|
|
Strawstache! (Babs) 6876
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 6 mei 2014 - 20:29 | |
| Quinty probeert me Maastrichts te laten lezen. Slecht plan. x'D |
|
| |
Marieke 390 Actief
| CAT'S PROFILEAge: Its the person that matters, not the age.Gender: Rank: |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 6 mei 2014 - 20:30 | |
| - Strawberry schreef:
- Quinty probeert me Maastrichts te laten lezen. Slecht plan. x'D
Ik wil ook kijken of ik het kan lezen :'D |
|
| |
Beertje « 160 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 6 mei 2014 - 20:31 | |
| |
|
| |
Chrisseh 78 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 6 mei 2014 - 20:33 | |
| Oww ik heb drie gewjeldige kattennamen (vind ik zelf)
Welke zouden jullie doen? Iciclespirit Lotusspirit Cloversoul Forestrain Wolfspirit (ja heel veel spirit x))
Laatst aangepast door Frostfeather op di 6 mei 2014 - 20:34; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| |
»q.u.i.n.t.y« 274
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 6 mei 2014 - 20:34 | |
| - Darkcloud schreef:
- Strawberry schreef:
Ik wil ook kijken of ik het kan lezen :'D - Probeer maar:
'ne (manneleke) Mestreechteneer weurt ouch wèl Sjeng geneump, zoewel door ziechzelvers es door Limburgers vaan boete Mestreech. Soms weurt ouch 't Mestreechs dialek Sjengs geneump. Sjeng weurt boete Mestreech ouch gebruuk es e sjeldwoord veur 'ne Mestreechteneer. 't Antoniem is boer, wat Mestreechtenere dèks gebruke es sjelnaom veur alle Limbörgers vaan boete Mestreech.
Ik heb ook de vertaling, als je er niet uit komt xD |
|
| |
Marieke 390 Actief
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 6 mei 2014 - 20:38 | |
| - Patchfrost schreef:
- Darkcloud schreef:
- Strawberry schreef:
Ik wil ook kijken of ik het kan lezen :'D
- Probeer maar:
'ne (manneleke) Mestreechteneer weurt ouch wèl Sjeng geneump, zoewel door ziechzelvers es door Limburgers vaan boete Mestreech. Soms weurt ouch 't Mestreechs dialek Sjengs geneump. Sjeng weurt boete Mestreech ouch gebruuk es e sjeldwoord veur 'ne Mestreechteneer. 't Antoniem is boer, wat Mestreechtenere dèks gebruke es sjelnaom veur alle Limbörgers vaan boete Mestreech.
Ik heb ook de vertaling, als je er niet uit komt xD
Ik ga het niet helemaal overtypen, maar ik snap wel grotendeels waar het overgaat >:3 Het gaat over dat iemand uit Maastricht ook wel een "Sjeng" genoemd wordt (Zowel door Maastrichternaren zelf als door andere Limburgers) en Maastrichts ook wel Sjengs genoemd wordt. Ook is Sjeng een soort scheldwoord dat Limburgers voor Maastrichtenaren gebruiken. Zoiets toch? |
|
| |
Evelynn (maar je mag me ook Ev of Evy noemen hoor xD) 35 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 6 mei 2014 - 20:39 | |
| - Frostfeather schreef:
- Oww ik heb drie gewjeldige kattennamen (vind ik zelf)
Welke zouden jullie doen? Iciclespirit Lotusspirit Cloversoul Forestrain Wolfspirit (ja heel veel spirit x)) Opeens ging hij het vanzelf al postenWhahah ik moest even denken of het nou forest-rain was of fores-train xDMaar ik vind Cloversoul en Lotusspirit erg leuk!
Laatst aangepast door Whispercloud op di 6 mei 2014 - 20:41; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| |
»q.u.i.n.t.y« 274
| |
| - Darkcloud schreef:
- Patchfrost schreef:
- Darkcloud schreef:
- Strawberry schreef:
- Probeer maar:
Ik ga het niet helemaal overtypen, maar ik snap wel grotendeels waar het overgaat >:3
Het gaat over dat iemand uit Maastricht ook wel een "Sjeng" genoemd wordt (Zowel door Maastrichternaren zelf als door andere Limburgers) en Maastrichts ook wel Sjengs genoemd wordt. Ook is Sjeng een soort scheldwoord dat Limburgers voor Maastrichtenaren gebruiken.
Zoiets toch? In grote lijnen wel jah :'D |
|
| |
So-of 777 Actief
| |
| Mijn vertaling - Spoiler:
*naam dude* wordt ook wel Sjen genoemd, zowel door maatrichtenaars als door limburgers van buiten maastricht. Soms wordt het maastrichts dialect ook wel Sjengs genoemd. Sjeng wordt buiten maastricht ook wel gebruikt als een scheldwoord voor een maastrichtenaar. .. wtf??, wat maastrichtenaren vaak?? gebruiken als scheldnaam voor alle limburgers van buiten maastricht.
En Q? x'D |
|
| |
Marieke 390 Actief
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 6 mei 2014 - 20:40 | |
| - Patchfrost schreef:
- Darkcloud schreef:
- Patchfrost schreef:
- Darkcloud schreef:
- Strawberry schreef:
- Probeer maar:
Ik ga het niet helemaal overtypen, maar ik snap wel grotendeels waar het overgaat >:3
Het gaat over dat iemand uit Maastricht ook wel een "Sjeng" genoemd wordt (Zowel door Maastrichternaren zelf als door andere Limburgers) en Maastrichts ook wel Sjengs genoemd wordt. Ook is Sjeng een soort scheldwoord dat Limburgers voor Maastrichtenaren gebruiken.
Zoiets toch? In grote lijnen wel jah :'D yay, ik kan Maastrichts lezen xD (Ik moest het wel grotendeels hardop oplezen om het te snappen) |
|
| |
Denise 842 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 6 mei 2014 - 20:41 | |
| @mariek, 0.0 jouw os, *fangirl mode activate* |
|
| |
Marieke 390 Actief
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 6 mei 2014 - 20:42 | |
| - Stormysoul schreef:
- @mariek, 0.0 jouw os, *fangirl mode activate*
:'D |
|
| |
Evelynn (maar je mag me ook Ev of Evy noemen hoor xD) 35 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 6 mei 2014 - 20:43 | |
| - Whispercloud schreef:
- Frostfeather schreef:
- Oww ik heb drie gewjeldige kattennamen (vind ik zelf)
Welke zouden jullie doen? Iciclespirit Lotusspirit Cloversoul Forestrain Wolfspirit (ja heel veel spirit x)) Opeens ging hij het vanzelf al posten
Whahah ik moest even denken of het nou forest-rain was of fores-train xD Maar ik vind Cloversoul en Lotusspirit erg leuk! Ik vind Wolfspirit ook wel leuk btw |
|
| |
Denise 842 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 6 mei 2014 - 20:44 | |
| - Darkcloud schreef:
- Stormysoul schreef:
:'D Ik hou gewoon van het fijt dat The Doctor zo optimistish kan zijn of sirieus xD |
|
| |
So-of 777 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 6 mei 2014 - 20:44 | |
| tbh, dit was het beste liedje vorig jaar xD |
|
| |
zoé |met een streepje op de e| 19 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 6 mei 2014 - 20:45 | |
| @Chris: Ik vind Wolfspirit en Cloversoul de beste! |
|
| |
Marieke 390 Actief
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 6 mei 2014 - 20:47 | |
| - Stormysoul schreef:
- Darkcloud schreef:
- Stormysoul schreef:
:'D Ik hou gewoon van het fijt dat The Doctor zo optimistish kan zijn of sirieus xD Darkcloud is lichtelijk gebaseerd op The Doctor, hij "woont" in een holle boom die hij de TARDIS noemt (oeps, mijn fantasie ging even een eigen leven leiden xD) |
|
| |
Denise 842 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 6 mei 2014 - 20:48 | |
| - Darkcloud schreef:
- Stormysoul schreef:
- Darkcloud schreef:
- Stormysoul schreef:
:'D Ik hou gewoon van het fijt dat The Doctor zo optimistish kan zijn of sirieus xD Darkcloud is lichtelijk gebaseerd op The Doctor, hij "woont" in een holle boom die hij de TARDIS noemt (oeps, mijn fantasie ging even een eigen leven leiden xD) Godness xD Need to post this: http://bookgeekconfessions.tumblr.com/post/63146998914/50-days-of-doctor-who-day-one-october-04-who |
|
| |
Linn 1320 Actief And I'd choose you;
in a hundred lifetimes,
in a hundred worlds,
in any version of reality,
I'd find you and I'd choose you.
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic di 6 mei 2014 - 20:48 | |
| - Starlingpaw schreef:
- tbh, dit was het beste liedje vorig jaar xD
OMG I KNOW THAT ONE LOL XD THAT WAS SO FUNNY 8D En en en die van ons is echt zo slecht nu :CCC I hate it. |
|
| |
Chrisseh 78 Afwezig
| |
| Onderwerp: Je kunt hier eentitel plaatsen dat widt ik niet xD di 6 mei 2014 - 20:49 | |
| - Starlingpaw schreef:
- tbh, dit was het beste liedje vorig jaar xD
WHAHAHHAHAH inderdaaaaad! @Whispercloud en Mintpaw: thx |
|
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic | |
| |
|
| |
|