|
| [ Story ] Trust, a word that kills. | |
| |
Stephano~ 118 Actief
| |
| Onderwerp: Re: [ Story ] Trust, a word that kills. vr 28 jun 2013 - 15:07 | |
| Dit is zo awesome<3
There are just.. NO WORDS <3
The world is wide, But im the princess |
| | | Floriske 2583 Actief Vibrations of tremors that shook long ago
Tear holes in the fabric of all that we know
Can't survive with the secrets we have
All that we have is a lie
| |
| | | | Miss de V <3 5400 Actief
| |
| Onderwerp: Re: [ Story ] Trust, a word that kills. di 2 jul 2013 - 14:46 | |
| - Hoofdstuk 14--:
Een Moon was voorbij gegaan en Aurypaw leek maar niet beter te worden. Suntail probeerde alles uit de kast te halen, maar het poesje weigerde nog uit haar nest te komen, laat staan te eten. Ashdrizzle kwam elke avond naar haar kijken, maar het poesje sliep elke keer weer. Deathwing zorgde ervoor dat hij zo min mogelijk contact kon hebben met zijn kittens door hem telkens op een vroege patrouille te laten en midden in de nacht te laten jagen. Maar op een dag had hij zich losgewrikt van de patrouille, met het smoesje dat hij nog iets moest vragen aan Suntail. Gelukkig voor hem was Deathwing ook weg, maar het vreemde was dat Bullcrash Ivyleaf én Killerpaw ook verdwenen waren. Littlepaw was net nog gewoon bij hem geweest, bij de patrouille die hij net verlaten had. Vreemd. Ashdrizzle glipte de Medicine Den binnen en keek Suntail toen aan. Hij knikte. “Ik moet even wat kruiden verzamelen, Aurypaw, je hebt gezelschap.” Miauwde ze en gaf voordat ze de Den verliet hem een aanmoedigend klopje op zijn schouder. Zijn dochter rolde wat om in haar nest en richtte haar droevige blik op hem. Maar verder zei ze niets, geen enkel woord gleed over haar lippen. Wat was er met die speelse kitten gebeurd? “Hey,” Miauwde Ashdrizzle en ging bij haar liggen. “Hoe gaat het?” Aurypaw draaide haar blik weg van hem en keek wat naar haar voorpootjes, nog steeds niets zeggende. Om de stilte even te negeren besloot Ashdrizzle naar het poesje zelf te kijken. Het eerste wat hem opviel was de lelijke wond op haar achterpoot, die het bot nog steeds blootstelden, de huis groeide bijna niet terug. Het was verschrikkelijk om te zien, maar toen Ashdrizzle zijn blik ervan weg trok zag hij haar lijf zelf. Het was mager, botten staken bijna door de vacht heen. “Hou maar op,” Mompelde Aurypaw voor de eerste keer, haar stem was hees, maar nog steeds weigerde ze hem aan te kijken. “Waarmee om precies te zijn?” Vroeg Ashdrizzle met een flauw glimlachje op zijn gezicht, even keek Aurypaw hem aan. Irritatie stond in haar ogen gegrift. “Je vindt me net zoals alle andere verschrikkelijk, mijn poot is misvormd en ik ben gewoonweg niet om aan te zien.” Ze liet haar kop verslagen op haar nest vallen en een paar tranen gleden langs haar snuit. “En wie zegt dat?” Mompelde Ashdrizzle en Aurypaw liet nog meer tranen over haar neus glijden. “Je blik, je blik zegt alles..” Ashdrizzle drukte zijn neus tegen haar kop en gaf haar oor een liefdevolle lik. “Het is inderdaad erg, maar heb ik ooit gezegd dat ik je lelijk vind?” Aurypaw opende haar ogen weer, de laatste tranen verlieten haar oogjes. “Maar nu zal ik nooit mijn partner vinden, steeds als ik ga jagen en mijn poten beweeg zullen ze allemaal die wond zien.” Mompelde ze en nu kreeg Ashdrizzle een brok in zijn keel. Jagen voor haar? Nou.. De stilte kreeg Aurypaw te pakken en ze keek wat wantrouwend op. “Wat is er?” Vroeg ze wat angstig en volgens hem had ze al door wat hij ging zeggen. “Het spijt me, Aurypaw, maar--” Aurypaw stond abrupt op, maar haar poot begon weer pijn te doen. “Nee!” Krijste ze en deed een paar passen naar voren, Ashdrizzle alleen latend in de Den. “Ik word weer een Apprentice, kijk het gaat wel,” Maar nee, het ging niet. Het bot dat een vreemde positie had gekregen, kwam bij elke pas wat meer uit de wond. Het was deels gebroken, en niets kon het helen. “Aurypaw!” Riep Suntail toen de poes de Apprentice zag. Suntail rende naar de Apprentice toe, greep haar bij haar nekvel en trok haar de Medicine Den in. “En jij blijft daar nu liggen!” Gromde de Medicine cat en zuchtte vervolgens. Vermoeid greep de poes naar wat kruiden om op Aurypaw’s wond te leggen, die weer was geen bloeden. “Stop!” Riep Aurypaw uit, net voordat Suntail een paar bessen had vermalen tot een pulpje. “Wat?” Gromde de poes en Aurypaw veegde het pulpje weg met haar voorpoot. “Dit zijn de verkeerde kruiden,” Mompelde ze en toen Suntail een paar keer knipperde zag ze haar fout in. “Hoe weet je dat?” Een kleine glimlach sierde de lippen van Aurypaw. “Je hebt me ze al zo vaak gegeven, ondertussen weet ik ook wel wat ik nodig heb.” Suntail keek wat aandachtig naar het poesje en verliet toen plots de Den. Ashdrizzle keek naar Aurypaw en zij naar hem. “Ga je nu ook naar me schreeuwen?” Mompelde ze, maar Ashdrizzle kon geen woorden verzinnen momenteel. Hij was vervuld met angst, woede en trots. Aurypaw toonde dat ze het Warriorschap verdiende, maar het niet kon krijgen. “Ik word nooit een Warrior, eh?” Vroeg Aurypaw met een trieste stem en Ashdrizzle knikte met hangende schouders. Suntail kwam vervolgens haar Den weer binnen, gevolgd door Shrewstar. De Leader had een zeer onverzorgde vacht en haar groene ogen stonden kil. “Hm, ze zal inderdaad nooit meer Warrior kunnen worden.” Lag het aan hem of hoorde hij nou een hint van genot in haar stem? Ashdrizzle schudde zijn kop. “Ik denk dat jouw idee wel zou werken, Suntail, ik zal het meteen aan de Clan melden.” Suntail knikte en hielp de vragende Aurypaw de Den uit. Ashdrizzle was de laatste die de Den verliet, buiten was Shrewstar al bezig met haar verhaal. “—door een vreselijke wond zal Aurypaw haar trainingen niet meer kunnen volgen. Maar Suntail heeft me een uitweg geboden, vanaf nu zal Aurypaw de nieuwe Medicine Apprentice worden.” Aurypaw liet haar bekje openvallen en gaapte Suntail aan, die haar vriendelijk glimlachend aankeek. “Ik weet zeker dat je een geweldige Apprentice bent en zult worden.” Snorde Suntail en Ashdrizzle knikte zijn kitten aanmoedigend aan.
- Epilogue:
Killerpaw stond op het juiste moment op, want Deathwing keek wilde hem net gaan halen. “Goed, Apprentice, het is tijd.” Mompelde de kater en Killerpaw gleed de Den uit. Het voelde vreemd om op klaarlichte dag met de drie Warriors op pad te gaan, maar anders zou het te veel opvallen. Vandaag geen aanval, nee, het was iets waar hij al de hele Moon op had zitten wachten. Killerpaw werd hard getraind door Deathwing, die het jagen wat achterwege liet. Vechten was Killerpaw’s specialiteit, zijn lichaamsbouw was van slank naar gespierd gevormd en nu kon de kater zelfs een Warrior omverhalen en gewoonweg simpel doden. Maar hij was nog lang niet klaar. Deathwing leerde hem dan wel de technieken die BloodClan katten ook werden geleerd en misschien zelfs ook wat technieken van andere Clans. Killerpaw trippelde trots met zijn Mentor vooraan, Deathwing keek hem even aan. “Ik denk dat je misschien zelfs wat eerder Warrior zou kunnen worden,” Mompelde de Deputy met een tevreden glans in zijn ogen. Killerpaw keek hem ongelovig aan. “Maar Shrewstar zou dit nooit--” Deathwing begon te lachen en zijn glimlach werd wat breder. “Jongen, Shrewstar is niets meer, ik zal je een geheimpje vertellen,” Nieuwsgierig spitste de Apprentice zijn oren. “Shrewstar beslist niets meer zelf, ik ben het brein achter al haar beslissingen. Eigenlijk ben ik nu de Leader van ShadowClan, maar ik houd haar maar even bij de hand in het geval dat de andere Clans met hun beschuldigende vinger wijzen. Snap je het?” Eerst moest Killerpaw even nadenken of dit wel goed nieuws was, maar toen kwam er een valse glimlach op zijn gezicht tevoorschijn. Het was geniaal wat Deathwing als plan had bedacht. Alle Clans zouden zich tegen ShadowClan richten en de leader beschuldigen en dan kon Deathwing zich makkelijk tegen haar keren en dan zou Shrewstar verpletterd worden. “Deathwing, ik moet zeggen dat u alles erg slim heeft bedacht. Maar wat gaan we nu precies doen?” Deathwing glimlachte duivels naar hem. “De BloodClan katten die aan onze kant staan hebben om jouw presentie gevraagd, ze hebben je zien vechten en willen je nu iets bekend maken.”
