|
| Miss de V <3 5400 Actief
| |
| Onderwerp: Punishment ma 16 jun 2014 - 21:58 | |
| Geen enkele keer had ze omgekeken, want als de twee ook maar iets zouden uithalen wisten ze welke straf er boven hun koppen hing. Al snel kwam ze het kamp binnen en denderde woest naar haar Den, waar ze zich gelijk omdraaide om de ingang te kunnen zien en wachtte tot Tallpaw zou komen. Hij kreeg er van langs en de woede die nu door haar lijf heen stroomde was geen enkele graad afgekoeld, nee, het was zelfs opgewarmd door die schaamtevolle vertoning.
OOC; Alleen Tallpaw!
|
| | | ☙Emma☙ 17101 Actief "Never gonna give you up, never gonna let you down"
| |
| Onderwerp: Re: Punishment ma 16 jun 2014 - 22:07 | |
| Zijn moeder was kwaad geweest, juist omdat ze niets zei was Tall bang. Nooit had hij de leader zo gezien, en hoe graag hij het ook altijd wilde, hoe goed hij ook had gevochten, hij had haar niet trots gemaakt. Nee, eerder het tegenovergestelde eigenlijk. Dus slikte de kater een paar keer, zwaaide nog eens met zijn staart, en liep toen met luid kloppend had de den binnen zijn moeder achterna. Daar ging hij in het midden zitten, keek met hangende oren en staart naar de grond, en trilde haast van angst. Een doodse stilte was er, die hij niet durfde te doorbreken, dat kon hij niet, dat zou zijn doodsvonnis tekenen.
|
| | | Miss de V <3 5400 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Punishment ma 16 jun 2014 - 22:15 | |
| De kater kwam binnen en keek haar niet aan, maar zijn blik ging naar zijn pootjes. Mooi. Dan had hij de moed nu niet meer om haar tegen te spreken, want lief zou ze zeker niet tegen hem zijn. Alles behalve dat. "Wat een schande!" Siste ze woedend en kwam gelijk weer overeind en haar vacht stond van de voorgaande situatie nog deels zo. "Niet voor je Clan, maar ook voor je familie!" Grauwde ze woest en brandde haar blik op de Apprentice. "Ik dacht dat je een slimme Apprentice was! Ik had je nog zo gewaarschuwd dat als ik je nog één keer betrap bij andere Clankatten, dat ik je straf zou geven en dat krijg je ook. Big time." Siste ze vervolgens. "Maar dat is niet alles. Je bent een slechte Clankat." Het was eruit en Shrewstar was ook niet verbaasd dat het eruit floepte, haar gedachten zodat er elke dag wel bij. "Ja, je hoorde het goed. Jij denkt niet aan je Clan, je wilt alleen maar vrienden maken. Alleen maar vriendjes van andere Clans die je voorouders hebben vermoord." Ze deed dreigend een pas dichterbij. "Maar dat is verboden. Het is mij nu duidelijk dat jij de Warrior Code aan je poten lapt en dat is alles behalve toegestaan." Ze lachte even kil. Wat een zoon had ze opgevoed zeg. "Je vader en ik zijn diep teleurgesteld in je. Jij weet niet waar je prioriteiten liggen. Jij weet niet wat grenzen zijn, jij denkt dat ThunderClan katten je helpen en WindClan katten goed zijn om partners mee te worden. Hoe durf je?" Door al die woede gaf ze Tallpaw een klap op zijn kaak, zonder klauwen, maar wel met kracht. "Weet je dan niets van de Clans af? Weet je dan niet dat wij oorlog hebben met doe konijnen mormels? Geef jij niet genoeg om je Clan?" Ze klemde haar kaken woedend op elkaar. "Jij bent mijn zoon niet meer." Siste ze woest.
|
| |
| Onderwerp: Re: Punishment ma 16 jun 2014 - 22:46 | |
| Het begon, eerst zacht en toen steeds harder, hijzelf wist ook wel dat 'ie een schande was, hij kon hier niets, hij kon het niet! Toen zijn moeder echter zei dat dit ook schande was voor zijn familie keek de kater op, hij zou dit als een warrior ondergaan. Het lukte hem bij de eerstvolgende woorden, helemaal tot aan het gedeelte waar zijn moeder zei dat hij straf zou krijgen, hield de kater het vol rechtop te zitten als een warrior. Nee, zo voelde hij zich niet, nee, hij zou het ook nog lang niet worden maar misschien zou zijn moeder inzien dat hij dit nooit fout bedoelde, dat hij eigenlijk lief en kwetsbaar was, maar daar leek niemand ooit aan te denken. De volgende woorden echter deden hem met grote ogen naar zijn moeder kijken. Wat?! Waarom? Waarom zei ze het dan niet? Waarom liet ze hem dit alles dan niet weten? Waarom was dit er ineens? Woede en verdriet waren gemengd te zien in zijn ogen waar een traan in verscheen, daf had hem geraakt. Dat ging diep. Maar zijn moeder was nog niet klaar, nee, dit vond ze veel te leuk! Nooit voor hem klaarstaan, altijd druk zijn, en dan op de momenten dat hij iets fout deed was ze er als de kippen bij! Tall wilde zuchten maar durfde niet, hij wist zelf ook wel dat het niet zo was, maar het zou zo fijn zijn als iemand hem eens uit zou leggen waarom oorlog er was! Vrienden maken was dus slecht, maar oorlog toch ook? Tall snapte het niet meer, maar zijn kaken bleven op elkaar. De kater bleef stug zitten toen zijn moeder dreigend dichterbij kwam, hij was even groot als zij, en had de spieren van zijn vader, het was de toorn waar hij bang voor was, niet de kracht. Helaas, was het maar de kracht geweest, de woorden deden de kater veel meer pijn. Zijnsleer vertrouwde dus niet in hem, zonder het verhaal te horen, net als de vorige keer. Was dit om hem sterk te maken? Dat was gelukt, maar kapot ook, dit was allesbehalve goed voor de band met zijn moeder. De poes naar wie hij altijd opgekeken had was nu eindelijk gezien in haar ware gedaante, een tiran. Het werd alleen naar erger, de stroom woorden bleef komen, hij kropte alles op, keek haar niet aan, staarde woest langs haar heen naar de muur. Toen kwam de klap. Alles explodeerde plots in hem, kortsluiting nam bezit van hem, de klap had hem opgetild en op de grond gesmeten, een kleine hoofdwond had hij eraan overgehouden en waarschijnlijk iets wat heel erg mis was met zijn schouder. Aandacht werd er echter nier aan besteed, door zijn moeder niet en door zichzelf niet. Alles had aan hem voorbij kunnen glijden, het had niets hoeven zijn. Hij had kunnen kalmeren en had de raad kunnen opvolgen, mits zijn moeder het laatste niet gezegd had. Het leek hem vleugels te geven, en sidderend van woede sprong hij op. Tranen stonden in zijn ogen en een straaltje bloed liep langs zijn gezicht toen hij naar zijn leader keek. "Was ik dat dan ooit?!" Vroeg hij, "Was ik dat dan ooit?!!" Het klonk haast hysterisch, alle woede, alles kwam er nu uit. Shrewstar had de sluizen opengezet en het zou har verzwelgen. "Nooit was je er! Altijd, altijd als ik je zag was dat alleen omdat je me straf 'moest' geven!" Zijn staart zwaaide nu hard heen en weer, "Je weet niet eens waarom ik de grenzen opzoek!" Ging hij verder, "Ik heb het hier vreselijk! Running drijft me tot waanzin, zoveel poezen die allemaal boos worden, alle problemen! Die kennen ze daar niet!" De kater hijgde zwaar, hij moest kalmeren, hij moest kalmeren, "Volgens mij weet je niet eens dat ik het niet meer zag zitten," Deze stem was anders, hij was klaar, gebroken, vol van verdriet. Al die tijd dat hij zijn moeder nodig had gehad, die tijd dat hij het zwaar had, ze was er niet geweest. Ze wist niets meer van hem. Hij had haar nodig gehad.
|
| |
| Onderwerp: Re: Punishment ma 16 jun 2014 - 22:55 | |
| "Was ik dat dan ooit?!" Hoe waagde hij het zo'n grote mond op te zetten? Wat haalde hij wel niet in zijn hoofd? "Was ik dat dan ooit?!!" Haar boven lip trilde met woede en haar staart werd twee keer zo dik. "Nooit was je er! Altijd, altijd als ik je zag was dat alleen omdat je me straf 'moest' geven!" Ze snoof woest, maar liet hem voor deze keer uitpraten. "Je weet niet eens waarom ik de grenzen opzoek! Ik heb het hier vreselijk! Running drijft me tot waanzin, zoveel poezen die allemaal boos worden, alle problemen! Die kennen ze daar niet!" Waarom ging hij dan niet, hè? Waarom verliet hij de Clan dan niet? "Volgens mij weet je niet eens dat ik het niet meer zag zitten," Shrewstar kalmeerde zich iets, maar haar hart bonkte nog in haar oren. "Je gedraagt je onrespectvol." Haar stem was griezelig kalm en ze keek Tallpaw zonder enige emotie aan. "Ik moet als Clanleader voor de hele Clan zorgen, ik heb de tijd niet om een paar katten speciale aandacht te geven, het spijt me. Maar ik zag jou ook nooit komen verschijnen in mijn Den, hoe moest ik weten dat er problemen zijn als ik niets hoor? Denk jij dat moeder zijn van al die kittens makkelijk is?!" Hier stem werd weer een octaaf hoger. "Maar blijkbaar heeft jouw Mentor je niet geleerd dat katten uit andere Clans gevaarlijk zijn en niet vertrouwd mogen worden. Geen andere Clanvriendjes voor jou." Ze hief haar poot op zodat ze Tallpaw's kopje naar haar kon draaien en hij haar blik niet kon vermijden. "Beloof je me dat? Dat je je Clan beschermt tegen andere Clans in plaats van ze lief en schattig benadert?" Ze gaf hem nu een tweede kans, iets wat ze niet vaak deed.
|
| |
| Onderwerp: Re: Punishment ma 16 jun 2014 - 23:09 | |
| Ze was kalm, dat was een vooruitgang in zekere zin. Hij schudde zijn hoofd, nee, het leek hem ook niet makkelijk, maar zo nu en dan wilde hij gewoon zijn moeder. Net als toen hij een kitten was, soms wilde hij de overbrugging leader - apprentice niet. Hij wilde zijn moeder. De woorden werden nu duidelijker, en de kater kon weer luisteren zonder weg te vallen in duisternis van woede. Het straaltje bloed liep nog steeds langs zijn gezocht maar hij stoorde zich er niet aan. Hij keek zijn moeder aan toen ze dat wilde, en barstte in snikken uit toen ze hem hem vroeg. Of hij nu nog haar zoon was of niet kon hem niets schelen, zij was zijn moeder en bij haar kon hij zijn geheim kwijt. Op het moment was hij compleet vergeten dat ze het al wist. De grote kater huilde en verborg zijn kop vol angst in zijn moeder's vacht. Zijn lichaam trilde helemaal, de nachtmerries waren nooit weggegaan. "Ik heb het gedaan mam," Snikte hij hard, zij stem gedempt door haar vacht, "Ik heb het gedaan maar het ging mis e-e-en.." Hij liep vast, begon te stotteren, werd overspoeld door de beelden die zijn fantasie van het gevecht gemaakt had. "I-i-ik kan het niet.." Na deze woorden zuchtte hij maar hield zijn hoofd in zijn moeders' vacht. Nu pas merkte hij op dat zijn neus pijn deed. Heel even verscheen een waterige glimlach, die zijn moeder nooit kon merken, die gekke Windclan poes.
|
| |
| Onderwerp: Re: Punishment ma 16 jun 2014 - 23:15 | |
| Plots dook Tallpaw in haar vacht en begon hij te huilen, als een moeder boog ze zich wat naar voren en drapeerde ze haar staart om hem heen. "Ik heb het gedaan mam," Ze draaide geconcentreerd met haar oortjes. Wat gedaan? "Ik heb het gedaan maar het ging mis e-e-en.." Oh, ging dit om..? "I-i-ik kan het niet.." Hij stopte met het gesnik en Shrew wachtte even voordat ze weer ging spreken. "Tallpaw kijk me eens aan," Ze trok zich wat terug en keek haar zoontje kalm aan. "Als WindClan nou ons kamp aanvalt en die twee Apprentices vallen je broertjes en zusjes aan. Wat doe je dan? Zij vechten en zijn erop uit hen zoveel mogelijk pijn te doen. Wat doe je dan? Laat je ze hun gang gaan? Of vecht je voor je Clan terug? Waarom denk je dat vrienden in andere Clans niet goed zijn? De Clans hebben altijd al onverschilligheden gehad, er kan geen vrede zijn. WindClan en ThunderClan zijn nu onze vijanden, ze zouden ons ieder moment kunnen aanvallen. Wil jij die vrienden boven je Clangenoten zetten? Het is nu hard, maar dit heeft levens gekost, buiten Clanse vriendschappen. Straks wordt je vader aangevallen en kan jij niets doen omdat de aanvaller een vriend is. Wil je dat? Dan heb je nog meer bloed aan je poten."
|
| |
| Onderwerp: Re: Punishment ma 16 jun 2014 - 23:22 | |
| Zijn moeder was er, alleen al die gedachte maakte dat Tall zo veel rustiger werd. Zijn moeder praatte tegen hem, en hij luisterde, dit waren de gesprekken die bij hem bleven hangen. De aardige gesprekken waarin zijn moeder zijn vragen beantwoordde. Tall knikte aan het einde ervan, en droogde zijn tranen. "Dat bedoelde ik niet, maar ja mam, ik zou m'n leven geven voor de clan!" Als een echte Shadowclanner zo trots keek hij haar aan. "Ik bedoelde dat.. Er was eens.. Ik was eens," Hij viel weer stil, nam een hap adem en keek zijn moeder in de ogen. "Ik heb een kat vermoord Mam," De tranen verschenen weer, van opluchting dat zijn geheim er uit was, van radeloosheid. Hij wist het niet, alles wat hij wist was dat hij alles zou doen om zijn moeder weer trots op hem te maken.
|
| |
| Onderwerp: Re: Punishment ma 16 jun 2014 - 23:27 | |
| "Dat bedoelde ik niet, maar ja mam, ik zou m'n leven geven voor de clan!" Ze keek hem nog even aarzelend aan. "Ik ben bang dat dat niet zo makkelijk gaat Tallpaw. Als jij je leven voor de Clan wilt geven moet je in staat zijn elke andere kat aan te vallen die daar niet bijhoort. Ik heb twijfels over die loyaliteit omdat ik je nou al twee keer vriendelijk heb zien doen bij WindClan katten die nu de grootste dreiging vormen voor onze Clan. Niemand anders doet dat in deze Clan. Dus ik zal Innerghost wel een keertje vragen om je dit te leren, want je moet juist kil zijn tegen deze katten. Oké?" Zei ze. "Ik bedoelde dat.. Er was eens.. Ik was eens," De kater viel stil. "Ik heb een kat vermoord Mam," Ze zuchtte zachtjes. "Dat weet ik al Tallpaw, dat heeft Innerghost me al verteld. Het was een ongelukje, niemand weet er verder van, het is niet erg. Je liet tenminste zien dat je jezelf en je Clan kan beschermen. Dat is goed. Houd dat vast bij elke kat buiten onze Clan die je tegenkomt, oké? Je moet ze gaan zien als vijanden. Want dat zijn ze ook."
|
| |
| Onderwerp: Re: Punishment ma 16 jun 2014 - 23:36 | |
| Hij wilde zuchten, maar snapte zijn moeder te goed om dat te doen. Hij was dom geweest, en zou het niet meer zijn. Bij het horen van de naam van de deputy keek hij vrolijk op, Innerghost was aardig tegen hem, meestal. Zij was er ook bij, bij hetgeen wat hij nu zou gaan vertellen. Dat deed hij dus, maar het antwoord verbaasde hem zo dat hij acuut opsprong en met grote ogen keek. "Echt waar?" Mauwde hij, toen zijn moeder zei dat Innerghost het had gezegd, en knikte nog maar eens toen zijn moeder weer begon over de grens niet overgaan. Ergens wel balen want de Windclanners waren zo leuk om te klieren. "Maar mam," mauwde hij, duidelijk al een stuk gekalmeerder, "Weet u nog de eerste keer? Toen kwam ik op vijandelijk gebied omdat de poes bijna overreden werd door een monster, is dat dan ook fout?" Subtiele manier om te zeggen dat hij de eerste keer niet fout zat.
|
| |
| Onderwerp: Re: Punishment di 17 jun 2014 - 7:30 | |
| "Echt waar?" Ze knikte en hield haar gezicht nog serieus. "Maar mam," Wat had hij nu weer als argument om vriendelijk te doen tegen andere Clankatten? "Weet u nog de eerste keer? Toen kwam ik op vijandelijk gebied omdat de poes bijna overreden werd door een monster, is dat dan ook fout?" Ze zuchtte. "Als het een kat is van onze Clan moet je deze zo snel mogelijk halen, maar het is gezond verstand om een van een andere Clan te laten liggen." Antwoordde ze en bleef hem aankijken. "En nu je straf." Gromde ze weer gevaarlijk, want hij kon zich er niet onderuit praten. "Jij mag niet meer bij de grenzen komen. Ik zal Innerghost vertellen dat je niet meer mag worden ingedeeld in patrouilles en je krijgt voortdurend een Warrior aan je zijde. Zie het maar als trainingen, maar dan de hele dag lang. Ja? Als ik je nog een keer op andermans gebied snap of ook maar vriendelijk doen tegen iemand, dan.." Ze schudde zuchtend haar kop.
|
| |
| Onderwerp: Re: Punishment di 17 jun 2014 - 20:22 | |
| De kater knikte toen zijn moeder antwoord gaf op zijn vraag, maar glimlachte schuldbewust toen ze over zijn straf begon. Oke, hij had het, dit alles horende, misschien inderdaad wel verdient. Hij moest echter zijn best doen niet te lachen toen hij het hoorde, het bleef een rebelse puber. "Is dat niet eerder een straf voor de warriors," Mauwde hij, met twinkelende ogen die hij van Shrew geërfd had. Deze straf was zo erg nog niet, alhoewel het zwemmen nu lastiger ging worden.
|
| | | | Onderwerp: Re: Punishment | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |