Langzaam vermaalde een stuk muis zich tussen de kaken van een witte poes. Whitepaw had net haar eerste hap muis genomen en was er nu rustig op aan het kauwen. Het vlees smaakte mals, alsof het vandaag was gevangen en Whitepaw was blij dat haar willekeurige keuze van vlees nog vers was. Ze had gisteren namelijk een wat oudere prooi gegeten en was die smaak nog steeds niet kwijt. Rustig bleef de poes bijten op het stuk vlees tot er een zwarte kater op haar afstapte. "Hey, alles goed? Is het lekker?" Hoorde ze de kater aan haar vragen voor hij bij haar ging zitten. Rustig vermaalde de poes het vlees nog wat meer voor ze haar hap doorslikte en antwoordde. "Best wel." Sprak de poes met haar ,bekend onder de apprentice kater's, zoete stem. "Je bent me nog nooit eerder opgevallen in de clan." Hoorde ze de kater toen zeggen. Maar nog voor Whitepaw kon antwoorden voelde ze hoe verschillende ogen op hun gericht waren en ze wist dat dat zo was omdat zij bij hun zat en ze tegen een kater sprak, wat ze eigenlijk niet al te vaak deed. Of, nou ja ze sprak wel vaak et katers die op haar afkwamen maar ze gunde deze kater at meer aandacht omdat hij 1 van de katten was die niet naar haar toe kwam lopen en direct een compliment gaf. Rustig draaide de poes haar hoofd naar een groep katers die hun aankeek. Het was een andere groep van daarnet en ook nog eens een grotere. En terwijl de poes haar blik op de groep katers richtte hoorde ze de zwarte kater voor zich weer spreken en het was duidelijk dat hij zijn woorden probeerde beter te praten. "Daar bedoel ik niks mee hoor!" Whitepaw wou antwoorden maar eerst wou ze dat de katers die hun aanstaarden zouden stoppen of toch minderen met staren dus glimlachte ze naar ze en knipoogde ze er nog achter. Al snel zag ze hoe hun koppen weg draaide met een duidelijke bloos op hun wangen. Zodra Whitepaw dat had gedaan draaide ze zich weer naar de zwarte kater. "Je hebt geen idee hoe leuk het is om dat eens iemand te ontmoeten die me niet kent." Antwoordde de poes en het was duidelijk dat ze eerlijk was en zijn woorden van eerder helemaal niet erg vond.