|
| |
James 234 Actief “If you run from me, I will pursue”
| |
| Onderwerp: Re: Frozen Oceans di 19 mei 2020 - 14:33 | |
| Hij voelde haar staart rond hem heen vallen en het gewicht van zijn keuze viel ineens neer. Ze zouden echt een koppeltje zijn, moeten zijn zelfs. Maar hij was nog nooit verliefd geweest, nooit echt. Het zou moeilijk zijn dat ineens te verzinnen. Maar hij loog niet wanneer hij zei dat hij veel om deze kattin gaf, en ook zeker veel voor haar over zou hebben. En het was niet dat partners zijn ging om liefde. Het ging om loyaliteit, en goed met elkaar zijn. Ze waren beste vrienden, dus dit moest toch niet moeilijk zijn? Nee, hij moest niet twijfelen. De tijd zou het makkelijker maken en minder vreemd. “Je bent het waard” antwoorde hij zacht. Als hij het voor Seamist niet zou doen, voor wie dan wel? En hij was een goede kat. Iemand die dingen zoals dit over had voor een ander. Bij haar lichte woorden drukte hij zijn snuit tegen haar oor. “We zouden toch wel samen zijn, nu alleen een beetje anders” Hij probeerde te denken aan logische dingen, de volgende actie… “Je moet naar Coyotespirit gaan straks, laat jezelf overkijken” |
| | | Babs 432
| |
| Onderwerp: Re: Frozen Oceans di 19 mei 2020 - 14:39 | |
| Ze snorde zachtjes toen de kater aangaf dat ze het waard was. Dat was niet waar, ze had een hele stomme fout gemaakt. De kater had het enkel opgevangen voor haar. Ze sloeg haar staart weer om zich heen en keek op toen ze zijn neusje tegen haar oor voelde. Het voelde gek.. Niet onprettig maar.. Misschien waren het de hormonen en de afspraak die ze net gemaakt hadden dat het zo gek voelde om hem zo dichtbij te hebben. "Ja.. dat is zeker waar.." reageerde ze met een zuchtje, maar op zijn volgende opmerking verstarde ze iets. "Ik.. ik voel me wel goed.. ik denk niet dat ik Coyotespirit nu al moet lastig vallen.. ze heeft het al zo zwaar," stamelde ze. Eventjes het feit dat ze nog steeds in de ontkenning lag daargelaten. |
| | | James 234 Actief “If you run from me, I will pursue”
| |
| Onderwerp: Re: Frozen Oceans di 19 mei 2020 - 15:15 | |
| Ze wilde niet naar de medicine cat gaan, voor een rede waar hij geen vat op kon krijgen. Waarom niet? Waarom wilde ze een risico nemen. Hoeveel Queens en kittens stierven wel niet uit koppigheid? Kon ze dat zelf ook niet inzien? Hoe stom en emotioneel kon je zijn om niet meer na te denken over je eigen gezondheid? Hij snapte het niet, hij kon er gewoon geen begrip voor vinden. "Seamist" Hij sprak haar naam duidelijk uit, ze moest de toon wel herkennen, de verantwoordelijke toon. De logica erin waar de ander bewolkt was van emotie. "Het is haar taak, de hele clan rouwt om Chivysniff maar we moeten ook nog steeds jagen en patrols houden" Arctic was altijd al hard geweest met zaken zoals deze, het was als kind niet in hem gekomen dat hij hier te veel mee moest meeleven. Zijn vader had hem altijd de harde waarheid uitgelegd en hem niet gespaard. "Jullie gezondheid komt voorop. Doe het in ieder geval deze week..." Gaf hij met een zucht toe. |
| | | Babs 432
| |
| Onderwerp: Re: Frozen Oceans di 19 mei 2020 - 15:27 | |
| Ze voelde zich misselijk en zenuwachtig. Ze had haar grote oren in haar nek gelegd terwijl ze weer naar de grond keek, de logica van Arctic in zich opnemend. Hij had ergens ook wel gelijk.. Maar.. Ja.. Tot een half uur geleden hield ze nog vol voor zichzelf dat er niks aan de hand was. Ze schuifelde met haar voetjes over de aarde, om vervolgens haar nagels erin te zetten, alsof dit haar meer grip zou geven op de wereld. Ze keek Arctic niet aan terwijl ze sprak. "Ik weet het.. Arctic.. maar.. ik ben bang.." murmelde ze, haar stem plots heel breekbaar, "Ik kan nog steeds niet geloven dat dit me overkomen is.. en.. en.." Ze begon weer te hakkelen. |
| |
| Onderwerp: Re: Frozen Oceans di 19 mei 2020 - 16:13 | |
| Oh… Weer teruggedrongen tot onzekerheid, al was zijn ontevredenheid over dit alles nog zeker niet gaan liggen, keek hij naar de houding van de kattin. Hij vond het vreemd om zichzelf hierin te plaatsen, vooral omdat voor hem allemaal zo simpel en duidelijk zou kunnen zijn. Dat zou het kunnen zijn als Seamist zichzelf niet zou laten afdwalen door emoties. Maar ze was bang, en ze klonk breekbaar. En dat zou hij niet kunnen oplossen. Bang. Hij dacht terug aan de eerste onweerstorm die hij had meegemaakt, hoe hij huilend in een hoekje was gekropen. Hij dacht terug aan zijn eerste prooi, hoe hij was flauwgevallen bij het zien van het eerste bloed. Arctic slikte even diep. Angst werkte vreemd, of niet? “Sorry” Zei hij zachtjes, bijna fluisterend. “We doen dit samen, dat beloof ik… En je kan erover praten met me, je hoeft dit niet alleen te doen” |
| | | Babs 432
| |
| Onderwerp: Re: Frozen Oceans di 19 mei 2020 - 16:21 | |
| Ze keek op bij zijn fluisterende stem, met betraande ogen zijn ogen ontmoetend. Hij was een rots, waar zij stokje in een kolkende rivier was. Hij was vast, stevig en betrouwbaar. Zij werd meegevoerd in een stroom waar ze geen grip op had. Ze knikte wat verstomd op zijn woorden, haar staartpunt sloeg echter nog wat nerveus heen en weer. Het misselijke gevoel was nog niet weggetrokken. "Oké.." miauwde ze zachtjes, haar stem wat schor. Maar het voelde nog steeds verkeerd om zoveel van hem te vragen. "S-samen.." murmelde ze, nog steeds enigszins ongelovig. |
| |
| Onderwerp: Re: Frozen Oceans di 19 mei 2020 - 16:33 | |
| In haar toegeving vond hij iets van zijn rust en vastheid weer terug. Ergens was hij gewoon bang dat dingen verkeerd zouden gaan, dat hij haar zou verliezen. Wat moest hij dan? Wat moest hij zonder haar? In zijn hart was ze nog steeds de kleine apprentice die hij had bevriend jaren geleden. En die was nu zwanger. Die had gehuild.. die was onzeker en bang nu. Al die dingen kon hij niet wegnemen. Maar in ieder geval deden ze het nu samen. Dat scheelde al. Hij knikte. “Zullen we eerst nog even gaan lopen? Voor we terug gaan?” Dan konden ze beiden even hun gedachtes op orde stellen en kalmeren. En hij kon zelf wel even wat frisse lucht gebruiken. |
| | | Babs 432
| |
| Onderwerp: Re: Frozen Oceans di 19 mei 2020 - 16:36 | |
| Seamist hief haar fijngebouwde hoofdje naar Arcticwolf. Hij was echt een typische Riverclanner, stevig, gespierd, met een mooie dikke pels. Alles was zoveel makkelijker geweest als ze voor hem had kunnen vallen. Misschien waren ze dan nu nog steeds wel samen geweest. Maar nee, zo makkelijk was het nooit geweest. Niet dat zij eruit zag als een typische Riverclanner. Het Windclan bloed bleek hardnekkig in haar aderen, het toonde zich in haar smalle bouw, gemaakt voor snelheid in plaats van kracht. "Dat is goed.. Dank je Arctic, voor alles," miauwde Seamist, met een waterige glimlach, waarna ze zich tot haar smalle pootjes hief. |
| |
| Onderwerp: Re: Frozen Oceans di 19 mei 2020 - 16:52 | |
| “Jij had het ook voor mij gedaan, als de rollen waren omgedraaid” Hij zei het met een bepaalde zekerheid. Het was misschien geen makkelijke keuze maar het antwoord was al vooraf besloten. Zo veel hechte vrienden had hij niet, voornamelijk omdat hij zelf weinig waarde in vriendschap zag. Hij vond het moeilijk om op die manier om iemand te geven, om mee te kunnen leven met hun. Maar bij degene waarbij hij wel die waarde voelde, daarvoor ging hij zelfs tegen zijn eigen waardes in. Vooral omdat hij nog de pijn van Seamist herinnerde toen haar vader wegging dankzij de vreemde blikken en verhalen. Haar kinderen zouden hetzelfde lot hebben… maar nu niet meer. Ook hij stond op en liep hoger het gebied op. De wind trok aan zijn pels en het was een gevoel dat hij geweldig vond. Kort sloot hij zijn ogen en haalde diep adem. Kwam tot termen met zijn beslissing. “Het komt allemaal goed” |
| | | Babs 432
| |
| Onderwerp: Re: Frozen Oceans di 19 mei 2020 - 17:02 | |
| Ze haalde diep en huiverig adem terwijl ze in pas viel naast Arcticwolf, met hem meelopend. Ze keek hem aan toen hij zei dat ze het ook voor hem zou doen en knikte zachtjes. "Dat klopt," lachte ze, met haar hoofdje schuddend, "Al betwijfel ik of jij jezelf zo in de nesten zou werken als ik dat nu doe," voegde ze er met een weemoedige glimlach aan toe. Ze keek naar de vogels die overvlogen en zuchtte zachtjes, voordat ze probeerde te glimlachen, al was het meer om zichzelf te bemoedigen dan omdat ze echt moest glimlachen. "Ik ga mijn best doen om het goed te laten komen in ieder geval," beloofde ze de kater. |
| |
| Onderwerp: Re: Frozen Oceans di 19 mei 2020 - 18:10 | |
| Bij de woorden van de gevlekte kattin gaf hij een flauw lachje terug. “Daar ben ik het mee eens, al is het maar om het feit dat ik niet zwanger kan worden” Plaagde hij haar, al hielt hij zijn toon zacht. Het was allemaal nog te vers en te echt om plezier over te hebben, zijn ogen lachte dan ook niet mee, al deden ze dat maar zelden. Vaak liet hij het zichzelf niet toe om zo openlijk te voelen, waar iedereen het kon zien. Na een tijdje in stilte te hebben gelopen was in zijn houding echter wel een twijfel te vinden. En uiteindelijk voelde hij zich gedwongen stil te staan. Hij forceerde zijn lichaam om kalm te blijven, terwijl hij dit eigenlijk niet kon. “Uh.. Ik eh” Begon hij mompelend. “Ik moest ook nog wat zeggen” Dat was de tweede reden geweest waarom hij hier was gekomen, waarom hij zich ook zo onstabiel voelde in dit gesprek. Zijn koude ogen ontweken de hare, bang dat ze meer zouden weggeven dan dat hem lief is. “Mijn moeder is vermist… ze eh… mijn vader denkt dat ze zelfmoord heeft gepleegd” zijn stem sloeg lichtelijk over terwijl hij hard slikte en zijn ogen strak op de horizon hielt. Ze waren vervreemd van elkaar geweest maar hij… hij herinnerde nog zijn kittentijd… de kleine dingen. Hij voelde bovenal iets nieuws; spijt. |
| | | Babs 432
| |
| Onderwerp: Re: Frozen Oceans di 19 mei 2020 - 18:17 | |
| Ze lachte om zijn woorden, al kwam er weinig vreugde in haar ogen bij. Ze moest nog heel erg wennen aan het idee dat ze zwanger was, aan het feit dat ze deze kittens ter wereld moest laten komen en een goed leven moest geven, terwijl ze zelf juist grote fouten had gemaakt. Arcticwolf wist haar aandacht echter feilloos af te leiden met een andere onthulling. "Oh nee.. Arctic.. wat erg voor je," stamelde ze, waarna ze haar neusje troostend in zijn wangfluff drukte, "denk je.. denk je echt..?" prevelde ze. Zou Ashlily.. Seamist sprak haar nooit, maar had nou niet echt de indruk gekregen dat ze depressief was geweest.. |
| |
| Onderwerp: Re: Frozen Oceans wo 20 mei 2020 - 11:49 | |
| Hij was niet zeker ervan geweest of hij het nog wel wilde vertellen, hij had makkelijk de waarheid nog even kunnen inslikken en wachten op een beter moment. Maar hij moest toegeven dat zijn hart en zorgen nog altijd uitgingen naar zijn moeder. Naar de onwetenheid. Zijn vader had altijd gelijk, zijn vader wist alles. Maar toch probeerde het kind in hem te hopen op een goede uitkomst. Dat hij de kans zou krijgen sorry te zeggen tegen zijn moeder voor de afstand… voor alles. Hij sloot zijn ogen bij het voelen van Sea’s neusje, zichzelf de troost niet compleet toelatend. Bij de vraag keek hij naar de grond. “Ik… Ik weet het niet. Warhound weet dingen zoals deze maar… ik hoop gewoon van niet” gaf hij toe, terwijl hij even zijn kop wegdraaide om de pijn hierin verborgen te laten. “We spraken niet eens veel maar toch…” |
| | | Babs 432
| |
| Onderwerp: Re: Frozen Oceans wo 20 mei 2020 - 12:03 | |
| Haar eigen problemen voelden plotseling een stuk kleiner in de schaduw van Arctic's probleem. Ze wist nog hoe buiten zinnen van verdriet ze was geweest toen haar vader plotseling verdween. Ze wenste niemand dat verdriet toe, zeker Arcticwolf niet. De kater was zo in en in goed in zijn hart, dan wenste je hem deze ellende niet toe.. Ze duwde haar neusje zijn wangfluff in in een troostend gebaar. "Maar ze blijft nog steeds je moeder.." miauwde ze, zijn zin zachtjes afmakend. "Het spijt me zo voor je Arctic.. als er iets is wat ik voor je kan doen.. Ik hoop in ieder geval dat er snel duidelijkheid komt en dat ze alsnog straks het kamp binnen komt wandelen.." |
| |
| Onderwerp: Re: Frozen Oceans wo 20 mei 2020 - 17:58 | |
| Hij trok zijn mondhoek grinnig omhoog toen Seamist zijn gedachtes aanvulde. Altijd had ze hem begrepen, hoe hij zich voelde, zelfs al kon hij dat zelf zo moeilijk onder woorden brengen. Hij wist dat ze zijn pijn en zorgen ook niet kon ontnemen, maar het feit dat ze het probeerde zei voor hem al genoeg. Dat hij dit niet helemaal alleen hoefde te doen. Toch wist hij wel welke beelden zijn nachten zouden vervolgen. Zijn moeder weg, zijn beste vriendin zwanger en in de steek gelaten door een vuile kat. Ergens was het fijn dat dit erbij was gekomen. Want boos zijn was zo veel makkelijker dan verdrietig zijn, of dan alleen zijn. En nu kon hij alle boosheid richten op de kat die Sea er zo alleen voor had achter gelaten. “Ik hoop het ook, maar mijn hart zegt van niet… Ik ben blij dat ik jou heb Sea” Hij meende die woorden, zelfs al waren ze zo zeldzaam. “Dat we beiden niet alleen hoeven te zijn, nu dingen moeilijk worden” |
| | | Babs 432
| |
| Onderwerp: Re: Frozen Oceans vr 22 mei 2020 - 20:46 | |
| Haar tweekleurige ogen stonden bezorgd terwijl ze de blik van Arcticwolf zocht. Hij deed altijd wel heel rustig, maar ze wist dat er best wel wat emoties onder de stille wateren van zijn rustige gezicht heersten. Ze had ze al vaak genoeg mogen zien. Ze drukte haar hoofdje eventjes bemoedigend tegen zijn hals aan. "We trekken elkaar er wel doorheen.. zoals altijd," beloofde ze hem zachtjes, waarna ze haar blik op de rollende wolken in de lucht richtte. "Zullen we.. anders maar teruggaan? Ik.. ik denk dat ik naar Coyotespirit moet.. anders.. durf ik denk ik niet meer," murmelde ze zachtjes. |
| | | | Onderwerp: Re: Frozen Oceans | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |