|
|
ღ 182 Actief
| |
| Onderwerp: BELACHELIJK!!!! di 3 sep 2013 - 18:09 | |
| http://www.quolibet.nl/huisdierverbod/Dit vond ik op internet bij een bekende fokker van reptielen. Ik vind het echt een belachelijk iets, je mag geen dwerghamster houden, maar wel een waterbuffel in je flatje 11 hoog. Ik ga die petitie sowieso ondertekenen, want ik vind dit niet kunnen! En binnenkort verliezen ook nog vele professionele hobbyhouders en fokkers hun baan, hun geld, hun dieren en de kans is dan juist nog groter dat de dieren uit het wild worden gehaald, terwijl de fokkers juist proberen zoveel mogelijk de wildvangst tegen te gaan. Deze dieren mogen blijven: Oryctolagus cuniculus KonijnRattus norvegicus Bruine ratMus musculus Tamme muisCavia porcellus CaviaMesocricetus auratus GoudhamsterMeriones unguiculatus Gerbil Mustela vison Nerts Equus caballus PaardEquus asinus EzelSus scrofa VarkenCapra hircus GeitBos taurus Rund[/b Cervus dama dama Damhert Cervus elaphus Middeneuropees edelhert Ovis aries Schaap Canis lupus familiaris Hond Felis catus Kat
Dieren die gehouden mogen worden met toestemming: Waterbuffel Alpaca Kameel Afrikaanse dwergmuis Klein behaard gordeldier Campbells dwerghamster Himalayan striped squirrel Fret Woestijndwerghamster Afrikaanse grondeekhoorn Rendier Laaglandtapir Zwartneusklappereekhoorn Prevosts klapperrat Vicuña Richardsongrondeekhoorn Grote gevlekte boomeekhoorn Perzische woestijnmuis Dromedaris Finlaysonklappereekhoorn Steppelemming Witsnuitneusbeer Vetstaartgerbil Opossum Chinchilla Chinese gestreepte boomeekhoorn Lama Sikahert Zandwallabie Tammarwallabie Moeraswallabie Bennettwallabie Parmawallabie Gambiahamsterrat.
Lekker dieren uit het wild halen en proberen tam te maken maar de geliefde hamster wordt verboden. Ik ben het hier niet mee eens en heb de petitie getekend samen met: -Mara(Nightpaw of op serigala Shyra) -Elena (Jinx, Dawnpaw ect.) -Chriss (Leopardkit, Bulletpaw ect.) -Esmee(Kestrelwing ect.) -Sara(Droppaw ect.)
Hier kun je de petitie tekenen
Laatst aangepast door Leopardkit. op di 3 sep 2013 - 18:26; in totaal 2 keer bewerkt |
|
| |
Esmee 1926 Actief One by one they slipped and fell into the deep. Now all that's left for me is grief.
| |
| Onderwerp: Re: BELACHELIJK!!!! di 3 sep 2013 - 18:14 | |
| Zijn ze nou helemaal volslagen gek geworden?! Wie zou er nou een kameel ofzoiets gaan houden, en waarom zouden die dieren niet mogen? Ik heb t ook getekend |
|
| |
Sara 359 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: BELACHELIJK!!!! di 3 sep 2013 - 18:15 | |
| Ik ga de petitie ook tekenen!!!(Ookal woon ik in Belgïe) Das zo belachelijk!! Ik wist niet eens dat je eens dromedaris als huisdier mocht hebben??!!! |
|
| |
ღ 182 Actief
| |
| Onderwerp: Re: BELACHELIJK!!!! di 3 sep 2013 - 18:17 | |
| Het is leed voor de dieren, als ze paarden, katten, ratten en honden wilt afschaffen, waar moet dat dan heen? En de dieren horen hier helemaal niet thuis! Bedankt voor het ondertekenen! |
|
| |
534 Actief
| |
| Onderwerp: Re: BELACHELIJK!!!! di 3 sep 2013 - 18:19 | |
| Ehm... niet om vervelend te doen, maar de dieren die je in je eerste lijst hebt staan, mogen wél gehouden worden (hond, kat, schaap, etc.) Dat is namelijk de zogenaamde "positief lijst" omdat het dieren zouden zijn waar mensen niet zonder zouden kunnen (vee bijv. Hoewel ik me afvraag wat bijv. het damhert in die lijst doet) Dat zegt de site waarnaar je linkt althans. ^^ Maar wel goed dat je mensen oproept tot actie hoor (ik vind btw ook dat ze niet zomaar dieren moeten gaan "afschaffen", want dat zorgt echt voor belachelijke gevolgen (idd, waar moet het dier heen?). Ze kunnen beter de regels omtrent het houden van dieren aanscherpen, zodat de dieren een goed leven hebben (zij het in gevangenschap, maar dat is soms beter dan het wild...)) |
|
| |
ღ 182 Actief
| |
| Onderwerp: Re: BELACHELIJK!!!! di 3 sep 2013 - 18:23 | |
| Of shit, verkeerd gelezen x'D Wordt veranderd. -- Maar alsnog vind ik het belachelijk dat je een tapir mag houden, dus ik wil toch even dat mensen dit ondertekenen ;D |
|
| |
620
| |
| Onderwerp: Re: BELACHELIJK!!!! di 3 sep 2013 - 18:26 | |
| Ik snap eigenlijk niet wat ze bedoelen hiermee, kan iemand het kort uitleggen?
|
|
| |
534 Actief
| |
| Onderwerp: Re: BELACHELIJK!!!! di 3 sep 2013 - 18:29 | |
| - Leopardkit. schreef:
- Of shit, verkeerd gelezen x'D
Wordt veranderd. Haha, nja, kan gebeuren. De site zelf doet er ook wat warrig over. @Camomilepelt: Er zijn bepaalde diersoorten die nu als huisdier worden gehouden, maar die vanaf 2014 verboden zullen worden om te houden. |
|
| |
ღ 182 Actief
| |
| Onderwerp: Re: BELACHELIJK!!!! di 3 sep 2013 - 18:30 | |
| De vrouw Dijksma wilt dus dat veel wilde dieren mogen in Nederland maar wilt de dwerghamster die veel mensen hebben afschaffen. Dus dat betekend dat je gewoon een waterbuffel in je huis mag, maar geen dwerghamster. Om het even snel te zeggen.
|
|
| |
Esmee 1926 Actief One by one they slipped and fell into the deep. Now all that's left for me is grief.
| |
| Onderwerp: Re: BELACHELIJK!!!! di 3 sep 2013 - 18:31 | |
| Ik snap het probleem niet. Als mensen dan toch goed voor die beesten zorgen is er helemaal niks aan de hand. Die lijst moet gewoon weg. Je hoeft pas in te grijpen als het helemaal mis gaat met die soort, eerder lijkt me niet zo nodig. |
|
| |
ღ 182 Actief
| |
| Onderwerp: Re: BELACHELIJK!!!! di 3 sep 2013 - 18:34 | |
| Ik vind het beter als misschien alleen de dieren worden gehouden voor een jaar of twee door goede fokkers? Dan kunnen die fokkers ze gewoon fokken en de dieren verkopen aan mensen die ze sowieso goed verzorgen. Zo koop je geen wildvangst en blijven er dus genoeg in het wild en heb je er een als je het perse wilt, maar dit is mijn mening ^-^ |
|
| |
620
| |
| Onderwerp: Re: BELACHELIJK!!!! di 3 sep 2013 - 18:49 | |
| Dus je tekent de petitie als je wil dat er zo een dieren als waterbuffel enzo niet mogen gehouden worden als huisdier? |
|
| |
ღ 182 Actief
| |
| Onderwerp: Re: BELACHELIJK!!!! di 3 sep 2013 - 18:50 | |
| |
|
| |
620
| |
| Onderwerp: Re: BELACHELIJK!!!! di 3 sep 2013 - 18:52 | |
| Oke dan teken ik ^^" sorry traag van begrip |
|
| |
Bo 311 Actief
| |
| Onderwerp: Re: BELACHELIJK!!!! di 3 sep 2013 - 19:13 | |
| F*CK THEM. IK HEB EEN DWERGHAMSTER. IK TEKEN HET. F*CK THEM |
|
| |
Tara 176
| |
| Onderwerp: Re: BELACHELIJK!!!! di 3 sep 2013 - 19:18 | |
| Wat D: Dat is VRESELIJK! D= Zo dom! Daarboven zie ik die groene vogel met rode kop bij staan, die DOORGESTREEPT wordt! Ik zeg je dit, ik heb zo'n vogel, nu op mijn schouder, en geen denken aan dat ik beestje weg geef D= Ik teken meteen! |
|
| |
Bo 311 Actief
| |
| Onderwerp: Re: BELACHELIJK!!!! di 3 sep 2013 - 19:24 | |
| Same here Tara met m'n hamster ;-; PECH VOOR HUN. Ik koop gwn een vrouwtje erbij voor het jaar om is en dan krijg ik kleintjes en dan kan ik Dwerghamsters houden >D |
|
| |
Daan 3043 Actief The road to hell is paved with good intentions.
| |
| Onderwerp: Re: BELACHELIJK!!!! di 3 sep 2013 - 19:28 | |
| @Tara, ik heb ook twee van dat soort vogeltjes hiero D: Echt niet dat Pitje en Chico mijn huis verlaten, no way! En als die vrouw katten ook ooit gaat verbieden, en paarden.. Oeh, dan krijgt ze wat.. Ik kan niet zonder mijn lieve kat D: |
|
| |
Tara 176
| |
| Onderwerp: Re: BELACHELIJK!!!! di 3 sep 2013 - 19:33 | |
| Precies D= Ik tuf op die mensen die deze lieve dieren verbieden! Het is ook nog eens meestal een mishandeling voor de dieren die uit het wild gevangen worden, en dan moeten de dieren die binnen gewend zijn er eens uit! Toetje (vogel) houdt niet van bezoekers, en bijt ze altijd kapot. Als ze hier mijn vogeltje komen ophalen, helpt Toetje wel een handje om ze een lesje te leren die ze niet snel zullen vergeten! |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: BELACHELIJK!!!! di 3 sep 2013 - 19:36 | |
| Ik pleeg echt zelfmoord als ik mijn katten weg moet doen en er geen nieuwe voor krijg [Bovendien zijn ze niet vervangbaar]. Gelukkig is dit nog niet het geval, maar een Waterbuffel hoort niet gehouden te worden. Klinkt wat tegenstrijdig met daarstraks, maar toen bedoelde ik dat die dieren die nu mogen zoals bijv die Dwerghamster niet verboden mogen worden. |
|
| |
| Onderwerp: Re: BELACHELIJK!!!! | |
| |
|
| |
|