Toen de vier katten waren aangekomen bij de grens zag Killerpaw direct Darkpath staan. Steeds als hij de BloodClan kat zag, leek hij meer en meer bekender te worden, alsof hij langzaamaan een band voelde onstaan. “Killerpaw, Deathwing,” Darkpath boog zijn kop naar de twee, maar Bullcrash en Ivyleaf werden een beetje achterwege gelaten. “Het is tijd!” De stem van Darkpath galmde over de open vlakte en twee BloodClan Warriors kwamen naar voren en flankeerden Killerpaw, deze keek even achterom naar Deathwing, maar die knikte naar hem. “Killerpaw,” Zei Darkpath en hij boog zijn kop naar de Apprentice toe. Zijn ogen glimden trots en zijn glimlach voelde bekend aan. “Ik heb je zien vechten tijdens het gevecht tegen RiverClan en ik moet zeggen dat je een Apprentice bent om trots op te zijn. Daarom denk ik dat je nu wel klaar bent voor de waarheid.” Killerpaw’s oren trokken wat, maar hij bleef naar de kater luisteren. “Killerpaw, ik ben degene die je vader moet noemen. In feite ben jij mijn kitten, mijn zoon.” Nee, dat kon toch niet? Killerpaw wilde een pas naar achteren doen, maar de Warriors aan beide kanten hielden hem tegen. “Maar Ash--” De ogen van Darkpath versmalden zich en een vonk van woede ontvlamde. “Wat heeft die onnozele hals gedaan?” Gromde Darkpath en sloeg zijn klauwen in de aarde. “H-hij is onze vader, toch?” Mompelde Killerpaw en hij voelde een klauw langs zijn oor gaan. “WAT? Heeft hij jullie dat verteld? Hoe durft hij! Deathwing is dit waar?” De Deputy stapte naar voor, negeerde het gegrom van de BloodClan katten compleet. “Dit is waar, Ashdrizzle heeft jouw kittens overgenomen als vader. Maar de moeder is gevlucht uit de Clan, daar wilde ik het nog met je over hebben. Daarom heb ik de drie ook naar je gebracht, zodat je ze op jouw manier kan opvoeden.” Darkpath gromde, maar deed verder niets. Hij keek Killerpaw weer aan. “Nou, heb je liever mij als vader of die zwakkeling van een Ashdrizzle? Let wel op, hij heeft je hele leven tegen je gelogen.” Killerpaw dacht eerst dat hij beter terug kon gaan naar het kamp, maar toen hij zich herinnerde hoe zijn ‘vader’ zich voor had gedaan als vader, voelde hij die heerlijke woede door zijn aderen lopen. Een glimlach verscheen op het gezicht van Darkpath. “Goed zo.” Hij drukte zijn snuit tegen Killerpaw en die dronk deze geur maar al te graag in. “Maar wat doen we met Aurypaw en Littlepaw?” Darkpath lachte kil. “Die mogen dit sprookje blijven geloven, ze zijn te zwak voor ons.”
“Darkpath, ik stel voor om Killerpaw tegen zijn Clan te gebruiken.” Zei Deathwing tegen Darkpath toen de overige katten terug waren gekeerd naar het kamp. “Neem hem onder je hoede bij de BloodClan, zorg dat hij die woede in een gevecht kan gebruiken. ShadowClan zal hem niet snel missen en hij valt te veel op met zijn neigingen.” Darkpath knikte. “Het lijkt me leuk mijn zoon bij me te hebben, maar Ashdrizzle zal hem geheid missen, niet?” Deathwing was hem blijkbaar allang voor. “Killerpaw, daar houdt hij niet eens rekening mee. Hij is meer bezig met Aurypaw en Littlepaw. Maar ik weet wel iets waarmee we heb kunnen afleiden. Is de ThunderClan aanval al bijna gereed?” Darkpath knikte met een duivelse glans in zijn ogen. “We kunnen vanavond al gaan, en vanaf daar zal ik Killerpaw meenemen. Afgesproken?” Deathwing glimlachte. “Afgesproken.”
|
| | | Iemand :D 303 Actief
| |
| Onderwerp: Re: [ Story ] Trust, a word that kills. wo 3 jul 2013 - 8:00 | |
| O EM GEE
Dit had ik niet verwacht :'D
I love this so much<3 |
| | | Miss de V <3 5400 Actief
| |
| Onderwerp: Re: [ Story ] Trust, a word that kills. do 4 jul 2013 - 15:05 | |
| - Hoofdstuk 15--:
De lessen van Aurypaw verliepen goed, hoorde Ashdrizzle van Suntail die steeds trotser werd op haar nieuwe Apprentice. Zijn dochter was een snelle leerling, maar moest nog steeds haar droom opzij zetten. Medicine cat worden was blijkbaar niet echt iets waar ze met haar hele hart naar uit keek. Dat kon hij ook wel begrijpen, want haar hele familie bevond zich in die richting en zij, zij was het zwarte schaap. Littlepaw trok steeds meer met haar ‘vader’ op en accepteerde zichzelf steeds meer. Maar wat Ashdrizzle echt op viel, was dat Ivyleaf en Bullcrash zich wat meer afzonderden van Deathwing, die nog steeds dagelijks de helft van de dag weg was. Eigenlijk was de grijze tabby wel blij hiermee, want nu stonden er twee katten minder aan de kant van de Deputy. Shrewstar zag er nog steeds zwak uit, maar kwam nog meer naar buiten. Dit keer werd ze vaak vergezeld door Deathwing, die haar dus de andere helft van de dag, mee nam naar het territorium. Ashdrizzle voelde zich hiermee niet zo gerustgesteld en Suntail blijkbaar ook niet. Wat was de Deputy van plan?
Aurypaw en Littlepaw hadden hem het kamp uitgesleurd, Aurypaw om hem zijn kennis van haar kruiden te laten zien en Littlepaw had meegeholpen toen Ashdrizzle had geweigerd. Met grote glimlachen liepen de twee Apprentices voor hem uit, Ashdrizzle genoot van de affectie die straalde van de twee. “Oeh!” Riep Aurypaw plots uit die hinkend tot stilstand kwam, haar wond zag er wat beter uit, maar Suntail had hem verteld dat hij nooit volledig dicht zou groeien en dat het bot zeer kwetsbaar zou zijn. Aurypaw zelf vond het vreselijk als katten naar haar achterpoot keken en meestal viel ze toen stil. Daarom had Ashdrizzle de meeste katten die in contact kwamen met het poesje gezegd dat ze niet moesten staren. “We kunnen horsetail gaan zoeken, Suntail heeft me een geweldig plekje laten zien!” Snorde het poesje en Littlepaw knikte blij. Ashdrizzle glimlachte en volgde haar opgewonden pasje. “Littlepaw,” Vroeg Ashdrizzle plots die naast het donkere poesje kwam lopen. Littlepaw keek hem wat nieuwsgierig aan. “Weet jij waar Killerpaw uithangt? Ik heb hem al een paar dagen niet gezien en ik zal Deathwing zeker niet vragen naar zijn aanwezigheid.” Littlepaw fronste even en keek wat voor zich uit. “Nu je het zegt, nee, ik heb hem niet gezien.” Ze keek hem direct aan. “Eerlijk waar niet.” Ashdrizzle drukte zijn neus even tegen haar oor. “Ik geloof je wel, ga Aurypaw nu maar gezelschap houden.” Littlepaw knikte met een gelukkige glans in haar ogen en rende naar voren zodat ze naast haar zusje zou lopen. Ondertussen liet Ashdrizzle zijn blauwe blik over zijn omgeving gaan, het kleine beekje, de verse horsetail, plots bleef hij stil staan toen hij een vreemde geur rook. BloodClan, hier? Toen hij opzij keek zag hij al de aardig bekende grens tussen de twee Clans en gingen zijn haren rechtovereind staan. Littlepaw en Aurypaw hadden het ook geroken en keken allebei wat bang. “W-wat moeten we nu doen?” Stamelde Aurypaw die nauwelijks les had gekregen in het vechten door haar verwonding. Ashdrizzle stapte beschermend voor de twee poesjes. “Laat jezelf zien!” Blafte hij dreigend en meteen verschenen er twee katten. Beiden droegen de BloodClan en eentje keek Ashdrizzle verrast aan en Ashdrizzle gaf deze blik terug. Silent? “Wat doe jij.. doen jullie hier?” Gromde Ashdrizzle, maar zijn dreigende toon was geleidelijk aan verdwenen. De vreemde kat wilde een poging te doen om Ashdrizzle te pakken, maar iets hield hem tegen. Silent boog voorover en duwde de kat op zijn zij. “Wat doe je nu?!” Gromde de kater die wilde tegenstribbelen, maar Silent hield hem stevig op zijn plek. “Je wond zal alleen maar erger worden als je zomaar katten wilt aanvallen, blijf liggen en wacht even.” Silent richtte zich vervolgens op Ashdrizzle en gaf hem een koele blik. Ze knikte naar hem en deed toen een paar passen naar voren. “Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik en mijn vriend hier even komen zoeken naar kruiden.” Aurypaw gaapte haar aan en stapte toen toch naar voren. “Dit is ShadowClan gebied, jullie mogen hier niet komen!” Gromde ze en Littlepaw deed snel mee. “BloodClan katten worden hier niet gewenst.” Silent keek ze spottend aan en begon toen te lachen. “Laat me niet lachen met jullie spelletje, BloodClan katten zijn hier de afgelopen Moons al zo vaak geweest, en zeker met jullie toestemming.” Ze keek even scherp naar Ashdrizzle, maar richtte haar blik toen weer op de Apprentices. Blijkbaar had ze geen idee wie ze nu voor zich had. “Wees blij dat ik ten minste om toestemming kwam vragen.” Aurypaw snoof en Silent trok een kluitje planten uit de grond en wilde deze net aan de kater geven. Aurypaw gilde en rende, half hinkend half strompelend naar Silent toe. “Nee!” Ze griste de kruiden uit de mond van de BloodClan poes en gooide ze op de grond. “Wat denk jij dat je aan het doen bent?” Gromde Silent die zich nu wat begon te irriteren. “Jij kleine..” Ashdrizzle stapte snel naar voren met prikkelende nekharen. “Silent, houd op!” Gromde hij en Silent keek hem toen woest aan. “Hoe durf jij zo tegen me te praten?” Siste ze en begroef haar klauwen in de grond, telkens weer. “Jij, die me alleen hebt gelaten voor je Clan!” Ashdrizzle schudde zijn kop en zuchtte toen. Zijn nekharen liet hij langzaamaan zakken. “Silent, dat wilde ik niet zo doen--” Silent onderbrak hem stug. “Maar toch deed je het..” Haar kop liet ze hangen zoals ze altijd deed als ze zich verslagen voelde. “Denk je dat ik het expres deed?” Aarzelend richtte hij zijn blik weg en zag Littlepaw wat vreemd naar hem kijken. “En ik denk dat je graag wilt weten dat dit..” Silent keek wat nieuwsgierig op, maar probeerde dit te verbergen. “Dit je kittens zijn..” Haar mond viel open en langzaam liep ze naar de twee Apprentices toe die nog steeds wat angstig naar de BloodClan poes keken. Littlepaw had gelukkig wel aan de andere siblings verteld wat er echt aan de hand was geweest tussen hun ouders. “Jullie..” Haar blik viel op de achterpoot van Aurypaw en ze trok zich geschrokken terug. Aurypaw kromp ineen, maar Littlepaw boog zich over haar zusje en fluisterde haar wat woorden toe. Ashdrizzle nam de taak op zich haar in te lichten over wat hij wist en meteen flitste woede in haar ogen. Eerst had hij gedacht dat het tegenover hem was gericht, maar blijkbaar niet. “Als ik die Deathwing nog in mijn klauwen krijg, is hij er geweest. Maar ik vrees dat ik wel wat ervan weet..” Mompelde ze plots nadat ze haar woede had gekoeld op de grond. Aurypaw had de vreemde kater ondertussen behandeld die nu wat moeizaam opstond. “Sommige BloodClan katten zijn plots heel erg opgetogen en tevreden terwijl het helemaal niet goed gaat met de Clan zelf. Mijn moeder en vader leiden de Clan nauwelijks en steeds weer ontstaan er rellen, geleid door je..” Ashdrizzle hoefde niet meer te weten en knikte. Littlepaw en Aurypaw luisterden wat afwezig naar het verhaal. “Ik denk namelijk ook dat er wat achter zit, dit kan niet zomaar vanzelf gaan.” Plots stond de vreemde kater stokstijf en werden zijn ogen glazig van de angst. Als een vluchtende haas ging hij er vandoor en voordat Ashdrizzle erachter kon komen waar het door kwam, verborgen Littlepaw en Aurypaw zich in de struiken. De Apprentices stonden op het punt iets te zeggen, toen twee katten in beeld kwamen. Ashdrizzle’s hart zonk hem in de poten toen hij de furieuze blik van Shrewstar op hem gericht zag worden. “Ashdrizzle..” Mompelde ze wat teleurgesteld en Deathwing keek tevreden naar zijn vangsten. “Ik kon het eerlijk gezegd niet geloven toen Deathwing me dit nieuws vertelde, maar hij sprak blijkbaar de waarheid.” Als een trotse Mentor keek ze naar haar Deputy, maar toen ze Ashdrizzle aankeek verdween deze blik weer. Deathwing deed een pas naar voren. “Dag-dag.” Fluisterde hij met een plezierige twinkeling in zijn koude blik. Shrewstar nam dezelfde blik over, rechtte haar rug en leek griezelig erg op Deathwing. “Ashdrizzle, jij bent vanaf nu verbannen van de ShadowClan, omdat je met de vijand samenspant.” De woorden kwamen uit haar mond en Ashdrizzle had voor even niet meer door hoe lang hij daar stond. Shrewstar en Deathwing waren al vertrokken en Littlepaw en Aurypaw verborgen hun kopjes in zijn grijze tabby vacht. Silent stamelde iets, maar de woorden betekenden niets meer voor hem. Verbannen, hoe?
Leuk als 3000ste bericht x'D
|
| | | ϾHŁ ღ 486 Actief
| |
| | | | Floriske 2583 Actief Vibrations of tremors that shook long ago
| |
| Onderwerp: Re: [ Story ] Trust, a word that kills. do 4 jul 2013 - 18:13 | |
| Noooz, arme Ashdrizzle D: Maar het verhaal is zo geweldig :3 It is walking evenly between you and me, this truth, this terror And it stares us in the face, until we break our nose against the mirror* ********- Spoiler:
|
| | | 335
| |
| Onderwerp: Re: [ Story ] Trust, a word that kills. vr 5 jul 2013 - 17:42 | |
| O,o Ik dacht dat alleen Deathwing eraan kwam... Arme Ash. |
| |
| Onderwerp: Re: [ Story ] Trust, a word that kills. vr 5 jul 2013 - 19:37 | |
| - Hoofdstuk 16--:
Dagen liep de nu Rogue langs de grens met ShadowClan, hopend op een teken van leven, maar nee, niemand kwam in zicht. Ashdrizzle had fel geweigerd op het verzoek van Silent om naar de BloodClan te gaan, zijn hele lichaam had daar tegengestribbeld. De grijze tabby at nauwelijks, alleen het nodige om hem niet te laten sterven. Ashdrizzle had zichzelf nauwelijks verzorgd in de tussen tijd en het enige wat hij wilde was een glimp zien van zijn Clan, of nu zijn oude Clan. Maar wat hij niet verwacht had, was dat Aurypaw en Littlepaw hem zelfs niet waren komen opzoeken.
Doodop kwam de kater aan bij zijn slaapplek die bestond uit een dun mosnest en werd overdekt door de wortels van een omgevallen boom. Het was niet zo knus als de Warrior’s Den, maar hij moest er maar mee doen. Net toen hij een beetje in slaap was gedommeld hoorde hij pootstappen. Sissend keek hij om zich heen en rook een ShadowClan geur, maar hij kon niet plaatsen wie het was. Maar alleen Aurypaw en Littlepaw zouden hem hier opzoeken. “Littlepaw?” Geen antwoord. “Aurypaw?” Nogmaals geen antwoord. Ashdrizzle besloot op te staan, maar maakte toen zijn grootste fout. Voor hem stond nu een kater die hij wel herkende, maar niet op de naam kon komen. Achter hem stond echter iemand waar zijn nekharen van overeind gingen staan bij het aanzicht. Darkpath. Zijn broer deed een paar passen naar voren, de gevaarlijke groene ogen stonden vol met haat en bloedlust. De grijns op zijn gelaat deed Ashdrizzle’s nagels krullen, o wat genoot hij ervan om zijn broer hier te zien. “Zo zo,” Grijnsde de kater breed en hij deed nogmaals met zijn dreigende houding een pas naar voren. Hij genoot met volle teugen van Ashdrizzle’s ongeluk. “Dus onze trouwe Warrior is uit zijn Clan gestoten. Wat jammer toch.” Voor een moment verdween zijn glimlach en vertrok zijn gezicht en veranderde elke uitdrukking uit pure haat. De jongere kat keek even twijfelend naar Darkpath, die vervolgens knikte. Gingen ze hem dan nu toch werkelijk doden? De jongere kater deed een pas naar voren zodat hij en Ashdrizzle oog in oog stonden. “Weet je wie ik ben?” Gromde hij en Ashdrizzle schudde bevend zijn kop, bij deze actie deed Darkpath grommend een pas naar voren. “Zie je!” Siste hij en de jongere kater keek Ashdrizzle kwaad aan. Wat had hij fout gedaan? “Hij kent je niet meer sinds hij de waarheid weet,” Darkpath richtte zich tot Ashdrizzle en weer genoot hij. “Dus je ‘vader’ kent je niet meer? God, god..” Ashdrizzle’s ogen werden groot toen hij weer naar de kater keek. Ja, gelijkenis. Het was.. Killerpaw. “Killerpaw ..?” Mompelde hij en voelde gelijk een paar klauwen over zijn snuit gaan. Killerpaw keek hem woest aan, zijn donkere vacht stond overeind en hij deed passen naar achteren zodat hij naast Darkpath staat. “Jij bent mijn vader niet,” Siste de Apprentice. Darkpath hief zijn kop trots op. “En dat ben je ook nooit geweest! Ik wist het wel, want ik leek nooit op je, en jij gaf me nooit de aandacht die ik nodig had. Mijn zusjes waren veel belangrijker voor je. Nou, ik ben blij dat Darkpath me de waarheid heeft verteld. Alles is beter dan jouw zoon genoemd te worden.” Killerpaw’s kille ogen bleven op hem gericht en Darkpath lachte. “En hoe zullen we zijn leventje nu nog erger maken?” Op dat moment verscheen Silent, vergezeld door twee vreemde katten. Haar ogen stonden vol met angst toen de twee katten haar op de grond duwden en hun voorpoten plantten op haar borst. “Ah, hier hebben we de andere verrader.” Zei Darkpath met zijn diepe gevaarlijke stem hij boog zich over Silent heen en liet een klauw over haar voorpoot glijden. Bloed droop uit haar pootkussentjes en Silent kromp ineen. “Waarom?” Mompelde Ashdrizzle terwijl hij zijn kop wat liet hangen en zijn vreselijke broer niet wilde aankijken. Darkpath ging voor hem zijn, zijn stinkende adem werd in zijn neus geblazen. “Waarom denk je?” Siste zijn broer en nogmaals gingen klauwen over zijn snuit. Maar Ashdrizzle was niet in staat iets te doen. Er waren te veel katten in de buurt, hij zou dood zijn voordat hij ook maar eentje had aangevallen. “Jij hebt mijn hele leven vergald, mijn liefde verpletterd en wilde ook nog mijn kittens van me afpakken!” Killerpaw gromde vanachter zijn vader en Darkpath gromde mee. Ashdrizzle keek wat moedig op, maar liet zijn kop weer hangen toen hij de gevaarlijke ogen van zijn broer zag. “Je hield je niet aan de Warrior Code en--” Nogmaals klauwen, dit keer over zijn borst en veel harder. Ashdrizzle viel voorover en meteen werd zijn kop in de grond gedrukt. “Spreek me niet over die regels!” Gilde Darkpath en zette zijn klauwen in het achterhoofd van Ashdrizzle. De grijze tabby kreeg bijna geen lucht meer en gelukkig werd hij snel verlost van de kwelling, omdat Darkpath hem nog levend wilde hebben. Bloed droop over zijn neus toen hij zijn kop weer ophief, waarschijnlijk begonnen de wonden nu echt te bloeden. “Jij overtrad deze code ook, maar het lievelingetje van de Leader kwam er onderuit door dat mormel toe te laten