|
|
28
| |
| Onderwerp: Re: Stuck for life. di 20 jul 2010 - 20:22 | |
| "Hoe oud ben jij eigenlijk? Waarom heet je Yellowclaw? Ik luister altijd al en eet goed. Ik heb altijd naar mama geluisterd en ook naar de andere. " Hij keek naar Yellowclaw´s staart en probeerde er boven op te springen. Weer gleed hij door en toen kreeg hij een idee, net voordat hij sprong haalde Yellowclaw zijn staart weg. Tigerkit remde af en sprong de goede kant op. Hij had beet en hij ging met zijn poten om de staart heen liggen. Hetzag er grappig uit want de staart was even groot als hijzelf. Hij sloeg zonder nagels uit te steken op de staart en Tigerkit´s staart bewoog vrolijk mee met elke keer dat hij bewoog. Tigerkit hield de staart stevig vast en klemde zich vast. Alleen hij was nog licht en werd zo meegeschommeld wanneer Yellowclaw zijn staart bewoog. "Wieeeeeeeeeeeeee! " Riep Tigerkit vrolijk terwijl hij heen en weer schommelde. "Dit is wel leuk aan klein zijn!" |
|
| |
62
| |
| Onderwerp: Re: Stuck for life. di 20 jul 2010 - 20:38 | |
| 'Ik ben 1 jaar en 2 manen oud.' zei Yellowclaw droogjes. 'Waarom, geen idee, mijn ouders hebben mij zo genoemd.' hij gaf antwoord, maar droomde half weg, naar de tijd dat hij voor het laatst zijn ouders had gezien. Hij zuchtte. 'Maar helaas...zijn mijn ouders niet meer....' zei Yellowclaw met een tweede diepe zucht. 'Tja, Tigerkit mijn staart laat zich niet zomaar pakken.' grinnikte hij. Yellowclaw moest lachen om Tigerkit, het was zo'n grappig speels katertje. 'Wij zullen elkaar later ook nog wel tegen komen.' zei Yellowclaw, maar dan met zijn kop naar de hemel gericht. 'Maar ik ga er denk ik weer vandoor. Ik moet nog weer naar de river voor een sappige vis.' zei Yellowclaw terwijl hij al een eindje vooruit liep. |
|
| |
122
| |
| Onderwerp: Re: Stuck for life. wo 21 jul 2010 - 18:31 | |
| Tigerkit sprong opeens tevoorschijn. 'WAA ik ben een uil en ik ga jullie opeten!' lachend dook Dapplekit weg. Yellowclaw gaf gelukkig hun bal terug. Tigerkit begon een heel gesprek met hem. Op een gegeven moment kwam Dapplekit erbij staan, en luisterde geïnteresseerd mee. 'Je wordt vast nog wel groter, ik ben ook niet zo groot, en jongens worden langer, maar wel later.' vertelde ze Tigerkit. 'Maar nu ben je nog wel schattig!' Ze wist dat hij daar een hekel aan had, als ze hem schattig noemde. Soms wilde hij stoer doen. Toen Tigerkit op haar sprong moest ze keihard lachen. Na een paar speelse duwtjes hielp hij haar overeind. Het was zo gezellig om een vijfling te zijn! En met haar broertje spelen was altijd zo gezellig. |
|
| |
28
| |
| Onderwerp: Re: Stuck for life. do 22 jul 2010 - 8:54 | |
| Op een gegeven moment kwam Dapplekit erbij staan, en luisterde geïnteresseerd mee. 'Je wordt vast nog wel groter, ik ben ook niet zo groot, en jongens worden langer, maar wel later.' vertelde ze Tigerkit. 'Maar nu ben je nog wel schattig!' Tigerkit keek haar aan met woedende ogen. Toen sprong hij op zijn zus en duwde haar op de grond en uiteindelijk hielp hij haar omhoog. "Het is niet leuk,Ik ben niet schattig! Nu zou ik wel willen zeggen dat jij aardig bent maar dan zou ik liegen en dat mag niet van mama!" Tigerkit stak zijn tong uit en keek toen zover het kon naar zijn tong en toen naar zijn neus. Tigerkit stak zijn tong zover mogelijk uit en probeerde met het topje zijn neus aan te raken. Hij probeerde het zo hard dat hij op zijn rug rolde en zijn pootjes naar zijn hoofd trok. Uiteindelijk had hij zijn tong op zijn neus en hij riep "Moet je zien, ik kan mijn neus aanraken met mijn tong, Wat smaakt dat raar." |
|
| |
122
| |
| Onderwerp: Re: Stuck for life. do 22 jul 2010 - 15:10 | |
| 'Nu kan ik wel zeggen dat je aardig bent, maar ik mag niet liegen van mama!' Tigerkit wilde duidelijk niet schattig zijn. Hij stak zijn tong uit, en probeerde zijn neus aan te raken. In zijn pogingen kwam hij op de grond te liggen, en uiteindelijk lukte het. 'Moet je zien, ik kan m'n neus aanraken! Wat smaakt dat raar.' Dapplekit schoot in de lach. 'Kijk, dat kan ik ook!' Ze liep naar Tigerkit toe, stak haar tong uit en raakte zijn neus net niet aan. 'Ik zal je niet meer schattig noemen' fluisterde ze. Daarna gaf Dapplekit een tik tegen de bal, zodat die naar Tigerkit toe rolde. Ze was dol op de bal. 'Overtikken?' vroeg ze. Tigerkit sloeg hem terug. Ondertussen kwam Mistyfoot, een slanke grijze poes, aangelopen. Ze had erg mooie ogen, besloot Dapplekit. 'nog gefeliciteerd Leopardfur en Beetlewhisker.' miauwde ze tegen haar ouders. Daarna keek ze weer naar de kittens. 'Hoi!' miauwde Dapplekit vrolijk. Ze hield van praten met anderen. 'Hoe is het met jou?' Ze bleven de bal overslaan, en de grijze poes bleef kijken. |
|
| |
28
| |
| Onderwerp: Re: Stuck for life. do 22 jul 2010 - 15:19 | |
| Tigerkit sloeg de bal telkens terug. Tigerkit hield van overdrijven. Toen de bla weer terug kwam schoof hij op zijn zij en tikt met zijn hoofd de bal terug. Tigerkit stond klaar om de bal terug te slaan maar dat deed hij niet toen de bal weer terug kwam spron hij erbovenop en probeerde het met zijn staart op te tillen. Toen hij zag dat Dapplekit sprak met een grijze poes zei Tigerkit "Hoi, Ik ben niet schattig. Is Beetlewhisker papa? Ik had het nog aan mama gevraagd maar volgens mij hoorde ze me niet." Hij keek naar het balletje dat hij bij zijn staart had liggen. Hij pakte het op met zijn mond en zei met moeite "Zullen we stiekem het kamp uitgaan. Mama heeft nooit tegen mij gezegd dat dat niet mag." Tigerkit keek naar de grijze poes en keek met een glimlachje in de hoop dat ze niks had gehoord vanwat hij net tegen zijn zusje zei. |
|
| |
122
| |
| Onderwerp: Re: Stuck for life. do 22 jul 2010 - 15:24 | |
| Overdrijven is ook een kunst. bedacht Dapplekit toen Tigerkit op allerlei manieren met de bal speelde. Ze probeerde zelf ook een beetje wat, maar het lukte niet. Tigerkit was veel elastischer. Na een tijdje keek hij ook naar de grijze poes. 'Hoi, ik ben niet schattig. Is Beetlewhisker papa? Ik had het nog aan mama gevraagd maar volgens mij hoorde ze me niet.' De andere kat gaf nog geen antwoord. Dapplekit miauwde terug. 'Ik weet niet, ik vroeg het ook een keer maar ze zei niks. Maar Beetlewhisker is wel lief.' Toen pakte hij de bal op, liep iets naar haar toe en miauwde zachtjes. 'Zullen we stiekem het kamp uitgaan? Mama heeft nooit gezegd dat dat niet mag.' Hij lachte schijnheilig naar de andere katten. Dapplekit deed alsof ze gaapte. 'Ja Tigerkit, laten we naar de nursery terug gaan.' Ze liepen samen terug naar de nursery, maar de ingang zat uit het zicht. Toen ze zeker wisten dat niemand keek renden ze lachend verder, op weg naar de uitgang van het kamp. |
|
| |
28
| |
| Onderwerp: Re: Stuck for life. do 22 jul 2010 - 15:52 | |
| Dapplekit deed alsof ze gaapte. 'Ja Tigerkit, laten we naar de nursery terug gaan.' Ze liepen samen terug naar de nursery, maar de ingang zat uit het zicht. Toen ze zeker wisten dat niemand keek renden ze lachend verder, op weg naar de uitgang van het kamp. Ze waren net buiten het kamp en anders waren ze gezien en Tigerkit fluisterde toen hij naar de rivier liep met zijn zusje "Ik vind je een stuk leuker nu je niet meer luistert naar Mama zusje. Zo zie je maar dat ik niet schattig ben.! Wanneer ik een warrior ben dan ga ik hier weg, Mama luistert niet." Tigerkit liep naar de rivier en zei "Wij zijn rivierclan dus wij kunnen zeker goed zwemmen." Tigerkit rende het water in en rilde van de kou. Hij probeerde te zwemmen bij ondiep water maar het lukte hem niet "Het zal vast wel lukken als ik midden in de rivier ga zwemmen, Ik ga er nu naartoe." |
|
| |
122
| |
| Onderwerp: Re: Stuck for life. do 22 jul 2010 - 15:59 | |
| 'Ik vind je een stuk leuker nu je niet meer luistert naar mama zusje. Zo zie je maar dat ik niet schattig ben! Wanneer ik warrior ben dan ga ik hier weg. Mama luistert niet.' 'Nee, ze is overbezorgd. Ik wil ook weg, dan kunnen we een eigen leven leiden.' voegde Dapplekit eraantoe. Mama was lief, maar ze mochten helemaal niets, en 4 weken was al een hele leeftijd, vonden de kits. 'Wij zijn riverclan, wij kunnen zeker goed zwemmen!.' Tigerkit rende naar het water. Dapplekit rende hem achtnerna. Maar in het ondiepe water lukte het hem niet. Dapplekit trappelde wat heen en weer; met succes. Ze bleef drijven. 'Het zal vast wel lukken als ik midden in de rivier ga zwemmen, ik ga er nu naartoe.' 'Kijk uit Tiger!' Dapplekit wilde niet dat hij verzoop. 'Ga dan tenminste bij die takken daar, dan kan ik beter zien hoe je zwemt. Ik wil het ook leren.' Tigerkit zou geen genoegen nemen met een reden als; het is niet veilig. Zwemmen was eigenlijk nog best moeilijk. Ze rende naar de takken, en begon ertussendoor te peddelen. Het water was koud en doordrenkte haar, maar het was toch ook wel fijn om te zwemmen. |
|
| |
28
| |
| Onderwerp: Re: Stuck for life. do 22 jul 2010 - 16:09 | |
| "Wat zei je , ga dan niet tenminste bij de takken daar. Oke" Hij zwom open en bloot naar het midden van de rivier. Hij kon alleen een beetje peddelen en de stroom was daar te sterk waardoor Tigerkit rond draaide als een gek en hij riep "Dit is leuk en eng!" Toen ging Tigerkit voor het eerst kopje onder en toen hij bovenkwam riep hij "Ik kon niet ademen! Help!" Tigerkit peddelde zo snel mogelijk voor hem. De stroom bleef te sterk alleen hij ging nu iets minder snel. Hij raakte in paniek en kwam weer onderwater. Hij kwam weer boven en riep "Als ik naar de grond zink kan ik naar de kant lopen." Hij zonk terwijl hij zijn adem inhield en probeerde vooruit te komen onderwater. Een paar seconden later kwam hij boven en schreeuwde angstig "Help me! Ik hou dit niet lang vol." Tigerkit kon nog net een kater aan zien komen rennen voor hij kopje onder ging. |
|
| |
100
| |
| Onderwerp: Re: Stuck for life. do 22 jul 2010 - 16:17 | |
| Silvervoice zag de twee kittens in het water spelen en hij dacht na, het waren nog hele kleintjes. Hij bleef naar de twee kittens kijken en zag hoe de jongste en kleinste het diepe van de rivier in ging. Silvervoice zag dat hun alleen waren en dan ook nog bij de rivier. Hun moeder lag vast te slapen. Silvervoice zag nog net de kitten met moeite het opgeven tegen de stroming. Hij kende ze niet maar hij moest ze redden, het waren kittens, zijn clangenoten hun kittens. Silvervoice sprintte naar de rivier en dook er snel in. Hij zwom naar het midden van de rivier en zwom naar dekitten toe en dook onder en trok hem omhoog. Met al zijn kracht zwom hij naar de kant met de kitten in zijn mond en daar aangekomen ging hij naar de oever en zei met een zoete maar toch strenge stem "Wat is jullie naam. Jullie mogen nooit meer alleen daar naartoe gaan. Nu kon hij hun geur goed ruiken en hoorde hoe ze heten wist hij het ineens en zei "Doe volgende keer voorzichter en ga terug naar Leopardfur." Silvervoice sprintte weg en kwam de nursery alvast in met de kittens een stuk achter hem en snel sprak hij tegen Leopardfur. "Let de volgende keer wat beter op ze." Hij sprong weg voordat er een reactie was gekomen. Hij zag nog net de kittens het kamp binnenkomen. |
|
| |
122
| |
| Onderwerp: Re: Stuck for life. vr 23 jul 2010 - 14:10 | |
| Tigerkit luisterde naar haar, en ging bij de takken. Aanvankelijk gebeurde er niets, en Dapplekit peddelde zelf ook nog wat rond. Tot geschreeuw haar opschrikte uit gedachten. 'Help me! Ik hou het niet meer vol!' De stroming trok hem rond en naar beneden; hij had geen kans. 'Tiger!' Dapplekit wist niet wat ze moest doen. Opeens kwam er een kater op de rivier afgesprint en sprong het water in. 'Silvervoice! Hij verdrinkt!' Dapplekit moest bijna huilen van paniek. Ze zag als verdoofd dat Silvervoice Tigerkit vastpakte en terug naar de kant sleepte. Eenmaal aangekomen zette hij Tigerkit neer. 'Wat is jullie naam? Jullie mogen nooit meer alleen daar naartoe gaan.' Dapplekit liep bezorgd naar Tigerkit toe. 'Tiger? Hoe gaat het? Ben je gewond?' Ze likte hem een beetje. Tigerkit trilde nog een beetje na. Silvervoice liep naar het kamp. 'Doe volgende keer voorzichtiger en ga terug naar Leopardfur.' Snel hobbelden ze achter hem aan. 'Zal mama erg boos zijn?' vroeg Dapplekit bezorgd. |
|
| |
28
| |
| Onderwerp: Re: Stuck for life. vr 23 jul 2010 - 20:42 | |
| Tigerkit verdronk bijna plotseling dook Silvervoice het water in en zwom met Tigerkit naar de oever. Tigerkit bleef zijn ogen houden op de kater. Hij had dezelfde streep patroon als Silvervoice! Aan de oever zei Tigerkit piepend "Dankje Silvervoice." Silvervoice keek hun aan en vroeg "Wat is jullie naam. Jullie mogen nooit meer alleen daar naartoe gaan." Ik ben Tigerkit de jongste en kleinste kitten van Leopardfur" Voordat hij het af kon maken zei Silvervoice "Doe volgende keer voorzichter en ga terug naar Leopardfur." Toen Silvervoice weg was zei Dapplekit 'Zal mama erg boos zijn?´ Tigerkit keek haar aan en zei "Nee ik denk het niet, trouwens ik heb hetzelfde strepen patroon als Silvervoice zag je dat ook." Hij keek zijn zusje aan en liep verder. |
|
| |
121
| |
| Onderwerp: Re: Stuck for life. za 24 jul 2010 - 0:51 | |
| Ze stond achter de kittens, "Dat had je goed fout!" zei ze boos en tilde de kittens op en liep terug naar de Den. Ze legde ze neer, "Blijf nu eens hier, ik heb het enorm druk op het moment dus als jullie meewerken en in de Nursery blijven worden jullie sneller Apprentices en dat willen jullie toch?" vroeg ze de kittens. Nog een halve maan en dan was The Gathering maar de hadden Crookedstar een tijdje al niet gezien, katten begonnen te denken dat hij ziek was. Een koude wind blies door haar vacht toen ze het bedacht. Blijkbaar niet dus, StarClan had die wind vast gestuurd. Ze keek even naar buiten en het begon te regenen. De training kon wel wachten. Alle kittens waren er dus ging ze op haar flank liggen zodat ze konden drinken en daarna slapen. Ze spinde en viel samen met haar kittens in slaap. De regen plensde naarbeneden. |
|
| |
28
| |
| Onderwerp: Re: Stuck for life. za 24 jul 2010 - 19:58 | |
| "Dat had je goed fout!" zei Leopardfur boos en tilde de kittens op en liep terug naar de Den. Tigerkit was humeurig, hij was bijna verdronken en dan was ze boos dat ze weggelopen waren. Tigerkit zei humeurig "Laat me los, ik hoef niet gedragen te worden! Ik hoef geen apprentice te zijn zolang ik maar hier weg kan uit dit stomme hol." Tigerkit keek humeurig naar Leopardfur. Alle kittens waren er dus ging ze op haar flank liggen zodat ze konden drinken en daarna slapen. Ze spinde en viel samen met haar kittens in slaap. De regen plensde naarbeneden. Tigerkit had niet gedronken en was stiekm doen alsof hij in slaap viel hij maakte Dapplekit wakker en zei "Kom mee weg van mama." Voordat Dapplekit antwoorde liep Tigerkit naar buiten en keek behoedzaam om hem heen. Het regende hij sprong in de lucht terwijl hij een druppel probeerde te vangen. Hij deed zijn mond open en dronk voor het eerst water. Het had geen smaak maar was verfrissend. Stilletjes kroop Tigerkit over de grond en zocht een plekje waar vroeger altijd zand was. Door de regen was het modder. Tigerkit sprong ermidden in en ging er in wroeten. Hij rolde door de modder en ging er languit liggen. Hij dacht ´mama kan alleen maar zeuren, maar bezorgt is ze niet.´ |
|
| |
Maartje (マーチ) 3589 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Stuck for life. ma 26 jul 2010 - 12:01 | |
| Mousefur lag in de Warriors Den. Het was regenachtig. Bah! Wat een vies weer! Dacht ze. Ze keek het kamp rond en zag ineens iets liggen midden in het kamp. Mousefur rook in de lucht. Tigerkit! Wat doet hij daar nu weer!? Ze rende naar het midden van het kamp. Ze voelde haar vacht natter en natter worden. Ze was bij Tigerkit. Tigerkit! Riep Mousefur. Wat doe jij hier nou? Ze pakte het natte wezentje op en rende zo hard als ze kon door de stromende regen naar de nursey.
Sorry! De aanhalingstekens doen het ineens niet meer! |
|
| |
28
| |
| Onderwerp: Re: Stuck for life. ma 26 jul 2010 - 12:09 | |
| Mousefur rende vanuit de warrior´s den naar Tigerkit toe en toen was Mousefur bij Tigerkit. Tigerkit! Riep Mousefur. Wat doe jij hier nou? Ze pakte het natte wezentje op en rende zo hard als ze kon door de stromende regen naar de nursey. "Laat me met rust. Ik wil niet naar de nursery laat me los!" Hij schudde boos heen en weer en probeerde zich los te wringen. Hij kwam niet los en keek boos naar Mousefur. "Waarom doe je dit. Ik wil niet naar Leopardfur!" Dat was een slecht teken Tigerkit noemde haar altijd mama of mam. Dit was de eerste keer dat hij haar bij haar naam noemde. "Laat me los anders loop ik toch wel een andere dag weg! Jullie kunnen niet altijd opletten!" Hij keek boos naar Mousefur en probeerde alweer om los te komen. "Waarom was ik niet gewoon de kitten van een andere poes!" Als Leopardfur dat had gehoord was het zeker dat haar hart gebroken zou zijn. Hij wurmde zich boos los en kwam vrij. Hij rende richting de kamp uitgang en riep "Ik wil hier niet meer zijn!"
|
|
| |
122
| |
| Onderwerp: Re: Stuck for life. ma 26 jul 2010 - 20:43 | |
| 'Kom mee, weg van mama.' Leopardfur was direct boos geworden, niet eens bezorgd. Dapplekit liep snel achter Tigerkit aan, ze kon hem niet alleen laten. Ze liep een stukje mee, tot hij begon te draaien in de modder. 'kijk uit! Ik kom ook!' Ze sprong bij hem. Toen kwam Mousefur, die pakte Tigerkit en liep terug naar de nursery. Weer hobbelde Dapplekit erachter aan, Tiger had toch wel gelijk. Maar hij noemde haar nu voor het eerst bij haar naam. 'Waarom was ik niet gewoon kitten van een andere poes!' Hij was boos. 'Tiger, dan was ik je zusje niet geweest, en ik wil je niet missen! Laten we straks wegsluipen.' fluisterde Dapplekit zachtjes. |
|
| |
28
| |
| Onderwerp: Re: Stuck for life. ma 26 jul 2010 - 20:51 | |
| Tigerkit was bij de kamp poort en riep "Dapplekit kom mee, weg van Leopardfur en Mousefur,weg van regels en bazige moeders." Tigerkit was nog klein maar kon zich goed verstoppen. Hij was weggelopen, weg van de clan. Hij bleef in clan terrein maar rende weg van het kamp. Hij wou niet meer luisteren. Niet meer behandeld worden alsof hij niet kan lopen. Tigerkit was het kamp uitgerend. Hij riep "Dapplekit kom mee, jij bent me zusje en ik wil jou ook niet missen, Leopardfur zal ik niet missen." Tigerkit was boos, humeurig en vijandig geworden tegenover zijn moeder en tante. Hij was nu in dezelfde fase gegaan wat Silvervoice tegen Beetlewhisker had gezegt, Ookal was hj er niet bij. Hij voelde dat hij anders was dan Beetlewhisker en vertrok daarom. |
|
| |
Maartje (マーチ) 3589 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Stuck for life. di 27 jul 2010 - 14:57 | |
| Mousefur rende naar de Nursey. Naar haar zus, Leopardfur. "Leopardfur!" Schreeuwde ze. "Is Tigerkit daar? En waar is Dapplekit?" Ze keek bezorgd om zich heen. "Hij riep dat hij geen kleintje meer was en anders dan Beetlewisker." Mousefur zag dat Leopardfur meer boos dan bezorgd keek. "We moeten ze zoeken voordat het donker word en er dassen en vossen komen!" Mousefur zuchte even en rende het regenachtige gebied in. Ze ging Tigerkit en Dapplekit zoeken. Maar hun geur was verdreven door de regen. Verslagen keek Mousefur om zich heen. Wat nu? Dacht ze. |
|
| |
| Onderwerp: Re: Stuck for life. | |
| |
|
| |
|