|
|
Lianne 539 Actief the only thing i can give you
is darkness and isolation
| |
| |
| |
Eef 1702 Actief
| |
| Onderwerp: Re: In Due Order di 22 apr 2014 - 9:26 | |
| (Begrijpelijk! School gaat voor hé Succes!) Met een tevreden glimlach keek Nimblepaw hoe Vulture zijn hol onderzocht. Toen hij eruit kwam leek hij meer dan voldaan met de plaats die ze voor hem had gevonden. "Mooi!" lachte ze, blij dat ze hem had kunnen helpen. Ze keek even om zich heen. Ze had nog wat moeite met zich oriënteren, dus moest ze even kijken waar precies haar kamp lag. "Het is wel een eindje lopen, maar het valt prima te doen!" Ze knikte in de richting waar de grens met haar territorium lag. "Daar loopt de grens. Het stinkt er behoorlijk, dus je zal het wel herkennen." Ze keerde haar kop terug naar de kater en haar grote, donkerbruine ogen keken hem tevreden aan. Ze giechelde even toen hij haar een kopje gaf, en lieflijk gaf ze er een terug. "Heb je nog meer nodig?" vroeg ze. Misschien kon ze hem helpen met een knus nestje te maken. Er waren niet veel zachte dingen in de omgeving te vinden, maar met wat gegraaf zou het moeten lukken om bladeren onder de sneeuw te vinden. |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: In Due Order di 22 apr 2014 - 17:55 | |
| Vulture keek naar de richting van de grens. Inderdaad zou hij het wel ruiken. Hij had nooit goed ThunderClan geroken aangezien het donderpad dat hen scheidde zo een vieze lucht afgaf het niet te ruiken was. Hij vertrouwde er op dat zijn instincten hem zouden zeggen, en ook vooral zijn neus, wanneer hij het bereikt had. "Niet dat ik weet' Zei hij eerlijk. "Ik denk dat ik maar eens verder me geur ga afzetten en dan een nestje ga maken. Ik moet wel warm blijven, zeker nu" Miauwde hij bedenkelijk tegen Nimble. Wat kon hij voor nestmateriaal gebruiken? Ongetwijfeld was het hier anders. ShadowClan territorium en alles er om heen was een wereld van verschil in vergelijking met ThunderClan territorium en er omheen. "Weet jij goede materialen voor een nest? Groeit hier mos of iets?" Vroeg hij terwijl hij langs haar heen liep en alvast zijn geur afzette tegen een verloren boom. |
|
| |
Eef 1702 Actief
| |
| Onderwerp: Re: In Due Order di 22 apr 2014 - 18:01 | |
| Vulture gaf aan dat hij niet heel veel meer nodig had. Zou ze haar toch dan weer kunnen voortzetten? Maar.. tocht naar wat? Ze had hier doelloos rondgelopen. "Hmm," miauwde ze bedenkelijk. "Ik denk dat er wel wat mos te vinden is." Ze krabde met haar nagels de sneeuw onder zich weg, en zag na een paar centimeter sneeuw de bruinige grond verschijnen. "Het zal niet heel comfortabel zijn," zei ze moeilijk. "Het zal moeten drogen voordat je het kan gebruiken voor een fijn nest." Ze maakte het gat groter en trok er met haar tanden een plak mos uit. Het was doorweekt van de sneeuw en het stonk verschrikkelijk. Snel spuugde ze het uit en met haar poot veegde ze haar snoet schoon. "Ik denk niet dat je dat wil gebruiken." |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: In Due Order di 22 apr 2014 - 18:18 | |
| Vulture wiebelde met zijn oren en keek toe hoe ze begon te graven. Zijn snoet vertrok bij de ranzige geur. "Neen ik denk het ook niet" Hij grinnikte en zuchtte. "Loop je nog een stukje mee? Dan kijk ik of ik nog wat mos materiaal zie ondertussen" stelde hij voor. Met zijn staart in de lucht ging hij haar voor. Hij liep langzaam tot ze hem zou volgen. Ondertussen begon hij de omgeving in zijn hoofd te prenten, samen met eventuele nestmaterialen die hij zag. Hij hoopte dat er water in de buurt zou zijn, maar aangezien het zo ongenadig gevroren had zou de hoop om er eentje te horen zinloos zijn. "Hé Nimblepaw, is er toevallig een beekje of een stroompje in de buurt? Ik wil niet helemaal naar de rivier lopen .. al denk ik dat ik die niet eens kan vinden" |
|
| |
Eef 1702 Actief
| |
| Onderwerp: Re: In Due Order di 22 apr 2014 - 19:49 | |
| Meteen sprong Nimblepaw achter Vulture aan en volgde hem. Ze speurde de grond af in de hoop dat ze iets zou vinden dat bruikbaar was voor een nest. Maar ze vond niks.. Alles lag begraven onder de sneeuw en was daardoor doorweekt. Plots kreeg ze een idee. "Kom!" riep ze en ze rende richting de dichtstbijzijnde boom. Eenmaal aangekomen zette ze haar nagels in de boomschors, en trok met zo veel mogelijk kracht een groot stuk schors van de boom. Door het lichte middagzonnetje was de schors droog geworden. "Het is niet het meest comfortabele, maar het is droog en het zal je van de koude grond afhouden, waardoor je beschermd bent tegen de ergste kou." Ze glimlachte breed, toch een beetje onder de indruk van haar eigen handigheid. "Een rivier?" herhaalde ze daarna. "Hmm, ik heb er geen in de omgeving gezien, maar zo goed ken ik het hier eigenlijk niet." Ze was nog niet helemaal tot het einde van dit gebied doorgelopen, dus ze had nog niet alles gezien. Wellicht was er verderop nog een beekje. |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: In Due Order wo 23 apr 2014 - 8:03 | |
| Een flits van rood schoot langs hem heen en Vulture versnelde zijn pas. "Ik kom al" Hij kwam slippend tot stilstand en keek hoe ze haar nagels in de schors zette en trok. Bij het zien van haar zelfvoldane uitdrukking kon hij niets anders doen dan glimlachen. "Dat was knap, nou dat geeft niet. We vinden er wel eentje!". Zei hij met zijn borst vooruit, hij gaf de hoop niet op. "Laat me even deze schors in mijn hol leggen" Hij pakte het van de grond en sleepte het terug. Nadat hij het naar binnen had gesmeten rende hij terug om onderweg zo nu en dan nog eens zijn geur af te zetten. "Kom, volg mij! Laten we weer op avontuur gaan" Vulture sprong langs Nimblepaw heen en ging op een drafje in enige willekeurige, noord oostelijke richting. Plots schoot hem Nimblepaw's voorstel weer te binnen van dat groepje eenlingen. "Oh ja .. ik stem er trouwens mee in dat je me meeneemt naar die eenlingen bende.. " Zei hij aarzelend en hij bleef weer staan met een twijfelende uitdrukking in zijn bleek groene ogen. "Je weet wel, die groep waar je me eerder over vertelde? Met die vader en een dochter waarvan de vader de groep leidde, toch?" |
|
| |
Eef 1702 Actief
| |
| Onderwerp: Re: In Due Order wo 23 apr 2014 - 8:44 | |
| Op een rustig drafje liep Nimblepaw achter Vulture aan. Hij zei dat hij de eenlingen die zij kende wilde ontmoeten. "Oke," knikte ze. "Wil je dat nu doen? Of wil je eerst je hol in orde maken?" Lichtelijk bezorgd staarde ze voor zich uit. Om de kittens weer te zien, moesten ze dieper het rogue territorium in. De kans dat ze dan op de vader van de drie kittens stuitte, was aanzienlijk groter. En ze had duidelijk meegekregen dat Cyper niet de vriendelijkste was tegen buitenstaanders. Ze vast vastberaden Vulture te helpen en hem proberen in de eenlingenclan te krijgen, maar ze hoopte niet dat ze erdoor in de proberen zouden komen. |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: In Due Order wo 23 apr 2014 - 20:09 | |
| Vulture dacht rustig na voordat hij antwoord gaf. Zijn eerste prioriteit was water vinden, nu dat hij beschutting had gevonden en er een aardige vriend had op nagelaten had hij het wel zo'n beetje. Hij haalde zijn schouders op onder het lopen en keek Nimble terloops aan. "Water zoeken denk ik.. en dan zien we wel. Misschien als je niets te doen hebt morgen kunnen we die eenling groep gaan opzoeken" Stelde hij voor, een beetje gereseveerd. Misschien had ze clan taken en hij wilde absoluut niet verantwoordelijk er voor zijn dat ze iets miste door dat hij zo nieuwsgierig was. En .. alleen. Zwijgend liep hij voort terwijl dat idee een beetje in zijn brein begon te nestelen. Mijn eigen regels, mijn eigen leven. Hield hij zichzelf voor. Dat was ook zo. Niemand zou hem meer vertellen hoe het moest gebeuren. Hij zou eindelijk het heft in handen hebben! Eindelijk! Dat idee maakte hem nog steeds opgetogen. Vulture stopte even om te luisteren maar hoorde nog steeds geen beekje kabbelen. Ze waren vast allemaal dicht gevroren. |
|
| |
Eef 1702 Actief
| |
| Onderwerp: Re: In Due Order wo 23 apr 2014 - 20:35 | |
| Opeens kreeg Nimblepaw een idee waardoor ze niet meer op zoek moesten naar een beekje. Ze hield haar kop dicht bij de sneeuw voor haar poten en begon de sneeuw op te likken. Al snel had ze haar bek vol. Na een paar seconden spuugde ze een straaltje water over Vulture heen. "Je hoeft nog niet op zoek naar water," lachte ze. Ze zag aankomen wat er hierdoor ging gebeuren. Snel ging ze door haar knieën en rende weg, zich verschuilend achter een boom. Even keek ze om de boom heen om te kijken of Vulture haar zou volgen, en giechelend begon ze een berg met sneeuw klaar te maken om zich te verdedigen. |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: In Due Order do 24 apr 2014 - 8:14 | |
| Vulture keek opgelaten toe. Wat deed ze nou? Toen een klein straaltje water tegen zijn voorhoofd kletste en naar beneden gleed over zijn gezicht, begon hij wild te grijzen en dook hij in elkaar. Voor hij het uit kon voeren rende ze weg. "Ik krijg jou wel" Riep hij haar achterna en hij hapte ook een straal sneeuw op en rende in haar richting. Al snel begon de koude substantie te verwateren en voelde zijn bek aan als een ijspegel. Hij sloop om de boom heen waar ze zat en dook er achter vandaan. Eerst spuwde hij het water over haar heen om vervolgens wild sneeuw op te gaan gooien, met zijn poten maaiend als een half verlamde elder. "Nu heb ik je!" Joelde hij quasi gemeen. Hij probeerde zo gemeen mogelijk te lachen terwijl een zee van sneeuw om zijn oren vloog. |
|
| |
Eef 1702 Actief
| |
| Onderwerp: Re: In Due Order do 24 apr 2014 - 16:54 | |
| "Whahahaha," gilde Nimblepaw toen Vulture haar begon te bekogen met sneeuw. Ze hield haar kop laag, draaide zich om en begon heftig sneeuw terug te gooien. Het sneeuw vloog ze om de oren, en toen Nimblepaw omkeek, zag ze hoe er achter haar een enorme berg was ontstaan. Had ze Vulture ingegraven? Met een grote grijns op haar snoet stopte ze met gooien en klom op de berg sneeuw. Ze verwachtte Vulture erachter te zien, maar hij was nergens te bekennen. Verbaasd sprongen haar oren omhoog, en vlugjes keek ze om zich heen. Waar was hij nou? |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: In Due Order do 24 apr 2014 - 19:21 | |
| Ook Vulture begon gemeend te lachen. Wat was dit leuk! Al gauw begon de sneeuw zich om hem op te hopen, maar hij ging hardnekkig door met sneeuw gooien. Sneeuw opgooien werd moeilijker toen het zich om hem heen begon te vormen. Hij kromp in elkaar en wachtte af.. De sneeuw om hem heen was ijzig koud maar ook erg zacht. De poedersneeuw was gemakkelijk van zich af te graven. Als verwacht voelde hij de sneeuw opeens zwaarder worden en was er veel gekraak. Nimblepaw zat boven op hem! Met een geweldige krachtsinspanning schoot hij omhoog, mogelijk Nimble katapulterend, en riep hij al lachend "Boe!" Hij dook naar de rode flits die Nimblepaw was en landde ditmaal boven op haar. Hij duwde haar neus in de sneeuw met zijn voorpoot, niet te hard, maar hard genoeg om haar in te poederen. Leunend op haar haalde hij zijn poten weg en grijnsde hij breed. "Mooi gezicht, sneeuwkop" Plaagde hij met een ondeugende blik in zijn ogen. |
|
| |
Eef 1702 Actief
| |
| Onderwerp: Re: In Due Order vr 25 apr 2014 - 1:19 | |
| Even stopte haar hart met kloppen toen ze uit het niks werd gelanceerd vanuit de sneeuwberg. Whaaaa! gilde ze. Ze ving zichzelf op met haar poten, maar voor op kon staan, was Vulture al op haar gesprongen. Hij duwde haar snuit in de sneeuw. Wild begon ze met haar poten te trappelen, hopend dat ze Vulture van zich af zou krijgen. Maar hij haalde zijn gewicht uit zichzelf al van haar af. Ze krabbelde omhoog, en zag hoe de sneeuw zat vastgeplakt aan snuit. Met priemoogjes keek ze hem aan. Ze zou hem krijgen.. Vrolijk sprong ze op hem, duwde hem op zijn zij en drukte hem snel tegen de grond. Nimblepaw was niet sterk, dus ze wist dat Vulture haar zo van zich af kon krijgen als hij dat wilde. Ze moest snel zijn. Voordat Vulture kon reageren, stak ze allebei haar voorpoten in de sneeuw en schoof een volle lading sneeuw over Vulture's kop. "HA!" riep ze tevreden. |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: In Due Order vr 25 apr 2014 - 8:11 | |
| Vulture's aanval ging niet zonder tegenaanval. Wild spartelend met haar poten werkte ze hem van haar af. Een rode flits schoot nogmaals langs hem en werkte hem tegen de grond. "O jee .." wist hij nog net uit te brengen voor ook zijn kop onder gesneeuwd werd. Hij spuugde de sneeuw uit en schudde wild met zijn kop. In de tegenaanval schoof hij al liggend met zijn vrije voorpoten zo veel mogelijk sneeuw naar haar kop als maar kon, om die kans te nemen om haar van zich af te duwen. Hij draaide zich om en sprong pardoes tegen een dun, klein boompje op die wild begon te schudden. Als gepland viel er sneeuw van de takken en een bijzonder grote klont ging ook richting Nimblepaw. "Ha!" Riep hij ook toen het doel trof. Hij liet de stronk los en landde soepel op zijn poten. "Pak me dan als je kan" Zei hij pesterig en hij sprong, met een nootvaart ging hij er vandoor terwijl zijn poten allemaal sneeuw op lieten spatten. |
|
| |
Eef 1702 Actief
| |
| Onderwerp: Re: In Due Order ma 28 apr 2014 - 17:40 | |
| Een hele berg sneeuw landde op Nimblepaw. Geschrokken sprong ze onder de sneeuw vandaan. De dikke, witte klonten bleven in haar lange vacht plakken, maar ze lette er niet op. Haar ogen speurden razendsnel de omgeving af, op zoek naar de bruine kater. Ze zag hem tientallen meters voor haar uitrennen. Ze grijnsde. Vulture was snel, maar een van de weinige dingen waar Nimblepaw op dit moment goed in was, was rennen. Ze trok haar lichaam uit de sneeuw, schudde zich uit en begon de achtervolging. Het duurde even voordat ze snel genoeg ging om Vulture in te halen, maar ze voelde hoe haar lange poten haar sneller dichter bij Vulture brachten. Tot ze na een tijdje met haar voorpoot zijn lange staart aan kon raken. Ze zette zich af met haar achterpoten, sprong op en duwde Vulture om ver. Ze rolden even verder, verstrengeld in elkaar, tot ze uiteindelijk tot stilstand kwamen en zij bovenop Vulture lag. "Ha," giechelde ze hijgend. |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: In Due Order ma 28 apr 2014 - 18:07 | |
| De omgeving schoot als een flits langs hem heen, harder rennend dan hij tot nu toe ooit gedaan had. Al met al lachte hij hardop, genietend van de spanning die zijn maag vulde door de achtervolging. Vulture was te bang om achterom te kijken of ze hem al ingehaald had, als resultaat trof Nimblepaw haar aanval hem totaal onverwacht. Verstrengeld in elkaar rolde ze door de sneeuw tot ze uiteindelijk tot stilstand kwamen. Met wild reizende borst keek Vulture omhoog naar haar, poten in de lucht terwijl Nimblepaw triomfantelijk boven hem stond. Zijn blik verging even en voor een hartslag lang kon hij haar recht in de ogen kijken en alle detail er in zien. Zo dichtbij bevond haar snuit zich bij de haren. Zacht en voorzichtig duwde hij haar van zich af. Hij schudde zijn besneeuwde vacht uit en haalde diep adem. "Niet slecht, voor een ThunderClan leerling" Miauwde hij met een vreemde ondertoon. Hij glimlachte gemeend en wendde zich van haar af. Stilletjes ging hij zitten en vermande hij zich. Zwijgend keek hij naar de asgrauwe lucht, bedachtzaam. Zijn blijdschap was plots als sneeuw voor de zon verdwenen. En hij kon absoluut niet plaatsen waarom. "Eh .. sorry" Miauwde hij plotseling tegen Nimblepaw. "Ik voel me niet zo lekker" Loog hij om zijn vreemde gedrag te verklaren. Misschien kwam het door de plezier die hij had gehad net, met een ThunderClan poes. Dat zou eens raar en onnatuurlijk hebben geleken. Toen was hij nog ShadowClan. Nu hij rogue was klonk het net zo vreemd. Zijn plotselinge, twijfelende gedachte lieten hem zelf ook schrikken. Hij duwde ze snel weg en probeerde nuchter te doen zoals net, maar iets was er mis en hij wist niet wat. Het kon ook best zijn dat de ernst van de situatie hem getroffen had. Maar hij had wat hij nodig had. Een schuilplek alias slaapplaats en er was 'water' zat om hem heen. Prooi was overal schaars. Het maakte niet uit waar hij was, zelfs hier zou het schaars zijn. "Ja, dat zal het zijn". Dacht hij opgelucht dat hij zijn gevoel een plaats kon geven. |
|
| |
Eef 1702 Actief
| |
| Onderwerp: Re: In Due Order ma 28 apr 2014 - 19:07 | |
| Met twinkeling in haar ogen keek Nimblepaw naar de kater onder haar, wachtend op hoe hij haar terug zou pakken. Maar dat deed hij niet. Rustig duwde hij haar van zich af. Ze krabbelde overeind en ging zitten, hem afwachtend aankijkend. "Niet slecht, voor een Thunderclan leerling." Ze hoorde de rare ondertoon in zijn stem. Een oortje ging naar beneden hangen. Wat was er zo plots? "Ik voel me niet zo lekker." "Ow, gaat het wel?" vroeg ze een beetje bezorgd. "Heb ik je te hard geraakt?" In gedachte nam ze het zichzelf heel erg kwalijk. Het was al vaker gebeurt dat ze tijdens het spelen haar eigen kracht en onhandigheid niet had gekend, en daardoor de ander pijn had gedaan. Ze rolde haar staart om haar pootjes heen, en keek van onderaf naar Vulture. "Kan ik iets doen?" vroeg ze bezorgd. |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: In Due Order ma 28 apr 2014 - 19:39 | |
| Vulture wapperde zijn poot heen en weer om als een teken dat Nimblepaw zich niet ongerust moest maken. "Ik denk dat ik gewoon iets te wild heb gedaan" Begon hij. "Misschien heb je me te hard geraakt ja .." Zijn stem stierf weg. Liegen tegen haar maakte hem alleen maar beroerder. "Maar daar kon je niets aan doen" Zei hij vlug en hij gaf haar even vlug een kopje. Hij keek haar beschaamd aan en hij glimlachte weer. "Misschien moet ik gewoon even rustig zitten, dan zakt het vast" Hij vouwde zijn lange, dunne staart om zijn voorpoten en haalde diep adem. Hij was zich er nu pas van bewust hoe moe hij was. Dat kwam ongetwijfeld door de emotionele beslissing van eerst, het was ook niet niets. "Ik voel me al beter" Begon hij met een bemoedigende glimlach en hij streek zijn borstharen glad met wat halen van zijn ruwe tong. |
|
| |
Eef 1702 Actief
| |
| Onderwerp: Re: In Due Order ma 28 apr 2014 - 20:14 | |
| Nog altijd had Nimblepaw de bezorgde blik in haar ogen. Hij zei dat hij misschien te wild had gedaan, of dat ze hem te hard had geraakt. Ondanks dat hij zei dat ze er niks aan kon doen, voelde ze zich toch naar. Gelukkig gaf hij haar een kopje, en lieflijk gaf ze hem er een terug. "Gelukkig," zei ze toen Vulture zei dat hij zich al beter voelde toen hij was gaan zitten. "Ik kan me best voorstellen dat het allemaal een beetje veel voor je is. Het is niet niks om je clan achter je te laten. En het lijkt me eigenlijk best eng, als je zo alleen moet slapen vannacht." In de den had ze meer dan genoeg katten om haar heen. Het gaf een veilig gevoel, en alle katten bij elkaar zorgden ervoor dat de den warm genoeg was om 's nachts lekker te kunnen slapen. Dat zou Vulture niet hebben nu hij solitair was. En de avond zou al snel komen. Op de achtergrond ging de zon langzaam onder, en ze merkte hoe de kou door haar vacht begon te dringen. |
|
| |
| Onderwerp: Re: In Due Order | |
| |
|
| |
|