|
|
Nathalie 1266 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 24 jun 2017 - 14:07 | |
| - Badland schreef:
- Rousepaw schreef:
- Maple is zo mooi omg
En ik zie Annie <3
@Nath; alright, rustig aan doen vandaag he Yess, zal ik doen, thanks <3 |
|
| |
~Butter(fly)~ 3426 Actief ~Waiting Hurts. Forgetting Hurts. But not knowing which decision to take can sometimes be the most painful.~
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 24 jun 2017 - 14:17 | |
| - Wolfdance schreef:
- Spoiler:
- Oceanbreeze schreef:
- Wolfdance schreef:
- Oceanbreeze schreef:
- Wolfdance schreef:
- https://vimeo.com/219478955
Dit is zelfs nog een filmpje van vorige maand met een ruin die maanden niets had gedaan. Hoger ging niet, aangezien die nu altijd al wisselde van galop vlak voor de sprong. Zijn flank was niet gespierd genoeg, hoger zou niet goed gekomen zijn :') Ja en je hoorde hem ook wel aardig ademen haha. Bij mij gisteren hoorde ik het paard waarop ik zat al hijgen in de stap. Vroeg me af of dat wel goed was. Maar zodra ik hem echt goed los had gereden in draf begon hij beter te ademen en lopen. Denk dat hij nog wat stroef was in zijn lichaam. Ik spring niet zo vaak. We hebben wel een spring weide maar daar wordt enkel af en toe in de zomer gebruik van gemaakt. En af en toe een sprong om de vaardigheid te verbeteren. Ook in het bos rijden we wel eens over omgevallen boomstammetjes heen. En door een zwemvijver. Sommige lijken al precies te weten dat de vijver lekker koel is dus als het warm weer is en we er op af rijden zijn er een paar die er nog net niet met hun hoofd in duiken. :") (als ze nu eens konden liggen met al het tuig en de ruiter/amazone) in het water... Ik mag nooit buiten rijden, merendeels omdat dit paarden zijn met veel bloed (lees: zeer hevige paarden) en ze zouden verschieten van alles en nog wat. :') Zo was er vorige week een dressuur die niet eens door de wasplaats durfde omdat daar een plas lag lool De paarden die wij hebben zijn rustig en anders rustig te krijgen. Daarbij rijden ze twee á drie uur per dag en zetten ze er het eerste uur een ruiter op die ze lekker flink aan het werk zet waardoor ze wat rustiger zijn met beginnende ruiters. Er zijn er zelfs enkele die vier uur rijden. Gisteren reed ik op een grote bruine bonte die Jazz heet. Hij heeft aparte slome maar ruime gangen. Hij mocht me wel tijdens het poetsen want hij reageerde al op miniscule vragen. Had hem dan ook gewoon los in de stal staan zo dat hij kon blijven eten. (de poetsplaats is te klein voor alle paarden en sommigen vinden het spannend om daar te staan dus poetsen we ze gewoon in de ruime stal.) Ik had hem dus naar achteren gezet en liep na het borstelen voor hem langs en voelde ineens een zacht neusje tegen mijn schouder dus keek hem even aan en bleef staan. Daarna duwde hij zijn neus ontspannen blazend in mijn nek en bleef hij zo staan. Ik ben me toen om gedraaid en heb hem even over zijn neus geaaid waarop zijn ogen dichtvielen en hij tegen mijn hand aan blies. Je moet voorstellen dat ik maar 1,60 ben... En zijn schoft wel wat hoger ligt dus als hij wil kan hij makkelijk buiten bereik van mij blijven. Ook kan ik wat lastig zijn zadel op leggen omdat ik dus dan boven zijn rug moet zijn en daar ben ik ietwat klein voor. Het lukt wel, ben alleen wat langer bezig. Maar daar houdt ik natuurlijk rekening mee. Ook vraag ik bij de echt grote dieren hulp van iemand die langer is om het veilig en prettig te houden. :") Na het zadelen gebeurde dat neus in mijn nek blazen weer snap alleen niet waarom. Hij stond op rust en bewoog zo ontspannen dat ik wist dat het niet gevaarlijk was. Enkel had ik daarna wel een erg... Mooi kapsel... (; Ben gisteren dus lekker besnuffeld door de vriendelijke reus. xD
Hahah ik had altijd zo'n coole band met Vosje. xD Echter was dat zo'n bitch vermomd als een lief beesje. :')
En dan heb je wel geluk haha, ik ben de enige die die paarden rijd. Steve rijd vooral de zijne en en af en toe als er echt een buitengewone tussenzit die ik zegmaar nog niet aan zou kunnen rijd hij die ook af en toe. Dus eigg wel logisch dat ze dan hevig zijn, maar het ligt ook aan hun bloedlijn hoor. Andiamo's zijn zo de %*¨*£dlsf paarden ooit xD Moest in de winter ene Aster rijden, drie jaar, nakomeling van Andiamo. Iedere keer als ik die in galop zette bokte die like echt hárd. Zo hard dat ik echt een mental breakdown had gekregen een keer toen steve er bij was. En hij werd kwaad maarja zo eerder drillkwaad. Hij zei dat ik kon kiezen tussen rond te sjokkelen of bij te leren. En als ik ze niet terug in galop zette dan mocht ik ze terug in de stal zetten maar dan liet 'ie me voortaan alleen rond sjokkelen ipv serieus te laten rijden. Dusja, wss was dat gewoon een karaktertest maar ik terug in galop gezet - een bok overleefd - en hij was content. Was ook met die dressuurknol vorige week. Ging super slecht en hij kei kwaad van ja rijd nog meer tien minuten alleen mss leert gij dan nog eens iets bij. Hij was echt pissed:') Dus hij ging naar binnen en ik echt serieus bezig, galopwissels, binnen en buiten stelling, en ineens hoor ik een raam open gaan en ik kijk naar boven. Staat ie daar en roept die van ja dat was wel al stukken beter he. En dan zo van niet zo twijfelen aan jezelf, yes you can! XDD
Soms ben ik echt zoooo blij dat ik bij Steve en shirley terecht ben gekomen. Ze zijn streng, maar zo verleg je wel je grenzen. Hahhahaha, en dan ook nog zo'n schattige naam als Vosje. Totaal geen schattig karakter. Ken je ook paarden met zo'n echte merrie karakter?! We hebben er een paar op onze manege. Zoals Panini. Een nono voor beginners hahaha. :") Ik werd wel vaak op paarden gezet die nog niet echt geschikt waren voor in de les. Zoals de fjord Ziggy. Gevaarlijk maar geweldig leuk fjordje. Hij kon gewoon in volle galop op een ander paard af rennen zonder dat je hem terug kreeg en dan ineens stil staan. Rodeo paardje... Ik was meestal een halve minuut bezig om hem op mijn hulpen te krijgen en dan gedroeg hij zich wel weer maar zijn galop was altijd..op passen. Extra veel doen hielp wel maar halverwege de les begon hij het te veel te vinden en wou hij vechtten en los dat maar even op.. xD Bij mij wordt mijn leraar niet kwaad maar schreeuwt hij wel altijd tips naar mij toe en dan voer ik die gewoon uit. Meestal werkt dat wel goed. Sam is ook lastig. Hij is al niet zo makkelijk in galop, wel makkelijker dan Ziggy (de laatste hield trouwens ook van zigzaggen). Echter als ik dan een galopwissel oefening moest doen dan draaide hij door. Bokken en gewoon ineens stil staan. Springen en zijn hoofd willen gooien etc. De meeste die hem dan streng aanpakten belanden op de grond en ik blijf gewoon rustig zitten druk mijn benen er aan en vraag hem heel rustig weer aan te galoperen en zet hem op een volte voordat ik die oefening weer doe. Hielp wel wat maar slalom was toch nog wat veel gevraagd omdat hij afgeleid raakte van de anderen om hem heen. Dat dier ziet een ander in de buurt en meteen is hij daarop gefocust. Zeker als een oefening niet echt zijn ding is... Ik vond die ene les op Sam echt slecht gaan en dan stap ik af en krijg ik van alle kanten complimenten. Want normaal zouden er gewonde zijn gevallen en nu was er enkel een slalom die niet geheel afgemaakt kon worden. Nu kleine verbetering. Ook Princess was heel leuk. Ondeugende haflinger.. Dat beest vond het vaak lastig goed om de benen heen te lopen en buigen. Deze was overigens wel makkelijker dan Ziggy en Sam en heel snel. Moet wel zeggen dat ik graag met Ziggy sprong. Hij had een mooi vloeiende beweging dat het voor mij makkelijker maakte de juiste houding te behouden. En vond dat zelf ook leuk omdat hij dan wat meer energie kwijt kon op een manier waar hij zelf van genoot. Sam is ook wel een aardige springer maar niet zo makkelijk van de sprong weg te halen. Moet wel zeggen dat ik springen nog steeds eng vindt aangezien ik mijn eerste les tijdens springen een pony had die bij elke sprong struikelde...stond sowieso niet al te best op haar benen en nu ja.. Zet er een onervaren ruiter op en gaan springen is dan te veel gevraagd. In het bos rijden is wel leuk. Echter volle galop in het bos wat minder op sommige ponys omdat je dan over oneffen grond heen denderd en soms als je niet snel genoeg bukt een tak tegen je aan hebt zwiepen. En om nu te zeggen dat mijn verlichtte zit goed is, is een leugen. Bij een lerares leerde ik die redelijk maar voordat ik die goed onder de knie had kreeg ik een andere leraar die er niet zo actief aan werkt. Ik mag kritische rustige leraren erg. (die niet meteen schreeuwen maar wel kritisch en duidelijk zijn.) Daar leer je zoveel van. |
|
| |
Jamie 4524 Actief "Once more into the fray, into the last good fight I'll ever know.
