|
| 13
| |
| Onderwerp: Boring place.. za 7 mei 2011 - 9:44 | |
| Onbekend gebied. Dat was ze waar zich bevond. Normaal joeg ze altijd in de buurt van haar eigen schuilplaats of ging ze struinen langs de grenzen van de warriorclans, op zoek naar vergeten prooien. Meestal was het kraaienvoer, maar af en toe had ze een verzwakte prooi te pakken. Hierdoor was ze af en toe wel in gevecht gekomen met een clankat, maar meestal konden ze haar niet eens aanvallen omdat ze niet op hun territorium was en dat dus ook geen overtreding was. "Of hoe je het ook bekijkt," dacht ze en ze schudde zich uit, waarna plukken haren op de grond vielen. Ruien. Ze haatte dat. Op het eerste gezicht leek ze eigenlijk op een kittypet, vanwege haar zachte en verzorgde vacht en de luie houding die ze vaak aan nam, maar ze was gewoon een Rogue. Haar ouders waren kittypets, ooit toen ze klein was, was ze er zelf ook een geweest, maar toen de tweebeners haar niet kwijt konden aan andere tweebeners, gooiden ze haar gewoon zonder pardon op straat. Vandaar dat ze de tweebenersplaats ook het liefst vermeed, al was dit een andere tweebenersplaats dan waar ze vandaan kwam, ongeveer een maan lopen.
"Saai.. Saai.. Nog saaier.." Haar poten sloften over het wandelpad langs het donderpad terwijl lichtbundels boven haar alles verlichtten. Het was donker, maar door al die lichtbundels langs het donderpad en in de tweebenersnesten, kon je zelf zonder nachtzicht alles makkelijk niet. Het was hier saaier dan ze had gedacht. Misschien waren alle katten wel binnen. Onder een lichtbundel ging ze zitten en begon ze zich nonchalant te wassen. Misschien was dit wel een van de tweebenersplaatsen waar helemaal geen kittypets of rogues of clankatten waren. Al vroeg ze zich af of dat laatste echt zo laf was om zich hier te begeven. Meestal vochten die tegen elkaar om te kijken wie de stoerste was. Celty, zo heette de poes, wist het verschil niet tussen Rogues en Clankatten, behalve dat de een natuurlijk in een grote groep was en de ander niet, al had ze gehoord dat er de laatste tijd veel roguegroepen waren. "Hmm.. misschien moet ik maar ooit eens iemand zoeken waarmee ik een pact kan sluiten. Of zoiets," dacht Celty. Ze gaapte even, vermoeid van de niet al te lange tocht die ze moest maken en stond op. "Wat saai is het hier. Zo saai dat ik er bijna in slaap van val," mauwde ze, gevolgd door opnieuw een gaap. |
|
| | | 43
| |
| Onderwerp: Re: Boring place.. do 2 jun 2011 - 19:31 | |
| Met zijn gele ogen staarde hij naar buiten. Hij had al een paar dagen niet meer naar buiten gekund vanwege zijn baasjes, ook wel tweebenen genoemd door Winterstorm. Hij noemde ze toch liever baasjes. Ze waren aardig voor hem, niet zoals degene die zij had gezien. Hij wist wel dat hij haar beeld nooit kon vervormen, ze had al te lang dat andere idee in haar hoofd gehad; ze was zelfs te bang geweest dichtbij zijn woonplaats te komen. Hij strekte zich uit, had de hele tijd maar gelegen en naar buiten gestaard. Hij wou zo graag naar buiten… Hij verlangde ernaar die witte poes weer te zien. Haar witte vacht en blauwe ogen. Zijn baasjes waren een paar dagen geleden weg gegaan. Dat was wel normaal rond deze tijd, hij was het gewend. Hij rolde op zijn rug, strekte zich weer uit terwijl hij een genietend ‘purr’ geluidje liet horen. Hij wist nooit precies wanneer ze terugkwamen, het verschilde altijd zoveel. Soms kwam er iemand anders, die hij wel als tweebeen zag, die hem dan tijdelijk verzorgde. Maar nu hadden ze hem gewoon achtergelaten, wel met een grote etensvoorraad en drinken. En daar had hij zich mee moeten redden. De kater schoot overeind wanneer hij de deurklink hoorde bewegen. Hij miauwde luidkeels, wist niet wie het zou zijn, maar hoopte vurig op zijn baasjes. Hij herkende hun uiterlijk, hun geur. Hij gaf ze veel kopjes, spinde luid. Hij deed het enkel om ze weer met zijn geur te overladen; ze waren van hem. Hoewel zij altijd zouden denken dat hij van hen was. Nog voor ze de deur dicht konden doen glipte hij naar buiten. Hij ademde de buitenlucht diep in. Ow… Wat voelde die frisse lucht goed aan in zijn longen. Hij keek om zich heen. Hij wou zich net omdraaien; om naar achter te lopen en het bos in te gaan in de hoop Winterstorm te vinden, wanneer hij een ander gestalte spotte. Zonder enige angst trippelde hij erop af. Hij was wel wat afgevallen; had zichzelf gedwongen op een soort dieet te gaan. Hij zou natuurlijk nooit kunnen weten hoe een clankat zich zou voelen, maar hij kon wel proberen erbij in de buurt te komen. En hij had zich altijd geschaamd omdat hij zo… Overvoed was, en zij zo elegant en slank. Ook gespierder dan hem, maar dat zat hem niet zo dwars. Een paar meter van de gestalte bleef hij staan en zwaaide met zijn staart. ‘Goede avond,’ miauwde hij op een warme toon. ‘Wat doet een poes zoals U nog hier, op een laat tijdstip zoals dit?’ * May I c: ? |
| | | 13
| |
| Onderwerp: Re: Boring place.. vr 3 jun 2011 - 13:59 | |
| [OOC: Ja hoor =3]
Verveeld begon ze rondjes te draaien, om vervolgens op de tegels te gaan zitten. Ze knipperde even met haar ogen door het felle licht. Haar vacht bewoog door het briesje wat over de donderpaden waaiden. Ze schrok even op toen er een monster voorbij ging, maar ze had al een paar stappen gezet en het ding was voorbij. Ooit had Celty een kat dood zien gaan doordat diegene te laat over stak. De monsters waren snel, sneller dan je soms in de gaten had. De paar passen afstand die ze had genomen waren niet veel, toch voelde ze zich daardoor wat veiliger. Ze snoof even minachtend, ging weer zitten. Haar oren bewogen even toen ze iets hoorde, en vlak daarna rook. Ze stond op en wendde haar hoofd, zag een wit met zwarte kater haar kant op lopen. Haar spieren spanden zich even aan, voor het geval het een clancat was, maar aan het loopje kon ze al zien dat het een kittypet was. Ze ging weer zitten, de kat liep recht op haar af. "Geen gevaar, tot nu toe dan.." ‘Goede avond.’ Ze knikte even kortaf. Eigenlijk had ze gehoopt dat het een clancat was, die kon je zo mooi irriteren en dan zag je ze waarschijnlijk nooit meer. Kittypets waren altijd rond dezelfde plek te vinden, wat irritant was als ze er langs moest lopen. Niet dat ze bang was voor agressieve kittypets, die er eigenlijk nauwelijks waren te vinden. ‘Wat doet een poes zoals U nog hier, op een laat tijdstip zoals dit?’ Haar mondhoeken vlogen eventjes omhoog en haar oren bewogen even. “Vervelen,” zei ze grinnikend. “Mijn thuisplek heb ik even achter gelaten om de wijde wereld in te gaan. Ik hoef me er toch niet zorgen over te maken, aangezien de enige dieren die mijn thuisplek durven te betreden maar van die stomme ratten zijn. Ik heet Celty. Nou ja, genoeg over mij. Vertel eens iets over jou.” Ze was nieuwsgierig naar het leven van een kittypet, al verlangde ze er niet naar. Een lui leventje in een tweebenersplek? Nee, daar zat ze echt niet op te wachten. "Leven die achterlijke stinkkatten nog steeds zoals vroeger of is alles verandert?" dacht ze bij haarzelf, maar ze gokte dat het allemaal nog hetzelfde was.
|
|
| | | 43
| |
| Onderwerp: Re: Boring place.. vr 3 jun 2011 - 14:32 | |
| De kater lachte zachtjes om haar antwoord dat bestond uit een woord. Hij had dat zelf ook wel uit de situatie kunnen leiden. Ze was namelijk niet echt iets interessants aan het doen, eigenlijk niets. Wel leek ze eerst ergens van te zijn geschrokken, hij gokte op de grote voertuig. Hij wist niet wat de benaming ervoor was voor andere katten; clankatten en wilde katten. Hij noemde het gewoon groot ding, ding op wielen of voertuig. Zelf was hij er allang niet meer bang voor. Hij werd soms zelfs in een hokje of zoiets gedaan, om vervolgens in een van zo’n soort dingen geladen te worden. Misschien had hij daar wel een voordeel bij met die wilde katten; hij was voor minder dingen bang, omdat ze niet vreemd voor hem waren. Ze waren dan ook weer niet vertrouwd; maar hij wist hoe ze werkten, en hoe je ermee om moest gaan. Hetzelfde gold voor honden. Maar dat was een ander verhaal. De verdere uitleg die volgde zorgde ervoor dat hij haar ongelovig aankeek. Ratten? In haar huis? Hij bekeek de poes, die zich als Celty, had voorgesteld nog eens goed. Ze zag er keurig verzorgd uit. Hij had haar zo voorgesteld om bij wat tweebenen te wonen, alhoewel ze niet zo mollig was als een normale huiskat… Hij ook niet meer; maar hij bleef altijd nog steeds een beetje gezet. Hij zou het niet geloven dat tweebenen het gewoon zouden tolereren dat er ratten in hun huis waren. Daar zou wel wat aan gedaan worden, of ze zouden haar stimuleren ze weg te jagen. Was ze dan… Een zwerfkat? Want een clankat zou zich hier nooit laten zien. Dat wist hij gewoon zeker, vooral nu hij er eentje goed kende en dus ongeveer wist wat er in hun hoofd omging.
‘Nou, Celty, afgezien van ratten die een huis terroriseren, is mijn leven niet zoveel anders op het moment,’ miauwde hij rustig. ‘Wel heb ik al door dat onze omstandigheden erg van elkaar verschillen. U ben niet een huiskat… Maar dan wel een goed verzorgde zwerfkat, neem ik aan?’ Rustig ging hij zitten, sloeg zijn staart om zijn voorpoten heen. Hij had ooit overwogen om ook het leven van haar te kiezen, vooral toen hij nog jonger was. Maar hij had ervan af gezien destijds omdat hij wist dat hij toch weer terug zou vallen op het luxe en luie leventje wat hij nu had. Toen hij Winterstorm had ontmoet had hij het weer overwogen, maar toen realiseerde hij zich dat hij er te oud voor was om ooit nog goed te leren jagen. En dat hij dan wellicht hun prooi zou opeisen, en dat wou hij niet. ‘Maar ik denk dat U al doorheeft dat mijn leven helemaal niet interessant is. Dus… Waar is Uw thuis eigenlijk, als ik het vragen mag?’ Hij hield zijn kop een tikje scheef, keek haar vragend aan om zijn vraag nog meer kracht bij te zetten.
* Ik vind je post sheet trouwens heel erg leuk, en schattig c: Had ik maar verstand van dat soort codes, En had ik maar een programma waarmee ik ze kon maken x3.. |
| | | Gail 952
| |
| Onderwerp: Re: Boring place.. vr 3 jun 2011 - 15:27 | |
| Verderop zag Redeye 2 katten praten. Normaal zou ze gewoon weglopen maar iets intereseerde zichzelf in hun gesprek. Het was duidelijk tussen een mollige poesiepoes en een slanke rogue. De rogue leek ouder als zij zelf en de poesiepoes iets jonger. Ze rekte zichzelf uit en liep uit de schaduwen van het bos wat zij thuis noemde. Haar poot trok een beetje en ze verkrampte van de pijn. Een hond had er vlink in gebeten. Ze moest het schoonspoelen maar ze kon nergens schoon water vinden. Ze dacht nog even goed na over haar keuzes. Ze vertrouwde op haar geluk en ze stapte op de 2 katten af. Ze miauwde zacht en doordringend om te laten weten dat ze hulpbnodig had. Ze deed nog een stapje naar hun toe en haar hele gestalte verstarde van de pijn. Haar hele lichaam deed zoveel pijn dat ze zichzelf niet meer onder controle had. Ze had veelste veel van zichzelf gevraagd en voelde zich duizelig worden. Help me.. Zei Redeye nog voordat haar kopje de harde grond ontmoette. Van wazig werd alles zwart. zo goed
Laatst aangepast door redeye op vr 3 jun 2011 - 16:16; in totaal 2 keer bewerkt |
| | | Miss Psycho Unicorn 1191
| |
| Onderwerp: Re: Boring place.. vr 3 jun 2011 - 15:57 | |
| - redeye schreef:
- Ze miauwde zacht en doordringen en ze keken allebij op.
Redeye, jij mag dit niet bepalen. Dat heeft powerplayen, dus een waarschuwing bij deze. Trouwens; allebij spel je als allebei (;
-Hollypaw. |
| | | 13
| |
| Onderwerp: Re: Boring place.. za 4 jun 2011 - 12:29 | |
| [OOC; Dankje! =3 Als je wilt kan ik wel een postsheet voor je maken? (A) Moet je wel even plaatje van de kat die je er in wilt doorsturen en een thema. =3]
Een verdwaalde mot ging op haar hoofd zitten. Het kriebelde nogal, dus schudde ze met haar hoofd. Ze had het zachte gelach van de kat gehoord toen ze kortaf had geantwoord. Misschien zou ze het nog wel met hem kunnen vinden. ‘Nou, Celty, afgezien van ratten die een huis terroriseren, is mijn leven niet zoveel anders op het moment.’ Huis? Bedoelde hij een tweebenersplaats? Ze was helemaal geen kittypet! Haar gezicht vertrok een beetje. ‘Wel heb ik al door dat onze omstandigheden erg van elkaar verschillen. U ben niet een huiskat… Maar dan wel een goed verzorgde zwerfkat, neem ik aan?’ Er verscheen een trotse glimlach op haar gezicht. “Tsja, ik weet gewoon hoe ik mezelf moet verzorgen. Ik was vroeger zo’n kittypet, ze moesten me alleen niet meer en hebben me op straat gegooid. Niet dat ik daar spijt van heb, dit leven als Rogue bevalt me prima. Ik zou het niet anders willen.” Celty zweeg even. “U heeft zich nog niet voorgesteld?” merkte ze op, met duidelijk de vragende toon in haar stem. De kat leek haar even te negeren. Ach, het maakte haar niks uit. ‘Maar ik denk dat U al doorheeft dat mijn leven helemaal niet interessant is. Dus… Waar is Uw thuis eigenlijk, als ik het vragen mag?’ Dat was waar. Zijn leven was helemaal niet interessant. Vage tweebeners. “Ik woon in een ingestort tweebenershuis. Het staat al jaren zo en ik woon er al heel lang,” zei ze trots. “Af en toe komen er wel honden langs van tweebeners, maar dat is het enige nadeel. En de ratten.. tsja, die zijn gewoon weer eten voor mij.” Ze grinnikte even. Haar ogen schoten opzij toen ze een mauw hoorde. Haar gezicht vertrok van afschuw. Een gewonde rogue die dacht dat hun haar wel zouden helpen. Ze snoof, gevolgd door een boze grom toen de poes een stap dichter in haar buurt durfde te zetten. “Ga toch weg, stuk ongedierte,” gromde ze en ze stond op, wendde haar hele lichaam naar de kat toe. Haar ogen vergrootte even van verbazing toen de poes opeens neerviel, nadat het ding help had gezegt. Haar houding ontspande. “Oké.. En moeten wij dit nou weer opruimen? Wat verwachtten ze toch allemaal van ons?” klaagde ze in gedachten. Celty liep naar de zwarte kat toe en porde het ding. “Is ze dood?” Ze zag dat de poot verwond was. Opnieuw porde ze het stuk ongedierte. “Bah.” Ze zette een paar stappen achteruit en begon haar poot schoon te maken, waarmee ze het ding aangeraakt had. "Waarom moet mij dit nou weer overkomen?" |
|
| | | 43
| |
| Onderwerp: Re: Boring place.. za 4 jun 2011 - 18:30 | |
| Ondanks de trotste glimlach die Celty op haar snoet trok, kon hij zich haar gevoelens niet begrijpen na haar verhaal te hebben gehoord. Hij wist dat dat soort dingen gebeurde. Hij wist maar al te goed hoe sommige tweebenen met katten omgingen. Hij had zelf gezien. Nu was zijn beeld dan wel veranderd, maar hij wist nog steeds hoe het er bij sommigen aan toe ging. Hij had de mogelijkheid tot zijn beschikken om naar andere huizen te kijken, en soms ook te zien wat zich daar afspeelde. Sommige dingen waren saai, maar anderen waren vreselijk. En toch was het hem nooit gelukt zijn blik ervan los te rukken. Hij knipperde een paar keer, licht verbaasd, met zijn ogen. Hij had zich inderdaad nog niet voorgesteld. Hoe had hij dat kunnen vergeten? Stom. Nogal gegeneerd over zijn vergeetachtigheid trok hij met zijn oren. ‘Ik sta bekend onder de naam Felix,’ stelde hij zichzelf voor. Hij zou zich natuurlijk niet zo’n houding als haar kunnen geven, noch kunnen waarmaken of dragen. Het ging gewoon niet. Als huiskat was dat iets ondenkbaars. En de meesten bekommerden zich niet eens om hun naam. Dus deed hij dat ook niet echt, maar wel meer dan anderen. Met lichte belangstelling luisterde hij naar hoe haar stekje was. ‘Zo zo, U heeft het volgens mij goed voor elkaar. Ik heb soms andere plaatsen gezien waar Rogue’s, zoals U ze dan noemt, wonen. Maar die zijn ronduit… Laat ik het erop houden dat ik niet snap hoe ze het daar uithouden. Ik ben maar een simpele huiskat, misschien zelfs wel verwend. Maar ik kan mij goed inleven in anderen. En weet dus ook hoe hun beeld van dingen is, hun kijk op het leven.’ Ja, hij wist het maar al te goed. Dat was er ook voor nodig geweest om ervoor te zorgen dat hij was gevallen voor Winterstorm. Ja… Alleen dat, en nog een paar kleine dingetjes.
Hij volgde haar blik, die gevestigd was op een zwarte Rogue. Hij kneep zijn ogen tot spleetjes. Ja, Celty haar reactie drong wel tot hem door. Maar hij besteedde er niet echt veel belangstelling aan. De zwarte poes was gewond, en viel zonder enige pardon zowat voor hun poten neer. Hij fronste. Wat had dit te betekenen? Het was de gedachte aan dat ze infecties, of vieze ziektes kon hebben, die besmettelijk zouden kunnen zijn, die hem op afstand hielden. Celty dacht daar echter niet aan, en porde de poes gewoon. Nogal ongelovig keek hij naar de oranje witte poes wanneer ze hem een nogal domme vraag stelde. Hij wees nonchalant met een van zijn poten naar de zwarte kat. ‘Nee, ze leeft nog.’ Als je preciezer keek, zag je dat hij naar haar flank wees die zachtjes op en neer ging. ‘Maar dat neemt niet weg dat ik niet weet wat we hiermee moeten.’ Nee, en dat zou hij ook nooit weten. Ze konden haar laten liggen… Maar zijn geweten was altijd al zo sterk geweest. Maar meer kon hij eigenlijk niet doen. Zijn baasjes zouden hem niet helpen, zouden het niet snappen. Hoe schel hij miauwde. Ze zouden het niet begrijpen.
* Nou, dat zou heel lief van je zijn ^^' Maar ik ben heel slecht in plaatjes zoeken, Dus laat staan een thema bedenken c:... Meh. *facepalm'd* |
| | | Gail 952
| |
| Onderwerp: Re: Boring place.. ma 6 jun 2011 - 10:03 | |
| Redeye's ogen waren glazig. Ze begon weer bij zinnen te komen. Ze zag hoe een van de twee katten, de rogue waarschijnlijk omdat de andere voor haar stond, haar eigen poot schoonmaakte. Ze voelde een stekende pijn door haar poot trekken en kromp in elkaar. Alles in haar schreeuwde om op te staan, maar de pijn had haar spieren volledig in zijn macht. Ze kon niets anders doen dan daar te liggen. Het bos was maar een paar meter van haar vandaan, maar het voelde kilometers. Ze zakte alweer weg in een roes. Ze kon niets anders doen dan hopen dat Blacksoul haar kwam zoeken. Redeye wou niet opgeven aan de duisternis die haar een pijnloos bestaan toewenste. Ze wist wat er zou gebeuren als ze ophielt met vechten. Ze moest doorzetten. Redeye probeerde op te staan. De pijn schoot door haar hele lichaam. Redeye wou het uitschreeuwen van de pijn, maar in plaats van schreeeuwen kneep ze haar ogen dicht en probeerde ze wankelend te staan op haar pooten. De pijn leek te verdwijnen. Maar er kwam iets ergers voor terug. Niets.. Ze voelde haar poot niet meer, Ze voelde haar hoofd niet meer. Ze voelde niets meer. Redeye beet op haar tong. Ze proefde bloed in haar mond. Maar ze voelde de pijn niet die er bij hoorde. Redeye draaide zich naar de 2 katten. is.. is het vreemd om niets meer te voelen? Stamelde ze. Ze keek de 2 katten aan. maar verder zei ze niets meer. Ze moest Blacksoul vinden. kent 1 van jullie Blacksoul? Ze staarde in de verte. Ze had geen besef meer van tijd. Hoelang had ze op de grond gelegen. Minuten? Uren? Ze wist het niet meer. |
| | | | Onderwerp: Re: Boring place.. | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |