|
| Gaby♡ 24 Actief
| |
| Onderwerp: No title c: za 8 dec 2012 - 21:11 | |
| Haar zwarte pootjes bewogen vlug heen en weer op het groene gras. Het was ochtend en het was wat frisjes. Later op de dag zal het vast wel wat opwarmen. Ze liet haar kopje laag hangen en spitste haar oortjes naar voren. Haar gele ogen zochten de struiken voor haar door. Ze had toch wel erg honger, en haar buikje begon te rammelen. Ze liep er sluipend dichter naartoe om de struiken goed in te kunnen kijken. Haar pupillen schoten van links naar rechts, links naar rechts, links naar rechts, steeds weer opnieuw. Na een tijdje besefte ze zich dat haar maagje helaas niet gevuld kon worden, agjaa, daar moest ze ook mee leren leven.
Ze nam plaats op een hoopje bladeren en snoof de ochtendlucht op. Bladeren, gras, modder, takken, alle geuren bij mekaar begonnen heerlijk te ruiken. Haar poten schoven langzaam naar voren, en ze liet haar hoofd erop rusten. Ze begon te denken over de andere clans. Ze vond het in de Bloodclan wel fijn, maar ze wist dat het in haar clan allemaal om doden ging. Ze was op de één of andere manier ontzettend nieuwsgierig naar het leven in de andere clans. Ze had er weleens van gehoord, maar nog niet veel. En het leven van de poesiepoezen dan? Hoe zou het zijn om met tweebeners te wonen? Vast verschrikkelijk. In een stinkend, klein huis, bah. Ze schudde haar kopie kort en keek voor zich uit. Nee, het was goed zo.
Na een tijdje haar ogen dicht te hebben gedaan sprong ze op van zacht trippelende voetjes. Ze liet haar hoofd rond draaien maar zag geen ene kat. Ze snoof de lucht op, om er achter te komen of er iemand in haar buurt was. Het enige wat ze rook waren weer het mengelmoesje van bladeren, gras, modder en takken. Ze zette haar poten weer in beweging en liep een heel stuk vooruit naar een plek vol met bladeren. Ze kneep haar ogen tot kleine spleetjes, en kon nog net iets zien beweging. Ze bewoog haar pootjes steeds sneller voort. Ze was dan wel klein, maar bang was ze zeker niet, ze durfde heus alles aan. Ze hielt halt voor wat bomen, ze ging stoer staan toen ze een kat zag aan komen lopen. Nu ze eenmaal voor hem stond, kon ze de geur van het beest vast beter ruiken. Ze snoof zachtjes, en ontspande haar lichaampje, het rook als een Bloodclan kat.
&Obsession |
| | | Lisa *brofist* c: 15 Actief
| |
| Onderwerp: Re: No title c: za 8 dec 2012 - 21:46 | |
| Obsession
De zwarte kat liep rond. Zijn groene ogen stonden er rustig bij en ook zijn lichaamstaal sprak niets gewelddadig uit. Hij was dan ook niet op zoek naar ruzie op het moment, zo zat hij nu eenmaal niet in elkaar. Nee, het was eerder een rustige kat die er niet gevaarlijk uit zag. Eén die snel zou worden aangezien als zwak maar wanneer dat ze dat zou zeggen, moest je oppassen voor je ogen. Hij wou er gewoon rustig en beheerst uit zien. Hij wou laten zien dat hij sterk genoeg was om zijn eigen woede onder controle te houden, maar anderen dachten er dan weer anders over. Zag hij er dan zwak uit? Dachten ze dat hij dik was en daarom dus eigenlijk niets voorstelde? Zijn vacht was misschien dik, maar daaronder zaten wel zijn spieren verschoten. Daarbij zou hij niet in de Bloodclan zitten moest hij maar ene klein zwak katje zijn dat niets kon. Iemand die alleen maar een langzame en pijnlijke dood zou kennen.
Er was ondertussen al een hele tijd voorbij gegaan. De maan had plaats gemaakt voor de zon die de wereld verlichte. Toch was het niet erg warm. Hoewel de zon hoog stond zorgde de wind er wel voor dat het koud bleef. De zwarte poten van de kat waren nat van de dauw die aan het gras hing. Zijn neus stak hij om de zoveel tijd eens omhoog om de geur van een muis of iets in die stijl te kunnen vinden maar niets. Alleen maar oude sporen van katten en Kittypets. Die moesten nu waarschijnlijk allemaal eten hebben. Van dat plakkerig voer. Eigenlijk had hij ook niet veel anders verwacht. Hij was te dicht bij de Twolegs, natuurlijk ging er hier geen prooi zijn. Die is vast allemaal verscholen in het bos, maar als je daarheen gaat krijg je het aan je stok met de plaatselijke bevolking daar. De clankatten. Die dachten echt dat het bos van hun was en van niemand anders. Alsof zij het gemaakt hebben. De kat schudde zijn kop voor hij met één krachtige sprong op een muur sprong en er langs de andere kant weer afsprong. Langs deze kant van de muur was het ineens al veel warmen. Waarschijnlijk doordat de bomen van het bos en de muur achter hem de wind tegen hield. Weer stak de kat zijn neus in de lucht en deze keer vond hij wel een spoor. Het was vers en had duidelijk de geur van een kleine veldmuis. Ach, voor hem was dat genoeg als ontbijt. Licht potig volgde de kat het spoor dat het bos in ging. Het duurde niet lang voor hij het kleine beestje zag zitten. Het was zich aan het wassen en was zich van geen kwaad bewust. Traag wandelde de kater dan ook dichter bij. Zonder geluid te maken sloop hij op het beest af tot het van iets verschoot en meteen weg spurtte. In ieder geval was het niet zijn schuld. Hij had geen enkel geluid gemaakt dus het kon niet door hem komen. Meteen kijk hij op. Zijn groene ogen waren vernauwd en keken geïrriteerd naar het zwarte beest dat voor hem stond. Als hij niet beter wist zou hij denken dat het een Clankat was of een Kittypet, maar het beest had duidelijk de geur van de Bloodclan aan zich hangen. "Wel bedankt, daar ging mijn ontbijt." Aan zijn stem kon je duidelijk horen dat hij lichtelijk geïrriteerd was.
|
| | | Gaby♡ 24 Actief
| |
| Onderwerp: Re: No title c: zo 9 dec 2012 - 9:28 | |
| Ze kon nog net een blik opvangen van een klein muisje dat onder wat bladeren door een weg baande ver van ons vandaan. ‘’Wel bedankt, daar ging mijn ontbijt.’’ Haar oortjes draaide ze naar de kater toe. ‘’Jij kan tenminste al jagen, ik moet zelf maar op een één of andere manier aan mijn eten te zien komen hier.’’ Zei ze sluw terug. ‘’En als je barst van de honger zal je maar een andere muis moeten vinden, er zijn vast ergens plekken waar genoeg prooi is voor een hele week.’’ Vervolgde de kleine poes. Ze dacht er vast veel te makkelijk over. Je mocht ten eerste niet overal komen, ten tweede moet je niet te dicht bij andere clans komen. En als je dan toch ergens prooi ving waar dat niet mocht, kreeg je vast een bepaalde straf. Ze schudde kort haar hoofd. ‘’Je krijgt nog wel een keer iets van me. Wat je maar wilt! Maar eerst zullen we moeten wachten op de ceremonie, dan krijg ik mijn mentor en dan word mij alles geleerd!’’ Er verscheen een kleine glimlach bij Blackcherry. ‘’Wedden dat ik straks als de beste kan jagen, dan wil iedereen net zo goed zijn als ik!’’ Het was een droom voor haar, maar eerst zal ze het ook echt moeten kunnen. En niet alleen het jagen, maar ook geuren herkenen. Het zal haar vast wel lukken, ze zal straks met plezier muizen vangen voor de hele clan! |
| |
| Onderwerp: Re: No title c: zo 9 dec 2012 - 11:15 | |
| Obsession
De kater zette zich ondertussen neer. Zijn zwarte staart sloeg hij over zijn poten heen terwijl zijn ogen over de kleine kat voor zich gleden. Ze was helemaal wit en ook al was de kater niet zo groot, toch was hij nog groter dan de kleine kat, waarschijnlijk ook omdat het kleine geval nog een kitten was en of net al wat ouder, maar ze was zeker nog geen 12 moons. ‘’Jij kan tenminste al jagen, ik moet zelf maar op een één of andere manier aan mijn eten te zien komen hier.’’ Ongeïnteresseerd keek hij de kleine kat aan. Dat was waar, hij kon aan zijn eigen eten geraken, maar dat lukte natuurlijk niet als één of ander klein geval het weg joeg omdat die nog niet wist hoe je alles moest herkennen. "Dat kan, maar niet als anderen het weg jagen." Hij heeft het nooit voor jonge katten gehad. Hij vind ze alleen maar vervelend, vandaar dat hij waarschijnlijk ook geen mentor zal worden. Tenzij hij ooit kittens zou hebben, dan zou hij zeker mentor van één van die kleintjes worden. ‘’En als je barst van de honger zal je maar een andere muis moeten vinden, er zijn vast ergens plekken waar genoeg prooi is voor een hele week.’’ De kater snorde zacht, iets wat voor hem zeer uitzonderlijk was, maar wat dat de kat voor hem nu zei, was gewoon belachelijk. "Als jij zo'n plek weet mag je die altijd aanwijzen, maar ik heb mijn volgende prooi al gevonden. Het is klein zwart en vervelend." De kat hield zijn kop wat meer naar beneden zodat hij de kleine zwarte kat recht kon aankijken. ‘’Je krijgt nog wel een keer iets van me. Wat je maar wilt! Maar eerst zullen we moeten wachten op de ceremonie, dan krijg ik mijn mentor en dan word mij alles geleerd!Wedden dat ik straks als de beste kan jagen, dan wil iedereen net zo goed zijn als ik!’’ De kater rolde met zijn ogen bij die uitspraak. Elke jonge kat zei wel zo iets. De ene zou het best kunnen jagen van iedereen en de anderen zou weer het best kunnen vechten van iedereen. Elke kitten denkt dat, en pas op, hij dat dat vroeger ook. Hij dacht ook dat hij later beter dan iedereen zou kunnen vechten, maar daar is hij van afgestapt. "Dat zijn dromen. Niets meer dan dromen die niet zullen uitkomen." Zei hij maar meteen eerlijk. Velen zeide dat je dromen moest hebben om te kunnen leven, maar daar geloofde hij niet veel van. Ook zonder dromen kon je in zijn ogen perfect leven.
|
| | | Gaby♡ 24 Actief
| |
| Onderwerp: Re: No title c: zo 9 dec 2012 - 19:46 | |
| "Dat kan, maar niet als anderen het weg jagen." Haar gezicht betrok bij de woorden van de kater. "Als jij zo'n plek weet mag je die altijd aanwijzen, maar ik heb mijn volgende prooi al gevonden. Het is klein zwart en vervelend." Ze zette grote ogen op en liep een stukje achteruit. "Dat zijn dromen. Niets meer dan dromen die niet zullen uitkomen." Was het laatste wat uit de mond van deze kat kwam. Ze liet kort haar kleine tanden aan het mannetje zien om te laten merken dat hij nu moest ophouden. Misschien was het beter nu weg te gaan, het leek erop dat deze kater ieder moment kon aanvallen, maar dat zou ook erg slap van haar zijn. Gelijk weg rennen als een kleine, bange kitten. Nee, dat hoorde niet bij een echte Bloodclan kat. ''Wat is je naam? Ik ben Blackcherry, zoals je misschien wel kunt zien nog een kitten, maar binnenkort Young one!'' Ze glimlachte weer kort bij de gedachte dat ze straks trainingen zal krijgen van haar eigen mentor. |
| |
| Onderwerp: Re: No title c: zo 9 dec 2012 - 19:54 | |
| Obsession
De kitten die voor hem stond trok grote ogen bij de woorden die de kater uitsprak. Ze zette zelfs enkele stappen naar achter. Die reactie liet alleen maar een grote grijns op de kop van de kater verschijnen. Hij wist niet goed hoe hij het deed, maar altijd zorgde de kater er wel voor dat kleine kittens schrik voor hem kregen. Ergens vond hij het ook niet erg. Nee, hij vond het juist vermakelijk om te zien hoe snel je zo'n kittens schrik kunt laten krijgen. ''Wat is je naam? Ik ben Blackcherry, zoals je misschien wel kunt zien nog een kitten, maar binnenkort Young one!'' Bij die woorden hield de kater zijn kop schuin. Dat is wat je noemt van een onderwerp weglopen. Traag schudde hij zijn kop maar hij ging er maar verder niet over in. Straks kreeg hij nog ruzie met de eventuele moeder van het kleine geval, gewoon omdat hij dreigde de kitten op te eten. "Ik ben Obsession en misschien word ik wel je mentor, wie weet kunnen we dan nog heel veel plezier beleven." Zei de kater op een valse toon. Hij heeft de rang mentor nooit leuk gevonden maar toch was hij zich aan het bedenken. Wie weet, misschien zou hij dan mentor worden van dit kleintje, als zou ze het vast zelf niet leuk vinden.
|
| | | Gaby♡ 24 Actief
| |
| Onderwerp: Re: No title c: zo 9 dec 2012 - 20:07 | |
| De valse toon leek ze van te voren al te horen. "Ik ben Obsession en misschien word ik wel je mentor, wie weet kunnen we dan nog heel veel plezier beleven." Ze keek het beest raar aan. Bedoelde hij het nou goed of wat? ''Misschien wel ja.'' Waren de woorden die ze hem terug gaf. ''Maar misschien wil ik jou wel helemaal niet als mentor.'' Vervolgde ze langzaam. ''Maar agh, als dat wel zo is dan heb ik daar weinig problemen mee. Als jij me maar iets kan leren.'' Ze liet haar kont zakken op de grond onder haar. ''Wat ben je van plan vandaag te doen?'' Wisselde ze voor de tweede keer van onderwerp. |
| |
| Onderwerp: Re: No title c: zo 9 dec 2012 - 20:21 | |
| Obsession
Hij hield zijn uitdruking neutraal toen hij de kitten raar zag kijken. Snapte ze niet dat hij het negatief bedoelde? Hij wou wel haar mentor zijn, dat wel, maar niet op de manier zoals sommige denken, maar misschien dat hij het wel leuk zou vinden. ''Misschien wel ja. Maar misschien wil ik jou wel helemaal niet als mentor.'' Deze keer was het de beurt aan hem om even raar te kijken maar die blik verdween al snel weer. "Denk je dat mij dat iets zou uitmaken?" Zei de kater rustig. ''Maar agh, als dat wel zo is dan heb ik daar weinig problemen mee. Als jij me maar iets kan leren.'' Zei de kitten. Natuurlijk heeft hij haar wat te leren, wat wil je. Ze kan waarschijnlijk nog helemaal niets, nog minder dan niets. "Wel ik kan altijd de slechte mentor gaan uithangen en je alleen maar verkeerde dingen leren." Zei hij nonchalant terwijl hij weg keek. Zijn blik gleed even naar de lucht toen er een vogel voorbij vloog. Zijn maag klaagde meteen aangezien hij nog niets gegeten had en zijn vorige maaltijd ontsnapt was. ''Wat ben je van plan vandaag te doen?'' Een zucht verliet zijn mond. Weer veranderde de kitten van onderwerp. "Mij afvragen waarom jij heel de tijd van onderwerp veranderd, dat is wat ik vandaag ga doen. Oja, en voedsel zoeken, aangezien jij het hebt weggejaagd moet ik nieuw zoeken." De kater legde duidelijk de nadruk op het woordje 'jij' toen hij sprak over zijn muis die was weggelopen.
|
| | | Gaby♡ 24 Actief
| |
| Onderwerp: Re: No title c: ma 10 dec 2012 - 20:08 | |
| "Denk je dat mij dat iets zou uitmaken?" "Wel ik kan altijd de slechte mentor gaan uithangen en je alleen maar verkeerde dingen leren." "Mij afvragen waarom jij heel de tijd van onderwerp veranderd, dat is wat ik vandaag ga doen. Oja, en voedsel zoeken, aangezien jij het hebt weggejaagd moet ik nieuw zoeken." Ze zette alle antwoorden van de kater even op een rijtje. De slechte mentor uit hangen? Wat bedoelde hij daar nou weer mee? Dat kon die niet maken. ''Sorry van het weg jagen van je voedsel trouwens, het was niet mijn bedoeling.'' En ja, het was waar. Ze veranderde de hele tijd van onderwerp. Dat deed ze wel eens, dat gaf ze toe. ''Volgens mij mag jij mij niet.'' Zei ze langzaam.
|
| |
| | | | | Onderwerp: Re: No title c: | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |