|
|
2815 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Boeken Topic di 17 feb 2015 - 9:58 | |
| - Lightleaf schreef:
- Mazepaw. schreef:
- Lightleaf schreef:
- Mazepaw. schreef:
- @Eva, The maze runner moet je zeker lezen, echt een leuk verhaal c:
zelf wil ik erg graag Erebos lezen ben al naar de boekhandel geweest, maar ik moet 'm bestellen omdat ze vier jaar oude boeken niet meer in de winkel zelf hebben D: Ik zal het onthouden.^^ Erebos is inderdaad echt goed. Mijn papa vond het wat onrealistisch, maar bon. Ook van dezelfde schrijfster is Saeculum, maar ik vond Erebos zeker even goed.
Ohja, zit er niemand toevallig in de kjv? (kinder- en jeugdjury Vlaanderen) ik alvast niet hoe geraak ik er in? xD Met je bib! Het is een vereniging en daardoor lees je boeken xD en zo leer je nieuwe boeken kennen, als je ze allemaal gelezen hebt geef je er punten op. Met de meeste punten krijgen een prijs, het wordt samengeteld van alle kjv's en het is -bij mij toch- heel gezellig. Je krijgt een linkje: http://www.kjv.be/home/nieuws.php Je kan meestal wel zien als boeken zo'n prijs hebben op de achterkant. Erebos heb ik daardoor leren kennen en nog vele andere goede boeken. Het hangt er natuurlijk van af of je bib dat heel serieus neemt, je met veel bent of niet, of je echt over de boeken praat of gewoon gezellig zit te babbelen. bedankt c: ik ga het zeker eens bekijken ^-^ |
|
| |
Beer 277 Actief Never wound a snake, kill it
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Boeken Topic vr 27 feb 2015 - 10:31 | |
| Nou, dan ben ik Zoey Redbird van House Of Night. |
|
| |
Silke 163 Actief
| CAT'S PROFILEAge: 9 moons (Although most think I look like 11 or 12 moons)Gender: Rank: |
| Onderwerp: Re: Algemene Boeken Topic wo 1 apr 2015 - 18:05 | |
| Ik wil graag beginnen in Paper town en Looking for Alaska van John Green. Misschien beetje stom om dat pas te gaan lezen als er een film van uitkomt (Paper town) of als het populair wordt, maar ik wist gewoon niet dat die boeken bestonden en John Green vindt ik wel een goede schrijver :p |
|
| |
Nathalie 4728 Afwezig "True leader don't create followers, they create more leaders"
"My silience could mean that you're not worth the argument"
| CAT'S PROFILEAge: I've lived for 51 moons, and live further for eternity in StarclanGender: She-cat ♀Rank: |
| Onderwerp: Re: Algemene Boeken Topic ma 16 nov 2015 - 0:11 | |
| Het leek me wel leuk dit topic weer te bumpen...
Dus, op dit moment lees ik Harry Potter, best grappig, want ik heb alle films al gezien, maar nooit overwogen de boeken te lezen. Ik lees ze wel in het Nederlands (ik leen ze van een vriendin), maar ooit wil ik ze toch wel in het Engels hebben, lijkt me veel leuker c: |
|
| |
Nathalie 4728 Afwezig "True leader don't create followers, they create more leaders"
| CAT'S PROFILEAge: I've lived for 51 moons, and live further for eternity in StarclanGender: She-cat ♀Rank: |
| Onderwerp: Re: Algemene Boeken Topic do 19 mei 2016 - 21:58 | |
| Voor mensen die echt een interessante leestip nodig hebben; The Curious Incident of the Dog in the Night Time. Is geschreven van uit het perspectief van een jongen met Asperger. Super interessant en ook best wel mindfuck. T is echt een doorlees boek, spannend, interessant en t roept ook van alles op. Heel leuk c: |
|
| |
Zoébeest 2371 Actief I hold you in my heart
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Boeken Topic wo 21 sep 2016 - 15:55 | |
| @Nath, ik kwam juist naar dit topic om erover te praten. Ik lees het dan wel in het Nederlands, maar het is echt geweldig. Ik maak er zelfs een boekbespreking over en dit is de eerste keer dat ik een 'boekbespreking-boek' mét zin lees. |
|
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Boeken Topic wo 21 sep 2016 - 16:05 | |
| Oh ja, ik heb het boek intussen al een hele poos uit, maar nog steeds achtervolgd 'the curious incident of the dog in the night time' me enorm.
Nu lees ik echter het boek; Raven van Jan Houdijk. Ook echt geweldig. Bijna op blz 100, maar serieus, echt een goed boek over een puber in de prehistorie. |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Boeken Topic wo 21 sep 2016 - 16:16 | |
| ja, dat boek gaat me ook nog lang achtervolgen denk ik. En later kan ik het in het Engels lezen, want m'n vader heeft dat boek in het Engels thuis liggen.
Ook heb ik al even geleden Klauwhand uitgelezen. Het gaat over een meisje Emma dat verhuist naar een caravan aan een magisch bos vol wezens, waaronder een pratende kat die Emma wilt helpen zoeken naar haar verdwenen zus. Dat boek was ook echt nice. |
|
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Boeken Topic wo 21 sep 2016 - 16:23 | |
| Oeh, klinkt interessant. En zeker doen, hoor, dat boek in het Engels, het is echt prachtig, ook de Engelse manier van praten :')
Ja, ik moet nu vier boeken voor Nederlands lezen en ga na dit boek; PAAZ lezen, Grensgangers en daarna Het Verrotte Leven van Floortje Bloem, die ik al een keer gelezen heb, maar het blijft een intens boek 3 |
|
| |
Bo3 3455 Actief "Competing feelings so disparate and strange"
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Boeken Topic wo 21 sep 2016 - 21:18 | |
| Bijna alle Stephen King boeken vind ik geweldig! Vooral de Bill Hodges serie en IT het is altijd zo goed geschreven en hij creëert altijd personages die bijna iedereen aanspreken. Ook zijn de ideeën van de boeken altijd geweldig. |
|
| |
Beertje 1585 Actief She's my queen
from this day until
my last day
.
| CAT'S PROFILEAge: Full of stars (33 moons) ♡Gender: She-cat ♀Rank: |
| Onderwerp: Re: Algemene Boeken Topic wo 21 sep 2016 - 21:20 | |
| Ik lees nu veel van Mo Hayder en Achter de regenboog is echt een aanrader! Ik verklap nog niets maar ik was echt geschokt. |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Boeken Topic za 29 okt 2016 - 12:27 | |
| Nu lees ik het boek Maus. Het is een stripverhaal in de vorm van een boek, dus om een stripverhaal te zijn is het wel dik. Het gaat over muizen de in Polen wonen tijdens de holocaust. De schrijver Art Spiegelman speelt er zelf ook in mee, als de muis Artie. Hij schrijft in het boek een boek dat gaat over de verhalen van zijn vader Vladek, tijdens de 2de wereldoorlog op de grens van Duitsland en Polen woonde samen met Artie's moeder, die later zelfmoord pleegde. Ik heb het boek lang geleden al eens gelezen, maar toen begreep ik het nog niet, dus lees ik het nu nog opnieuw. |
|
| |
Isabelle 111 Actief What makes you different makes you dangerous.
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Boeken Topic za 31 dec 2016 - 9:24 | |
| - Otterflight schreef:
- Ik ken de Nachschade serie ook. Leuk maar ik vond het een beetje.. tsja ik vond Huiver beter xD
Van Maggie Stiefvater. Even wennen aan haar schrijfstijl maar ze schrijft zo goed <3
The Scorpio races bijvoorbeeld is een boek waar je in moet komen maar het is zo mooi..
Ik heb deze vakantie de Paardenfluisteraar gelezen en Wolf!
OMMG... IK BEN ZO'N FAN VAN MAGGIE! Heb je ook Lament en Ballad gelezen? Ik ben nu in de Nederlandse versie van Ballad bezig. En er is nog een serie van haar, The Raven Boys. Misschien vind je dat wat.^^ er is nu een deel 3 &4 in Amerika, helaas nog niet vertaald. En het 4de deel van de Wolves of Mercy-falls is ook in Amerika uit. Genaamd Sinner. Er wordt daar vanuit het perspectief van Cole en Isabel verteld. Nou.. Hopelijk genoeg informatie! |
|
| |
678 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Boeken Topic do 29 jun 2017 - 0:39 | |
| Oké ik zit nu midden in de A Court of Thorns and Roses serie door Sarah J Maas en ik vind het écht ge-wel-dig! Ik ben zo verliefd op de serie en op de karakters. Echt, Rhysand, mijn man <3 Nee maar echt, wil je een goede fantasy lezen die ook echt leuk is en mature, dan raad ik echt A Court of Thorns and Roses aan. Ik lees nu deel twee, A Court of Mist and Fury <3 I love, love, love it <3 |
|
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Boeken Topic | |
| |
|
| |
|