"Honden... ze hebben mijn ouders gewoon geslacht voor de lol terwijl zij mijn met al hun kracht beschermd. Ik moest van hun zo ver mogelijk wegrennen naar een veilige plek. Blijkbaar wisten ze zelf al wat er met hun ging gebeuren. En toch... Toch wouden ze niet opgeven terwijl ik wegrende. Ik voel me zo een watje. Zij vechten voor hun leven terwijl ik zit weg te rennen. en nu zijn ze dood. En ik heb niets gedaan om hen te helpen. Dat voelt vreselijk. En dat moment blijft zich maar in mijn gedachten herhalen zonder dat ik mezelf kan vergeven," Goldtail vertelde zijn trieste verhaal door zijn tranen heen. Ook Xana voelde dat er een traan over haar wang liep. "Bedankt dat je zo naar me luisterde. Het heeft echt geholpen," het vehaal had haar echt ontroert. "Altijd Goldtail. Bedankt dat je dit aan me hebt verteld.. Dat is erg dapper van je," Xana sloeg haar staart beschermend om hem heen. "Weetje.. Je kan het goed maken. Laat je kittens zien wat je voor hen bent en hoeveel je om hen geeft. Wees als jou ouders voor de kittens. Ik weet zeker dat je ouders het je allang hebben vergeven. Ik bedoel.. Ik zou sterven voor mijn gezin, jou, en mijn kittens. Het zou me niks uitmaken, zolang jullie veilig zijn,"[i] liefdevol streek ze haar kopje tegen zijn schouder. [i]It's going to be allright.. zei ze zacht in zichzelf. Zachte piepjes wenkte haar moederschap weer terug. "Kom slapen, ik bescherm je wel," mauwde ze glimlachend. Ze ging naast haar kittens liggen. Vertederd pakte ze Mirrorlake op en zette haar aan haar buik. Ze keek nog een keer naar buiten. De maan stond hoog en helder. StarClan.