xD |
|
| |
2533 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:51 | |
| - Firekit schreef:
- .Blackkit schreef:
-
- Citaat :
@Waz: dat klopt helemaal. Ik weet niet precies hoe het afbetalen gaat werken, omdat ik er niet mee te maken ga hebben (en jij houdt toch ook je stufi?). Het enige wat ik weet is dat voor het hele stufi gebeuren, kon mijn vader zijn schuld in 1x aflossen met super veel korting. Dus ik verwacht idd dat dat soort regelingen weer gaan komen en blijven bestaan Ja ik heb mn stufi, maar een kamer hebben kost meer dan ik binnen krijg en stel dat ik dat nog elke maand bij elkaar kan schrapen dan heb ik nog mn collegegeld en boekengeld voor de volgende jaren dat ik ook nog bij elkaar moet sparen. Dus zit niets anders op dan bij te lenen (al ga ik wel heel zuinig leven). Jaa zeker snap ik. Die vraag over stufi was gewoon even een check buiten het lenen om eigenlijk Je zal idd moeten gaan lenen. Maar zoek even die regels uit over hoeveel er wordt kwijtgescholden als je geen baan kan vinden. Ik kan je namelijk ook aanraden om wel genoeg bij te lenen, zodat je niet op een houtje hoeft te leven. Geldzorgen maken je kapot, en je studententijd is ook een periode waar je echt van moet genieten Als je erachter komt dat er inderdaad 75% wordt kwijtgescholden, zou ik zeker die 50 euro per maand extra lenen als je daardoor gewoon lekker eens een biertje kan bestellen, of je haar weer paars kan verven |
|
| |
Pete Goez 4113 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:52 | |
| @Eef het werd volgens mij niet zo bedoeld :') |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:52 | |
| - Firekit schreef:
- Breakingdawn schreef:
- Firekit schreef:
- .Blackkit schreef:
-
- Citaat :
@Waz: dat klopt helemaal. Ik weet niet precies hoe het afbetalen gaat werken, omdat ik er niet mee te maken ga hebben (en jij houdt toch ook je stufi?). Het enige wat ik weet is dat voor het hele stufi gebeuren, kon mijn vader zijn schuld in 1x aflossen met super veel korting. Dus ik verwacht idd dat dat soort regelingen weer gaan komen en blijven bestaan Ja ik heb mn stufi, maar een kamer hebben kost meer dan ik binnen krijg en stel dat ik dat nog elke maand bij elkaar kan schrapen dan heb ik nog mn collegegeld en boekengeld voor de volgende jaren dat ik ook nog bij elkaar moet sparen. Dus zit niets anders op dan bij te lenen (al ga ik wel heel zuinig leven). Waz is het niet zo dat je je studiefinanciering kan veranderen naar uitwonend? Dan krijg je iets meer om je huis te kunnen betalen c: Ja en dat ga ik ook doen, maar dat is ook niet genoeg om alle kosten te dekken xD ah dat is echt zwaar Foxdung >< Vraag me af hoe Cisca t uit mijn klas dan doet.. Heeft geen baan woont samen met dr vriend en red het op een of andere manier makkeiljk xD |
|
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:53 | |
| |
|
| |
190 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:55 | |
| Meh mijn hand is koud
iets heel anders plotseling haha |
|
| |
As' (Also called Assie, Gen, badass, psychopath, suicide room and dramaqueen >D) 2034 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:56 | |
| Tss handig. Wilde net vaarwel zeggen, begint skillet te spelen -.- ah ja nog maar ff opblijven dus ;p |
|
| |
GAB MCGABS 948 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:57 | |
| Ik gaat maar eens slapen, morgen weer vroeg eruit ciaaooo |
|
| |
2533 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:57 | |
| |
|
| |
190 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:58 | |
| - Slenderstep schreef:
- Tss handig. Wilde net vaarwel zeggen, begint skillet te spelen -.- ah ja nog maar ff opblijven dus ;p
Hahah had ik ook vanmiddag. Zat in mijn broers kamer, wilde net weggaan, zet hij een leuk liedje op ;p |
|
| |
As' (Also called Assie, Gen, badass, psychopath, suicide room and dramaqueen >D) 2034 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 2 dec 2014 - 23:59 | |
| Marijn, haha da's zo stom soms :')
Anyway it's done. Ik ben toch maar slapen. Bye byee c: |
|
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic | |
| |
|
| |
|