|
|
Babs 1620 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Quiet || SPT&Ashpaw ma 22 jul 2013 - 23:40 | |
| Snowypaw giechelde zachtjes toen Ashpaw in haar tak beet en ze liet het twijgje los, Ashpaw mocht maar zien wat hij met het takje deed. Vrolijk keek ze naar beneden, met een olijke blik in haar heldere blauwe ogen. Maar toch veranderde deze blik al snel naar bezorgd toen ze weer dat nare gekraak hoorde. Ze legde haar oren iets naar achter. "Ach, het is vast niets." Miauwde Ashpaw, blijkbaar zelfverzekerd. Snowypaw ging wat verder naar voren hangen. "Weet je het héééél zeker?" Vroeg ze, met een serieuze blik op haar gezicht, al was er nog steeds amusement op haar gelaat te lezen. "Je bent gewoon te zwaar!" Giechelde ze. |
|
| |
Pete Goez 4113 Actief
| |
| |
| |
Babs 1620 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Quiet || SPT&Ashpaw ma 22 jul 2013 - 23:57 | |
| Als Ashpaw het zeker wist, dat de tak hem ging houden, wat kon het dan ook nog kwaad. Snowypaw liet haar staart rustig in de wind drijven en keek hem met een geamuseerde glans in haar ogen aan. "Zal ik bewijzen dat ik dat niet ben, dan? Zal ik dan op deze tak springen, ik weet gewoon zeker dat hij mijn gewicht houdt!" Miauwde de kater, ietwat beledigd. "Probeer dan maar!" Miauwde de poes met een ondeugende twinkeling in haar ogen. "Als hij het niet houdt, mag je heus wel op mijn tak zitten." Grinnikte ze zachtjes. |
|
| |
Pete Goez 4113 Actief
| |
| |
| |
Babs 1620 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Quiet || SPT&Ashpaw di 23 jul 2013 - 0:36 | |
| Met grote ogen keek Snowypaw toe hoe de andere apprentice nog luisterde naar haar woorden ook. Eén keer sprong hij, twee keer.. "Je lijkt net een opstijgende vogel!" Grapte Snowypaw met een vrolijke twinkeling in haar ogen. Drie maal, vier maal. Uiteindelijk stong hij weer stil op de wild schuddende tak en keek hij omhoog. "Zie j-" Begon de kater, maar toen begon het gekraak weer. De tak brak af, het begevende en stortte naar de aarde. "Ashpaw!" Bracht Snowypaw geschrokken uit, en klemde zich om haar eigen tak heen met grote, geschrokken ogen. Ze verwachtte te zien hoe Ashpaw ook naar de grond stortte... Maar de kater hing er nog. Ze liet haar adem, waarvan ze niet eens gemerkt had dat ze deze ingehouden had, weer met een zucht ontsnappen. Ze keerde zijn glimlach terug met een grote glimlach van zichzelf. "Geluksvogel," Verzuchtte ze, "Ik zou die muis vanavond maar even laten liggen," Uitgelezen kans om verder te plagen. Maar hierna werd haar blik weer iets bezorgder. "Kun je zelf naar beneden komen?" |
|
| |
Pete Goez 4113 Actief
| |
| |
| |
Babs 1620 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Quiet || SPT&Ashpaw di 23 jul 2013 - 0:50 | |
| Toch keek de blauwogige apprentice wat bezorgd naar haar mede-apprentice en vriend. Ze zag hem liever niet gewond. "Sorry, ik had je niet moeten uitdagen." Bekende ze schuldbewust, terwijl ze eventjes naar beneden keek. Maar Ashpaw maakte het niet zoveel uit. "Nee ik denk het niet, want ik ga nóg hoger." Miauwde hij vrolijk, waarna hij begon te klimmen. "Hey, das oneerlijk!" Plaagde het poesje. "Je mag niet hoger liggen dan ik!" Ze sloeg eventjes vrolijk naar zijn staart toen de kater langs klom. "Pas maar op hoog, dat er niet ineens een eng, wit monster aan je staart hangt." Dreigde ze. "En lui varken? Waar? Ik zie er geen!" Miauwde ze onschuldig. |
|
| |
Pete Goez 4113 Actief
| |
| |
| |
Babs 1620 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Quiet || SPT&Ashpaw di 23 jul 2013 - 1:01 | |
