We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
Onderwerp: Re: Walking among the trees wo 25 maa 2020 - 21:14
De lof maakte hem nog trotser dan de blauwe kater zich al voelde en hij was blij dat het hem gelukt was. Hij had net zo goed er naast kunnen grijpen net zoals eerder, maar het was hem dit keer wel gelukt. De volgende woorden lieten zijn ogen bijna letterlijk stralen. Wauw, hij een woudkat? Dat was niet meer dan een droom... of misschien toch niet? 'Zou je echt denken?' vroeg de jonge kater toen. Hij had wel vaker gedagdroomd of letterlijk door zijn dromen op prooi gejaagd tussen de bomen. Iets wat hij nu echt gedaan had, maar een vraag verbrak zijn gedachten gang en heel even was Shaka gedesoriënteerd. De muis... Tja hij had hem nu wel gevangen, maar wat moest hij ermee??? Zelf had hij zat voer in het tweebeen nest, mocht het ooit zo ver komen dat hij op straat zou komen te staan dan kon hij altijd nog zijn eigen voedsel vangen. 'Neem hem maar mee.' miauwde Shake toen en keek van de muis voor zijn poten richting Moonstorm. 'Eumh zie het als mijn bedankje voor de lessen die je me geleerd hebt om te jagen. Mocht ik ooit om welke reden deze methode nodig hebben om andere katten te helpen dan kan ik voor hen jagen en ze laten delen in de prooi die ik dan gevangen heb.' Okay dat kwam er wijzer uit dan de blauwe rus ooit had geleerd van een andere kat, maar eigenlijk kwam dit meer van de tweebenen die hem gered hadden uit een benauwende en duistere tijd in zijn vroegere jeugd. Oh wat een baknijd had hij toen gehad en er vaak voor op zijn kop gekregen tot Shaka netjes met de rest van de andere katten het eten deelde zonder alles voor zichzelf te houden.
Onderwerp: Re: Walking among the trees do 26 maa 2020 - 18:50
Moonstorm zag de andere kater glunderen dankzij zijn woorden en was blij dat hij Shaka een beetje trots kon laten voelen. Shaka vroeg hierna zelfs of hij er echt zo over dacht en hierop antwoordde Moonstorm: "Natuurlijk, dat heb je vandaag wel laten zien.". De krijger meende het echt, hij had maar weinig katten gezien met zo'n talen om te leren en hij had dit talent zeker nog nooit gezien in huiskatten. Toen de gestreepte kater vroeg wat Shaka met zijn muis wou doen, vertelde de blauwe rus hem dat hij hem maar mee moest nemen. Shaka vervolgde dat het als bedankje was voor de jaag lessen van vandaag. "Bedankt, deze prooi zal zeker niet verspild worden bij ons." antwoordde Moonstorm blij. Ondanks dat hij deze kater had leren kennen was hij toch nog verrast over de gulheid van Shaka, ook dit zag je bijna nooit bij katten buiten de clans. Toen de krijger Shaka bedankt had zag hij dat de blauwe rus een beetje afdwaalde naar een herinnering van vroeger. Het leek wel of hij aan iets slechts terugdacht. "Alles goed?" vroeg Moonstorm een beetje bezorgd. Hij was stiekem ook een beetje benieuwd naar wat een huiskat allemaal in zijn leven kon hebben beleefd dat een slechte herinnering achter zou laten.
Onderwerp: Re: Walking among the trees do 26 maa 2020 - 20:25
Shaka wist zichzelf even geen houding te geven door alle lof die hem gegeven werden en begon zichzelf over zijn borst te likken om dat te verbergen, maar keek weer op toen Moonstorm hem bedankte en de prooi niet verspilt zou worden voor hij zich in zijn herinneringen verloor. De stank van uitwerpselen en zowel vers als gedroogd bloed leken zijn neusgaten opnieuw te vullen net als het klagelijke gejank of de smeekbeden van de dieren om hem heen die later weer door scherpe pijnkreten van de dieren en het zware gebrul van een kwade tweebeen die een van de dieren dan pijnigde om ze tot stilte te krijgen, maar de stem van Moonstorm hoewel die van ver klonk leek door het alles heen te snijden. Heel even klapte zijn oren naar achteren en werden zijn ogen groot van angst, maar toen de schimmige beelden oploste en hij de bruin gestreepte kater weer voor zich zag verdween alle spanning die even van zijn lichaam bezit had genomen. Kennelijk had Moonstorm het opgemerkt. 'Ik... ja het gaat weer gelukkig. Ik ben blij dat je clan er profijt van zal hebben de muis te eten.' probeerde Shaka er onderuit te komen. Hoewel hij het koud begon te krijgen wilde de kleine blauwe kater nog niet terug. Hij genoot het gesprek met deze woudkat.
Onderwerp: Re: Walking among the trees vr 27 maa 2020 - 20:36
Het leek even dat de kater tegenover hem aan het dagdromen was, maar nadat hij zijn vraag had gesteld reageerde Shaka gelukkig gelijk. De blauwe rus vertelde hem dat het weer ging en dat hij blij was dat de clan dankzij hem iets extra's te eten zou hebben. Moonstorm's nieuwsgierigheid was nog niet helemaal gestild door dit antwoord, ook was de krijger best wel bezorgd door de plotselinge blackout. Hij besloot nog een keer te proberen of hij kon uitvinden wat er mis was. "Weet je zeker dat er niets is waar je over wilt praten?" vroeg hij een beetje vriendelijk en bezorgd. De gestreepte krijger zou het heel goed snappen als Shaka er niet over wou praten, sommige dingen uit het verleden moesten immers gewoon met rust gelaten worden, maar misschien dat erover praten juist wel kon helpen. De reden dat hij dit dacht was omdat zijn mentor vaak verteld had dat je slechte herinneringen eerst moest trotseren om er overheen te komen. Hij keek Shaka medelevend aan om te zien hou hij zou reageren.
Onderwerp: Re: Walking among the trees vr 27 maa 2020 - 21:49
De meelevendheid en bezorgdheid was niet te missen. Als katten openlijk konden zweten en de ander het zou hebben kunnen zien zou hij dat nu gedaan hebben. Ondanks de koud begon zijn huid onder zijn vacht te gloeien. Hij kreeg het heet van de gedachten dat een andere kat hem zo gemakkelijk kon lezen?! Maar ondanks dat was Moonstorm enkel hoewel in het begin vriendelijk tegenover hem geweest en hijzelf dat ook naar de kater terug. Ineens bekroop een ijzige kou hem en voelde hij een ruwe hand opnieuw om zijn kleine lijfje vormen zelfs knijpen en leek het of deze onzichtbare hand hem ruw van zijn plek trok om gevoed te worden. Puur van afschuw kon de blauwe kater het niet verhelpen dat hij zich plotseling op dezelfde manier uit schudden om van het nare gevoel af te komen waarna hij met zijn rug vacht begon te trekken. 'Wel... Eigenlijk is er wel iets.' mauwde Shaka bijna fluisterend en zijn oren bogen zich naar achteren en zijn blik gleed naar de sneeuw onder zijn pootjes. 'Nou veel weet ik er niet meer van, maar voor ik met mijn tweebenen hier kwam wonen behoorde ik eerst tot andere tweebenen. De... De plek waar ik toen gezeten had was eenzaam en niet bepaald warm te noemen, maar niet zo koud als hier buiten. Ik... iik weet dat ik nog in een soort glimmend web ding lag in een vreemd eentonig nest, maar die kon me niet de juiste warmte bieden. Wel wist ik dat ik niet helemaal alleen was. Ondanks dat ik alleen in de dat tweebeen webding lag kon ik andere geluiden waarnemen, waaronder andere katten en honden en misschien zelfs wel andere dieren.' begon Shaka en hij kon alles opnieuw voelen en horen zoals in die koude dagen en nachten. Een nieuwe huivering schoot over zijn ruggengraat en nu schudden hij zich al zittend. 'Het was er altijd donker en niemand was ooit stil en altijd was er wel geluid. Soms riep ikzelf om meer warmte, maar als we geluid durfde te maken kwam er een tweebeen die ons dan pijn deed of... of... Op een ruwe manier ons te eten gaf. Het smaakte altijd smerig en ik... ik werd altijd zo ruw vast gehouden dat mijn gehele lijf er pijn van deed en werd daarna weer terug gedumpt zonder mede leven...' nog een huivering trok door zijn lichaam heen en voor het eerst zins tijden leek Shaka zo fragiel als een pas geboren kitten. Al die tijd behield Shaka zijn blik op zijn poten hij voelde zich nu net zo vreselijk als hij zich toen had gevoeld. Eenzaam, koud en miserabel! 'Op een nacht leek het wel of de aarde open scheurde. Zo werd en geschreeuw en weer galmde knallen op de plek waar ik met de andere had gezeten. Tweebeen tegen tweebeen. Ik vermoedt de gemene tweebenen tegen de die die ons goed behandelde later. We werden daar weg gehaald en bekeken of we niet ziek waren of zo geloof ik. We kregen andere plekken waar de tweebeen dingen warm en zacht waren. Er kwamen ook meer dan genoeg tweebenen langs die zo nu en dan een dier meenamen. Zo ben ik hier terecht gekomen en hoewel het voer uit blik is wat ze me geven lijkt het niets op de smurrie die mijn buren krijgen.' Al gaande weg Shaka verder sprak kwam zijn kop weer rechter op zijn schouders tot de kleine blauwe kater Moonstorm weer recht aan kon kijken. 'Wat er met de slechte tweebenen gebeurd is weet ik niet en wil ik geen eens weten, ik mag hopen dat ze dezelfde behandeling krijgen als die ze ons gaven.' hoewel de blauwe rus geen eindelijke vijandigheid eerder had getoond vlamde zijn prachtige groene ogen even zo vijandig op alsof hij de vijand even voor zich zag en die in gedachten te lijf ging en die aan stukken scheurde, maar die angstaanjagende glans verdween ook weer toen Shaka zijn ogen even sloot voor hij die weer opende. Daar was verder niets anders te zien dan een vreugdevolle jonge kater die in de bloei van zijn leven was en die maar wat graag alles wilde zien en leren.
Onderwerp: Re: Walking among the trees zo 29 maa 2020 - 14:50
Toen Moonstorm de vraag nog eens stelde zag hij Shaka schudden van afschuw. Heel even verwachtte de krijger dat Shaka dicht zou slaan en hier niets meer over zou zeggen, maar even later antwoordde hij toch. Shaka zij heel zachtjes dat er toch wel iets mis was. Eerst vertelde de blauwe rus hem dat hij eerst op een andere plek had gewoond, in een glimmend web waar het altijd net iets te koud was. De kater ging verder met vertellen dat hij ook daar ook andere dieren hoorde. Moonstorm slikte even van ongemak, de plek die Shaka beschreef leek hem niet bepaald gezellig, eigenlijk best afschuwelijk. Vervolgens ging de huiskat weer verder, hij vertelde dat het altijd donker was en dat de tweebenen hem vaak pijn kwamen doen. "Dat is afschuwelijk" reageerde Moonstorm zachtjes. De gestreepte kater raakte best geschokt door dit verhaal, dat tweebenen dit konden doen. Na een tijdje ging Shaka weer verder, met zijn ogen nog steeds strak op zijn poten gericht. De kater vertelde dat er een nacht was waar tweebenen tegen tweebenen vochten en dat hij uiteindelijk weg werd gehaald en bij zijn nieuwe tweebenen is geplaatst. De blauwe rus eindigde zijn verhaal door te vertellen dat hij niet wist wat er met de slechte tweebenen was gebeurt, maar dat hij hoopte dat ze pijn leden. Moonstorm keek Shaka aan en zag zijn ogen vlammen, maar na een keer knipperen viel er niets meer te zien. "Dat is echt heel heftig Shaka, gelukkig dat je nieuwe tweebenen wel fatsoenlijk zijn." mauwde Moonstorm nog steeds een beetje geschokt. Hij had door dit verhaal nog meer respect gekregen voor de kater tegenover hem, elke kat die zo'n situatie had overleefd moest uit stevig hout gesneden zijn. "Als je wilt kan ik je wel een basis vechttraining geven? Dan kun je jezelf in ieder geval verdedigen als er ooit nog zoiets gebeurt." mauwde hij vriendelijk, hij wist wel dat je tegen tweebenen moeilijk kon vechten, maar misschien dat Shaka zich wat beter zou voelen als hij zichzelf een beetje kon verdedigen.
Stagtine
Deceased
❊ Michelle ❊ 175 Actief “It's hard and ugly to know someone can understand you without even liking you.”
Onderwerp: Re: Walking among the trees zo 29 maa 2020 - 17:40
Words are living things. They have personality, point of view, agenda.
Hij was met zijn broers mee gegaan om te jagen. Zijn poten strekken in wat voelde als een eeuwigheid. Tuurlijk had hij gewoon zijn taken gevolgd de laatste manen, maar een echt momentje van rust in een jacht was lang geleden. Zeker eentje met zijn littermates waarbij hij compleet vrij kon zijn. Maar nu, met de wind door zijn vacht kon hij de grijns niet van zijn lippen werken. Het was te lang geleden dat hij, Ribcage en Dustspirit samen waren geweest zonder anderen. Het voelde zo natuurlijk aan, alsof de katers elkaar begrepen zonder te spreken. Ze hadden al meer als genoeg prooi weten te verzamelen. Zeker voor de tijd van het seizoen. Maar hun jacht zou meer opleveren dan enkel prooi bleek het. Want bij het ruiken van een onbekende geur kwam Stag slippend tot stilstand, zijn broers wenkende zonder geluid te maken. Een indringer.. Was het een bloodclanner? Iedereen had de onrust wel meegekregen, de nieuwe Shadowclan deputy... Een rilling gleed over zijn ruggengraat terwijl hij langzaam naar voren sloop. Amberen ogen gefocust op het onbekende.
Echter werdt hij voor een tweede maal tot stilte gewaand toen hij een bekende stem hoorde. Moonstorm sprak over trainingen, tegen de onbekende. Met een knik van zijn staart wenkte hij zijn broers en duwde zichzelf door de struiken. "Oh.. Wat zijn we aan het doen Moonstorm." Mauwde de kater ijskoud, nagels in de vochtige ondergrond duwende. "Een vreemdeling trainen? Ben je van plan om ons te verraden!?" Beet de kater toe zonder veel geduld, laag grommend.
Onderwerp: Re: Walking among the trees zo 29 maa 2020 - 18:00
Het was een lange tijd geleden dat ze er zo tussenuit hadden kunnen gaan als broers. Natuurlijk hadden ze een doel, namelijk jagen, maar dat nam niet weg dat het toch een moment was voor hunzelf. Ze hoefden amper iets te zeggen en waren goed op elkaar ingespeeld. Ergens had hij dit gemist, ook al zou hij het niet snel toegeven. Vrijwel gelijk met Stagtine rook hij de onbekende geur van een andere kat. In deze tijden wist je maar nooit wie het was, vooral niet na de laatste gathering. Langzaam slopen ze naar voren om te zien wie de indringer zou zijn, maar voor ze daar goed en wel de kans toe kregen kwam de bekende stem van een van hun clangenoten. Was Moonstorm serieus? Was hij nu echt van plan om een onbekende kat hun vechttechnieken aan te gaan leren? Hij volgde Stagtine door de laatste struik heen en stopte naast zijn broer, zijn ogen vernauwend. "Dacht je echt dat niemand hierachter zou komen?" Voegde hij nog toe aan de woorden van Stagtine. Aan de geur te merken was het waarschijnlijk een kittypet waar ze mee te maken hadden, maar dat maakte hier niet uit.
Onderwerp: Re: Walking among the trees zo 29 maa 2020 - 21:32
Shaka zag niet dat de kater voor hem geschokt was door zijn verhaal, tja veel meer kon hij zich niet herinneren anders had de blauwe kater meer kunnen beschrijven, maar aan de woorden van Moonstorm kon hij wel horen dat de clan kat voor hem geschokt was. Toen Shaka weer naar de bruin gestreepte kater keek zag de jonge kater dat hoewel Moonstorm nog een beetje geschokt was toch respect voor hem had. 'Gelukkig wel ja. Ik mag overal komen en voor de nacht hebben ze een lekker warm nest voor me neer gezet. Dat is heel anders dan het dunne ding wat die andere tweebenen hadden.' mauwde Shaka en hij zwiepte even geërgerd met zijn staart. Als die tweebenen nu vriendelijker waren geweest had de blauwe kater zich er niet zo om beklaagd gehad, maar hoewel hij blij was met de jacht lessen verraste Moonstorm hem met het voorstel een paar gevechtstrainingen te geven. Maar eer hij kon reageren kwam een aantal katten tussen de struiken uit gelopen. Die had hij helemaal niet geroken. Wow die katten waren echt goed! Shaka sprong vrolijk op en zetten een paar passen hun kant op. Hij was nieuwsgierig naar hen, maar was de waarschuwing van Moonstorm niet vergeten. Dus bleef hij op redelijke afstand stil staan. 'Moonstorm heeft een goed hart waarom zou hij jullie verraden?' vroeg Shaka zonder angst te tonen aan de kat die het eerst gesproken had, maar zijn stem bleef vriendelijk en beleeft, maar hij straalde ook een en al een nieuwsgierigheid uit. Zelfs de tweede kat een zwart/witte begon te spreken en heel even keek de blauwe kater hem ook even aan, maar zijn blik werd al snel weer gevestigd op de rood/bruine kater die als eerste gesproken had.
Onderwerp: Re: Walking among the trees ma 30 maa 2020 - 10:44
Hoewel Ribcage het niet snel zou toegeven, was het fijn om nog eens samen met zijn broers te kunnen jagen. Ze begrepen elkaar zonder veel woorden, bewogen samen als een goed geoliede machine; en dus hadden ze geen half woord nodig om samen op te merken dat iets niet juist was. Een indringer op hun gebied, en de stem van een clangenoot die aanbood om vechttraining te geven. De grijze kater vernauwde zijn blik, maar gaf verder niet veel teken van emotie. Het drietal kwam de struiken uit en zagen de kittypet zitten, samen met Moonstorm. Ribcage zette een paar passen opzij, zodat ze met zijn drieën het tweetal wat omringden, en keek hen zwijgend aan. Zijn broers hadden al gezegd wat er te zeggen viel - het enige dat hij nog kon doen was hen afkeurend aankijken. Hij had beter verwacht van zijn clangenoot. Maar de kittypet was niet af te schrikken; hij vroeg waarom Moonstorm hen zou verraden als hij een goed hart had. "Je bent naïef, kittypet. Kom terug als je weet wat het is om te moeten vechten voor je leven.", antwoordde hij koel, al was zijn blik nog steeds gericht op Moonstorm. De kittypet wist niet beter - maar als warrior zou je dat wel moeten.
Onderwerp: Re: Walking among the trees ma 30 maa 2020 - 14:09
Net toen Moonstorm zijn aanbod had gedaan hoorde hij katten aankomen lopen. Hij rook al dat het Thunderclan katten waren en hij had zich daarom ook niet verdedigend opgesteld. Hij zag dat er drie van zijn clangenoten uit de struiken kwamen, Dustspirit, Stagtine en Ribcage wist hij, en hem en Shaka soort van omsingelden. Eerst begon Stagtine met praten, de krijger vroeg hem wat hij aan het doen was en of hij zijn clan aan het verjagen was. Als reactie keek de gestreepte krijger hem boos aan, hoe kon zijn clangenoot nou denken dat hij zijn eigen clan zou veraden. Dustspirit vervolgde volgens het verhaal en vroeg hem boos of hij dacht dat hij hiermee weg kon komen. Nadat de twee krijgers dit gezegd hadden nam Shaka het bijna onmiddellijk voor hem op, en terwijl Moonstorm blij was met het vertrouwen van deze kater wist hij ook dat dit hun niet verder zou helpen. Ribcage onderbrak Shaka dan ook door hem te vertellen dat hij naïef was en nog nooit ergens voor had hoeven vechten. "Deze huiskat heeft anders wel een muis kunnen vangen en volgens mij heeft hij al meer mee gemaakt dan jullie denken." reageerde Moonstorm koel op zijn clangenoten. "Maar jullie hebben gelijk, ik had hem geen training moeten aanbieden." ging hij vervolgens wat vriendelijker verder. De gestreepte krijger wist ook wel dat hij fout bezig was geweest, maar konden ze het hem echt kwalijk nemen dat hij een andere kat had geholpen? Thunderclan stond er immers ook bekend om andere katten te helpen."Jullie kunnen me het alleen niet kwalijk nemen dat ik hem heb uitgelegd hoe het in het woud werkt. Dan maakt hij de volgende keer niet dezelfde fout door weer in het woud te komen." maakte hij vervolgens zijn verhaal af. Hij hoopte maar dat zijn clangenoten Shaka niet zouden aanvallen om hem een lesje te leren, hij had immers niets fout gedaan. Moonstorm keek de andere katten aan en wachtte hun reactie af.
Snowleopard
Member
Nath 160 Actief That strong father doesn't tell hist cub, 'Son, stay weak so the wolves can get you.' He says, 'Toughen up, this is reality we are living in.'
Onderwerp: Re: Walking among the trees za 4 apr 2020 - 19:26
Het stak een beetje om te zien dat zijn broers waren gaan jagen zonder hem. Hij was nu ook een warrior, dus wat was het probleem? Ze waren nest genoten, geen verschil in leeftijd, toch voelde Snowleopard zich in verhouding met zijn siblings het jongere broertje. Runt van het nest. Dat was hij eigenlijk ook wel geweest. Snowleopard besloot daarom zichzelf uit te nodigen en volgde zijn broers het woud in. Hij hield zijn bek terwijl hij dichter bij zijn broers kwam, klaar voor de jacht. Stagtine werd echter afgeleid door een geluid en al snel werd het duidelijk dat er ongewenst bezoek op Thunderclan's territorium was. Samen met zijn broers naderde ze het spectakel en ietwat geamuseerd trok Snowleopard met zijn oren toen hij zag dat Moonstorm van plan was om een kittypet te leren vechten. Die kater moest toch wel beter weten? Stagtine sprak eerst, grommend. Dustspirit stond hem bij. De kittypet reageerde hier naïef op waarop Snowleopard snoof. Ongelooflijk. Ribcage beet de kittypet toe. Toen begon Moonstorm te spreken, waarop Snowleopard een strakke blik op de ander wierp. "Waarom zou een huiskat een muis vangen als er brokjes voor hem klaarliggen bij zijn tweebenen?" bromde Snowleopard. "Leafbare mag dan over zijn, dit houdt niet in dat er weer prooi in overvloed is," vervolgde hij. Bij Moonstorm's volgende woorden trok hij met zijn oor. Oh echt? Toen Moonstorm zijn volgende excuus voor hun neer legde bromde de kater opnieuw. "Meen je dat? En dat kon niet met deze paar simpele woorden," nu wende Snowleopard zich tot de kittypet. "Je bevind je op Thunderclan territorium, je bent niet welkom hier, scheer je weg!" Dat was namelijk hoe het moest. Kittypets helpen, pff.
Onderwerp: Re: Walking among the trees za 4 apr 2020 - 20:08
Er kwam een vierde kat bij. Hoewel Shaka nog altijd even kalm en vriendelijk bleef vertelde Moonstorm met een verontschuldiging naar de andere katten toe makend. Okay al die vijandigheid was toch nergens goed voor? Zelf had hij zijn leven in vijandigheid begonnen bij de tweebenen die hem zo ruw in zijn kitten dagen hadden behandeld. Zijn oren stonden dan wel niet langer vrolijk naar voren, maar ze waren ook niet verdedigend naar achteren gedraaid. Wel begon hij lichtjes aan zijn vriendelijkheid te verliezen, maar dat was niet aan zijn stem te horen al tikte zijn staart zachtjes op het smeltende sneeuw. 'Die muis was ook niet voor mezelf bedoeld. Ik vroeg Moonstorm om wat jacht tips meer uit interessen en diezelfde muis heb ik hem gegeven als dank voor de tips. Wat die droge brokjes betreft die mijn buren mogen krijgen vind ik zelf niet eens lekker. Bij mijn tweebenen krijg ik echt vlees, misschien geen prooi zoals jullie gewend zijn, maar ook geen smurrie die andere huiskatten krijgen.' miauwde Shaka op kalme en uitleggende toon. Nee dat voer hadden de slechte tweebenen hem wel altijd gegeven zins hij vast voer kon eten en daar wilde de blauwe rus niet aan herinnerd worden. 'Maar wat ik ook geleerd heb is dat je met vriendelijkheid meer te weeg kan brengen dan met vijandigheid.' Mauwde de jongere kater en stond op. Hij was niet op moeilijkheden uit en draaide zich richting Moonstorm. De clankater kon vast grote problemen krijgen als hij langer bleef, maar ook niet minder als Shaka zou blijven. 'Ik ben je dankbaar voor de tips Moonstorm, mocht er ooit een kat buiten het bos mijn hulp nodig hebben met voedsel zal ik die kat helpen. Of als jullie niet zo boos meer zijn of zoals jij zei trots zal ik best prooien voor jullie willen vangen in de volgende Leafbare, zonder er wat voor terug te verwachten.' Een vrolijke twinkeling stond in zijn ogen en hoewel de jonge kater niets wilde doen om de andere vier clan katten meer op te drijven dan ze al waren stapte Shaka tussen de katten door richting de kuil waar hij eerder nog in de sneeuw weg gezakt was. Ja met natte sneeuw was het al moeilijker om uit zo'n glibberige kuil uit te komen. Heel even bleef hij daar staan. Welke kant was het ook al weer op? 'Euhm... Weten jullie de weg uit het bos?' vroeg Shaka geamuseerd en keek over zijn schouder heen. Door het gehele gesprek was hij de weg terug vergeten.