|
|
Marijn 162 Actief ''If nobody comes from the future to stop you, how bad of a decision can it be?''
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje wo 14 dec 2016 - 19:04 | |
| - Spoiler:
Waarom hebben we wel genoeg geld voor dingen voor school, tandarts, etc. maar niet genoeg geld om naar de dierenarts te gaan? gvd ik word er zo gek van. mijn hond heeft last van vlooien, als hij moe is krabt hij niet maar telkens als hij moet wachten of zich verveelt krabt hij zo hard dat hij piept. hij heeft zelfs wonden er van op zijn vacht. mijn kat heeft iets waardoor ze een soort van brommend geluid maakt. dat heeft ze nu al een heleboel maanden dus gelukkig is ze er niet dood aan gegaan of zo... maar toch, het hoort niet zo en ik wil gewoon dat mijn dieren 100% gezond en happy zijn. maar mijn vader zegt dan weer: ''nee ik ga niet naar de dierenarts, dat kost 150 euro voor gewoon checken, dan krijgen we vreselijk duur spul mee dat amper helpt, en dan hebben we de hele week geen eten''. hij denkt dat dierenartsen alleen maar om geld geven. Mousedung hell ik wou dat ik gewoon zelf geld verdiende en zelf mijn dieren mee kon nemen.
|
|
| |
Little Witch 51 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje za 17 dec 2016 - 12:38 | |
| Gatver ik voel me echt verschrikkelijk. Ik ben zo ontzettend onzeker over mezelf en dat is zo ontzettend vermoeiend en draining. Ik twijfel aan alles van mezelf, uiterlijk en innerlijk. Ik heb het gevoel alsof ik niks goed kan doen, alsof ik altijd irritant ben. En ik weet dat het niet helemaal waar is maar ook dat het sowieso voor een groot deel wel waar is. Ik twijfel zo erg over mijn haar, en over mijn lichaam, al helemaal over mijn kont. Het klinkt zo kinderachtig maar ik kan er niks aan doen. En ik ben ook gewoon zo vaak ziek, daar ben ik ondertussen ook wel weer klaar mee. Ik voel me nooit echt goed of lekker in mijn vel en ik word er zo moe van. Ik verlang zo erg naar een relatie, terwijl ik wéét dat je daar ook zoveel moeite in moet stoppen en dat het helemaal niet zo rooskleurig is als ik denk. Maar ik heb mijn gevoelens niet in de hand en ik haat het.
;w; |
|
| |
ryan ! 1509 Actief For all I know the best is over and the worst is yet to come
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje za 17 dec 2016 - 19:12 | |
| Ik kan mezelf echt niet meer vertrouwen. Mijn moeder maakt zich nu echt zorgen om mijn cijfers en ik weet dat ik alleen een paar simpele woordjes moet zeggen zodat het eindelijk voorbij is. Zodat ik steun krijg en hulp en eindelijk rust. Maar nee, ze vroeg het zelf; of ik in een depressie beland ben en of ik een psycholoog nodig heb. En wat deed ik? Ik ging weer achter mijn trots schuilen en zei zo overtuigend mogelijk nee. Omdat ze al veel te veel meegemaakt heeft dit jaar. 2016 is een rotjaar geweest. En ik ben zelfs bang voor wat 2017 ons zal brengen. |
|
| |
FiredanceWarrior Goddess Lightning
WazBeer 12040 Actief Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.
| CAT'S PROFILEAge: 108 Moons OldGender: She-cat ♀Rank: Senior warrior |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje za 17 dec 2016 - 19:29 | |
| @Hierboven: Uiteindelijk is het ook voor je moeder beter als je errlijk bent. Je zegt dat ze al teveel meegemaakt heeft, maar dat je je depressie verbergt betekent niet dat ze de gevolgen ervan niet ziet. Dus als je er hulp voor zou gaan krijgen zou dat alleen maar beter zijn. Dan voorkom je misschien dat 2017 ook een rotjaar wordt. Alleen jij kan het beter maken. |
|
| |
Hah, no 282 Actief Maybe you were my blue moon,
maybe I let go too soon.
Running from what could be,
so terrified of happy,
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje za 17 dec 2016 - 21:24 | |
| - Firedance schreef:
- @Hierboven: Uiteindelijk is het ook voor je moeder beter als je errlijk bent. Je zegt dat ze al teveel meegemaakt heeft, maar dat je je depressie verbergt betekent niet dat ze de gevolgen ervan niet ziet. Dus als je er hulp voor zou gaan krijgen zou dat alleen maar beter zijn. Dan voorkom je misschien dat 2017 ook een rotjaar wordt. Alleen jij kan het beter maken.
Dat lijkt me inderdaad wel logisch, ja. Ik moet er wel wat aan doen alleen weet ik niet hoe ik het echt aan moet pakken. |
|
| |
Demi 1896 Afwezig "I was not born to be forced. I will breathe after my own fashion. Let us see who is the strongest."
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje zo 18 dec 2016 - 20:38 | |
| - Runningtime schreef:
- Firedance schreef:
- @Hierboven: Uiteindelijk is het ook voor je moeder beter als je errlijk bent. Je zegt dat ze al teveel meegemaakt heeft, maar dat je je depressie verbergt betekent niet dat ze de gevolgen ervan niet ziet. Dus als je er hulp voor zou gaan krijgen zou dat alleen maar beter zijn. Dan voorkom je misschien dat 2017 ook een rotjaar wordt. Alleen jij kan het beter maken.
Dat lijkt me inderdaad wel logisch, ja. Ik moet er wel wat aan doen alleen weet ik niet hoe ik het echt aan moet pakken. Als je het niet kan zeggen, is het misschien makkelijker om het op te schrijven? In een mail of op papier? Je kunt haar vragen het te lezen als je er niet bij bent. Dan kan zij er eventueel met jou over praten, aangezien het soms moeilijk is om erover te beginnen. |
|
| |
A N N I - S E N S E I 111 Actief "If the elevator to success is broken, take the damn stairs."
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje di 20 dec 2016 - 12:47 | |
| - Spoiler:
Ben zojuist naar huis gestuurd door zowel m'n vrienden als m'n leerkrachten omdat ik twee mental breakdowns heb gehad. Om één toets. Na gym ben ik gewoon gaan janken omdat ik zoveel druk op mezelf leg. Ik mag niets fout doen, alles moet perfect, als ik het niet haal faal ik, ook al sta ik zohaast over te geven moet ik naar school omdat ik moet leren en proefwerken maken. Ik was de gymles zelf al uitgestuurd omdat ik bleek was en stond te kokhalzen van de zenuwen. Uiteindelijk werd het teveel en barstte ik gewoon. Wel hebben twee vrienden me naar een rustig plekje gebracht en zijn het hele uur bij me gebleven, waarvan een een belangrijke les voor mij heeft geskipt. Daarna moest ik van ze naar huis, maar toen ik naar huis belde moest ik alweer janken omdat ik moeite had met toegeven waarom. Nu weten m'n ouders wel dat ik me gewoon kapot stress om niets. Alsnog, het zat er aan te komen dat dit zou gebeuren, ik hou al een maand deze breakdowns binnen. Het kan echt niet zo doorgaan met mijn schoolwerk.
|
|
| |
Dark lord of Middle-Earth 1429 Afwezig And all the kids cried out,
"Please stop, you're scaring me."
I can't help this awful energy
Goddamn right, you should be scared of me
| CAT'S PROFILEAge: I've been hitting children for 89 moonsGender: She-cat ♀Rank: Member |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje wo 21 dec 2016 - 18:55 | |
| - Spoiler:
GET OUT OF MY HEAD!!! I can't think about you! I'm with someone elsee AAHHH
|
|
| |
Freedje 2403 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje wo 21 dec 2016 - 19:17 | |
| Normaal gezien post ik hier niks omdat ik het vrij nutteloos vind om mijn problemen te delen als er toch niks aan gedaan kan worden, maar dit wil ik wel even zeggen: (spoiler want boosheid en zo) - Spoiler:
Ik zal blij zijn als die rotfeesten voorbij zijn. Misselijke zooi van vrolijkheid. Ik haat het, ik haat het met heel mijn hart.
|
|
| |
M ♔ 158
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje zo 25 dec 2016 - 19:20 | |
| Wat haat ik kerst zeg c': |
|
| |
Zoébeest 2371 Actief I hold you in my heart
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje di 27 dec 2016 - 23:19 | |
| Ik hou meestal van kerst. De sfeer zowel buiten en binnen, en zelfs bij mijn oma was het voor eerst in jaren weer een blije kerst, want meestal is er ruzie. Iedereen kreeg toffe pakjes en ook ik was best blij met mijn boekenbon. Ik moet eerlijk zijn dat veel mensen dit waarschijnlijk als een luxeprobleem gaan zien bij de eerste zinnen, dus sorry als jullie vinden dat ik wat overdrijf. Ik ben het niet gewend om super dure kado's te krijgen maar 2016 zat wel erg krap, en dan niet alleen bij kado's. Mam heeft wel vaker gehuild dan de andere jaren voor zover ik weet. We gaan naar de voedselbank en omdat mam aan een paar mensen haar 'verhaal' over ons inkomen had verteld wisten al wat mensen het. ik zat aan een tafeltje te wachten en een vrouw bood mij een maaltijd aan en zei dat ze wist wat ik doormaakte etc. Ik vind het gewoon zo stom. Waarom wij? Ze is al een alleenstaande moeder met 3 kinderen en ze krijgt zo weinig. Ik schaam me er soms zo voor als mensen vragen waarom ik geen gsm heb. Dan zie ik dat mam ook eens wat mandarijntjes neemt zonder te betalen en nog iets uit een ander winkeltje en een shirt enzo. Alsjeblieft, stop er mee, we hebben die dingen niet persé nodig. ik kan ook wel even zonder mandarijntjes of een shirt. |
|
| |
Eline 695 Actief No use getting angry at the way that you're wired
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje zo 1 jan 2017 - 13:31 | |
| Dit was echt de meest kansloze oud en nieuw ooit.. - fiurjgkefv:
Ik heb nu bijna 4 maanden met het broertje van mijn ex (lekker bezig Eline), maar ik hou nog steeds belachelijk veel van die ex. Hij had zelfs nog zelf gezegd dan we vrienden zouden blijven, maar nu negeert hij me (Helemaal terecht, want ik heb met zijn broertje). Ik mis hem zo erg. Ughugh. Ik mocht for some reason niet naar mijn vriendje met oud en nieuw en dat had ik rond 7 uur maar gewoon geaccepteerd. Staat opeens een vriendin van mij voor de deur met haar broertje en nog wat mensen. Ik mocht toen OPEENS wel weg, dus deed ik dat maar gewoon. We hebben het hele dorp rondgelopen en kwamen uiteindelijk uit bij het huis van mijn vriendje (en dus ook mijn ex). Gelukkig was daar een groep van zo'n 13 mensen die ik mocht/niet heel erg haatte, dus dat viel mee. Het was best gezellig, dus ik besloot die ex daarna te appen. Ik bedoel.. Na 4 maanden negeren mag je op zijn minst zeggen dat je me niet mag. Ik bespaar jullie de details, maar het komt erop neer dat ik niet meer moet verwachten dat we ooit nog zullen praten en dat ik huilend in slaap ben gevallen. Leuk man! Die feestdagen!
|
|
| |
A N N I - S E N S E I 111 Actief "If the elevator to success is broken, take the damn stairs."
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje di 3 jan 2017 - 13:03 | |
| M'n gewicht begint er echt verontrustend uit te zien. Als ik rechtop sta en m'n spieren ontspan, zijn m'n ribben licht zichtbaar en de botten in m'n heupen zijn veel te goed zichtbaar. Mijn BMI is iets lager dan 16.7. Ik ging net op de weegschaal staan en ik heb het dus blijkbaar voor elkaar gekregen tijdens de feestdagen meer dan een kilo kwijt te raken. Ik ben 168 cm en woog net 47 kilo, terwijl ik NIET nuchter was. Dat betekent dus dat ik ongeveer 4.5-5 kilo van anorexia af zit. Ik begin dit echt eng te vinden want ik doe echt niks en ik raak kilo's kwijt als een dolle. Ik weet ook niet echt wat ik moet doen. Moet ik hulp zoeken? Ik ken iemand die anorexia had en nu onvruchtbaar is, ik wil dat niet riskeren... |
|
| |
WazBeer 12040 Actief Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje di 3 jan 2017 - 13:06 | |
| Huisarts? Kan zijn dat r wa is waardoor je zoveel kwijtraakt. N afspraak om dat even na te gaan is nooit mis. Want je moet er wel iets aan doen voor het echt uit de hand loopt. |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje di 3 jan 2017 - 13:08 | |
| @Hierboven: ik heb altijd wel een snel metabolisme gehad en mensen zeiden dat het wel langzamer zou worden, maar het wordt juist alleen maar erger. Ik zal kijken, huisarts klinkt wel als een goed idee. |
|
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje di 3 jan 2017 - 13:11 | |
| @boven: Ja maar dat zou geen excuus mogen zijn zoveel af te vallen. R zijn wel meer dingen waarvan je veel af kan vallen, hoeft nie eens wa ergs te zijn, maar als je weet wat het is, weet je wrs ook wta je moet doen om weer aan te komen of krijg je iig hulp ervoor. |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje di 3 jan 2017 - 13:17 | |
| @Hierboven: ik ben idd wel belachelijk veel afgevallen. Drie jaar geleden woog ik 57 kilo, ik ben dus in totaal 10 kilo afgevallen. Ik ga proberen vrijdag naar de huisarts te gaan. M'n vader weet het ook niet echt, hij zegt dat je bij problemen met je schildklier veel kan afvallen maar dan heb je ook last van je ontlasting en dat heb ik niet. We zullen het zien. |
|
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje di 3 jan 2017 - 13:33 | |
| Gewoon gaan en zien wat die er van kunnen maken. 57 klinkt idd als veel gezonder (zelfde lengte hier). |
|
| |
lau benenkauwer 3305 Afwezig You are closer to heaven than i'll ever be.
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje di 3 jan 2017 - 13:37 | |
| Nu ik dat hier boven zo lees.. schrik ik toch even.. allereerst: Hyena, ga eens naar de huisdokter. Ik zeg maar iets, maar bv plots afvallen kan zijn door bv klierkoorts. Heel weinig van te merken behalve moe zijn, soms voor no reason snel down, gewicht kwijtraken. Ik zeg natuurlijk niet dat dit is wat jij hebt, maar als je blijft afvallen zonder reden dan raad ik wel een bloedafname aan... Misschien dat ze iets vinden. En nu waarom ik zo schrik: hierboven is iemand ongerust dus wegens 10 kilo in 3 jaar... Ik ben 16 kilo afgevallen in 3 maanden.. van 56 naar 50.. Mn psychiater zei wel "Als het onder de 50 gaat dan moet er dringend iets veranderen!" maar ach.. zover komt het niet.. toch? Ik heb wel een reden, altho ik weet niet waarom. Maar ik val af omdat ik te weinig eet. Niet dat ik niet wil eten! Of me te dik vind! Totaal niet! Ik wil bijkomen! Maar niks is lekker, alles doet pijn als ik eet, ik word misselijk, ik heb geen honger, het lukt niet. Nu ben ik wel even in chock. Is het dan zo raar om 16 kilo in 3 maand af te vallen?.. |
|
| |
Michelle 6649 Actief So many men have tried to kill me, I don’t remember all their names.
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje di 3 jan 2017 - 14:24 | |
| - Cyber schreef:
- Nu ben ik wel even in chock.
Is het dan zo raar om 16 kilo in 3 maand af te vallen?.. Dit is ontzettend ongezond ja. Ik ben het afgelopen jaar 25 kilo kwijt geraakt wat dus betekend 2 kilo per maand en zelfs dit vond mijn huisarts al snel gaan! Niet alleen is het ongezond voor je lichaam om zo snel zoveel af te vallen maar ook nog eens zit het er dan weer heel snel aan omdat je lichaam niet gewend is. |
|
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje | |
| |
|
| |
|