|
| {JUICEPAW} Gotta start somewhere | |
| |
Soofje 1004 Actief
| |
| Onderwerp: Re: {JUICEPAW} Gotta start somewhere di 16 apr 2013 - 17:14 | |
| De oren op haar kop maakten een kleine beweging naar achteren. ’’Natuurlijk wel.’’ Hawkscream keek in de kleine spleetjes blauw, maar liet geen dreigende houding zien. hij zou boven haar blijven staan. Hij was beter. ’’Nou, komt er nog wat van?’’ Hij werd een beetje verrast door de plotselinge vraag. Alsof zij zo eager naar het water aan het staren was. Met een zachte zucht deed hij snel een paar passen naar voren en stond nu naast de poes. "Ik ga je in het water helpen, ook al wil je dat niet. Het kan glad zijn en zodra je je kop stoot ben je verloren als ik er niet naast zou staan." Met behulp van de zwaartekracht liet hij zich van de modderige oever glijden en voelde het koude water aan zijn vacht trekken. Met een verwachtingsvolle blik keek hij Juicepaw aan. "Het is wel veilig, dus, kom maar." Mompelde hij met een geruststellende bedoeling. Hij kon wel begrijpen dat een jonge kat dit eng zou vinden. Het zou water blijven waarin je kon verdrinken. »н α ω к ѕ c я є α м« |
| | | Donald Dodo 94 Actief the ocean doesnt apologize for it's depth
and the mountains do not seek
forgiveness for the space they take so,
neither shall I.
| |
| Onderwerp: Re: {JUICEPAW} Gotta start somewhere di 16 apr 2013 - 18:06 | |
| De kater kwam snel een stuk dichter bij na haar woorden en stond nu naast haar. "Ik ga je in het water helpen, ook al wil je dat niet. Het kan glad zijn en zodra je je kop stoot ben je verloren als ik er niet naast zou staan." Ze trok een wenkbrauw omhoog en keek hem ontdeugend aan. Ze zag hoe hij zich gemakkelijk door de zachte modder naar beneden liet glijden. Wel meteen trok ze een vies gezicht, als ze zich daar een weg doorheen moest banen zou ze het water niet eens bereiken, laat staan leren zwemmen. "Het is wel veilig, dus, kom maar." Weer verscheen er een kleine grijns op haar gezicht, genoeg om te weten dat ze weer niet mee zal werken. ’’Denk maar niet dat ik door die modder naar beneden ga, dan word mijn vacht al vies voordat ik überhaupt zwem.’’ zei ze met een grinnikende ondertoon in haar stem. Ze richte haar blik op zijn poten, die nu al aardig bruin waren geworden. |
| | | Soofje 1004 Actief
| |
| Onderwerp: Re: {JUICEPAW} Gotta start somewhere di 16 apr 2013 - 20:10 | |
| Meteen wist hij wat die grijns op haar gezicht zou betekenen. Ze kwam er niet in. Maar Hawkscream ging haar niet haar zin geven, dat nooit. ’’Denk maar niet dat ik door die modder naar beneden ga, dan word mijn vacht al vies voordat ik überhaupt zwem.’’ Hawkscream legde zijn oortjes in zijn nek, toen hij die woorden hoorde, liet de speelse glim in zijn ogen verdwijnen en klom weer op de oever. Snel schudde hij zijn korte tabby vacht uit, zodat de druppels 'per ongeluk' op Juicepaw zouden vallen. "Nou, dan gaan we maar-" Hij onderbrak zijn zin, draaide zich razendsnel om en duwde Juicepaw van de oever met zijn schouders. Het kon haast niet dat ze zijn verrassingsaanval doorzien zou hebben, aangezien hij zijn verslagen houding zo goed mogelijk geacteerd had. Met haar, nog zwakke, kracht kon ze zijn volle gewicht niet tegenhouden, dus die optie lag er ook uit. Voor de zekerheid, als de kans bestond dat Juicepaw óf zijn aanval had doorzien óf ze paniekerig zou gaan zwemmen in het aardig koude water, sprong hij zelf de rivier in. Het was niet diep hier, dus levensgevaar zat er niet echt in. »н α ω к ѕ c я є α м« |
neither shall I.
| |
| Onderwerp: Re: {JUICEPAW} Gotta start somewhere wo 17 apr 2013 - 19:04 | |
| Ze merkte meteen hoe geïrriteerd Hawskscream was geworden door haar en legde direct zijn oren plat in zijn nek. Zijn glimlach verdween wel meteen toen hij weer terug op de oever klom. Juicepaw zag hoe hij zijn vacht uitschudde, de druppels in het rond vlogen, mede op haar belandend. Verontwaardigd trok ze haar lichaam naar achter, haar oren nog dieper in haar nek gegraven. Wat dacht hij wel niet dat hij was? Het enigste waar ze tot nu toe de kans voor had was hem vernietigend aankijken, maar ze maakte er verder geen woorden meer aan vuil. "Nou, dan gaan we maar-" verder ging de kater niet, want hij draaide zich meteen om en duwde haar naar de oever. Door deze plotselinge beweging was ze er niet op voorbereid, en dus realiseerde ze pas wat er gebeurde toen het eigenlijk al te laat was. Ze probeerde nog zo hard mogelijk tegen te stribbelen, maar haar kleine nageltjes konden geen houvast zoeken aan de glibberige waterkant. Toen ze het water onder haar pootjes voelde begon ze in paniek te piepen, meer van de schrik dan van het water zelf. ’’Ik wil niet!’’ schreeuwde ze in zijn richting, maar wist dat hij er niet naar zou luisteren. Dit was pas het begin van wat haar nog te wachten staat, en ze was er nu al helemaal klaar mee. |
| | | Soofje 1004 Actief
| |
| Onderwerp: Re: {JUICEPAW} Gotta start somewhere wo 17 apr 2013 - 20:15 | |
| Met een plons viel de poes in het water, nadat ze zonder succes de oever had geprobeerd vast te pakken. Zoals hij al had verwacht, begon ze meteen na contact met het water te panieken. ’’Ik wil niet!’’ De kater bleef op zijn plek, die zich niet erg ver bevond van de poes zelf, in het geval dat ze heel vreemd ging doen in het water. "Maar ik ben je Mentor en ik zeg dat je nu in het water blijft, want anders sleur ik je er gewoon weer in." Gromde hij naar haar en deed een paar passen in haar richting. Via haar nekvel trok hij haar overeind, zodat ze op eigen kracht op de bodem kon gaan staan. "En nu ga je luisteren, ja?" Gromde hij en keek de poes vanaf een kleine afstand aan. »н α ω к ѕ c я є α м« |
neither shall I.
| |
| Onderwerp: Re: {JUICEPAW} Gotta start somewhere wo 17 apr 2013 - 21:08 | |
| Ondanks wat ze stond te piepen en te jammeren, de kater bleef staan waar hij stond en zou er ook blijkbaar niet weg gaan. "Maar ik ben je Mentor en ik zeg dat je nu in het water blijft, want anders sleur ik je er gewoon weer in." gromde haar mentor haar toe. Hij kwam enkele stappen naderbij om haar via het nekvel omhoog te trekken, zodat ze nu op haar poten kon blijven staan. Het water leek aan haar benen te trekken, en erg veel grip had ze niet door de sompige bodem. Dit kon geen enkele kat leuk vinden, dat kon gewoon niet. ’’Maar...’’ jammerde ze nog een laatste keer. Balen dat ze zo’n strenge mentor had gekregen, anders wist ze ze wel gemakkelijk om te krijgen. "En nu ga je luisteren, ja?" Ze trok een wenkbrauw omhoog, hij leek duidelijk geen meer zin te hebben in haar praatjes. ’’Ehm... Ja, misschien.’’ zei ze wat ongemakkelijk. Ze gooide haar pootjes een keer in de lucht om het gevoel weg te krijgen, maar dit lukte niet erg dus spartelde ze maar wat met haar achterpoten. |
| | | Soofje 1004 Actief
| |
| Onderwerp: Re: {JUICEPAW} Gotta start somewhere wo 17 apr 2013 - 21:20 | |
| ’’Maar...’’ De kater besloot het gejammer te negeren, ze zou er maar aan moeten wennen. Een lieve Mentor zou hij nou niet meer voor haar zijn. Dat had ze nu verpest. Misschien dat als ze wat inzet zou tonen dat hij haar wat rust zou geven, maar nu niet. Zeker niet. ’’Ehm... Ja, misschien.’’ Zei de poes en Hawkscream keek haar weer wat neutraler aan. Aan de manier hoe ze aan het spartelen was, moest hij bijna lachen, maar de kater besloot zijn pokerface op te houden. "Probeer langzaam naar het diepe te gaan." Zei hij neutraal en voordat de poes er een argument op kon geven vervolgde hij zichzelf. "Je moet me maar even vertrouwen, ik laat niet zomaar een Clangenoot en al helemaal mijn Apprentice, niet verdrinken." »н α ω к ѕ c я є α м« |
neither shall I.
| |
| Onderwerp: Re: {JUICEPAW} Gotta start somewhere do 18 apr 2013 - 16:13 | |
| Het enige wat hij deed was haar een neutrale blik geven, het spartelen had ook duidelijk geen effect op de kater. "Probeer langzaam naar het diepe te gaan." Haar ogen werden meteen een stuk groter en ze trok haar staart klam tegen zich aan. Voordat ze ook maar iets op zijn woorden te vertellen had ging hij weer verder. "Je moet me maar even vertrouwen, ik laat niet zomaar een Clangenoot en al helemaal mijn Apprentice, niet verdrinken." Ze trok een iet wat eigenwijze blik. ’’Het liefst doe je dat wel.’’ mompelde ze in zijn richting. Ze wist écht wel hoe hij over haar dacht, ze was meer een last dan een apprentice. Ze kon dan ook niet wachten tot deze training afgelopen was, jammer genoeg zat ze nog voor een hele, onverdragelijke tijd in zijn klauwen. Ze zette een heel klein muizenstapte opzij, om vervolgens weer een halve meter terug te springen. ’’Denk maar niet dat dat je gaat lukken. Ik ga écht niet verder,’’ sprak ze stug en verzette nu dan ook geen stap. |
| | | Soofje 1004 Actief
| |
| Onderwerp: Re: {JUICEPAW} Gotta start somewhere do 18 apr 2013 - 16:20 | |
| Hij liet nu even geen glimlach meer zien bij het zien van haar reactie, dat was verleden tijd. ’’Het liefst doe je dat wel.’’ Hoorde ze hem mompelen en het liefst had hij haar een corrigerende tik gegeven om haar beter na te laten denken. Dus nu vertrouwde ze hem niet meer, slechts omdat hij een Mentor was? Misschien gaf het hem een beetje opluchting toen ze het tenminste een klein beetje probeerde, maar hij gaf die hoop weer op toen Juicepaw zich weer naar het ondiepe begaf. ’’Denk maar niet dat dat je gaat lukken. Ik ga écht niet verder,’’ Een grommend geluid ontsnapte uit de keel van Hawkscream en hij deed dreigend een stap dichterbij. "Je kan dit óf vrijwillig gaan doen óf ik trek je gewoon met me mee." Nee, dit moest om deze arrogantie, eigenwijze poes een lesje te leren. Dan haatte ze hem maar, hij moest en zou haar in het diepe krijgen. »н α ω к ѕ c я є α м« |
neither shall I.
| |
| Onderwerp: Re: {JUICEPAW} Gotta start somewhere do 18 apr 2013 - 16:44 | |
| Een grom kwam van zijn kant af, en volgens haar was hij nu redelijk boos. Ze moest eerlijk toegeven, makkelijk is ze zeker niet. Maar dat was ze nooit geweest, dus daar moest hij maar mee leven. Dreigend kwam de kater dichterbij, maar zoals ze al had gezegt, ze verzette momenteel geen stap meer verder dat water in. "Je kan dit óf vrijwillig gaan doen óf ik trek je gewoon met me mee." Vrijwillig? Nee, dat nooit. Hij zal zijn zin niet krijgen, deze keer niet, nooit niet. ’’Je doet je best maar,’’ grauwde ze in zijn richting en keek hem boos aan. Een helse training was dit, waarschijnlijk voor beide wel. Hawkscream zal niet opgeven, dat wist ze nu ook wel. Maar toch kon ze het gewoon niet laten om zo dwars te liggen, het was nu eenmaal haar karakter. Als hij haar had laten luieren in het kamp, was dit allemaal niet aan de orde geweest. Dat was enkel teveel gevraagd. |
| | | Soofje 1004 Actief
| |
| Onderwerp: Re: {JUICEPAW} Gotta start somewhere do 18 apr 2013 - 16:53 | |
| ’’Je doet je best maar,’’ Goed. Nu kon hij zijn zin lekker doordraven. "En jij denkt dat je je in de positie bevindt om mij uit te dagen?" Zonder op antwoord te wachten pakte hij de poes op bij haar nekvel, er voor zorgend dat haar poten de kant op wezen van de oever, zodat ze hem geen lelijke trap kon geven. Langzaam begon hij het diepere deel af te dalen en uiteindelijk moest hij zwemmen om vooruit te komen. Juicepaw hoefde nu nog niets te doen, maar straks, dan zou hij haar loslaten. Hij zou haar loslaten, niet erg ver van het gedeelte waar je kon staan, en haar pas helpen wanneer ze wat meer manieren zou tonen. Met een kleine glimlach liet hij zijn blik nog één keer om zich heen gaan, zwom voor de zekerheid nog wat naar achteren en liet de poes los. Ze moest het nu helemaal zelf doen. »н α ω к ѕ c я є α м« |
neither shall I.
| |
| Onderwerp: Re: {JUICEPAW} Gotta start somewhere vr 19 apr 2013 - 20:33 | |
| "En jij denkt dat je je in de positie bevindt om mij uit te dagen?" Zonder dat ze de tijd had om over deze woorden na te kunnen denken, of antwoord te geven, greep de kater haar in haar nekvel. Woedend begon ze met haar poten te trappelen, maar de kater had dat natuurlijk al aan zien komen en zorgde er wel voor dat ze hem niet kon raken. Langzaam daalde hij af het diepere in, haar met zich mee trekkend. Ze kreeg het behoorlijk benauwd bij het weten dat er nu geen grond onder haar voeten te bevinden was, en begon in paniek wat te spartelen. Het moment dat hij haar losliet, leek ze eigenlijk meteen naar beneden te worden gezogen. Met snelle bewegingen probeerde ze nog net haar kopje boven water te houden, maar veel meer lukte niet. Ze hapte naar lucht, en liet haar helder blauwe ogen voor een keer op de kater vallen. ’’Hawkscre...’’ de laatste woorden hield ze voor zichzelf, gezien ze ander een grote hap water mee naar binnen zou nemen. Juicepaw maakte steeds vlottere slagen, al zoekend naar grond onder haar voeten. Het enige wat ze op dit moment wilde. |
| | | Soofje 1004 Actief
| |
| Onderwerp: Re: {JUICEPAW} Gotta start somewhere za 20 apr 2013 - 12:44 | |
| Met moeite wiste poes boven te blijven. See, ze kon het wel. Gewoon met wat dwang en dan lukte het prima. "Hawkscre..." Zijn naam werd afgebroken, maar hij bleef op zijn plek zwemmen. Het had nog geen zin om haar weer op te pakken. Wat zou ze daarvan len? Niets dus. Ze was een eigenwijs stuk, die Juicepaw, en als hij haar nu zou helpen kon hij zijn respect wel vergeten. "Ga je nu luisteren dan?" Gromde hij koud naar de poes en keek haar met zijn ambere ogen strak aan. Zijn poten maakten grote slagen om boven te blijven, iets wat haar kleine pootjes nog niet echt konden. Ook zou de Apprentice waarschijnlijk sneller uitgeputraken door al die beweging. Dus hij moest snel een antwoord hebben, anders was hij verplicht om haar, zonder er iets uit te kunnen halen, weer naar het ondiepe te brengen..
»н α ω к ѕ c я є α м« |
neither shall I.
| |
| Onderwerp: Re: {JUICEPAW} Gotta start somewhere zo 21 apr 2013 - 20:25 | |
| Met moeite kon ze haar kopje nog net boven het water houden, maar ze moest veel kracht in haar slagen zetten wilde ze dit bereiken. Hawkscream had maakte duidelijk nog geen aanstalten om haar het water uit te vissen, hij vond het wel best zo. Haar laten verdrinken, waarschijnlijk zou hij het nog doen ook. "Ga je nu luisteren dan?" gromde hij haar bitter toe. Hm, dus zo wilde hij zijn respect verdienen. Nouja, meer opeisen dus. Spelletjes spelen was eigenlijk het enige wat bij Juicepaw zou werken, gezien dat ook haar manier was waarop zij andere irriteerde. Snel dacht ze na over wat ze nu het best kon zeggen, maar kwam uiteindelijk toch tot de beslissing toe te geven. Maar dat deed ze niet voor haar mentor, zeker niet. Het was meer voor haar eigen leven, gezien haar spieren nu aardig begonnen te branden van de plotselinge intensieve bewegingen die ze moest maken. ’’Ja-a.’’ Haar stem happerde wat door de vele ademhappen die ze moest nemen, wilde ze genoeg adem krijgen. |
| | | Soofje 1004 Actief
| |
| Onderwerp: Re: {JUICEPAW} Gotta start somewhere zo 21 apr 2013 - 21:07 | |
| Het duurde wel even voordat hij zijn antwoord kreeg. Want eigenlijk had hij wel verwacht wat dit was. Een kat zoals zij zou haar eigen leven natuurlijk nooit op het spel zetten, dus moest ze wel. Maar respect, nee, dat zou nog wel even duren voordat hij die kreeg. ’’Ja-a.’’ Haperde haar stem en Hawkscream pakte haar meteen weer op bij haar nekvel. Ze kon nu dan wel even uitrusten, maar de training was nog lang niet voorbij. Met grote slagen zwom hij naar het gedeelte van de rivier waar hij zelf wel kon staan en stopte toen. Hier zou hij haar neer zetten, om haar toch nog wat training te geven. Met de rust die hij haar had gegund moest ze het wel redden tot het stukje waar ze zelf kon staan. "Probeer naar het gebied te zwemmen waar je zelf kan staan." Hij draaide zich om in het water, maar draaide zijn kop toen toch nog een keer in haar richting. "En als het mis gaat grijp ik in en daar moet je me weer in vertrouwen." Hij probeerde zijn toon wat vriendelijker te laten klinken, maar het resultaat was minimaal. Nog steeds was hij er niet van overtuigd dat de poes haar best ging doen. Maar hoe moest hij daar voor zorgen dan? »н α ω к ѕ c я є α м« |
neither shall I.
| |
| Onderwerp: Re: {JUICEPAW} Gotta start somewhere ma 22 apr 2013 - 9:54 | |
| Haar adem begon langzaam aan nu wel op te raken, maar ze wilde niet aanstellen tegenover Hawkscream. Ze kon zichzelf wel redden, ze had hem eigenlijk niet eens nodig! Het zou haar enkel te veel moeite kosten, dus liet ze het toch wel graag over aan een ander. Zo zat ze nu eenmaal in elkaar; liever lui dan moe. Al moest ze toegeven dat ze nu toch wel aardig uitgeput was, door de plotselinge inspanningen die ze moest verrichten wilde ze boven water blijven. Ze voelde hoe de kater haar weer bij haar nekvel greep en met krachtige slagen haar iets dichter bij de oever zwom. Toch liet hij haar nog niet met rust, al kon ze haar poten nu wel even lam leggen. "Probeer naar het gebied te zwemmen waar je zelf kan staan." Nu moest ze het nog maar zelf uitzoeken ook. Werkelijk, ze was helemaal kláár met hem, als hij ooit dacht dat ze hem meer zou respecteren, had hij het toch echt bij het verkeerde eind. "En als het mis gaat grijp ik in en daar moet je me weer in vertrouwen." Ze keek hem met een nauwe blik aan, niet erg onder de indruk van dat kleine tintje vriendelijkheid in zijn stem. Spartelend keek ze om zich heen, haar instinct zei haar welke kant ze het beste op kon zwemmen. Dit deed ze zeker niet om hem zijn zin te geven, maar hoe eerder ze op de kant was hoe eerder ze rust had. Ze prikte haar kleine, scherpe nagels in de modder en hees haar lichaam met moeite uit het water. Waarschijnlijk mocht ze niet uit het water, maar op dit moment kon het haar niet zoveel schelen wat nu wel en wat nu niet mocht. Ze plofte uitgeput neer op het warme gras. ’’Ik vind dat ik wel genoeg heb voor vandaag,’’ mompelde ze, net hard genoeg zodat de tabby het ook zou kunnen verstaan. |
| | | Soofje 1004 Actief
| |
| Onderwerp: Re: {JUICEPAW} Gotta start somewhere ma 22 apr 2013 - 18:58 | |
| De poes wist naar de oever te zwemmen, maar hij had eigenlijk al verwacht dat ze al uit het water zou klimmen. Totaal geen uithoudingsvermogen had ze, ze wist niet wanneer ze hem echt op zijn zenuwen begon te werken en het ergste van allemaal, ze leerde nergens van. ’’Ik vind dat ik wel genoeg heb voor vandaag,’’ Klonk haar stem en toen lag ze opeens op het gras. Nee, nog lang niet. Ze had nog lang niet genoeg gehad. Met het voordeel dat de poes uit was geput, klom hij met wat simpele beweging uit het water en schudde zijn vacht uit. Daarna richtte hij zijn volledige aandacht op Juicepaw. De etter. Snel trippelde hij naar het hoopje vacht toe en wierp een vernietigende blik op de Apprentice. Hij was helemaal vergeten dat dit nog wel hun eerste training was en respect kon hem niet meer schelen. "Goed, ik heb je keuze nu gehoord. Ga maar." Zei hij met een zeer strenge toon en deed een paar passen terug, zodat hij met zijn rug naar de poes stond. Vervolgens ging hij zitten. "Maar weet dat ik je bij de volgende training zal behandelen hoe jij nu tegen mij hebt gedaan. En ik zal je uit je nest slepen als dat moet, ik trek je desnoods het hele territorium door." De woorden kwamen uit zijn mond en hij draaide zijn kop niet eens meer om naar Juicepaw. De volgende keer zou wel weer eens komen.
OOC; Sorry voor het strenge Mentor gebeuren, maar dat moest wel. Je krijgt een PM zodra ik het nieuwe trainingstopic heb geopend.
»н α ω к ѕ c я є α м« |
neither shall I.
| |
| Onderwerp: Re: {JUICEPAW} Gotta start somewhere wo 24 apr 2013 - 17:31 | |
| Haar mentor sprong ook uit het water en schudde zijn vacht uit. Nu zal ze zeker wel weer een boze blik toegewierpen krijgen, al kon het haar niet zoveel meer schelen. Ze had, voor haar doen, nog redelijk meegewerkt. Ze was het water in gegaan, genoeg voor haar dus. De vernietigende blik van Hawkscream kon ze zien, hij was nu wel heel boos. "Goed, ik heb je keuze nu gehoord. Ga maar." zei hij streng en keerde haar zijn rug toe. Ze fronsde even diep. Meende hij dit nu echt? Mocht ze weg? "Maar weet dat ik je bij de volgende training zal behandelen hoe jij nu tegen mij hebt gedaan. En ik zal je uit je nest slepen als dat moet, ik trek je desnoods het hele territorium door." Hij was dus alles behalve aardig meer tegen haar. Als ze eerlijk mocht zijn had hij groot gelijk, maar dit was nu eenmaal haar karakter. Een vermoeide zucht verliet haar lippen toen ze haar lichaam ophees en maakte hier verder geen woorden meer aan vuil, het was nu beter om te zwijgen. Ze sjokte rustig in de richting van het kamp, blij dat deze dag nu voorbij was. Maar een volgende keer zou komen, en ze moest nog maar afwachten wat deze met zich mee zou brengen...
OCC; Geeft niet en is goed. ~ |
| | | | Onderwerp: Re: {JUICEPAW} Gotta start somewhere | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |