Vocabitch, Juul! >:} 66
| |
| Onderwerp: Strong story's from grandma ~ Fluffykit, Ravenkit & Angelflight. vr 17 aug 2012 - 19:15 | |
|
Ravenkit
Langzaam, en half slaapdronken, opende de kleine kitten zijn oogjes. Terwijl hij zijn spieren begon op te rekken, ontsnapte er een luide geeuw uit zijn bekje. Zijn kleine staartje zwiepte even heen en weer, voordat hij onder Greenleaf doorkroop, en deze zo op zijn rug kreeg. Hij slenterde de nursery uit. Hij strekte zich nog even uit toen hij de ingang uitliep, en paste daarbij op dat Greenleaf niet van zijn rug gleed. Raven was meestal als eerste wakker van de kittens in de nursery, en nu dus weer. Op zijn weg naar de prooistapel, botste hij tegen de grote poot van een krijgskat op. Meteen nam hij een stoei positie aan, in de hoop de warrior af te schrikken, maar in tegendeel; Deze was erg chaggarijnig. 'Kijk uit je doppen, klein hoopje bont!' Gromde de kater. Ravenkit ging beschermend bij Greenleaf zitten. 'Doe het lekker zelf!'Snauwde hij terug. Hij gromde, maar het klonk meer als een oudste die in zijn eten stikte. Over oudste gesproken, hoe zou het met Angelflight -zijn oma gaan? Hij tilde zijn hoofd en staart hoog op, en stapte onder de benen van de grote kat door, natuurlijk met Greenleaf die er zoals altijd weer achteraan werd gesleept. Die warriors dachten dat ze heelwat waren, maar Raven dacht daar heel anders over. Kittens zouden eigenlijk hoger moeten staan dan de krijgers! Kittens hadden hoge verwachtingen; opgroeien tot warrior. Eerst dan nog als leerling, ofcourse, maar eigenlijk kwam het allenmaal op het warrior-gedeelte neer. 'Haha, gelukkig ben ik de leider, en geen kitten!' Hij keek achterom, naar Greenleaf. 'Toch, Greenleaf? Zonder ons was WindClan niets!' In gedachte verzonken, struikelde hij over een klein kiesel steentje. 'Kijk 'es..' Hij maakte zijn zin niet af. 'Oh, ben jij helemaal alleen?' Sprak hij alsof de steen het kon verstaan. 'Geeft niet. Ik en Greenleaf zijn dat ook.' Hij duwde zacht met zijn pootje tegen de steen. 'Ik weet wat! Jij word ons nieuwe vriendje!' Hij gaf een paar kopjes tegen zijn nieuwe vriend. 'Ik noem je .. Stonebreak!' Hij ging achter Stonebreak staan, en rolde hem richting de elders den, met Greenleaf op zijn rug. 'Zo, hopelijk gaat oma ons een verhaal vertellen uit haarjonge jaren! Ik zweer het jullie, die zijn écht te gek!' Hij nestelde zich tegen Stonebreak aan, met Greenleaf over zijn kleine lijfje heen getrokken. 'Oma!' Riep hij waardoor enkele elders wakker werden..
Wil je erbij? We zoeken nog kittens en elders. PM Willowtear of Angelflight!
|
|