|
| |
68
| |
| Onderwerp: Re: Swallowpaw's wonden za 11 sep 2010 - 22:35 | |
| Het klopte jammer genoeg je oog kon niet teruggroeien ofzoiets. 'En ga geen domme dingen doen vanwege je dromen', zei Aqualight 'Je ziet wat er daar door met Scytheshade is gebeurd' Swallowpaw rilde even en zei "Ik vind hem heel erg eng op sommige momenten soms ziet hij er heel leuk uit en aardig. Op een ander moment wil ik niet in zijn buurt zijn. Wat is dat eigenlijk met zijn ogen, dit is de eerste keer dat ik zoiets heb gezien" Ze rilde even bij de gedachte hoe die rode ogen haar aankeken met die moordzuchtige lach. Ze keek om haar heen alsof die elk moment tevoorschijn kon komen. Ze kroop dichtibj Aquaflight en knipperde met beide ogen. Had ze nou Scytheshade gezien. Knap wat hij en Purplestorm hadden gedaan. Van idool naar vrees in 1 dagje. Ze rilde even bij die koude ogen en viel toen inslaap. |
| | | 234
| |
| Onderwerp: Re: Swallowpaw's wonden za 11 sep 2010 - 22:41 | |
| "Ik vind hem heel erg eng op sommige momenten soms ziet hij er heel leuk uit en aardig. Op een ander moment wil ik niet in zijn buurt zijn. Wat is dat eigenlijk met zijn ogen, dit is de eerste keer dat ik zoiets heb gezien", piepte de poes. 'Purplestorm beschermd je wel, anders Brokenstar en ik ben er ook nog altijd voor je', zei Aqualight beschermend. Ze rilde, en Swallowpaw kroop dicht tegen Aqualight. De poes viel toen in slaap. Aqualight ging rond de poes liggen, en legde haar staart om haar rug heen. Ze viel tenslotte zelf ook in slaap, maar haar oren gingen bij het minste of geringste op en neer. Geen enkele kat kon Swallowpaw iets aandoen. Aqualight deed af en toe haar oren open om er zeker van te zijn dat alleen Goldenpelt, Swallowpaw en zij hier waren. |
| | | 68
| |
| Onderwerp: Re: Swallowpaw's wonden za 11 sep 2010 - 22:51 | |
| Even later werd ze weer wakker alleen nu uitgeslapen en ze stond op vergeten dat ze daar lag en struikelde over Aqualight. Ze stond op en piepte "Sorry Aqualight" Swallowpaw liep eventjes verder ze had dorst en ging naar het meertje. Ze dronk een beetje en keek in het water diezelfde Swallowpaw stond er nog. Gelukkig maar. Ze liep gelijk terug en gaapte hard alleen uit verveling onderweg struikelde ze en paar keer. Ze had gezien dat haar oogbal een klein stukje miste dat was niet smerig om te zien maar wel raar om te voelen. Ze hoestte weer ze had toch geen kou gevat. Dat zou alles nog erger maken. Ze kroop weer richting Aqualight en zei "Dankjewel." |
| | | 234
| |
| Onderwerp: Re: Swallowpaw's wonden za 11 sep 2010 - 22:58 | |
| "Sorry Aqualight", zei een stem toen ze iets over haar heen voelde. 'Geen probleem', zei Aqualight slaperig. Ze opende haar ogen en zag Swallowpaw naar de meertjes lopen. Aqualight ging rustig liggen, vol vertrouwen in Swallowpaw. Dit was misschien wel een goede oefening voor haar vermiste oog. Na een poosje zag ze de zwarte poes met witte borst naar haar toe komen. "Dankjewel'', zei de poes toen. Aqualight knikte. Ze besloot is even over Purplestorm te praten. 'Ik ben gisteren snel even gaan trainen, bij de Kraaienplaats, en ik kwam je mentor tegen', zei Aqualight. 'Ze heeft heel veel spijt en het was niet haar bedoeling om je oog uit te krabben, ook al was dat misschien iets onhandig', vervolgde Aqualight. 'Misschien komt Purplestorm straks hier naar toe, dan kan je praten met haar', zei Aqualight. 'Ik blijf natuurlijk zo dicht mogelijk bij je in de buurt, maar ik vertrouw Purplestorm, en jou, erop dat het goed gaat', zei ze. 'En ik zou het heel erg vinden als je mijn vertrouwen schond.' |
| | | 68
| |
| Onderwerp: Re: Swallowpaw's wonden za 11 sep 2010 - 23:24 | |
| 'Ik ben gisteren snel even gaan trainen, bij de Kraaienplaats, en ik kwam je mentor tegen', zei Aqualight. 'Ze heeft heel veel spijt en het was niet haar bedoeling om je oog uit te krabben, ook al was dat misschien iets onhandig', vervolgde Aqualight. 'Misschien komt Purplestorm straks hier naar toe, dan kan je praten met haar', zei Aqualight. 'Ik blijf natuurlijk zo dicht mogelijk bij je in de buurt, maar ik vertrouw Purplestorm, en jou, erop dat het goed gaat', zei ze. 'En ik zou het heel erg vinden als je mijn vertrouwen schond.' Swallowpaw schrok even en keek haar aan "Ik vertrouw jou wel, alleen zou jij er makkelijk mee om kunnen gaan als je oog word uitgestoken. Ze mag komen als ze wil maar ik vertrouw haar nog steeds niet volledig" Swallowpaw keek naar Aqualight "Het was niet haar bedoeling maar kan ze me mijn oog teruggeven. Kan ze me weer goed ziend krijgen, nee. Maar voor jouw wil ik het wel proberen." Swallowpaw hoestte. Ze ging even liggen. Ze was redelijk kort vergeleken met Aqualight |
| | | 234
| |
| Onderwerp: Re: Swallowpaw's wonden zo 12 sep 2010 - 8:20 | |
| "Ik vertrouw jou wel, alleen zou jij er makkelijk mee om kunnen gaan als je oog word uitgestoken. Ze mag komen als ze wil maar ik vertrouw haar nog steeds niet volledig", zei Swallowpaw toen. 'Dat snap ik volledig', knikte Aqualight. Natuurlijk, als iemand je oog uitkrabt, en het was je eigen mentor nog wel, dan zou het nogal stroef gaan. "Het was niet haar bedoeling maar kan ze me mijn oog teruggeven. Kan ze me weer goed ziend krijgen, nee. Maar voor jouw wil ik het wel proberen'', zei de poes toen. Aqualight gaf Swallowpaw spinnend een kopje. 'Het komt wel weer goed', zei Aqualight bemoedigend. 'Ik ben bij je in de buurt. En ik heb mijn laatste beetje respect voor Purplestorm overgehouden, maar als ze je iets aandoet, dan is dat ook weg', zei Aqualight. De wond op Swallowpaw's oog was mooi aan het genezen, het enige wat je zag was een leeg gat. 'Het is niet zo erg meer. Je wond ziet er schoon uit, het is gewoon een rond, rood gatje, voor de rest niks', zei Aqualight. Ze begon Swallowpaw's vacht even te wassen, waarschijnlijk had Swallowpaw hier zelf totaal geen zin in, en dat snapte Aqualight volkomen. 'Het valt me wel tegen dat Scytheshade er zo luchtig over doet', zuchtte Aqualight. |
| | | 68
| |
| Onderwerp: Re: Swallowpaw's wonden zo 12 sep 2010 - 8:30 | |
| Aqualight begon Swallowpaw´s vacht te wassen. 'Het valt me wel tegen dat Scytheshade er zo luchtig over doet', zuchtte Aqualight. "Heb je hem dan gesproken? Ik blijf voortaan uit Scytheshade´s buurt." Swallowpaw begon te denken ´Misschien zou hij wat ergers meegemaakt hebben of hij is gewoon een achterlijke sadist.´ Terwijl ze dacht legde ze haar hoofd op de grond neer. Toen overspoelde wanhoop haar en ze zei "Ik kan toch wel warrior worden met 1 oog of is dat uitgesloten" Als ze geen warrior kon worden was haar leven zoiezo verpest. Dan kon ze niet eens meer voor haar clan vechten, dan zou ze niks kunnen doen behalve mokkend en zeurend leven, verbeeldend over hoe het zou zijn als die dag er niet was geweest. "Sorry wat zei je?" Swallowpaw had het niet honderd procent verstaan. |
| | | 234
| |
| Onderwerp: Re: Swallowpaw's wonden zo 12 sep 2010 - 8:36 | |
| "Heb je hem dan gesproken? Ik blijf voortaan uit Scytheshade´s buurt'', zei Swallowpaw toen. 'Je moet geen angst vertonen bij hem. Ik snap dat je bang bent, maar als je Brokenstar of een andere krijger verwittigd, zullen we Scytheshade in het oog houden', vervolgde Aqualight. ´Misschien zou hij wat ergers meegemaakt hebben of hij is gewoon een achterlijke sadist', zei Swallowpaw toen. Aqualight sloot even haar ogen. 'Negeer je haat gevoelens tegenover Scytheshade. Probeer hemzelf te negeren', zei Aqualight zachtjes. "Ik kan toch wel warrior worden met 1 oog of is dat uitgesloten", zei de poes toen bang. 'Volgens mij heb je wel kans dat je een warrior kan worden. Maar dan moet je er wel mee leren omgaan dat je maar met een oog kan kijken. En trouwens, je hebt ook nog al je andere zintuigen, en als Brokenstar nu een beetje redelijk is', zei Aqualight. Swallowpaw zat zo te peinzen dat Aqualight twijfelde of ze haar gehoord had. "Sorry wat zei je?", bevestigde Swallowpaw haar gevoelens. Aqualight herhaalde haar zin, en keek toen met haar groene ogen dringend in die van Swallowpaw. |
| | | 526
| |
| Onderwerp: Re: Swallowpaw's wonden zo 12 sep 2010 - 8:58 | |
| Scytheshade kwam bij de ingang tevoorschijn en zei "Werdt ik genoemd? Aqualight wat leuk dat je voor Swallowpaw zorgd tja er moet op haar een oogje in het zeil gehouden worden. Swallowpaw wat jammer voor je oog, maar ja dat is de prijs die je betaalt als je ons met de dood bedreigd. Eigenlijk is het heel erg dat je oog werd geraakt. Ik weet als geen ander wat ogen voor iemand betekenen" Scytheshade zei alles met een blik die je vertelde dat het hem niet uitmaakte wat er met haar gebeurde. Scytheshade knipperde even en keek naar Aqualight, "Wat aardig van je om deze kleine apprentice te verzorgen. Zonder had ze het misschien niet overleefd" Als eerst sprak hij erg sarcastisch maar het laatste meende hij, als iemand sterft dan tenminste in een gevecht met een andere clankat. Scytheshade wachte even op een reactie van Aqualight of de apprentice. |
| | | 234
| |
| Onderwerp: Re: Swallowpaw's wonden zo 12 sep 2010 - 9:04 | |
| "Werdt ik genoemd? Aqualight wat leuk dat je voor Swallowpaw zorgd tja er moet op haar een oogje in het zeil gehouden worden. Swallowpaw wat jammer voor je oog, maar ja dat is de prijs die je betaalt als je ons met de dood bedreigd. Eigenlijk is het heel erg dat je oog werd geraakt. Ik weet als geen ander wat ogen voor iemand betekenen", zei een stem opeens, Aqualight keek op, en keek recht in de rode ogen van Scytheshade. 'Dit verdiend een Apprentice niet. Ook niet als ze jullie met de dood heeft bedreigd. Als zij geen warrior meer wordt is het jullie schuld', snauwde ze Scytheshade toe. Ze had geen enkele angst meer voor Scytheshade. Hij keek toen naar Aqualight. "Wat aardig van je om deze kleine apprentice te verzorgen. Zonder had ze het misschien niet overleefd", zei Scytheshade toen sarcastisch. 'Ik zorg tenminste nog voor haar, jullie laten haar zakken als kraaienvoer', sprak Aqualight hem toe. 'Ga weg, Schytheshade. Je dondert Swallowpaw alleen maar met slechte gevoelens op, terwijl ze het al zo slecht met haar gaat', snauwde Aqualight, en ze keek met haar felgroene ogen in de rode ogen van Scytheshade. |
| | | 526
| |
| Onderwerp: Re: Swallowpaw's wonden zo 12 sep 2010 - 9:10 | |
| 'Ga weg, Schytheshade. Je dondert Swallowpaw alleen maar met slechte gevoelens op, terwijl ze het al zo slecht met haar gaat', snauwde Aqualight, en ze keek met haar felgroene ogen in de rode ogen van Scytheshade. Scytheshade glimlachte vals en zei "Is dit een uitdaging ofzo. Wij probeerden te helpen maar zij rende weg." Zijn ogen gloeiden even gemeen af. Toen draaide hij zich om en lachte zacht maar gemeen. Sommige zouden de rillingen krijgen en sommige zouden bang worden. Scytheshade liep de schaduwen van het kamp in en ging verderwaar hij mee bezig was. Hij ging richting het meer om wat te drinken en dan snel te gaan jagen. |
| | | 234
| |
| Onderwerp: Re: Swallowpaw's wonden zo 12 sep 2010 - 9:20 | |
| Scytheshade had een valse glimlach op haar gezicht. "Is dit een uitdaging ofzo. Wij probeerden te helpen maar zij rende weg'', zei Scytheshade. Aqualight kreeg een tinteling, en ze zag in Scytheshade's ogen wat er gebeurd was. Dit had ze wel vaker, dan wist ze opeens wat er was gebeurd zonder dat iemand iets zei. Ze hoefde daarvoor alleen maar in diegene zijn ogen te kijken. 'Dat is niet waar. Purplestorm wou helpen, jij hebt alleen met je luie kont op de grond gezeten en haar laten wegrennen. En toen heb je tegen Purplestorm gezegd dat het Swallowpaw's eigen schuld was', riep ze Scythehade na toen die opstond. Zijn ogen gloeiden gemeen. Aqualight keek hem terug aan, uitdagend, geen angst. 'Nou, dat was Scytheshade. Wat een verschrikking', grapte Aqualight, en ze keek of het nog goed ging met Swallowpaw. Was dit nu waarvoor SchaduwClankatten bang waren? Voor een blik van Scytheshade. |
| | | 423
| |
| Onderwerp: Re: Swallowpaw's wonden zo 12 sep 2010 - 9:58 | |
| Purplestorm was net klaar met het eten van een vogel. Ze begroef de resjes botten en liep het kamp rond. Toen ze langsliep bij de Medicine Den toen Scytheshade eruit kwam met ene gemene lag op zijn gezicht. ''Scytheshade, waarom lag je zo?'' Ze gag hem een lik over zijn voorhoofd, maar spinde niet. ''Na, laat maar. Ik moet praten met Swallowpaw, tenslotte is ze mijn Apprentice.'' Ze zuchte even en liep de den in en liet Scytheshade alleen achter. Purplestorm bleef even staan en zei. ''Swallowpaw, ik ben het Purplestorm. Kan ik even met je praten?'' Ze rook dat Aqualight bij haar was. Wat als ze niet dichterbij mocht komen, wat als ze weg moest gaan. ''Nee Aqualight zo me niet weg struren.'' Ze wachte geduldig, ondertussen veranderde haar blik van een normale in een spijtige blik. (Dat klink raar X_X) |
| | | 42
| |
| Onderwerp: Re: Swallowpaw's wonden zo 12 sep 2010 - 10:27 | |
| Goldenpelt was er even tussenuit gegaan om wat meer Papaver zaadjes te plukken in het kleine bos. Ze rende weer terug met haar mond vol Papaver zaad. Toen ze eindelijk in het kamp was, liep ze hard naar haar Den. Ze zag Purplestorm voor de Den zitten. "Hee Purplestorm, mag ik er even langs, ik moet Swallowpaw wat meer Papaver zaadjes geven." Purplestorm ging even opzij, en ging haar hol in. Daar zat Aqualight, met Swallowpaw te praten. "Sorry, ik wil jullie niet storen, maar ik moet Swallowpaw haar medicijnen voor de pijn even geven. Goldenpelt liep naar de gewonde leerlinge toe en liep de zaadjes in haar bek vallen. Swallowpaw kauwde even op de zaadjes en slikte ze moeizaam door. "Zo, ik laat jullie weer even alleen." Zei Goldenpelt. En ze liep door het gat weer terug naar buiten. Daar zat Purplestorm nieuwschierig voor de ingang. Goldenpelt liep door, maar keek wantrouwend om naar Purplestorm. Er is hier iets wat niet helemaal klopt... Dacht ze. |
| | | 68
| |
| Onderwerp: Re: Swallowpaw's wonden zo 12 sep 2010 - 10:46 | |
| "Sorry, ik wil jullie niet storen, maar ik moet Swallowpaw haar medicijnen voor de pijn even geven" Swallowpaw kauwde even op de zaadjes en slikte ze moeizaam door. "Zo, ik laat jullie weer even alleen." Zei Goldenpelt. Swallowpaw zei "Purplestorm je kan met me praten" Swallowpaw was bang dat er iets zou gebeuren en kroop dichtbij Aqualight. Swallowpaw keek naar Purplestorm en piepte even en keek in haar ogen met haar ene goede oog. "Purplestorm, als je wil mag je binnenkomen" Dat zou wat gemakkelijker praten dacht Swallowpaw terwijl ze nerveus haar staart heen en weer sloeg. Ze kalmeerde even en hoestte weer. |
| | | 234
| |
| Onderwerp: Re: Swallowpaw's wonden zo 12 sep 2010 - 10:51 | |
| "Sorry, ik wil jullie niet storen, maar ik moet Swallowpaw haar medicijnen voor de pijn even geven", zei Goldenpelt. "Zo, ik laat jullie weer even alleen'', zei Goldenpelt toen ze het een en ander had gedaan voor Swallowpaw. Ze keek even diep in Goldenpelt's ogen, en kreeg een tinteling. Ondanks dat ze hier zo rustig binnenkwam, vertrouwde ze Purplestorm diep vanbinnen niet. Aqualight deed net alsof ze niks ontdekt had, en keek Purplestorm aan. "Purplestorm je kan met me praten'', zei Swallowpaw, en Swallowpaw kroop dicht tegen Aqualight aan. "Purplestorm, als je wil mag je binnenkomen", zei de Apprentice. Aqualight sloeg haar staart even rond Swallowpaw heen, en keek toen zwijgend naar Purplestorm, en gaf een kort knikje. Swallowpaw hoestte. |
| | | 423
| |
| Onderwerp: Re: Swallowpaw's wonden zo 12 sep 2010 - 11:34 | |
| Purplestorm je kan met me praten. Purplestorm, als je wil mag je binnenkomen", zei de Apprentice. Ze liep langzaam naar binnen en bleef een paar konijnelenktes van Swallowpaw vandaan. Ze zag dat ze bang was en dicht tegen Aqualight aankroop. ''Swallowpaw....het spijt me van je oog....Het was niet mijn bedoeling.'' Ze keek in de ogen van haar, die nog steeds bang uitleken. Als Purplestorm haar mentor is, moet ze zich volwassen gedragen. Meestal kijkt een Apprentice naar je op, maar nu het tegenovergestelde. ''Ik hadt het niet moeten doen. Ik hadt het op een volwassen manier moeten oplossen. Het spijt me.'' Zij ze op een spijtige toon. Ze dacht natuurlijk ook dat Swallowpaw haar wou vermoorden, daar was ze natuurlijk boos om. Dat was natuurlijk haar fout. En scytheshade, hij doe niks. Hij probeerde niet haat te troosten, niet mij van haar afduwen omdat ze Swallowpaw wou pijn doen. Ze keek naar Aqualight. Haar blik vertelde haar dat ze Purplestorm nog steeds niet vertrouwde. |
| | | 68
| |
| Onderwerp: Re: Swallowpaw's wonden zo 12 sep 2010 - 12:21 | |
| ''Ik hadt het niet moeten doen. Ik hadt het op een volwassen manier moeten oplossen. Het spijt me.'' Swallowpaw sprong op haar en zei "Het spijt mij, ik had niet zo moeten doen" Swallowpaw sprong op haar en ging liggen als een luie kitten, Swallowpaw was erg kinderachtig en soms net een kitten. Swallowpaw ging van haar af en gaf een likje aan purplestorm en zei "Ik ben blij dat je mijn mentor bent, ik hoop datwe dit allemaal achter ons kunnen laten" Ze gaapte en rolde zich op en ging slapen op een hoopje mos. Ze was moe ookal sliep ze veel. Ze droomde rustig en vredig over een bos vol met vogels toen tilde ze haar op en vlogen met haar en toen ze landde at ze de vogels op. Ze rolde soms in haar slaap. Ookal kan je het beter schuiven noemt omdat ze klein van stuk was. |
| | | 234
| |
| Onderwerp: Re: Swallowpaw's wonden zo 12 sep 2010 - 13:49 | |
| ''Ik hadt het niet moeten doen. Ik hadt het op een volwassen manier moeten oplossen. Het spijt me'', hoorde Aqualight Purplestorm tegen Swallowpaw. Ze knikte goedkeurend. Het spijt mij, ik had niet zo moeten doen", zei Swallowpaw toen. Ze sprong op Purplestorm als een kitten doe haar moeder begroette. Ze zag dat Swallowpaw Purplestorm een lik gaf. "Ik ben blij dat je mijn mentor bent, ik hoop datwe dit allemaal achter ons kunnen laten", zei Swallowpaw toen. Toen ging ze naar een hoopje mos, en viel ze in slaap. Aqualight lachte naar Purplestorm. Swallowpaw rolde soms in haar slaap. 'Goed opgelost', zei Aqualight, en ze drukte haar neus zachtjes tegen die van Purplestorm. 'Nou... Ik ga even jagen, en dan kom ik terug', zei Aqualight.
Aqualight kwam na zonsondergang moe terug bij Medicine Den. 'Hèhè', zei ze tegen Swallowpaw die volgens Aqualight wakker was. 'Wat een gedoe. Ik heb twee eekhoorns en een vogeltje gevangen over heel deze dag', mopperde ze. 'Hier, heb je ook iets', zei Aqualight en ze schoof hem de eekhoorn voor, de rest was al naar de prooistapel, maar de eekhoorn had ze speciaal voor Swallowpaw meegenomen. 'Nog even en je mag gaan jagen met Purplestorm', zei Aqualight opgewekt. |
| | | 443
| |
| Onderwerp: Re: Swallowpaw's wonden zo 12 sep 2010 - 13:59 | |
| Raindrop had in de nursery gelegen, een behoorlijk afgeschermde plaats. Dit had tot gevolgd dat ze pas laat hoorde van Swallowpaw's verwonding. Ze was blind aan één oog! Raindrop was behoorlijk geschokt toen ze de rest van het verhaal ook hoorde; hoe kon Purplestorm zo ver gegaan zijn vanwege flirten? Raindrop besloot de apprentice te gaan bezoeken. Ze had zich altijd bij het kamp en de katten betrokken gevoeld, en wilde graag weten hoe het met haar ging. Het was al na zonsondergang toen de kits eindelijk sliepen en Raindrop het hol kon verlaten. Zachtjes verliet ze hen en liep naar de Medicine Cat Den. Eenmaal binnen, zag ze Aqualight, een vriendelijke poes, en Swallowpaw, de gewonde. Het leek wel of ze sliep, maar Aqualight praatte tegen haar. Raindrop zorgde dat ze niet te hard praatte, van een oogwond kon je wel eens hoofdpijn krijgen. 'Hallo Aqualight, Swallowpaw.' Bezorgd liep ze naar hen toe. 'Hoe is het met je?' vroeg Raindrop. Als alles maar goed kwam! Raindrops ogen stonden erg bezorgd toen ze weer opkeek van de apprentice. Het moest geen pretje zijn om halfblind het leven door te brengen. |
| | | | Onderwerp: Re: Swallowpaw's wonden | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |