|
| Run! Catch that animal! [Rosepaw] | |
| Lyan Payne | 95
| |
| Onderwerp: Run! Catch that animal! [Rosepaw] ma 18 jun 2012 - 17:18 | |
|
Met lichte passen liep Switchpaw langs de prooistapel, hij had al gegeten vanochtend. Toen hij voorbij de prooistapel was liep hij regelrecht naar de kampingang. Het was nu tijd om te gaan jagen, misschien kon er wel iemand meegaan. Hij haalde even adem en keek daarna om zich heen. Het liefst wilde hij met een andere Apprentice gaan jagen, warriors gaven toch alleen maar tips, en daar had hij even geen zin in. Hij zag nog geen apprentices, die sliepen waarschijnlijk nog. "De eerste apprentice die naar buiten komt zal ik meenemen, het wordt tijd dat ik ga jagen." Dacht hij. Hij had al lang genoeg gegeten en nu had hij echt zin om te gaan jagen. Hij zag al een kat verschijnen in de opening van de Apprentices den, mooizo. Vandaag had hij even geen zin in wachten...
Shorty, maar hier mag Rosepaw bij zijn :3 |
|
|
| | | Meerz 69 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Run! Catch that animal! [Rosepaw] ma 18 jun 2012 - 20:59 | |
|
Rosepaw opende haar ogen, en knipperde er een aantal keer mee, om scherper te zien. Het jonge poesje stond op, en haar ogen stonden nog dof. Ze rekte zich geeuwend uit. Ze keek de apprentrices den, en zag dat iedereen nog sliep. Met doffe ogen sukkelde ze de apprentrices den uit. Naar de prooistapel starend liep ze er naar toe. Rosepaw pakte een muisje van de prooistapel, en schrokte hem in een paar happen naar binnen. Ze keek het kamp rond, en haar blik viel op een andere apprentrice. Ze liep naar de kater toe en ging voor hem staan. "Zin om te jagen?" vroeg ze opgewekt. Flutje |
|
|
| | | Lyan Payne | 95
| |
| Onderwerp: Re: Run! Catch that animal! [Rosepaw] ma 18 jun 2012 - 21:18 | |
|
De apprentice ging eerst even eten, hij herkende Rosepaw. Rustig ging Switchpaw nog even zitten. Rosepaw had de prooi al snel op. Ze liep naar hem toe en hij stond op. "Zin om te jagen?" "Wil je mee jagen?" Vroegen ze gelijk. Switchpaw schoot in de lach. "Ik wilde het net aan jou vragen." Hij glimlachte. Hij keek haar nog even aan en liep toen naar de ingang van het kamp, hij wenkte met zijn staart dat Rosepaw hem moest volgen, hij wist wel een goed plekje om te jagen... Met een paar stappen stond Switch al buiten het kamp. De wind streek zacht door zijn haren, het werd een zachte dag, niet te warm en niet te koud. "Starclan gunt ons het weer." Snorde hij. Hij keek om en zag Rosepaw staan, hij glimlachte vriendschappelijk naar haar. Hij kende Rosepaw nog niet zo goed, hij had haar nog nooit echt gesproken, dit was volgens mij de eerste keer dat Rosepaw echt dichtbij hem stond. Maar dat maakte niks minder, iedereen was vrienden met elkaar. Een lied kwam in zijn hoofd. "Rivals are friends, secrets are news, mirrors are worlds, please go step with me in a mirror and go to the world of friendship." Murmelde hij mee. Het klonk wel grappig vond hij. |
|
|
| | | Meerz 69 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Run! Catch that animal! [Rosepaw] di 19 jun 2012 - 17:26 | |
| "Wil je mee jagen?" vroeg de kater tegelijk als haar. Rosepaw schoot in de lach. "Ik wilde het net aan jou vragen." zei Switchpaw "Ik merk het." antwoordde ze. Rosepaw liep achter de apprentrice aan richting de ingang van het kamp. Ze ging achter Switchpaw aan het kamp uit. Ze voelde een zacht windje over haar rug gaan. "Starclan gunt ons het weer." Rosepaw keek hem aan en knikte "Inderdaad." miauwde ze glimachend. Rosepaw keek de kater aan terwijl ze naar zijn zachte gemurmel luisterde. Al snel rook Rosepaw een muis in de buurt. Ze zakte in jachthouding, en besloop de muis. Toen ze 2 muislengtes op afstand was, besprong ze de muis, en zette haar tanden erin. Rosepaw nam het levenloze diertje in haar bek, en liep ermee terug naar Switchpaw. "Eerste vangst!" |
| | | Lyan Payne | 95
| |
| Onderwerp: Re: Run! Catch that animal! [Rosepaw] wo 20 jun 2012 - 19:21 | |
| "Inderdaad." Antwoordde Rosepaw. Switchpaw zag dat ze glimlachte. Toen hij muis rook zag hij hoe Rosepaw in jachthouding zakte, deze mocht zij hebben. Terwijl Switchpaw in zijn gedachten wegzonk had Rosepaw de muis al gevangen. "Eerste vangst!" Zei ze enthousiast. Switchpaw knikte terwijl hij de plaats weer even zocht. Hij rook al snel een ander dier. "Deze is voor mij." Zei hij zachtjes terwijl hij in jachthouding zakte en naar een eekhoorn keek. Hij sloop op het harige beest af en bekeek de enorme staart van het beest. Het was een dikke eekhoorn, het zou een goede vangst zijn. Hij sloop langzaam op het dier af en bleef steeds even stilzitten, de eekhoorn mocht hem niet zien of horen. Toen hij twee staartlengtes van de eekhoorn af zat sprong hij op, de eekhoorn wilde wegrennen, maar hij had Switchpaw te laat ontdekt. Zijn tanden boorden in het sappige en dikke vlees van de eekhoorn, hij blies zijn laatste adem uit en lag ineens slap. Hij keek op en legde de eekhoorn voor hem neer. "Bedankt voor het geven van dit vlezige dier, moge StarClan zijn ziel naar boven begeleiden." Miauwde hij zacht voor het lichaam van de eekhoorn. Respect hebben voor de prooi, een van de vele regels. Het gebedje hoefde niet perse, maar hij deed het graag, dan zou StarClan het accepteren en hem bedanken. Hij pakte de eekhoorn weer op en liep naar Rosepaw terug. |
|
|
| | | Meerz 69 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Run! Catch that animal! [Rosepaw] do 21 jun 2012 - 20:08 | |
| Rosepaw begroef de muis, en rook al snel een nieuwe geur van een prooi. "Deze is voor mij." zei Switchpaw, voor ze in jachthouding kon zakken. Ze keek hoe Switchpaw een eekhoorn besloop, tot haar aandacht werd afgeleid door geritsel in de struiken. Rosepaw sloopt er naartoe, en al snel rook ze prooi. Een lange roodbruine staart was te zien. Rosepaw pakte de staart van het diertje, en sleepte de eekhoorn naar haar toe. Ze boorden haar tanden erin, en zachtjes mompelde ze een bedankje naar de StarClan. Met de levenloze eekhoorn tussen haar kaken kwam ze aangelopen, en begroef de eekhoorn bij de muis. Ze zag Switchpaw ook terugkomen met een eekhoorn. Al snel probeerde ze weer een geluid of geur van een prooi op te vangen. |
| | | Lyan Payne | 95
| |
| Onderwerp: Re: Run! Catch that animal! [Rosepaw] ma 25 jun 2012 - 17:55 | |
| Rosepaw ving ook een eekhoorn en bracht hem naar de plaats waar ze de muis ook had begraven. "Mooi werk!" Prees Switchpaw haar. Hij ging even zitten en keek om zich heen, hij probeerde een nieuwe prooi op te vangen. Al snel rook hij een konijn. Hij sprong op en zakte in jachthouding. Hij sloop op het konijn af en wachtte tot het beest hem niet meer in de gaten had. Hij sprong op het konijn en wilde het doden, maar een hels kabaal liet hem opkijken. Het konijn racete weg van schrik van de opvliegende vogels. Switch rende het beest achterna, maar net voordat hij het beest kon grijpen schoot het zijn holletje in.
Flut |
|
|
| | | | Onderwerp: Re: Run! Catch that animal! [Rosepaw] | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |