|
| Chi 3520 Actief “All the world is made of faith, and trust, and pixie dust.”
| |
| Onderwerp: I just want you to stay do 3 nov 2016 - 23:24 | |
| Haar vaalgroene ogen zochten het kleine meertje af op leven. Ze inspecteerde de oever, langs beide kanten. Elk blaadje kreeg zijn eigen observatie. Pas wanneer ze er zeker van was dat er niemand haar zou storen noch zou zien, baande Little haar smalle lichaam uit de struik waarin ze zich schuil had gehouden. Haar kleine oortjes legden zich plat in haar nek toen de koude wind in haar gezicht sneed. Nog altijd was haar gezondheid niet zoals die hoorde te zijn, maar alsnog had de poes besloten om eropuit te gaan. Ze werd gek in die medicine den, als ze dat niet al was. Het grappige was dan nog dat ze zich daar vroeger altijd had bevonden. Maar dat was het juist! Haar verblijf in de naar kruiden riekende den had ervoor gezorgd dat de afgelopen dagen niets dan herinneringen met zich had meegebracht. Het was werkelijk waar om tja... gek van te worden! Een zachte zucht verliet haar bekje terwijl haar grijze pootjes haar stap voor stap dichter naar het water toe leidde. Met een lege blik keek ze naar beneden, voor de zoveelste keer nadenkende over al hetgeen wat ze in haar leven had gedaan. Van het moment dat ze apprentice was geworden, tot haar doodgeboren kittens. Een zachte maar bittere glimlach sierde voor het eerst in zoveel manen haar gelaat terwijl ze zich een scenario van haar en haar kits inbeeldde. Iets wat nooit zal gebeuren. Nogmaals zuchtte ze, niet opkijkende toen er een maar al te bekende geur haar neus binnendrong.
+ Tallshadow |
| | | ☙Emma☙ 17101 Actief "Never gonna give you up, never gonna let you down"
| |
| Onderwerp: Re: I just want you to stay di 22 nov 2016 - 17:25 | |
| Sinds de ceremonie geweest was en het lichaam gevonden had de kater niets anders gezocht dan rust. Rust in zijn hoofd, rust in de clan, en bovenal ook rust in zijn hart. Hij zag ze wel, de twijfelende blikken. De katten die hem wel wilden vertrouwen, maar het niet durfden. Als deputy hadden de meesten hem gemogen, voor serieuze zaken en echt leiderschap hadden ze Inner immers, maar nu die zekerheid weggevallen was sloeg de twijfel toe, en achtervolgde Tall als een boeman. Vandaar dat hij hier liep, op weg naar het kleine riviertje in het territorium, om even zijn hoofd te legen en de blikken het hoofd te bieden. Niet om te verdwijnen, maar om aan te sterken, en zo te zien was hij niet de enige geweest met dit idee. Juist diegene die hij nooit had willen teleurstellen - al had hij het ongetwijfeld wel gedaan - zat daar, en omdat woorden toch overbodig waren ging de kater enkel naast haar zitten. Zijn hoofd naar beneden gericht, de gedachten nog steeds rondtollend door zijn hoofd.
|
| | | Chi 3520 Actief “All the world is made of faith, and trust, and pixie dust.”
| |
| Onderwerp: Re: I just want you to stay di 22 nov 2016 - 21:53 | |
| Ze wist dat hij er was, een sterk instinct zei haar dat, maar alsnog weigerde de grijze kattin om haar kopje om te draaien en hem aan te kijken. Dat was ook niet nodig aangezien hij zich algauw naast haar bevond, eveneens zijn blik op het troebele water onder hen richtende. Haar lege groene ogen hielden de kringetjes vast die keer na keer gevormd werden wanneer iets in contact kwam met het wateroppervlak. Om de een of de andere reden begon ze er een ritme in te vinden. Een zachte zucht verliet haar bekje terwijl ze haar ogen sloot, dichtkneep. Maar zodra Littlestream deze weer opende, werd hetzelfde beeld weer afgespeeld. Alsof ze zich in een of andere film bevond, waarvan een desbetreffende scène zich steeds opnieuw afspeelde. Opnieuw en opnieuw en opnieuw... Ironisch was het wel. Zo was haar leven toch ook? Niet dan? Laten we haar kittentijd even voor ogen nemen. Al ziek zijnde, geen sprankeltje vreugde. Maar toch werd deze hoopvolle kaars aangestoken zodra ze tot medicijn kat leerling werd benoemd. Het kleine, zwakke vuurtje brandde. Eindelijk. En ook al was het maar iets kleins, iets zwaks. Een teder iets dat door het kleinste briesje wind weer uit zou gaan, het was iets. En dat was al hetgeen wat de jonge Littlepaw toen nodig had gehad. Maar dit werd haar bruut ontnomen. Maar dat was niet alles! Oh, nee. Van bijlange na nog niet. Opnieuw hervond ze vreugde, deze keer bij een desbetreffende kater genaamd Tallshadow. Toevallig diegene die nu ook naast haar zat. Maar Starclan had zijn poppenkast weer geopend en had besloten om opnieuw aan de ongelukkige touwtjes van Littlestream te trekken. Hun leger van geesten werd met drie jonge zielen versterkt, terwijl haar tedere vuurtje steeds zwakker werd. Slechts een vonk bleef ervan over, welke dan ook definitief gedoofd werd zodra het lichaam van haar moeder voor haar ogen verschenen was. Littlestream was leeg nu. Ze was op. Haar levenslust was verdwenen en haar doorgronde haat jegens Starclan was groter dan ooit. Hoe konden ze hen nu hun beschermende krijgers noemen? Terwijl ze niets anders deden dan alles wat hen vreugde gaf, liefde gunde, af te pakken? Na iets wat een eeuwigheid leek te duren, opende de grijze poes haar mond. "Ik ga weg." miauwde ze enkel, nog altijd voor zich uit starende.
- dit is diep. |
| |
| Onderwerp: Re: I just want you to stay za 26 nov 2016 - 10:37 | |
| De stilte die volgde was voorbode van iets nieuws, de kater kon het aanvoelen en probeerde het uit alle macht voor zich uit te duwen. Het hoefde nog niet zo ver gekomen te zijn, ze konden dit fiksen, het was te maken. Ook na de dood van Inner, die hen altijd zoveel gesteund had, zouden ze er samen uitkomen toch? Hij was bereid voor haar te strijden, en zij voor hem zoals al vaker gezien was. Dan hoefde dit niet. Maar het waren loze argumenten tegen het onvermijdelijke, en zoals altijd was Littlestream veel rationeler. Zag in hoe het moest zijn, en trok haar eigen pad door het leven. De paar woorden die ze uitsprak braken hem vanbinnen, ze waren niet onverwacht, maar het uitgesproken horen van dat wat hij in zijn ergste dromen niet voor zich wilde zien was een aanslag op zijn emoties. En even liet hij een diepe, trillende zucht horen. "Hoelang?" Vroeg hij, zacht, en in de hoop haar made up mind te doen overdenken dat ze ook nog we terug kon komen. Maar wie was hij voor de gek aan het houden.
|
| | | Chi 3520 Actief “All the world is made of faith, and trust, and pixie dust.”
| |
| Onderwerp: Re: I just want you to stay zo 4 dec 2016 - 22:07 | |
| Ze probeerde zichzelf de baas te zijn, haar tranen te onderdrukken. Zelfs haar stem mocht niet breken van emotie. Littlestream wist dat als ze ook maar enige bedenking aantoonde, dat Tallshadow niet zou ophouden met haar over te halen. Daarom dat ze alle emotie tijdelijk in een put stopte, en die put dicht maakte met een dikke laag aarde. Aarde die daar nog een hele lange tijd zou blijven liggen. Alsof een folie rond haar hart werd gewikkeld, om te voorkomen dat het werkelijk zou vervallen en ze nooit meer iets zou kunnen voelen. Enkel op dit moment moest ze gevoelloos zijn. Ze wist dat ze geen toekomst meer had in Shadowclan. Nu niet. Morgen ook niet. En de dagen die volgden, ook niet. De grijze kattin haalde diep adem en schudde haar fijne kopje. "Vaarwel Tall," sprak ze, zacht maar helder. Uiteindelijk draaide ze dan toch haar kopje in zijn richting, hem nog voor de laatste keer aankijkende met haar lichte groene ogen. Een zwakke glimlach bevond zich als een wazige uitdrukking op haar gelaat. Hierna stond ze op en begon ze zich in de richting van de struiken te bewegen, in de richting naar niemandsland. Maar toch stopte ze nog even. "Kom me niet zoeken, laat niemand achter me zoeken. Ik wil alleen zijn, zodat ik kan nadenken over bepaalde dingen. Over mijn acties, mijn daden... waarom ik ze gedaan heb en waar ze goed voor waren. Ik... ik heb gewoon tijd nodig. Tijd om alles op een rijtje te zetten. En wie weet, misschien zien we elkaar nog eens." Een troebele lach sierde haar gelaat. "Maar beloof me dat je niet op me zult wachten. Wordt gelukkig, Tall. Wees blij. Ik kan je geen geluk schenken... toch niet het geluk dat je verdient. Het spijt me." Na deze woorden schudde ze zachtjes haar kopje en kneep ze haar ogen dicht. Het was uiteindelijk dan toch pijnlijker dan dat ze zich had ingebeeld. De steken van verdriet hadden zich als een nest wilde bijen in haar borstkas gevestigd. Maar stug beet ze door, en besloot ze even alles op alles te zetten en op volle vaart van hem weg te rennen. De takken die in haar gezicht sneden, negeerde ze. Alles wat ze nu wou was zo snel mogelijk van deze plek te verdwijnen. Zodat het lijden gedaan kon zijn. |
| |
| Onderwerp: Re: I just want you to stay do 8 dec 2016 - 20:31 | |
| Het antwoord in stilte was een sterker en definitiever antwoord dan enig ander wat ze had kunnen geven en het maakte dat hij haar hopend, verlangend zelfs, aankeek. Namelijk met de hoop dat ze zich nog zou bedenken, hier en nu, maar het was ijdel en dat wist de kater prima. Het laatste woord wat ze dan ook sprak was ook al zo definitief, wat maakte dat de kater naar beneden keek. Bijna kon hij ook meepraten met wat ze zei, met wat ze zou zeggen. Het was precies waarom zij de perfecte voor hem was, de kat die besluiten kon nemen, de poes die mans genoeg was voor zichzelf te kiezen. De enige die de discussies met hem gewoon doorzette. En nu was hij het dan ook die niet de discussie aan durfde te gaan, enkel haar met waterige ogen aan kon kijken en kon knikken. Brok in zijn keel die hem het spreken belette. Haar latere woorden, over het niet wachten maakten dat zijn ogen zich nog sneller vulden met water, zo dat hij zijn hoofd moest buigen en schudden in de hoop dat ze het niet teveel zou zien. Hierna keek hij weer op - het schudden had niets geholpen. Een stap in haar richting, een vertwijfelde blik. Tall wist niet wat hij moest. Niet zij ook al, niet na de kittens, zijn moeder, vader, Inner.. Niet zij ook. "Little," Mauwde hij, zijn stem brekende, terwijl de tranen nu langzaam de weg naar beneden vonden. Little. Niet jij ook.
|
| | | | Onderwerp: Re: I just want you to stay | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |