Annemeike 66 Actief
| |
| Onderwerp: [Story] The paralyzed ice zo 6 jan 2013 - 14:18 | |
| Hi, Ik kreeg ineens zin om een verhaal te maken :3 Het gaat over de ThunderClan, en ik heb verzonnen personages bijgevoegd - Frozenkit:
- Clans en rangen:
ThunderClan
Leader:
Crowstar Een pikzwarte kater met gouden ogen
Deputy:
Redeye Een grijze kater met een blauw en een rood oog
Medicine cat:
Lilythorn Een witte poes, met amberen ogen
Warriors:
Littletail Een witte poes met een kortere staart Lionmane: Een gouden kater met oranje ogen, met een dikke kraag Leafheart: Een witte poes met bladgroene ogen Darkflight: Een donkergrijze kater met gele ogen, broer van Crowstar Sweetfruit: Een zwart-witte poes met groene ogen Apprentice's Firepaw: Een rode kater met een vlammend patroon op zijn gezicht Tigerpaw: Een bruin gestreepte kater, is zoetjes aangelegd, beste vrienden met Firepaw Mousepaw: Een grijs poesje met kleine oortjes
Queens:
Poppyred: Een rode poes, met blauwe ogen (moeder van Ravenkit en Snakekit, pleegmoeder van Frozenkit) Bluesky: Een blauw-grijze poes met blauwe ogen (moeder van Willowkit)
Elders
Reedhaulm: Een witte kater met oranje vlekken, is erg alleen
RiverClan
Leader:
Heronstar: Een bruine poes met donkere strepen, heeft blauwe ogen
Deputy:
Spottedtail: Een gevlekte poes, met een blind oog. Sommigen zeggen dat ze met dat oog StarClan kan zien
Medicine cat:
Crowfeather Een zwarte kater met gele ogen apprentice: Dragonpaw
Warriors: Spikefur: Een grijze kater met een vacht die altijd overeind staat Goldenwhisper Een goud-bruine kater Woodfire Een zwarte kater, heeft een brand overleefd Horsetail Een witte kater met een pluizige staart
Apprentice's
Deathpaw Een zwarte kater met rode ogen Tallpaw Een grijs poesje met oranje ogen
Queens
Sandfur Een lichtrode poes (moeder van Slykit, Muskit en Moonkit)
Elders
Loudsong Een zwart-witte kater met een harde stem Rabbittail Een grijze poes, ze heeft van haar staart aleen een bol over door een vos Drownpaw Een blinde, witte kater, met een verwoest leven
WindClan
Leader
Seastar Een blauwgrijze poes, met oranje ogen
Deputy
Whalesong Een donkergrijze kater met blauwe ogen
Medicine cat
Sunheart Rode poes, toen zij werd geboren begon de zon te schijnen
Warriors Flesheater Een witte kater met een zwart vlekje, is vaak boos Heartbeat Een gevlekte poes, met een vlek in een hart-vorm Treeclimber Een bruine kater met amberen ogen Hedgeleaf Een gespierde, maar schuwe gray tabby
Apprentice's
Grasspaw Een witte Apprentice, die snel groen wordt van de grond Shellpaw Een gevlekte kater
Queens Clouddreamer Een witte poes, met blauwe ogen. Ze is doof (moeder van Mosskit, Swiftkit, Arrowkit en Stonekit)
Elders
Badgerpelt een gevlekte kater, houdt van rust
ShadowClan
Leader
Bloodystar Een zwarte kater met bloedrode ogen
Deputy
Foxfang Een rode kater met een witte staartpunt
Medicine cat Preyclaw Een grijze kater die goed kan jagen, maar voor Medicine cat heeft gekozen
Warriors
Milkpelt Een zachtaardige witte poes, haat de ShadowClan Stoneclaw Een grijze, stevige kater Shadefire Een grijs-zwarte poes, erg gevreesd Jaguarspot Een gevlekte kater, een soort jaguar patroon
Apprentice's
Mistypaw Een grijze poes Graypaw Een grijze kater, broer van Mistypaw
Queens
Redlips Een wit met rode poes, en een rode snuit (moeder van Waterkit en Killkit)
Elders
no Elders
BloodClan
Leader
Bone Een zwart-witte kater, vernoemd naar de oude Deputy
Deputy
Brick Een bruin-rode kater, kijkt nors maar kán in zeldzaamheden aardig kijken
Family of high Ranks
March Grijze poes, Brick's zusje en Bone's partner Purpura Grijs poesje met groene ogen, kit van Bone en March Flare Bone's broertje
- prologue:
De kou overheerste de nacht in het woud. Kittypet's zaten binnen en keken toe hoe de regen zachtjes op de ramen tikte, en de laatste gedachte van hun was wel naar buiten gaan. Rogue's zaten binnen in hun holen of onder bomen, en probeerden zichzelf zo goed mogelijk te verbergen en de regen hun vacht niet nat te laten maken. Ook prooidieren zoals eekhoorns zochten hun boom op en probeerden door het onweer heen te slapen. Nog even en dit zou uitbreken tot een heftige storm. Maar sommigen lieten zich niet tegenhouden door slecht weer. Een snelle gestalte glipte voorbij, en algauw volgden er meer. Langzaam glipten ze een Thunderpath over. Plots verscheen er een monster. Hij brulde, met felle ogen zoals altijd als het donker was. Een kat duwde de anderen terug, en net op tijd vielen ze aan de kant. Het monster rende brullend voorbij, en een hogere, dubbele brul was te horen. "Kijk toch eens uit, March!" gromde de kater. March liet haar kop hangen en zei: "Sorry, Brick. Ik zag hem te laat. Bedankt" Brick had zich al omgedraaid en stapte verder, zijn Clan achterna. Een kit piepte: "Mam, mijn pootjes doen zeer!" March keek naar de kit, en mauwde zacht: "Sorry lieverd, je zult toch even moeten doorlopen. Daar worden je pootjes sterk van en kun je later goed vechten" De kit keek ernstig naar haar moeder. Daar had het blijkbaar geen zin in. "Maar ik ben zo moe!" March zuchtte en mauwde terug: "Purpura, je moet echt even zelf lopen. Mama is ook moe" Purpura opende haar bek om opnieuw te protesteren. "Maar mam..." March keek geïrriteerd en snauwde: "Mond dicht en lopen!" Purpura keek moeilijk en begon te lopen. March snoof en liep verder. Verderop liep Brick harder om een grote gespierde kater in te halen. "Onze katten beginnen moe te worden, en de storm heviger. Is dit alles het wel waard?" De grote kop draaide zich naar hem om, en de grote groene ogen gaven licht in het donker. Ze lichtten fel op en je kreeg er koude rillingen van als je er recht in keek. Maar Brick was er gewend aan en keek er strak in. "Welke klap heb jij op je bolle kop gehad, Brick?! Tuurlijk gaat het door! Wat Scourge niet is gelukt, zal ons lukken" Een paar pootstappen klonken achter hen en een stem klonk. "Hij heeft gelijk Brick" Achter hen stond March. Ze had zich overgegeven en hield Purpura in haar kaken geklemd. Ze zette Purpura neer. "Denk aan de prijs die we krijgen als we winnen! Bovendien hebben we nu een grotere meerderheid, dus er bestaat een kans!" Ze keek smekend naar haar broertje, met oren plat en ogen groot. Ze had het geluk dat haar broer niet tegen een smeekgezicht kon, nou ja, haar smeekgezicht dan. Hij zuchtte en mauwde: "Okey, het is al goed" De Elite stapte door, totdat Bone zijn staart half opzij rukte. De Elite stopte gelijk bij het sein. Bone sprong op een uitstekende rots, en sprak met een kille, zware stem. "Katten van de Elite. Hier staan we dan eindelijk. Hier stonden we ook seizoenen klaar, met Scourge aan de leiding. Om vervolgens te verliezen!" Hij lachte hard, en de Elite lachte met hem mee. "Nu zal hetzelfde gebeuren, maar falen zullen wij niet. Nu de Elite sterker is dan ooit, zullen wij zegevieren. Wij zullen ze vermorzelen. Wij zullen ze vermoorden!" De Elite brulde hard mee met Brick die een kreet van Triomf sloeg. Bone keek rond en glimlachte. Over een paar moons zou dit woud van hen zijn. Lijken zouden overal liggen. En bloed zou vloeien door het woud.
Buiten, ergens in de maneschijn, lag een open plek. Met holen waar katten vredig lagen te slapen. Van Queens met hun Kits tot één enkele Elder die eenzaam in zijn Moss-nest lag opgerold. Ergens, was er een gat. Daarin was de Medicine cat Den. Daarbinnen zat een gat in het dak. Maanlicht scheen daar fel doorheen, en verlichtte de witte pels van een poes die daar zat. Ze keek naar de bewolkte hemel, en keek geconcentreerd naar de lucht. Een zwarte gestalte verscheen in de opening van het hol. Twee gouden ogen blikkerden in het maanlicht, wat door het gat in het dak naar binnen stroomde. Hij liep naar voren en mauwde met een diepe stem: "Wat doe je, Lilythorn? Wacht je op een bericht van StarClan?" De witte poes keek niet naar hem op, maar bleef staren. Ze was vastbesloten te blijven kijken. "Ja, Crowstar" antwoordde Lilythorn, nog steeds naar de hemel starend. Crowstar stond stil en mauwde: "Maar daar is het toch te bewolkt voor?" Nu pas keek Lily naar hem en zei: "Ja, maar ik ging hier niet vrijwillig heen. Het is een gevoel dat me heeft bekropen, en nu blijf ik hier" Ze richtte haar blik weer op het bewolkte hemel. Crowstar knikte stil en ging naast haar zitten. Samen keken ze naar de bliksem, en de dikke wolken. Plots was er een fel licht te zien. Het leek een ster, het was blauwig licht. Lilythorn's ogen versmalden en haar staart werd dik. Crowstar keek naar haar, en wist dat ze een bericht binnenkreeg van StarClan. Plots zakte ze neer, en Crowstar schoot op haar af. "Gaat het, Lily?" vroeg hij? Ze kreunde en mauwde: "J-Ja, het gaat wel" Met een bezorgde blik keek ze naar Crowstar. "Het was een bericht van StarClan" Ze slikte en sprak: "The Forest wil be ruled by blood, but only ice can save everyone before the Forest turns to completly red" Crowstar slikte en zei: "Ik weet niet wat het betekent, maar ik weet een ding: we zijn in dodelijk gevaar"
X |
|
Annemeike 66 Actief
| |
| Onderwerp: Re: [Story] The paralyzed ice zo 6 jan 2013 - 17:15 | |
| |
|
4 Actief
| |
| Onderwerp: Re: [Story] The paralyzed ice zo 6 jan 2013 - 18:53 | |
| ^#&*W(@ en daar ging mijn commentaar.. Fijn oké schrijf het wel opnieuw xD Please, alles wat ik schrijf is goed bedoeld en probeer alles opbouwend te schrijven :3 // Aangezien dit pas het proloog is ben ik vrij benieuwd wat eraan gaat komen. Met de Elite back on track ben ik benieuwd wat ze gaan doen om dit keer wél te winnen. Voor de rest ben ik zelf wel nieuwsgierig naar Brick 83 ''but only ice can save everyone'' Zat er zoiets ook niet in het boek? Tenminste dat is wat ik me vaag herinner maar in plaats van ice is het fire. Zelf had ik graag gezien de zin er iets anders uit ziet. Dat geeft iets meer verassing en nieuwsgierigheid. Maar wie weet wat je nog in petto hebt. Dit is meer voorkeur dan echt kritiek: Lilythorn praat eerst ''Nederlands'' en dan komt haar profeet en dat is opeens in het ''Engels'' misschien vertalen naar het Nederlands maar het hoeft niet natuurlijk // Hopelijk heb je hier wat aan. Je hoeft het niet met me eens te zijn maar dit is slechts mijn mening. |
|
Annemeike 13 Actief
| |
| Onderwerp: Re: [Story] The paralyzed ice zo 6 jan 2013 - 19:12 | |
| Hier zijn de prophecy's ook Engels, daarom xD Ik vond het moeilijk om de prophecy te bedenken, maar Thnx :3 |
|
| Onderwerp: Re: [Story] The paralyzed ice | |
| |
|