tot de Clan.” Siste Darkpath en keek even naar Silent, die nog steeds op haar rug lag, te bang om te bewegen. Maar nu was Ashdrizzle degene die lachte. “Lieveling? Wie denk je die mij verband heeft?” Darkpath ontmoette zijn blik weer, dit keer wat genietender. “Hoe denk je dat dat komt, ja?” Grinnikte hij en kon bijna zijn lachen niet meer inhouden. “Deathwing heeft jouw zielige Leader onder controle, Shrewstar doet alles wat hij van haar vraagt.” Zijn glimlach werd duivels breed en hij ging weer naast Killerpaw staan. “Wanneer is het plan compleet, vader?” Vroeg de Apprentice toen weer en Ashdrizzle zag de trotse blik in de ogen van Killerpaw. Vreselijk. “Snel, de laatste aanval is al geweest, niet zo lang geleden,” De kater leek het niet erg te vinden om erover te praten, maar toch ging hij niet op de grote details in. Darkpath keek even omhoog. “Morgen zal de Gathering zijn.” En daarmee leek Killerpaw alles te begrijpen. “Snarl, Seeker, bewaak deze Kittypets tot morgenochtend. Dan zullen we het klusje voltooien, vannacht mogen ze van hun laatste beetje slaap genieten.” De twee vreemde Warriors knikten met griezelige glimlachen op hun gezichten en namen hun plekje voorin de Den in. Toch kregen Ashdrizzle en Silent nog een grote ruimte, maar de wortels van de boom zorgden ervoor dat de twee niet konden ontsnappen. “Ik hoop dat je een beetje van je leven hebt kunnen genieten, Ashie.” Fluisterde Darkpath kil in zijn oor en grinnikte. “Want had je ooit gedacht dat de verbanneling langer zou leven? Nee. Ik ben een geboren surivivor en jij hebt altijd het luizenleventje gehad. Ik hoop dat je vanuit je plekje van StarClan goed kan zien hoe elke Clan die je kent ten onder zal gaan.” Ashdrizzle wilde nu het liefst de ogen uit de kop van Darkpath krassen, maar de twee Warriors zouden dan maar al te graag hem te grazen nemen. Darkpath had dit blijkbaar gemerkt. “Nee, nee, Ashdrizzle, morgen zal ik degene zijn die het bloedvergiet zal uitvoeren.” Met een vreselijke glimlach trok de kater zich terug. En samen met Killerpaw vertrok hij en liet hij Silent en Ashdrizzle achter met de vreemde katten. De twee katten probeerden zich zo ver mogelijk te verwijderen van hun bewakers, ze stopten pas totdat ze achterin de Den beland waren. Pas nadat Ashdrizzle zich genesteld had in het nest, hoorde hij het snikkende geluid. “Silent?” De poes keek met een betraand gezicht op. “Het.. het is allemaal mijn schuld..” Mompelde ze en liet haar kop weer hangen. Ashdrizzle drukte zijn snuit tegen haar hals. “Nee--” Silent duwde hem weg en schudde haar kop, haar stem was nauwelijks nog een fluistering. “Jawel. Toen ik je ontmoette was dit al de grootste fout die ik had gemaakt. En toen wilde ik ook nog dat je de kittens met me zou verzorgen, ik had gewoon stom geluk dat ik ook nog in die prachtige Clan werd geaccepteerd. Ik was gewoon zo eenzaam daar, daarom betrok ik je ook niet bij de benamingen, mijn stres zorgde ervoor dat het niet goed ging met de bevalling. Ja, Suntail heeft me verteld dat het niet goed ging en dat er een kitten stierf.” Mompelde Silent toen Ashdrizzle haar wat verbaasd had aangekeken. “Daarna ging ik weg omdat ik dacht dat jij me ook in de steek wilde laten zoals Darkpath. Het spijt me, ik beoordeelde je alsof je gewoon je broer was. Gelukkig zijn de kittens wel goed gekomen, behalve..” Ashdrizzle knikte en drukte zijn kopje tegen die van haar. “Hoe hebben ze je gepakt?” Hij had niet verwacht dat de ogen van de poes plots opvrolijkten. “Bijna vergeten,” Ze verzachtte haar stem nog wat en Ashdrizzle boog voorover. “Je weet nog die kater die ik hielp, die zit toevallig ook in het plot.” Ashdrizzle knikte, gierig voor meer informatie. “Hij heeft me alles verteld, omdat hij dacht dat ik mee wilde doen.” Ze glimlachte even, maar hield haar gezicht toen weer strak. “Ze hebben wel een zeer slim plan bedacht, moet ik opmerken.” Silent keek even naar de ingang, maar de twee katten waren druk bezig met hun eigen gesprek. Het was blijkbaar grappig, want de twee lachten constant. “Je weet dat WindClan jullie plots tegemoet kwam met het nieuws dat jullie hen aangevallen hadden? Nou, Deathwing zit hier natuurlijk achter. Hij heeft BloodClan katten ShadowClan gebied ingeleid en zorgde ervoor dat ze de geur van jouw Clan op zich kregen. Toen vielen ze WindClan aan, die geen die had wie BloodClan was en wie ShadowClan. Dus gaven ze maar de Clan de schuld wiens geur aanwezig was. Dit gebeurde ook bij RiverClan en uiteindelijk ook bij ThunderClan. De andere Clans hebben echter geen contact met elkaar, dus hebben ze het nog niet voorgelegd aan de anderen, want dan toon je zwakte. Blijkbaar verwachten Deathwing en Darkpath dat ze morgen bij de Gathering het zullen melden en wanneer de andere Clans dit ook gemeen hebben, zullen ze het vreselijke verrichten. Een massa aanval op ShadowClan.” Ashdrizzle’s adem stokte in zijn keel, maar hij zei nog niets. “En ondertussen heeft Deathwing zijn gewilde rang in de Clan, Shrewstar onder zijn macht. Als de aanval van de andere Clans begint zal hij zich terugtrekken in het BloodClan gebied, laat hij zijn Clan achter. Als het allemaal voorbij is en iedereen weggevaagd is van jouw Clan zal hij zijn rang als Leader opeisen. Want ja, ShadowClan bestaat nog, want er zijn nog drie katten over.” Ashdrizzle schrok van het plan wat gewoonweg aan elke kant goed was uitgedacht. “En dan zal hij met zijn BloodClan leger de overige Clans aanvallen, die dan natuurlijk verzwakt zijn door het gevecht. Katten moeten zich bij hem voegen of zullen sterven. Zo krijgt hij zijn loyaliteit en dan heeft hij het hele woud voor zichzelf. Darkpath krijgt de leiding over BloodClan, al verwacht ik dat Deathwing dit ook opeist. Zie jij enig foutje in dit plan?” Ashdrizzle schudde hopeloos zijn kop. “We kunnen beter gaan slapen, opblijven zal geen zin hebben.” Silent wilde tegenstribbelen, maar kon geen argumenten vinden. Beide katten legden hun koppen op het mosnest. Morgen was hun executie.
|
| | | 421 Actief
| |
| Onderwerp: Re: [ Story ] Trust, a word that kills. za 6 jul 2013 - 14:08 | |
| Keep up the great work^-^ Like always, a great chapter~ |
| | | Marieksel :3 127 Actief
| |
| Onderwerp: Re: [ Story ] Trust, a word that kills. za 6 jul 2013 - 15:31 | |
| - Ik heb een soort fanart gemaakt voor je verhaal, ik hoop dat je het leuk vind:
|
| |
| Onderwerp: Re: [ Story ] Trust, a word that kills. za 6 jul 2013 - 15:33 | |
| |
| | | Marieksel :3 127 Actief
| |
| Onderwerp: Re: [ Story ] Trust, a word that kills. za 6 jul 2013 - 15:34 | |
| Ik ben erg blij dat je het mooi vind <3 |
| | | Floriske 2347 Actief When you're broken
there's no assurance
you made a better place
| CAT'S PROFILEAge: 58 manenGender: She-cat ♀Rank: - (ooit Senior Tunneler van WindClan) |
| Onderwerp: Re: [ Story ] Trust, a word that kills. za 6 jul 2013 - 15:51 | |
| Het is zo'n geweldig verhaal en het is zo spannend!
@Marieke Mooie tekening! And it hurts and I'm lonely And I should never have tried And I missed you tonight So it's time to leave You see it meant everything to me
|
| | | Hanna (ZONDER 'H' OP HET EINDE!) 2917 Actief
| |
| Onderwerp: Re: [ Story ] Trust, a word that kills. za 6 jul 2013 - 19:52 | |
| |
| | | Stephano~ 118 Actief
| |
| Onderwerp: Re: [ Story ] Trust, a word that kills. zo 7 jul 2013 - 13:51 | |
| Oh em gee het verhaal wordt steeds beter (:
@Marieke die is echt mooi!
The world is wide, But im the princess |
| |
| Onderwerp: Re: [ Story ] Trust, a word that kills. ma 15 jul 2013 - 14:14 | |
| -even om wat te melden- Sorry guys, dat ik al best wel lang niets heb gepost, maar ik moet even zeggen dat het verhaal wel degelijk op een einde afstruint [mooi origineel woord, eh? (:], dus verwacht ik nog twee hoofdstukken of iets in die buurt. Als mensen vraag hebben naar een vervolg of gewoon een goed idee hebben voor een side-story of extra verhaallijn, ik sta altijd open voor ideeën.
Ik denk dat ik morgen wel een hoofdstuk af zal hebben, anders beloof ik dat 'ie de dag erop komt. Anders mogen jullie me onderspammen met PM's, oki? :3 |
| | | ϾHł ღ 1403 Actief
| CAT'S PROFILEAge: .: Died at the age of 130 moonsGender: Tomcat ♂Rank: |
| | | | Floriske 2583 Actief Vibrations of tremors that shook long ago
| |
| Onderwerp: Re: [ Story ] Trust, a word that kills. ma 15 jul 2013 - 17:12 | |
| Ik zie al uit naar het volgende hoofdstuk :3 Wel jammer dat het verhaal al bijna afgelopen is. It is walking evenly between you and me, this truth, this terror And it stares us in the face, until we break our nose against the mirror* ********- Spoiler:
|
| | | Tamar 280
| |
| Onderwerp: Re: [ Story ] Trust, a word that kills. do 18 jul 2013 - 8:58 | |
| Ik vraag alvast naar dat vervolg, dat zou echt geweldig zijn.
|
| | | | Onderwerp: Re: [ Story ] Trust, a word that kills. | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |