"tegen deze twee kleintjes durf je wel he. Mislukte poesiepoes." ''Wie is dat nou weer?'' Dacht Darkblood. Met een scherpe blik keek ze naar de kater. Een vals lachje zette zich voort van de kater.
"Ik moest toegeven dat deze twee dringent een lesje nodig hadden. Maar...." hij stopte even, maar ging weer verder:
"Niet van een rotte appel als jij." Zijn nagels gingen rustig in en uit. Darkblood ontblootte haar lange tanden die onder bloed zaten.
"Wat moet je op ons terretoriumm bloodclanner?" '
'Rustig, ik doe toch helemaal niets?''' Darkblood glimlachte vals, en liep met haar staart fier geheven, en paar rondjes om de kater.
''Nou, zeker en zwerfkatje he? Weetje, ik ben nou helemaal niet bang voor jou.'' Darkblood stond achter de kater.
"Wat moet je op ons terretoriumm bloodclanner?" Net toen ze hem te lijf wilde gaan, sprong die kleine apprentice op haar. Hij beet in haar nek. Maar dat hoefde toch geen pijn te doen?
Feel the dark.
Feel the blood.
I drink your blood.
Im: Darkblood.
Opeens viel de Apprentice op de grond. Darkblood schudde glimlachend haar hoofd. Een gemene glimlach... Darkblood ontblootte haar nagels. En weer zei ze:
''Kijk, ik mag komen waar ik wil. Ik doe niemand kwaad hoor? En ja die stomme apprentice. die vroeg erom! Darkblood maakte en schijnbeweging naar rechts, en pakte de gewonde Apprentice bij haar nekvel. Darkblood sprintte weg, en hield de apprentice goed vast. Ze keek om. Niemand had de apprentice te pakken kunnen krijgen. Ze was gewoon te snel. Darkblood rende een grot in. Legde de apprentice neer, en vroeg:
''Leef je nog?'' Darkblood pakte een dood muisje op, en legde die voor de apprentice. Darkblood ging liggen, en wachtte tot de apprentice wakker werd.
''Als je me hoort, sorry dat ik je zo ruw heb meegenomen.'' Darkblood glimlachte. Dit keer lief...