|
| Take a breath in the air! | |
| Gail 206
| |
| Onderwerp: Take a breath in the air! za 25 dec 2010 - 11:15 | |
| Divestream werd 's morgens wakker en rekte zich uit. Tientallen gebeurtenissen kwamen door haar kopje gevlogen en ze dacht na over wat er de laatste tijd allemaal gebeurd was. Willowkit was dood, Thunderpaw, Silverpaw, Moonpaw en Lightpaw waren allemaal bijna om het leven gekomen en ze had verkering met Fastclaw. Alles gebeurde de laatste tijd zo snel. Met Mousefur had ze een hechte band gekregen. Dearpaw werd al bijna een krijger. Ze had haar opdracht als mentor goed voltooid. Met Crookedstar was ook een goede band gesticht. Crookedstar was echt een goede leider voor de Clan. Hij verzon goede straffen en zorgde dat de Apprentice's niet te hard werden aangepakt. Yellowclaw had sinds kort Silverpaw als zijn Apprentice, die nog altijd blij was als zij is een keertje met Divestream mocht gaan jagen. Dat was grotendeels haar schuld. Ze had de Apprentice dingen aangeleerd. Niet dat ze dat erg vond, helemaal niet zelfs. Een goede band met de Clan was belangrijk voor Divestream. Maar toch... Soms werd het haar allemaal te druk en vroeg ze zich af of het wel goed was dat ze nog langer in de Clan leefde. Andere tijden voelde zij zich alsof de Clan haar niet zou kunnen missen. En dat waren de beste tijden. Divestream peinsde even, maar richtte haar aandacht toen op een muis. Nu de voorraad in het bos nog een flink aantal had, moest ze daar ook gebruik van maken. Het seizoen van winter kwam er binnenkort weer aan. Dan moesten ze genoeg hebben om van te leven. Het zou dan weer een harde tijd worden voor de Clan. Divestream dacht aan haar als moeder van twee of drie kittens. Dat zou vast prachtig zijn. Ze dacht er vaak aan, maar had er nooit iets mee gedaan. Ze snorde lichtelijk, maar richtte haar aandacht toch volledig op de muis. Ze wou deze kans niet laten ontsnappen. Ze sprong op de muis en maakte er algauw een einde aan. Goed, dat was prooi nummer een!
Vrij voor reacties ^_^ |
| | | 149
| |
| Onderwerp: Re: Take a breath in the air! zo 16 jan 2011 - 23:17 | |
| (Deze post is wel voordat Foxfur aan het bevallen was)
Falconheart zou bij Foxfur blijven, maar hoe graag hij dat ook deed was Falconheart wel een kater die vrij was en dat nam Foxfi hem niet kwalijk. Falconheart was heel lang elke dag elk uur bij Foxfur gebleven maar vandaag zou hij weer eens het kamp uit gaan. Hij dagt in eens dat Foxfur van af morgen zou kunnen gaan bevallen. Hij vond het leuk dat hij kittens kreeg ookal raakte hij dan een klein deel van zijn vrijheid kwijt. Vroeger zou hij het heel erg vinden maar gek genoeg maakte hem het nu niks uit wat er ging gebeuren er waren maar twee dingen belangerijk 1.Dat alles goed gaat met Foxfur en 2.Dat alles goed gaat het de kits. Falconhearts poten trippelde oger de bos vloer. De bladeren vlogen aan elke kant van hem af. Na een tijdje lopen rook hij een bekende geur die op Divestream wees. Divestream was aardig eigenlijk maar hij had booit echt iets met haar gedaan. Maar een enkele keer met haar gesproken. 'hey Divestream hoe gaat het lekker aan het jagen? vroeg Falconheart. De zon scheen maar het bos verwarmen deed hij niet. Niet dat het koud was maar het was ook niet koud. Je kunt pas over koud praten als je door het ijs zakt in de winter of als je een lange tijd door de koude sneeuw moet banjere. |
| | | 456
| |
| Onderwerp: Re: Take a breath in the air! ma 17 jan 2011 - 15:13 | |
| Het weer was heerlijk en de zon scheen tussen de bomen door wat vlekkerige plekken gaf tussen de bomen. Een zilvere flits schoot tussen de boomstammen door terwijl een konijn zich voor haar uit de voeten maakten, maar het kon de zilveren poes niet afschudden. Er kwamen twee katten in zicht, maar met een grote sprong landen Moonpaw boven op het konijn. Al rollend rolde ze voorbij de twee katten met de konijnen nek tussen haar kaken geklemt. Toen ze stil lag keek Moonpaw op en zag de twee rivierclankatten tegen elkaar spreken. Moonpaw stond op met het konijn nog steeds in haar bek en ze liep naar Divestream en Falconheart toe, waarna ze haar prooi liet vallen en ging zitten. 'Hallo allebij. Divestream jouw heb ik lang niet meer gezien zowel in het kamp als daar buiten.' zei Moonpaw opgewekt. Ze had jachtcorvee en Moonpaw deed haar uiterste best om zo veel mogelijk prooi binnen te slepen. |
| | | Gail 206
| |
| Onderwerp: Re: Take a breath in the air! ma 17 jan 2011 - 20:20 | |
| Divestream liet haar blik over de muis glijden en toen weer terug naar de lucht. Een beklemmend gevoel kwam over haar heen. Ze keek een beetje treurig naar haar poten. Het gedacht dat ze Willowkit van die dood niet had kunnen redden, stak als een wespensteek in haar hart. Divestream keek naar de prooi en opeens was het niet eens belangrijk meer dat ze een prooi gevangen had. Ja, oké, ze voedde er de Clan mee, maar daarmee kregen ze Willowkit niet terug. Of wel soms? Die vraag stelde zij zichzelf op een strenge toon, waarop ze alleen maar gefrustreerder van werd. En niemand leek er erg in te hebben. Ook 's nachts hoorde Divestream niemand janken. Zij keek wel uit. Zij deed het overdag, tussen de bomen of zo. Haar verdriet tegenover Fastclaw tonen, dat ging ze nooit doen. Zelfs niet als ze haar dan dreigden met de dood. Ze schrok van een stem en keek op. Haar hart sloeg een slag over, uit angst dat iemand haar verdrietige blik had gezien en er allemaal vragen aan haar gesteld werden. Maar het was Falconheart. Zijn vraag kwam als een prijs uit de zevende hemel aan. Divestream knikte, als een soort antwoord op zijn vraag. Twee vragen. 'Het gaat prima, dankje Falcoheart,' antwoordde ze zacht en vol gesnor. Ze gaf hem een soort begroetingskopje. 'En met jou?' vroeg ze wederkerend, om toch maar een keer haar mond open te doen. Ze keek op naar Moonpaw, die opeens uit het niets tevoorschijn kwam. Divestream kon een zacht gesnor niet onderdrukken, maar meteen keek ze streng neer op Moonpaw. Haar mentor was Foxfur en die was in de Nursery, maar zou deze poes toestemming hebben gekregen? Divestream vond het verschrikkelijk rottig om meteen boos te worden op Moonpaw, maar ze moest toch iets doen om Moonpaw's geheugen te verfrissen? 'Ik jou anders heel vaak, Moonpaw,' zei ze eerst zacht, maar haar blik werd weer iets harder. Ze liep op de poes af. 'Heb jij toestemming gevraagd om het kamp te verlaten? Aangezien ik niet weer iets wil laten gebeuren,' zei ze, waarop ze expres lang naar Moonpaw keek, om haar het avontuurtje met haar drie andere vrienden te laten herinneren. Ze zette zich neer. Moonpaw was een leuke Apprentice. Maar soms ook zo nieuwsgierig. |
| | | 149
| |
| Onderwerp: Re: Take a breath in the air! ma 17 jan 2011 - 21:42 | |
| 'Het gaat prima, dankje Falcoheart,' antwoordde Divestream zacht. Hij kreeg een kopje van Divestream. 'En met jou?' vroeg ze. Goed hoor Zei Falconheart. Hij gaf haar een kopje terug. . 'Hallo allebij. Divestream jouw heb ik lang niet meer gezien zowel in het kamp als daar buiten.' zei Moonpaw die aan kwam. Hoi Moonpaw Zei Falconheart. 'Heb jij toestemming gevraagd om het kamp te verlaten? Aangezien ik niet weer iets wil laten gebeuren,' Vroeg Divestream aan Moonpaw. Ik hoef het niet eens te weten Lachte Falconheart. Wat was er allemaal gebeurt? Vroeg een stem heel diep vanbinnen in zich. Eigelijk ging het men niks aan dat was hun zaak. Het maakte toch ook niet uit wat er gebeurt was. Hij vroeg zich wel af of er alleen iets met moonpaw was gebeurt of sammen met haar vriendinnen. (inspiratie loos *zucht*) |
| | | 456
| |
| Onderwerp: Re: Take a breath in the air! ma 17 jan 2011 - 22:52 | |
| Divestream zei dat ze Moonpaw wel vaker had gezien en ze vroeg of ze toestemming had gekregen. [/color]'Ik heb jachtcorvee en moet voor de clan gaan jagen om de hoop verse prooi aan te vullen.'[color=#87CEEB]zei moonpaw en ze keek uitdagend naar Divestream die haar lang aankeek. Opeens hoorde Moonpaw Falconheart spreken en ze snorde vrolijk vanuit haar keel en keek de grote kater even aan. [/coler]'Nu Foxfur in de nursery ligt om te jongen heb ik niemand om me voorlopig te trainen. [color=#87CEEB] de blik in Moonpaw's ogen werd even treurig, maar de herstelde snel en pakte het konijn weer tussen haar kaken en wilde weg gaan, maar een stem riep haar terug? |
| | | 149
| |
| Onderwerp: Re: Take a breath in the air! di 18 jan 2011 - 10:41 | |
| 'Ik heb jachtcorvee en moet voor de clan gaan jagen om de hoop verse prooi aan te vullen.' Zei Moonpaw. Dat vond Falconheart zelf toen hij de leeftijd van moonpaw had erg verveelend. 'Nu Foxfur in de nursery ligt om te jongen heb ik niemand om me voorlopig te trainen.' Zei Moonpaw. Moonpaw pakte haar konijn weer op en liep weg. 'wacht even Moonpaw ik wil je wel trainen als het mag.' Zei Falconheart. Hij vond het best leuk om Moonpaw is te trainen het leek hem super leuk. Het zou mogen teminste hoopte hij. |
| | | 456
| |
| Onderwerp: Re: Take a breath in the air! di 18 jan 2011 - 23:03 | |
| Moonpaw luisterde naar Faolconheart die haar vroeg of hij haar mocht trainen en ze haar ogen werden groot van plezier. Het konijn viel uit haar bek en Moonpaw begon vrolijk rond Divestream en Falconheart te springen waarna ze weer bij het konijn stopten. 'Dat zou geweldig zijn! Maar dan moet je dat eerst vragen natuurlijk?' zei Moonpaw met een vragende blik in haar ogen. Ze pakte het konijn weer op en spurte er vandoor. Na een paar meter afgelegt te hebben draafde Moonpaw het kamp binnen en gooide de prooi op de grote hoop verse prooi en stoof er weer vandoor, waarbij ze bijna tegen een van de oudste op botsten die haar boos na riep dat Moonpaw uit moest kijken. Moonpaw schudden met haar kop en sprong over de varens waar Divestream en Falconheart nog waren. Ze landen boven op een muis die net uit haar holletje kwam gekropen. Het diertje doden was niet meer nodig doordat haar gewicht met de snelheid de muis alleen al dood ging. 'Ondertussen zal ik nog wat toevoegen aan de hoop verse prooi tot jij weet of je mij mag trainen.' richten Moonpaw haar woorden op Falconheart daarna raapte ze de muis op en was erweer vandoor. |
| | | Gail 206
| |
| Onderwerp: Re: Take a breath in the air! zo 27 feb 2011 - 14:41 | |
| Divestream's blik werd steeds strenger naarmate ze langer naar de uitdagende Moonpaw keek. Wat had die poes toch soms ook een ego... Divestream besloot niet na te denken, beet hard op haar tanden en knikte toen, met een verwrongen glimlach. Ze grinnikte. Jachtcorvee hè? Crookedstar had werk gemaakt van Moonpaw. Deze keer was het Divestream's beurt om uitdagend terug naar Moonpaw te kijken. 'Je bent dan blijkbaar goed onder handen genomen,' grinnikte te ze. Tja... Als Moonpaw begon uit te dagen, kon zij natuurlijk niet achterblijven. Divestream besloot het maar te laten voor wat het was. Zij was tenslotte slimmer dan Moonpaw en dat moest ze bewijzen ook! Ze keek naar de Apprentice en toen naar Falconheart, die tegen Moonpaw begon te spreken. Divestream's oortjes bewogen heen en weer. Zou Foxfur dat wel leuk vinden? Falconheart was haar partner, oké, maar Foxfur zou er nog altijd iets tegen kunnen hebben, wat Divestream zou snappen. Als je een Apprentice had, wou je natuurlijk dat je die zelf kon opvoeden. Divestream besloot zich er niet in te wikkelen. Dat zouden Foxfur en Falconheart later zelf maar moeten uitvechten. Ze keek op naar Moonpaw. Ze had die Apprentice wel vaker zo vrolijk gezien. Ook deze keer schoot ze gewoon in de lach, om de bewegingen die Moonpaw maakte. Toen Moonpaw weer weg was, keek Divestream naar Falconheart. 'Ze heeft gelijk.' Divestream keek naar Falconheart. 'Misschien kan je Crookedstar beter even vragen of het mag. Ik bedoel Foxfur,' zei ze, terwijl ze in haar hoofd herhaalde wie Falconheart nu zou moeten waarschuwen. Zij had vroeger Silverpaw ook gewoon getraind. Silverpaw! Hoe zou het met Silverpaw gaan? De laatste keer dat Divestream haar gezien had, was bij dat avontuurtje van Moonpaw, Lightpaw, Thunderpaw en Silverpaw. Ze had de vier Apprentice's geholpen. Waarschijnlijk hadden ze alle vier jachtcorvee. Tja... Divestream had Silverpaw al vaak genoeg moeten waarschuwen. Divestream keek naar Falconheart. 'Ik denk dat jij het wel alleen redt?' vroeg ze, terwijl ze vriendelijk glimlachend opzij keek naar Falconheart. Ze gaf hem een kleine knik en rende toen weg, de andere kant op. Ze zou ergens anders prooi gaan zoeken. Ze zou Falconheart en Moonpaw straks wel weer tegenkomen in het kamp. Op dit moment hadden die zeer weinig aan haar en zij aan hun.
Topic uit (Ik kan hier niks meer doen) |
| | | | Onderwerp: Re: Take a breath in the air! | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |