|
Chi 2726 Actief the soul that sees beauty may sometimes walk alone
| |
| Onderwerp: Misunderstood vr 8 jan 2016 - 22:31 | |
| Zijn pluizige vacht golfde door de wind die over het landschap heen woei. Hij kneep zijn helderblauwe ogen dicht als bescherming tegen de snijdende koude en blies een ademzucht uit. Hij bevond zich steeds vaker in de buurt van de grenzen. Echter probeerde de gespierde krijger ook zoveel mogelijk in het kamp te zijn en tegelijkertijd ook zo goed mogelijk zijn jachttaken te vervullen. Dit alles zorgde ervoor dat hij zich steeds vermoeider begon te voelen. Moe, maar niet zwak. Nog steeds was hij in staat om alles te doen voor zijn Clan, al betekende dit dat hij zijn eigen leven op het spel moest zetten dat hij dat ook zou doen. Alles om ze terug vrij te krijgen uit de moordlustige poten van Claw. Pas toen hij geritsel aan de overkant van de grens hoorde spande Zealspark zijn spieren aan en zette hij zijn grote lichaam in een vijandelijke houding. "Wie is daar?" klonk hij bevelend en luid, zijn felle blauwe ogen zonder enige twijfel op het verschijnende gestalte van de andere kat werpende.
Oceanpaw 1st
|
|
| |
~Butter(fly)~ 3426 Actief ~Waiting Hurts. Forgetting Hurts. But not knowing which decision to take can sometimes be the most painful.~
| |
| Onderwerp: Re: Misunderstood vr 8 jan 2016 - 23:12 | |
| Haar blauwe ogen blonken in het waterige zonnetje. Niet vol geluk en gezondheid maar vol woede, verdriet en angst. De stevige wind woei door haar lange bruine vacht met hier en daar wat wit. Ze was in tegenstelling tot haar witte halfbroer als goedaardig bekend. Whitelion had nogal een reputatie opgebouwd voordat hij overleed. Een sterke en gewreeste kater, die waarschijnlijk wel een aantal doden op zijn naam had staan. Oceanpaw kon zich niet voorstellen wat een kat daartoe zou brengen. Haar ogen flikkerden richting de grens met Thunderclan. Haar passen verlangzaamde waarna ze tot stilstand kwam bij de grens. De wind was nog steeds aanwezig maar iets minder dan in de open vlakten van Windclan. 'Wie is daar?' Klonk er uit het niets, bevelend en luid. De duidelijk verstaanbare woorden waren waarschijnlijk naar haar gericht. Ze draaide haar redelijk grote lichaam richting het geluid voordat ze haar oren nerveus in haar nek drukte. Felle ogen bekeken haar en de vijandelijke houding was niet te ontkennen. 'Oceanpaw,' fluisterde ze nauwelijks hoorbaar. Ergens was ze geschrokken van de onverwachte ontmoeting. Het liefst was ze richting het kamp gestoven. Ze kende nog geen Thunderclanners en deze zag er niet al te vriendelijk uit. Vijandig als hij zich naar haar gedroeg. Ze wist ook niet zeker of Windclan en Thunderclan op goede voet met elkaar leefden. Ze kreeg bijzonder weinig over de andere clans mee na haar ontvoering bij Cyber. Haar blauwe ogen staarden afwezig naar de kater, misschien haar eerste fout. Onoplettendheid. Hij kon haar zo tegen de grond drukken als hij dat wou. Ze slikte moeizaam terwijl ze onrustig op haar plek bleef staan. Aan haar kant van de grens.
|
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Misunderstood zo 10 jan 2016 - 11:36 | |
| Toen hij een Windclan apprentice zag staan, zakten zijn nekharen weer. De poes zag er alles behalve gevaarlijk uit, geen bedreiging voor de Clan dus. Sinds alle gebeurtenissen die zich afgelopen manen hadden afgespeeld was de rood met witte kater oplettender dan ooit tevoren. Hij zou in de toekomst harder zijn best doen, de grenzen beter controleren. Dan konden rampen als deze vermeden worden. Een zucht verliet zijn bekje en zijn vijandelijke houding verzachtte wat, al was er nog steeds geen enkele vriendelijkheid te bekennen. De poes bleef nog altijd een kat uit een andere Clan en dus had hij geen reden om een theekransje met haar te houden. Informatie los sprokkelen daarentegen.. "Oceanpaw dus? Mijn naam is Zealspark." miauwde hij kalm, zijn doordringende blauwe ogen op haar richtende. Hij deed hier niets verkeerd mee. Nee, alle kleine beetjes informatie zouden Thunderclan kunnen helpen.
|
|
| |
~Butter(fly)~ 3426 Actief ~Waiting Hurts. Forgetting Hurts. But not knowing which decision to take can sometimes be the most painful.~
| |
| Onderwerp: Re: Misunderstood zo 10 jan 2016 - 15:05 | |
| De nekharen van de kater tegenover haar zakten weer maar de Apprentice haalde nog niet opgelucht adem. Dat hij haar niet meteen tegen de grond gepind had betekende niet dat het gevaar geweken was. Een zucht verliet zijn bekje waarna de jonge kattin hem zorgvuldig observeerde. Thunderclan. De geur van Thunderclan was er eentje die ze in haar kop zou prenten. Het zou haar kunnen helpen als ze een keer op patrouille ging. Ondanks dat de kater zijn houding iets veranderde was ook hij alles behalve ontspannen en vriendelijk. Heel even ontblootte de kattin waarschuwend haar fonkelende tanden. Ze voelde zich niet op haar gemak. Het was dan ook een feit dat ze de laatste dagen helemaal van het padje was geweest. Zoals elke kat zou zijn als ze een geliefde verloren. Misschien had hij er niet gruwelijk uitgezien. Geen bloedende wonden of rode plekken op zijn vacht. Geen kale plekken in zijn vacht. Geen teken van gevecht. Toch was het erg traumatiserend geweest voor de jonge kattin. Zo erg zelfs dat het voelde alsof ze aan de laatste strohalmpjes hing. Haar kracht langzaam wegvloeiend uit haar sterke lichaam. Ze was misschien zelfs paranoïde geworden, en gedroeg zich hierdoor vaak ook gewelddadiger. Ze was sneller op haar teentjes getrapt en nerveus. Ze was zozeer door alles geraakt dat ze gevaarlijk werd voor zichzelf. Het was alsof ze haar controle verloor. Zou ze in een monster veranderen. Alleen tijd zou dat leren. Ze wou niet zijn zoals haar halfbroer. Gewreest door zijn daden. 'Oceanpaw dus? Mijn naam is Zealspark.' Mauwde de kater voor haar waarna zijn blauwe ogen in die van haar priemden. Hij trok haar uit haar pijnlijke gedachtengang. 'Nee Whitelion,' bromde ze sarcastisch. 'Natuurlijk ben ik Oceanpaw wie anders?' Siste ze geërgerd. Het was geenzins een aanval op de kater. Ze was gewoon in de verkeerde stemming. Een rouwende kat kon in sommige gevallen juist agressief worden in plaats van een verdrietig hoopje vacht. Dit was dan ook met Oceanpaw gebeurd. Haar respect jegens Warriors was alleen nog in haar blauwe ogen te zien. Waarin emoties soms duidelijk rond dwarrelden. Zo nu dus ook, verwarring, angst, verdriet en pijn. Misschien zelfs een soort trots, trots die haar weerhield om hulp te vragen.
|
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Misunderstood zo 10 jan 2016 - 15:12 | |
| Zealspark kon het niet laten even verward op te kijken. Windclan was zeker veranderd op enkele vlakken. De reactie van de poes was niet degene die hij verwacht had. Niet dat hij bang was, integendeel zelfs. De poes was vele malen kleiner dan hem. Ze mocht misschien dal wel groter zijn dat de gemiddelde Windclan apprentice van haar leeftijd, maar hij was en bleef een krijger én Thunderclan kater. Het feit dat hij zelfs groter was dan de meeste warriors zorgde ervoor dat hij haar alles behalve als een bedreiging beschouwde. Waarschijnlijk gewoon een apprentice die de weg kwijt was, zowel fysiek als mentaal. De emoties in haar ogen waren duidelijk zichtbaar. Zealspark had een te goed hart, dat wist hij. Op dat vlak leek hij teveel op zijn vader, Firestar. De zachte aard van zijn moeder hielp daar ook niet echt bij. "Wel, je had je daarnet bekend gemaakt als Oceanpaw dus nam ik ook aan dat je zo heette." miauwde hij slechts, kalm. Hij ging niet in op haar sarcastische toon, wetende dat dit enkel en alleen voor meer opschudding kon zorgen.
|
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Misunderstood zo 10 jan 2016 - 15:37 | |
| De kater keek verward op, heel kort misschien maar een fractie van een paar seconden maar lang genoeg om opgemerkt te worden door de jonge kattin. Haar blauwe ogen richtte ze even nerveus op de grond voor haar terwijl ze haar klauwen ferm in de grond drukte. Het was niet imponerend bedoeld, ze moest haar lusteloosheid ergens in kwijt. Haar ogen gleden weer naar het gezicht van de Warrior. Hij leek zich niks aan te trekken van haar woorden waardoor ze zichtbaar ontspande. Ze had nog geen vijandelijke reactie uitgelokt. 'Wel, je had je daarnet bekend gemaakt als Oceanpaw dus nam ik ook aan dat je zo heette.' Mauwde de kater kalm alsof hij elke dag een verwarde Apprentice tegenkwam. Waarschijnlijk niet, de kans was behoorlijk nihil dit soort gesprekken elke dag te volgen. 'Met uw gehoor is in ieder geval niets mis.' Geinde de kattin uiteindelijk maar, ze had ergens niet verwacht dat hij haar naam goed zou hebben verstaan toen hij haar commandeerde. Ondanks dat ze nu niet verder sprak met gebrom en gegrom, was het nu alleen een masker. Een verkeerd woord kon haar op het verkeerde been zetten en haar doen ontploffen. Dit zorgde ervoor dat haar spieren permanent aangespannen waren onder haar lange vacht en ze elk moment zich klaar kon maken om weg te rennen. Ze wou zichzelf niet in een onnodig gevecht gooien. Haar oren wiebelde ze even nerveus waarna ze diep ademhaalde. 'Sorry van daarnet, ik ben niet echt op mijn best geloof ik.' Murmelde ze, zo zacht dat ze bijna zeker wist dat de andere kat haar betuiging van spijt niet zou verstaan. Zelfs al bleek zijn gehoor prima in staat geluiden op te vangen. Zover ze wist had ze niet extreem veel geluid gemaakt op de weg hierheen. Het geritsel was zo zacht geweest dat het net zo goed de wind had kunnen zijn. Natuurlijk was ze meer getraind in de open vlakten van Windclan dan in plekken met begroeiing. Dus misschien had ze wel een reus geleken. Eentje die met veel lawaai takjes liet kraken. Bij de laatste gedachten kwam een zacht grijnsje om haar lippen terwijl ze zachtjes on zichzelf grinnikte. Misschien leek ze nu nog wel gekker dan ze was.
|
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Misunderstood zo 10 jan 2016 - 15:43 | |
| De kater haalde zijn schouders op toen Oceanpaw zei dat er niets mis was met zijn gehoor. Elke gezonde kat zou het verstaan hebben. Zeker nu hij oplettender was dan voorheen merkte hij elk klein geluidje zonder problemen op. Misschien had de inval van Bloodclan wel voor één goed ding gezorgd: hij deed meer zijn best. Alles om te voorkomen dat zijn Clangenoten nog meer miserie moesten ondergaan. "Alles oké in Windclan?" besloot hij te vragen, zo subtiel mogelijk. Eigenlijk was hij niet eens van plan informatie los te sprokkelen, nee. Hij vroeg zich af of er een reden was voor haar nogal brute gedrag. Meestal merkte je het aan katten of het hun echte persoonlijkheid was maar afgezien Oceanpaw's voortdurend schommelend personage wist hij niet goed wat hij ervan moest vinden.
|
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Misunderstood zo 10 jan 2016 - 17:44 | |
| De kater haalde zijn schouders op toen ze het over zijn gehoor had. Ze wist dat de meeste Warriors geen Warrior zouden zijn als hun gehoor slecht was. Net als blinde katten was het vaak te lastig om echt kwalitatief werk te leveren. De clan had sterke en gezonde Warriors nodig. Geen zieke katten die de clan niet van voedsel konden voorzien laat staan verdedigen. Gelukkig had elke clan een Medicine Cat. Die ervoor kon zorgen dat zieke en gewonde katten snel weer op de poot waren. 'Alles oké in Windclan?' Besloot de kater te vragen, waarschijnlijk op een subtiele manier om meer te weten te komen. De kattin gaf hem alleen een norse blik. Haar oren drukte ze even onzeker en verdedigend in de nek. 'Hoe Windclan het doet heeft niets met Thunderclan te maken. Elke clan heeft het moeilijk in Bladkaal.' Siste de kattin. Ze wist niet of de dood van de Deputy al bekend was. Daarbij was Everstar door een Riverclanner in een rivier geduwd. Hierdoor was er natuurlijk een enorme spanning in de clan alleen hoefde de Thunderclanner dat niet te weten. Ergens hoopte ze dat de kater niet verder zou vragen. Ze wist ook niet hoe Thunderclan ervoor stond. Haar blauwe ogen keken naar de kater voor haar waarnaar ze haar poot gefrustreerd in de grond sloeg. Haar leventje was nooit helemaal vredig geweest. Met Whitelion als beschermende halfbroer dat wel eens tot clanruzies leed. Of de ontvoering door Cyber een gewelddadige Rogue die haar nog steeds de rillingen gaf en een hoofdwond had gegeven die haar enorm had verzwakt. Zo erg dat ze zwaar gewond het kamp in kwam na de ontvoering.
|
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Misunderstood zo 10 jan 2016 - 17:49 | |
| De norsheid van de poes zorgde ervoor dat Zealspark wist dat Oceanpaw de achterliggende bedoeling van zijn vraag doorhad. Opnieuw haalde hij zijn schouders op, zijn lichte blauwe ogen op de poes richtende. "Wat doe je trouwens zo dicht bij de Thunderclan grens? Ik zie Everstar nog geen leerling op patrouille sturen, alleen." Het werd maar eens tijd dat Zealspark zich als een krijger ging gedragen. Genoeg met al dat zielige gedoe. Hij was geen babysitter. Hij had zijn best gedaan maar als Oceanpaw zich vijandelijk gedroeg dan deed hij dat ook maar. En heel stiekem liet het hem nu koud, hij had al genoeg problemen in de Clan zelf. Als hij zich nu ook nog eens ging bekommeren om katten vanuit andere Clans, dan was hij al helemaal klaar.
|
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Misunderstood zo 10 jan 2016 - 18:00 | |
| De kater haalde bij haar volgende antwoord ook zijn schouders op. De lichtblauwe ogen prikte weer in die van haar, waardoor ze ongemakkelijk haar houding verschoof. 'Wat doe je trouwens zo dicht bij de Thunderclan grens? Ik zie Everstar nog geen leerling op patrouille sturen, alleen.' Ondervroeg de kater haar motieven. 'Ik ben in de buurt maar ken de Warrior Code ik zal niet oversteken tenzij een kitten in gevaar is.' Zei de kattin rustig, haar stem haperde niet eens. Ze zuchtte diep waarna ze haar blauwe ogen in diep in zijn ogen. 'Ik houd ervan het territorium in de gaten te houden, zéker na mijn broers dood.' Ging ze op een ijzige toon verder. Ze dachten dat Riverclan iets met zijn dood te maken had. Natuurlijk was er niemand die het verhaal kon navertellen. Ook had haar ontvoering als kitten zijn sporen nagelaten en kon ze zich alleen veilig voelen als ze zeker wist dat niemand die onbevoegd was hun territorium was in gelopen. Haar oren wiebelde ze voorzichtig. Nu had ze toch informatie gegeven die de Thunderclanner niet persé hoefde te weten. Ze zette een paar stappen terug en ging zitten. Haar kop zakte waarna ze haar borst begon te likken. Nu er relatief weinig wind stond kon ze net zo goed haar vacht verzorgen. Ze gebruikte haar tanden om de klitten eruit te halen. Haar blauwe ogen hielden de rode kater in de gaten. Hij had haar in het begin al aan kunnen vallen dus ging ze er maar vanuit dat hij het niet zomaar zou doen. Tenzij ze hem uitdaagde. Zover ze er vanuit kon gaan. 'Ik ben geen naïeve kitten. Toen ik vier manen was ben ik ontvoerd geweest door vuile Rogues. Dus heb ik alle reden mijn ogen en oren open te houden.' Ging ze verder waarna haar stem zachter, vriendelijker klonk. Ze was net een zwangere kattin met al haar stemmingswisselingen. Verwarrend voor haar en waarschijnlijk nog verwarrender voor de kater voor haar. Die haar niet kende. Toch wou ze niet een oorlog starten, daar waren immers niet zoveel katten voor nodig.
|
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Misunderstood wo 13 jan 2016 - 18:46 | |
| De kater fronste even toen de poes tegenover hem bekend maakte dat haar broer dood was. Een zachte 'oh' verliet zijn mond en voor een tel dacht hij terug aan de dood van zijn vader. Firestar was vermoord geweest door een Riverclan krijger toen deze de Sunningrocks innamen. Hij voelde zijn spieren aanspannen en zijn bloed koken van woede maar zuchtte de frustraties uit. Hij had zich er al een lange tijd terug over gezet. Oké, eigenlijk niet. Maar, de rood met witte kater kon nu tenminste wel met het feit leven. Al zou hij ooit nog steeds wraak nemen voor wat Riverclan van hem had afgepakt. Niet alleen een waardevol stuk territorium, maar eveneens zijn vader als leider. "Ik weet hoe het voelt. Ik heb mijn eigen vader zien sterven, voor mijn ogen." miauwde hij, eigenlijk niet eens goed wetende waarom hij dit zei. Misschien voelde hij een soort gelijkenis tussen hem en de poes. En daarbij deed hij hier niets mis mee. Het was niet zo dat hij haar aan het troosten was of tips gaf over hoe ze iets kon doen dat in het tegendeel van Thunderclan kon werken. Het voelde eerder aan als een plicht: aangezien hijzelf maar al te goed wist wat de Windclan apprentice op dit moment voelde.
|
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Misunderstood vr 15 jan 2016 - 20:39 | |
| De rode kater voor haar vertoonde een frons toen ze het over haar broers dood had. Een hele zachte 'oh' verliet zijn mond waarna het even stil was. Niet zozeer een ongemakkelijke stilte. Een stilte waarbij katten in hun eigen gedachten verkeerden. De rode kater spande zijn spieren aan en zuchtte even waardoor de jonge kattin het idee kreeg dat de spanning niet op haar gericht was. Uiteindelijk verbrak de kater de stilte. 'Ik weet hoe het voelt. Ik heb mijn eigen vader zien sterven, voor mijn ogen.' Mauwde hij waarna de kattin ongemakkelijk slikte. Ze had nooit een vader gehad. Voor haar geboorte was hij al overleden. 'May Starclan light his path,' prevelde de kattin ongemakkelijk maar respectvol waarna ze met tranende ogen haar gezicht naar de hemel richtte. 'Mijn broer heeft vele fouten gemaakt in zijn leven, maar voor mij was hij een broer en vader ineen.' Bekende de jonge kattin voorzichtig. Haar blauwe ogen gleden naar haar poten waarna ze moeizaam slikte. De zachte wind die door haar vacht waaide bracht een soort geruststelling met zich mee. Overal waar ze ging vergezelde de wind haar. Zelfs toen ze ontvoerd was, was de wind aanwezig geweest. Niet dat ze erg bewust was geweest van alles om haar heen. Haar gedachten gleden naar de littekens onder haar vacht waarvan de grootste op haar kop zat. Ze had geluk gehad dat de kater zijn klauw niet over haar oog had uitgeslagen. Dan had ze waarschijnlijk hier al helemaal niet gestaan. Het was nog wennen voor de jonge kat om zelf te jagen en het territorium naar haar eigen kunnen te beschermen. Dapper was ze wel, al merkte ze het zelf niet eens op. Ze zag alleen haar zwakte, en ze was nu zwak en niet alleen door de bladkaal.
|
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Misunderstood di 19 jan 2016 - 13:12 | |
| De grote kater haakte zijn nagels in de grond en voelde aan hoe een ijskoude wind over zijn ruggengraat rolde. Het leek wel alsof de koude hem verkilde tot op het bot. De herinneringen aan zijn vader die al bloedende al zijn levens liet gaan verscheen weer voor zijn ogen en uit irritatie sloeg hij een keer met zijn staart door de lucht. Waarom had hij dit onderwerp ook alweer aangekaart? Zealspark wist dat het eigenlijk Oceanpaw was die erover begonnen was maar het was zijn fout om over zijn vader te praten. Maar het was nu toch al te laat. De emoties waren alweer losgebroken uit hun gevangenis en hij voelde hoe zijn bloed zachtjes maar zeker sneller door zijn aderen begon te pompen. Een kleine glimlach verscheen op zijn gelaat toen de Windclan apprenticce beweerde dat haar broer vele fouten had gemaakt. Iedereen maakte fouten. Hij, Oceanpaw, Starclan.. iedereen. Maar van fouten kon je leren. En alhoewel iemand dit nooit graag toegaf, toch was het zo. "Iemands verleden mag niet bepalen hoe die kat nu is. Mijn vader was bijvoorbeeld een kittypet voor hij in de Clan stapte. En hij is gestorven als waardige leider." Het was toch geen geheim meer dat Firestar overleden was. Silverstar's naam was al een lange tijd terug door het woud gegaan, Zealspark was toen zelfs nog een jonge apprentice. Men zei dat de pijn wegebde na verloop van tijd, maar dat was niet zo. Het verlies, de leegte en de pijn bleef. Maar Zealspark had geleerd ermee te leven, hopelijk ging Oceanpaw dat ook doen.
|
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Misunderstood do 4 feb 2016 - 20:45 | |
| De grote kater had stond er nu opvallend onrustig bij, zijn nagels in de grond gehaakt alsof hij zich moest vermannen. De jonge kattin verstijfde er even door haar blauwe ogen weerspiegelden haar lichtelijke paniek terwijl ze zich met moeite probeerde te herstellen. Haar gelaat veegde ze leeg van alle emotie die zonet nog in haar ogen te lezen was geweest terwijl ze de rode kater een verwarde blik gunde. Zijn staart zwiepte hij door de lucht heen waardoor de jonge kattin onzeker een stapje verzette. Ondanks dat ze niet op perfecte voet met elkaar begonnen waren, betekende dat niet dat ze iemand de kwelling toewenste die de kater voor haar leek te hebben. Niemand hield ervan anderen te verliezen, een clan was een grote familie en zou vaak rouwen naar grote gebeurtenissen, die een negatieve impact hadden. Dat Windclan een paar ontvoerde kittens had gehad, was tamelijk onbekend geweest, iets waar ze achter was gekomen toen ze haar hart had gelucht bij een van de vriendelijkere Shadowclanners. Intussen sprak de rode kater tegenover haar weer verder waardoor ze uit haar diepe gedachten werd gehaald en aandachtig haar oortjes spitste. 'Iemands verleden mag niet bepalen hoe die kat nu is. Mijn vader was bijvoorbeeld een kittypet voor hij in de Clan stapte. En hij is gestorven als een waardig leider.' Verklaarde de kater waardoor de jonge kattin langzaam knikte. Hij had gelijk, in zekere zin zouden katten altijd fouten maken. De Warrior Code was er natuurlijk met een reden maar soms spraken bepaalde regels elkaar tegen waardoor een kat voor een moeizame keuze terecht kwam. Andere katten waren zo gekweld van aard dat ze niet altijd nadachten over hun acties en daarmee ruzies stichtten met de andere clans. 'Mijn broer was niet iemand waar de andere Clans waarschijnlijk positief over spraken. In mijn ogen is en blijft hij mijn liefdevolle beschermende broer. Ondanks zijn fouten en beslissingen.' Fluisterde de kattin waarna ze haar kopje boog en het puntje van haar staart onrustig bewoog. Ze beet voorzichtig op de binnenkant van haar wang en sloot haar ogen toen langzaam, haar ogen gleden even naar de lucht die in de nacht de sterrenpels vertoonde. S'nachts schitterde haar broers ster waarschijnlijk aan de hemel, misschien wel in de buurt van die van haar vader.
-Sorry laat had veel posts in te halen en schoolwerk te doen. |
|
| |
| Onderwerp: Re: Misunderstood | |
| |
|
| |
|