Live and die on this day, live and die on this day"
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 24 jun 2017 - 14:19 | |
| Het moment dat je een awesome naam weet en er een awesome nestje is maar het niet kan xD |
|
| |
~Butter(fly)~ 3426 Actief ~Waiting Hurts. Forgetting Hurts. But not knowing which decision to take can sometimes be the most painful.~
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 24 jun 2017 - 14:23 | |
| - Acefray schreef:
- Het moment dat je een awesome naam weet en er een awesome nestje is maar het niet kan xD
Hoezo kan het niet? |
|
| |
Jamie 4524 Actief "Once more into the fray, into the last good fight I'll ever know.
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 24 jun 2017 - 14:24 | |
| - Oceanbreeze schreef:
- Acefray schreef:
- Het moment dat je een awesome naam weet en er een awesome nestje is maar het niet kan xD
Hoezo kan het niet? Omdat het voor het nest van Raptor is en daar mag je alleen roofvogel namen xDD Ik al heel casual gehoopt dat er een roofvogel was met die naam but no xD |
|
| |
Nathalie 1266 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 24 jun 2017 - 14:30 | |
| - Acefray schreef:
- Oceanbreeze schreef:
- Acefray schreef:
Hoezo kan het niet? Omdat het voor het nest van Raptor is en daar mag je alleen roofvogel namen xDD Ik al heel casual gehoopt dat er een roofvogel was met die naam but no xD Ahw, sorry, maar er komt vast een ander leuk nestje binnenkort c: |
|
| |
Femke 1754 Actief At night, we name every star
We know where we are
We know who we are
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 24 jun 2017 - 14:32 | |
| - Acefray schreef:
- Oceanbreeze schreef:
- Acefray schreef:
Hoezo kan het niet? Omdat het voor het nest van Raptor is en daar mag je alleen roofvogel namen xDD Ik al heel casual gehoopt dat er een roofvogel was met die naam but no xD Misschien een roofvogel met een naam die erop lijkt? Als die er niet zijn wordt het een stuk lastiger idd XD |
|
| |
Blup 754 Afwezig “Excuse me I’m not fat I’m fluffy”
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 24 jun 2017 - 14:33 | |
| Ik het voor het nestje eerst de naam Shikrakit en like 5 min later had Daan een Shikrakit aangemaakt :') toen moest ik alles opnieuw maken lol maar ben ook wel blij met de naam Eaglebait |
|
| |
Nathalie 1266 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 24 jun 2017 - 14:35 | |
| - Demonslayer schreef:
- Ik het voor het nestje eerst de naam Shikrakit en like 5 min later had Daan een Shikrakit aangemaakt :') toen moest ik alles opnieuw maken lol maar ben ook wel blij met de naam Eaglebait
Dat is puur toeval en kan gebeuren (: |
|
| |
Daan 55 Actief She who tells lies that are truths and truths that are lies
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 24 jun 2017 - 14:37 | |
| - Smokegaze schreef:
- Demonslayer schreef:
- Ik het voor het nestje eerst de naam Shikrakit en like 5 min later had Daan een Shikrakit aangemaakt :') toen moest ik alles opnieuw maken lol maar ben ook wel blij met de naam Eaglebait
Dat is puur toeval en kan gebeuren (: Oh really? XD oops SPOODER IS BORN <3 |
|
| |
ryan ! 1509 Actief For all I know the best is over and the worst is yet to come
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 24 jun 2017 - 14:37 | |
| - Acefray schreef:
- Oceanbreeze schreef:
- Acefray schreef:
Hoezo kan het niet? Omdat het voor het nest van Raptor is en daar mag je alleen roofvogel namen xDD Ik al heel casual gehoopt dat er een roofvogel was met die naam but no xD *zucht* nee, Jamie. Ace is geen roofvogelnaam |
|
| |
Blup 754 Afwezig “Excuse me I’m not fat I’m fluffy”
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 24 jun 2017 - 14:39 | |
| - Spiderkit. schreef:
- Smokegaze schreef:
- Demonslayer schreef:
Dat is puur toeval en kan gebeuren (: Oh really? XD oops
SPOODER IS BORN <3 Haha yup xd wou net de aanmelding plaatsen toen ik het ineens zag *blowmind moment* maar de naam Eagle vind ook wel bij der passen so no worrys (a) nu wachten op de uitslag woepweop |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 24 jun 2017 - 14:40 | |
| Ik heb mijn telefoon in de badkamer gelaten en mijn broer is zo'n eikel om precies meteen de douche in te gaan en er een half uur onder te staan, waarna hij waarschijnlijk het expres nat gaat maken en dan schijnheilig gaat doen zodra mijn telefoon het niet meer doet.
Yuck |
|
| |
☙Emma☙ 17101 Actief "Never gonna give you up, never gonna let you down"
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 24 jun 2017 - 14:41 | |
| - Wolfdance schreef:
- Tallshadow schreef:
- Shallow schreef:
- @E; I'm still surviving
Ik moest 4 topics bijposten en jij hebt 20 ofz bijgepost terwijl ik nu bezig ben met mijn derde uhmm hacker much Hahaha xD respect dat je t zolang volhoud tho, Ik was echt op
Goodmorning guys! How's Life??
Also @Christy, probeer dubbelposten te vermijden ;D Yesyes baas maar als ik over een post heen gekeken heb en ik geen mensen wil negeren dan doe ik liever dat dan edit te zetten want meestal kijken ze er dan over heen lol Snap ik, blijft helaas tegen de regels ;D In het ergste geval kan je altijd een pm sturen naar iemand ^^ @hierboven, dat klinkt alsof je je telefoon nog wel even kwijt bent xD |
|
| |
Kip 3539 Actief ★You are, I think, an evening star.
The fairest of all stars
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 24 jun 2017 - 14:41 | |
| Ik heb Jinx, alleen dies wel een beetje bot (A) |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 24 jun 2017 - 14:42 | |
| @E; Jah ;w; maar ik krijg wel een iphone 6, maar mijn ma moet het nog geven aan mijn stiefvader zodat hij het voor mij klaar kan maken, maar dat wilt ze niet omdat ze nog daar op whatsapp zit :'D Maar laatst gecheckt zat ze op whatsapp op haar nieuwe telefoon dus welk excuus wordt het nu
Also, telkens al ik Swiftclaw zie denk ik aan Taylor Swift, why |
|
| |
Rivkikker 131 Actief "The world gives me nothing, besides spines"
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 24 jun 2017 - 14:44 | |
| Hoe groot mag de signature ook al weer zijn? Ik vergeet het elke keer xD |
|
| |
☙Emma☙ 17101 Actief "Never gonna give you up, never gonna let you down"
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 24 jun 2017 - 14:48 | |
| Houd ongeveer max 500x200 aan, dan zit je meestal weg goed.
lol dat moest ik echt niet opzoeken hoor (A)
@Hannah, oh wel chill! Iets om naar uit te kijken (:
Over uitkijken gesproken, wie heeft wonder woman al gezien?? |
|
| |
Yanthe 391 Actief Just keep swimming, just keep swimming.
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 24 jun 2017 - 14:48 | |
| |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 24 jun 2017 - 14:49 | |
| - Shallow schreef:
- Acefray schreef:
- Oceanbreeze schreef:
- Acefray schreef:
Hoezo kan het niet? Omdat het voor het nest van Raptor is en daar mag je alleen roofvogel namen xDD Ik al heel casual gehoopt dat er een roofvogel was met die naam but no xD *zucht* nee, Jamie. Ace is geen roofvogelnaam Ace is de beste roofvogel ooit xD Maar de enige vogel die ik kon vinden was een finch met die naam xD Dus ik lig eruit |
|
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic | |
| |
|
| |
|