Pantherface liep rustig door het kamp. Het was een mooie dag en er was geen wolkje aan de lucht te zien, maar dat betekende nog niet dat het vandaag niet kon gaan regenen, maar waarschijnlijk zou het voorlopig droog blijven tot er wolken zouden verschijnen, ook al hoefden niet alle wolken bedreigend te zijn. Hij liep rustig door met zijn hoofd even naar de lucht geheven. Hij was blij dat het rustig was, maar er zou elke dag en elk moment iets kunnen gebeuren. Plotseling voelde hij dat iets tegen hem opbotste. Misschien was het toeval dat hij net die gedachte had, maar misschien ook niet. Hij boog zijn hoofd naar beneden en zag een kitten staan. Bijna oud genoeg om een apprentice te worden kon hij zien. "Ja, het was niet de bedoeling. We hadden je niet opgemerkt. Pantherface zag hoe één van de kittens wegliep, maar de ander bleef staan. "Ik word bijna leerling. Weet jij al wie mijn mentor zal worden?" Hoorde hij de kitten vragen. Hij keek de kitten aan en hij wilde al antwoord geven, maar de kitten zei alweer iets. "Eigenlijk hoop ik een beetje dat jij mijn mentor wordt." Hij keek de kitten aan. "Ik kan je niet vertellen wie je mentor wordt. Je moet maar gewoon afwachten en dan kom je er zelf achter wanneer je een apprentice wordt." Zei hij. "Wil je me eens mee naar buiten nemen? Ik kan niet wachten." Hoorde hij de kitten zeggen. Hij schudde zijn hoofd, hij wist nog wel hoe graag hij het als kitten wilde, maar elke kitten moest wachten tot hij of zij een apprentice zou worden, ook al waren er vaak kittens die het kamp al een keer uit waren gegaan voor ze een apprentice waren. Hij had het zelf ook gedaan, ook al had hij na die tijd wel spijt, want zijn moeder had net een kans om weer te gaan jagen gekregen en toen moest hij het weer verpesten. Dat was alleen al weer een tijdje geleden en nu maakte dat niks meer uit. "Je moet wachten tot je een apprentice bent voor je het kamp uit mag." Zei hij tegen de kitten. Hoe graag de kitten het ook zou willen, hij kon het gewoon niet toestaan. Hij keek naar de kitten en wachtte op zijn reactie, waarschijnlijk zou de kitten het nog een keer vragen, want de meeste kittens deden dat, maar hij kon het gewoon niet toestaan, want anders wilde straks elke kitten met hem hetbkamp uit en dat was nou net iets wat hij wilde voorkomen.