|
|
»q.u.i.n.t.y« 274
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 11 mei 2014 - 13:12 | |
| - Firestar schreef:
- Strawberry schreef:
- Firestar schreef:
- Die shit moet ik dus leren voor mn examen, alleen dan met like 10000 dingen erbij en subdbemjsvvdjs
*Heeft geen bio* *Heeft het als hobby geleerd* *Wil geen Economie en MenO leren ;x;* Wees blij hobby. *scared of bio examen woensdag* Ik heb 'm pas volgende week woensdag, maar ik snap je pijn :c Dinsdag Nederlands, Woensdag Wiskunde, Vrijdag Engels, Dinsdag Scheikunde, Woensdag Biologie & Donderdag Natuurkunde ;w; |
|
| |
Strawstache! (Babs) 6876
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 11 mei 2014 - 13:14 | |
| Emma@ Wordt hij niet. (; Een kat heeft of een gen dat hij rood is, of hij heeft een gen dat hij zwart is. En dat moet echt van de ouders komen. |
|
| |
☙Emma☙ 17101 Actief "Never gonna give you up, never gonna let you down"
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 11 mei 2014 - 13:16 | |
| Q, Veel geluk! Het gaat je lukken ;D
Babs, Ooow… Dat maakt sense! Thanx! Een laatste vraag nog -xD- Waar heb je dit jezelf allemaal geleerd? Heb je boeken gelezen of was er een handige site die het uitlegde? |
|
| |
Rebecca 2487 Actief Paint the sky, make it yours
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 11 mei 2014 - 13:18 | |
| Geen examens komende tijd maar wel school. Ugh x) |
|
| |
Strawstache! (Babs) 6876
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 11 mei 2014 - 13:18 | |
| Emma@ Op dat grote Warrior Cats forum gaven ze zo nu en dan kleine lesjes genetica. En toen zag ik de overige genen op Ailouros staan en snapte ik de points ook eindelijk, iets wat ik hiervoor nog niet snapte. x'd |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 11 mei 2014 - 13:23 | |
| - Strawberry schreef:
- Emma@ Op dat grote Warrior Cats forum gaven ze zo nu en dan kleine lesjes genetica. En toen zag ik de overige genen op Ailouros staan en snapte ik de points ook eindelijk, iets wat ik hiervoor nog niet snapte. x'd
Hoe zit het dan met de Points? |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 11 mei 2014 - 13:24 | |
| Babs, Oh ^^ Dat maakt sense! Ik snap wel dat die lesjes gaven, als je alles een beetje overzichtelijk en logisch wilt houden ~ |
|
| |
456 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 11 mei 2014 - 13:26 | |
| I think I killed the gathering -.-'' |
|
| |
Strawstache! (Babs) 6876
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 11 mei 2014 - 13:29 | |
| - Otterflight schreef:
- Strawberry schreef:
- Emma@ Op dat grote Warrior Cats forum gaven ze zo nu en dan kleine lesjes genetica. En toen zag ik de overige genen op Ailouros staan en snapte ik de points ook eindelijk, iets wat ik hiervoor nog niet snapte. x'd
Hoe zit het dan met de Points? Genen voor points zijn recessief. Een gen bestaat uit twee alleles (Letters), waarvan ééntje meestal dominant is en die je dus ziet. Dus stel, een gen voor zwart is B en een gen voor chocolade is b. Het gen voor zwart is dominant. Dus als een kat Bb heeft is hij zwart en als een kat BB heeft is hij zwart. Pas als een kat twee b genen ontvangen heeft, is hij chocolade. Hetzelfde geldt (ongeveer) voor points. Een kat zonder points heeft een C, en misschien nog een ander gen voor points (Dan is hij een drager) maar zolang deze een C heeft zie je geen points, period. ^-^ Heeft een kat cscs, dan is het een gewone pointed kat. Maar, nu gebeurt er iets vreemds. Heeft een kat een gen voor burmese en voor points, dan krijg je een middenweg, de genen zijn co-dominant. Dit zijn sable katten, die net iets donkerder zijn dan een siamese maar te licht voor een burmese. Dit is cscb. En dan heb je nog burmese, dat zijn die hele donkere points, cbcb. Hieronder kan ook nog het gen voor albino zitten, deze zijn dus recessief aan dit hele stel. ca heet dit gen. Dus een kat die Cca, csca enzo is, laat nog geen albino zien. En dan heb je nog albino met roze ogen, gewoon c, en die is hier weer recessief aan. Dus, roze-ogig albino is heel erg zeldzaam. Duidelijk?C: --- Thessa@ Nadat ik klaar ben met leren, kan ik wel langskomen met een paar accs ^-^ |
|
| |
»q.u.i.n.t.y« 274
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 11 mei 2014 - 13:30 | |
| Wow, mensen zitten te zeiken op Guild Wars omdat er mensen zijn, waaronder ikzelf, die niet alle world bosses uit z'n kop kent. Ja, hallo, some people don't play 24/7 >< |
|
| |
456 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 11 mei 2014 - 13:32 | |
| - Strawberry schreef:
- Otterflight schreef:
- Strawberry schreef:
Hoe zit het dan met de Points? Genen voor points zijn recessief. Een gen bestaat uit twee alleles (Letters), waarvan ééntje meestal dominant is en die je dus ziet. Dus stel, een gen voor zwart is B en een gen voor chocolade is b. Het gen voor zwart is dominant. Dus als een kat Bb heeft is hij zwart en als een kat BB heeft is hij zwart. Pas als een kat twee b genen ontvangen heeft, is hij chocolade. Hetzelfde geldt (ongeveer) voor points.
Een kat zonder points heeft een C, en misschien nog een ander gen voor points (Dan is hij een drager) maar zolang deze een C heeft zie je geen points, period. ^-^
Heeft een kat cscs, dan is het een gewone pointed kat.
Maar, nu gebeurt er iets vreemds. Heeft een kat een gen voor burmese en voor points, dan krijg je een middenweg, de genen zijn co-dominant. Dit zijn sable katten, die net iets donkerder zijn dan een siamese maar te licht voor een burmese. Dit is cscb.
En dan heb je nog burmese, dat zijn die hele donkere points, cbcb.
Hieronder kan ook nog het gen voor albino zitten, deze zijn dus recessief aan dit hele stel. ca heet dit gen. Dus een kat die Cca, csca enzo is, laat nog geen albino zien. En dan heb je nog albino met roze ogen, gewoon c, en die is hier weer recessief aan. Dus, roze-ogig albino is heel erg zeldzaam.
Duidelijk?C:
---
Thessa@ Nadat ik klaar ben met leren, kan ik wel langskomen met een paar accs ^-^ I'm saved :'D |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 11 mei 2014 - 13:35 | |
| Babs… Dat klinkt echt heel lastig! Respect :')
|
|
| |
Strawstache! (Babs) 6876
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 11 mei 2014 - 13:36 | |
| Zo moeilijk is 't niet tbh ^^"
Ik ben gewoon slecht in uitleggen. x'D |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 11 mei 2014 - 13:40 | |
| Haha xD Nee dat zal 't niet zijn, eerder dat ik slecht ben in dingen begrijpen >3 |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 11 mei 2014 - 13:42 | |
| Point is dus altijd recessief ? Dus altijd twee kleine lettertjes ? (:
Point is dus; aa En een kat die zwart is maar wel drager is is; Aa
---
Klopt dit? x) |
|
| |
Cynthia 917 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 11 mei 2014 - 13:43 | |
| Ik heb alle lessen van kattengenetica ook nog ergens in een word-bestand staan, dus als iemand interesse heeft wil ik hem wel ergens uploaden en hem geven? Het is wel in het Engels en er staan ook wel wat opgaven en dat soort dingen in. Ik weet niet precies meer wat er allemaal in staat, maar er staat in ieder geval de basis in. Dus mocht iemand interesse hebben laat het me weten^^ |
|
| |
Strawstache! (Babs) 6876
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 11 mei 2014 - 13:45 | |
| - Otterflight schreef:
- Point is dus altijd recessief ?
Dus altijd twee kleine lettertjes ? (:
---
Klopt dit? x) Klopt ^-^ Behalve dan dus met andere lettertjes. |
|
| |
Cynthia 917 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 11 mei 2014 - 13:48 | |
| |
|
| |
433
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 11 mei 2014 - 13:49 | |
| Hierboven; Heb hem opgeslagen, ziet er heel interessant uit |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 11 mei 2014 - 13:51 | |
| - Strawberry schreef:
- Otterflight schreef:
- Point is dus altijd recessief ?
Dus altijd twee kleine lettertjes ? (:
---
Klopt dit? x) Klopt ^-^ Behalve dan dus met andere lettertjes. 'T is dus niet zo ingewikkeld als het lijkt xD Toen ik dat voor het eerst kreeg genetica zag ik al die letters en ik was like; Whuuuut??? Maar dit is gewoon leuk c: ( Insane I know maar ik vindt dit leuk xD ) Ik download hem van je dropbox |
|
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic | |
| |
|
| |
|