| Snowypaw volgde Ashpaw nauwlettend met haar ogen. "Oh vreemd, want ik zag hem net nog ergens bij jou. Kijk maar uit dat hij je niet laat schrikken." Miauwde hij. Snowypaw stak plagerig haar tong uit. "Met alle liefde hoor! Maar dat is zielig, straks valt hij uit de boom!" Miauwde ze, nog steeds op een licht onschuldige toon. Maar ze was al snel Ashpaw's aandacht kwijt. "Wow," Mompelde de kater. "Wat is er?" Vroeg Snowypaw, haar nieuwsgierigheid gewekt. "Wat zie je? Wat is daar?" Ze wiebelde wat op en neer op haar tak. Eigenlijk wilde ze naar hem toe klimmen. Maar om eerlijk te zijn... Ze durfde niet goed. De takjes boven waren veel dunner en ze was nog nooit zo hoog geweest. Dus bleef ze zitten waar ze zat. "Dat enge witte monster is volgens mij veels te traag." Plaagde Ashpaw haar van boven. "Waarom komt het grote grijze monster anders niet naar beneden?" Probeerde ze, een plagerige toon opzettende maar haar glimlach was ietsjes krampachtig. Liever ging ze niet naar boven.. |
|
| |
Pete Goez 4113 Actief
| |
| |
| |
Babs 1620 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Quiet || SPT&Ashpaw di 23 jul 2013 - 13:04 | |
| "Dat zal ik je niet kunnen uitleggen, veels te mooi." Miauwde de kater van boven naar haar toe. Snowypaw's staart zwiepte onrustig heen en weer en ze beet even op haar lip. Ze wilde het echt graag zien. Maar ze was nog nooit zo hoog geweest... En als de tak nu zou breken als net... "En waarom zou ik naar beneden komen dan? Wie weet pakt het enge witte monster me echt!" Miauwde de grijze kater. Snowypaw viel even stil en keek naar Ashpaw, en toen eventjes naar beneden. Wat kon ze zeggen waaruit ze niet totaal zou weggeven dat ze bang was om naar boven te klimmen? "Het is zo hoog!" Miauwde ze, haar zorgen weerleggende op Ashpaw, waardoor ze hoopte dat het erop zou lijken dat ze bezorgd was om hem. "Wat als je nu valt?" |
|
| |
Pete Goez 4113 Actief
| |
| |
| |
Babs 1620 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Quiet || SPT&Ashpaw di 23 jul 2013 - 13:14 | |
| De stilte was niet prettig, absoluut niet. Snowypaw zwiepte ook nerveus met haar staart vanaf haar tak. Ze zou deze afstand desnoods nog kunnen springen. Dat was tenminste veilig. "Ik kan deze tak ook weer uittesten hoor!" Miauwde Ashpaw. "Niet doen!" Reageerde Snowypaw geschrokken, terwijl ze naar boven staarden. Het onheilspellende gekreun van de tak zei voldoende en de poes legde haar oren plat in haar nek. "Val niet..!" Miauwde ze geschrokken, duidelijk ongemakkelijk nu.
{Lol, mijn eerste Ashpaw, had enorme hoogtevrees omdat hij een keer uit een boom geflikkerd was xD} |
|
| |
Pete Goez 4113 Actief
| |
| |
| |
Babs 1620 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Quiet || SPT&Ashpaw di 23 jul 2013 - 14:06 | |
| "Kijk, hij is niet kapot gegaan, en ik sta toch heel veilig." Glimlachte hij naar haar. Snowypaw knikte zachtjes, duidelijk niet op haar gemak. Ze hield haar witte nageltjes stevig in haar tak geklemd houden. Ze kreeg het alleen al benauwd van de gedachte dat Ashpaw's tak het zou begeven. Iets wat ze reflecteerde op haar eigen postuur. "Maar goed, ik kom wel naar beneden omdat je straks zelf uit angst uit de boom valt." Miauwde Ashpaw. "Ik ben niet bang!" Miauwde Snowypaw verontwaardigd, terwijl ze Ashpaw nauwlettend in de gaten hield. "Nu blij?" Vroeg de andere apprentice. Snowypaw knikte beslist. "Ja." Miauwde het poesje, nu weer wat ontspannend. |
|
| |
Pete Goez 4113 Actief
| |
| |
| |
Babs 1620 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Quiet || SPT&Ashpaw di 23 jul 2013 - 16:38 | |
| Snowypaw rekte zich eventjes uit op de tak en plofte weer neer. Met twinkelende blauwe ogen keek ze omhoog naar haar mede apprentice. "Heb je ooit een eekhoorn gevangen terwijl je in een boom zat?" Vroeg de kater aan haar. Met grote ogen keek Snowypaw op. "Kan dat?" vroeg ze vol verbazing, "Mij is dat nog nooit gelukt!" |
|
| |
Pete Goez 4113 Actief
| |
| |
| |
Babs 1620 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Quiet || SPT&Ashpaw di 23 jul 2013 - 17:53 | |
| "Geen idee, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is toch?" Miauwde Ashpaw. "We kunnen het toch proberen?" Vroeg hij vervolgens. Snowypaw glimlachte vrolijk. "Ja, dat kunnen we!" Miauwde ze vrolijk, waarna ze rond keek. "Maar waar kunnen we een eekhoorn vinden?" Vroeg ze zich hardop af, terwijl ze vragend rond keek.
{Dora momentjex'D Kidding} |
|
| |
Pete Goez 4113 Actief
| |
| |
| |
| Onderwerp: Re: Quiet || SPT&Ashpaw | |
| |
|
| |
|