|
| madiebo en indi's place (grote schuur) | |
| Gail 580
| |
| Onderwerp: madiebo en indi's place (grote schuur) vr 5 nov 2010 - 8:26 | |
| hun schuur (zo zag het er uit):
buiten: zwarte schuur en wit rond de ramen
binnen (beneden): een grote plaats met palen voor de tweede verdieping staat een oude krap paal van toen de schuur van de tweebeeners was en een lader naar boven
boven zit een muur van een kamer waar vroeger een speciaale hooi opberg plaats was had madiebo nu haar slaap plaats daar lag nog zoveel hooi dus het lag lekker er stond een grote bak met water en een kraan er boven en veder was het leeg alleen de grond lag vol met hooi dan kon ze overal lekker zitten of liggen en een trap naar de zolder
zolder: een ruimte met wat oude katten speeltjes hooi en een hele hoop muizen vogels en konijnen
omgeving: een bewoond huis met een hek om de tuin en met twee honden grote appel boom bramen struiken en een veld en bomen
regels:
1. kom niet mijn teretorium binnen anders word je gedood 2.wil je toch komen mauw 3x bij de appel boom als er iemand komt mag je misschien komen 3.niet jagen in mij teretorium zonder toestemming doe je het wel word je gedood 4.ik dood geen kittens ze worden hier verzorgd dus hebben ze een nieuwe thuis als ze hier komen (net als die anderen maar er komt nu iemand bij mij logeren omdat ze geen thuis had)
" Als dat voor jou gaat, wil ik wel graag meekomen met je." Zei Indi. 'tuurlijk komt het voor mij uit' antwoorden ze. indi klom terug. Madiebo volgde haar. Madiebo had alles gezien en liep naar indi. 'Dat is nier slim' zei ze. De hong kwam ook de balk op ge klimt madiebo pakte indi bij haar nekvel en kaatste tegen de wand en kwam zo door het hoge raampje buiten het hek van de boerderij dus nu waren ze uit het terretorium van de boerderij. Madiebo zette indi weer neer. 'sorry maar niet veel katten kunnen zo kaatsen dus ja ik wou ik niet op gegeten worden' lachte ze. 'kom we gaan' zei ze. Madiebo liep voorop. Ze wou omkijken maar ze voelde dat ze gevolgd werd door indi. Even later stonden voor madiebo's grote schuur 'wat vind je er van indi ?" vroeg ze |
| | | Damien 524 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: madiebo en indi's place (grote schuur) vr 5 nov 2010 - 8:49 | |
| ' Tuurlijk, het komt voor mij uit.' Antwoorde Madiebo.' Dat is niet slim.' Zei ze. De hond kwam ook de balk opgeklommen. Madiebo greep Indi bij haar nekvel en kaatste tegen de en kwam zo door het hoge raampje buiten het hek van de boerderij. Dus nu waren ze uit het territoria van de boerderij. Madiebo zette Indi weer neer.' Sorry, maar niet veel katten kunnen zo kaatsen, dus ja ik wou niet opgegeten worden.' Lachde ze.'Kom we gaan.' Madiebo liep voorop, en Indi achtervolgde haar. Indi keek goed rond in haar omgeving, om alles zo een beetje in te prenten, zodat ze alles een beetje wist liggen, en meost ze hier ooit een verdwalen, dat ze haar weg weer terug wist. Eventjes later stonden ze beide voor de grote schuur.' Wat vind je ervan Indi?' Vroeg Madiebo aan Indi." Mooi groot, en ruim." Zei Indi tegen haar. Ze kon niet wachten, om naar binnen te gaan. Het zou vast mooi zijn, daar binnen. De wind blaadde door Indi's vacht door, ze sloot haar ogen, en ademdde rustig in en uit. Toen ze haar ogen wer open deed, keek ze nog eens in het rond. Niet veel, enkel verbrande struiken, kale bomen, en een soort zanderige vallei. Misschien in de verte een klein verdroogd meertje dat niet veel voorsteldde, maar voor de rest, zou Indi het vast wel naar haar zin hebben. |
| | | Gail 580
| |
| Onderwerp: Re: madiebo en indi's place (grote schuur) vr 5 nov 2010 - 11:01 | |
| " Mooi groot, en ruim." Zei Indi op de vraag die madiebo haar gesteld had. 'gaan we naar binnen?' vroeg madiebo aan de kat. Madiebo liep al vooruit en trok aan een touw zodat de grote deur opende. 'kom je je hebt vast honger?' vroeg ze. ze liep naar binnen ze rook dat indi haar volgde. 'ik lijd je zo wel rond we gaan eerst wat eten.' zei madiebo en liep de eerste trap op en daarna de tweede. Ze waren nu helemaal boven ze pakte een muis van de stapel 'wat wil jij indi?' vroeg ze. |
| | | Damien 524 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: madiebo en indi's place (grote schuur) vr 5 nov 2010 - 11:20 | |
| ' Gaan we naar binnen?' Vroeg Madiebo aan Indi. Indi zat vol spanning, het zou vast wel mooi ruim zijn daar binnen in. Madiebo liep al vooruit en trok aan een touw, zodat de grote deur openging.' Kom je?Je hebt vast honger.' Vroeg Madiebo. Zij liep al naar binnen. Indi volgdde Madiebo, terwijl ze met grote ogen rond keek. Zo'n grote schuur had ze nog nooit gezien, enkel de stal van op de boerderij van daarnet.' Ik leid je zo wel rond, we gaan eerst wat eten.' Indi keek vol verwondering rond, hoe groot het hier wel was. Madiebo liep als eerste de trap op. Op het tweede verdiep, liep ze naar een stapel, waar er dode muizen, vogels en konijnen lagen. Madiebo paktte als eerste een muis van de stapel.' Wat wil jij Indi?' Vroeg ze. Indi liep zelf naar de stapel toe, en nam er een vogel. Indi kniktte dankbaar naar Madiebo, en begon er van te eten. Ze had echt reuzen-honger. Gelukkig hadden ze hier geen last van waakzame honden, of andere dieren die hen lastigvallen." Je woont hier echt prachtig, echt waar." Complimenteerde Indi Madiebo. Indi begon haar borst af te likken, een litteken dat ze nog opgelopen had, en merktte dat ze haar halsband kwijtgeraakt was." Gelukkig, ik ben mijn halsbandje kwijtgeraakt." Zei Indi opgelucht. Ze keek rond in de schuur, en zag verschillende soorten verdiepingen staan, zoals onder hen, een verdiep dat vol lag met hooi, met een waterbak en kraan. Dat zou vast de slaapplaats van Madiebo zijn dacht Indi. Boven hen, nog een verdiep, maar daar kon Indi niet kijken. Aan de overkant van de schuur, op bijna de zelfde lengte, als van waar ze nu stonden, nog een verdiep. Met spulletjes. Boven hen, zou vast de zolder zijn, als ze het niet mis had. |
| | | Gail 580
| |
| Onderwerp: Re: madiebo en indi's place (grote schuur) vr 5 nov 2010 - 13:14 | |
| " Je woont hier echt prachtig, echt waar." Complimenteerde Indi. 'dankje' zei ze. " Gelukkig, ik ben mijn halsbandje kwijtgeraakt." Zei Indi. madiebo lachte lief naar indi. madiebo begon aan haar muis op te eten. 'zullen we wat gaan drinken?' vroeg madiebo. madiebo liep een verdieping naar beneden en draaide de kraan open en toen de bak vol zat deed ze hem weer dicht en begon te drinken. Ze vond het gezellig dat indi er was dan was ze niet alleen. Maar wat als silvercoat weer kwam misschien vond indi hem ook wel leuk. Nee dat zou wel niet. Ze vond het nog steeds heel gezellig dat indi er was. Ze hoopte dat icy en silvercoat straks nog kwamen dan kon ze ze aan indi voor stellen. 'indi ik ruik nog een beetje dat je een kittypet ben geweest dus als je even in de bak wil gaan zitten het is niet lekker dat weet ik maar anders kan het gevaarlijk worden' zei madiebo. |
| | | Damien 524 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: madiebo en indi's place (grote schuur) vr 5 nov 2010 - 16:39 | |
| ' Dankje' Zei Madiebo. Madiebo begon lief te lachen naar Indi, toen ze zei dat ze haar halsbandje was kwijtgespeeld.' Zullen we wat gaan drinken?' Vroeg Madiebo aan Indi. Madiebo liep een verdieping lager, waar het vol hooi lag, en waar er een waterbak stond. Madiebo liet de bak vol stromen, en toen die vol met water zat, draaide ze de kraan terug dicht. Indi vond het hier hartstikke leuk, en ze vond het fijn dat ze Madiebo als gezelschap had. Fijn gezelschap. Indi liep naar de waterbak toe, en begon er van het water te drinken.' Indi ik ruik nog een beetje dat je kittypet bent geweest dus als je even in de bak wil gaan zitten, het is niet leuk dat weet ik, maar anders kan het gevaarlijk worden.' Zei Madiebo tegen Indi. Bij de tweebeners thuis werd ze toch af en toe eens gewassen, door het jongste kind, dus nu zou het vast geen uitzondering zijn. Indi tastte eerst eens met haar pootjes, maar trok hem zo snel mogelijk weer weg. Het had ijskoud. Indi sprong er dan maar voorzichtig in, en begon een beetje kopje onder te gaan. Ze liktte al het vuil, en de klitten en zo uit haar vacht, en spoelde het daarna af met wat water dat ze rond haar poot had gedaan. Toen de geur, en het vuil van haar lichaam was, sprong ze terug uit de bak, en schudde zich voorzichtig uit. Dat ze dit maar niet vaak moest doen, dat water was hartstikke koud. Indi keek naar beneden, en zag een muis beneden over de zanderige grond lopen. Indi herschiktte haar vacht nog eens, en krabtte zich achter haar oor. Ze vond het zeer leuk, dat Madiebo haar uitgenodigd had, om hier te overnachten. Madiebo was echt een vriendelijk kattin. Indi richtte haar oren, richting buiten, waar ze de honden hoordde blaffen, en huilen. Honden. Mormels waar ze zo'n hekel aan had. |
| | | Gail 580
| |
| Onderwerp: Re: madiebo en indi's place (grote schuur) vr 5 nov 2010 - 21:31 | |
| Madiebo stond op de tweede verdieping op de houte vloer naar benneden te kijken op de houte vloer benneden lag wat zand en daarop liep een muis. Ze sprong van de boven verdieping behendig naar beneden boven op de muis en doden hem gou ze rende gouw naar zolder en rende daarna weer naar indi. Zo die is weg. Toen indi klaar was pakte ze een stoffe doek en gooide de ove indi heen en schude er mee zodat indi's vacht droog was en bracht daarna de doek weer weg. 'het word laat zullen we zo maar naar mijn slaapkamer gaan. Madiebo liep vooruit een nieuwe ruimte in. De oude hooi zolder haar kamer daar ging ze liggen. 'kom het is lekker zacht' zei madiebo. Het hooi was twee konijnen dik. De kamer was in de lenkte 5 lange slagenen in de breete 4 lange slangen. |
| | | Damien 524 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: madiebo en indi's place (grote schuur) wo 10 nov 2010 - 21:19 | |
| Madiebo sprong behendig van het bovenste verdiep, recht op de muis af, en doodde hem. Ze rendde ermee, naar de zolder, en liep toen terug naar Indi. Toen Indi bijna klaar was, paktte Madiebo een stoffen doek, en gooide die over Indi heen. De doek was enorm stoffig, en ruw, maar Indi droogdde zich voor de rest daar mee af.' Het word laat, zullen we naar mijn slaapkamer gaan?' Madiebo liep vooruit, naar een andere kamer. Een oude hooizolder in. Madiebo ging gaan liggen, en Indi begon een plekje wat zachter te maken, door er met haar poten eventjes over te wrijven. Toen ze daarmee gedaan had, ging ze liggen.' Kom het is lekker zacht.' Zei Madiebo tegen Indi. Het was een enorm grote kamer hier, vast 5slangen lang, en 4slangen breed. Indi keek naar beneden, en zag voor de deur, wat zandkorreltjes wegwaaien, door de tocht die door de deur kwam. Indi sloot haar ogen even, en luisterde naar de klanken, die buiten te horen waren. Haar oren draaiden alle kanten op, om het minste geluid te kunnen waarnemen. |
| | | Gail 580
| |
| Onderwerp: Re: madiebo en indi's place (grote schuur) vr 17 dec 2010 - 18:19 | |
| nieuwe tijd ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Madiebo tripelde rerug naar haar oude woonplaats. het was een dag na dat ze bij silvercoat was gaan woonen maar dat moest indi natuurlijk wel wetten. Haar poten sneeden in een bos scherp gras maar madiebo trok zich er niks van aan. Na een tijdje sprong madiebo op het zand pad. Haar oude schuur haar oude vertrouwde plekje zag ze al. Ze tripelde naar binnen. 'hey indi hoe gaat het' Zei ze terwijl ze naast indi ging zitten. 'indi ik moet je wat vertellen. Toen je weg was gister is silbvercoat gekomen en je raard het wel. We hebben officeel en ik verhuis naar silvercoat maar jij kan hier gewoon blijven want dit blijft mijn eigendom' Sprak madiebo. Ze wist niet hoe indi zou gaan reageeren dus in spanning wachte ze af. |
| | | Damien 524 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: madiebo en indi's place (grote schuur) za 18 dec 2010 - 14:06 | |
| ' Hey Indi, hoe gaat het?' Madiebo kwam naar boven getrippeld, en kwam naast Indi zitten.' Indi, ik moet je wat vertellen. Toen je weg was gisteren is Silvercoat gekomen en je raad het wel. We hebben officieel en ik verhuis naar Silvercoat, maar jij kan hier gewoon blijven want dit blijft mijn eigendom.' Sprak Madiebo. Indi vond het een beetje spijtig dat Madiebo verhuist, maar aan de andere kant was ze ook wel gelukkig in Madiebo's plaats." Ik moet je ook iets zeggen, ik zal hier waarschijnlijk zelf niet zo vaak meer komen, omdat ik elite wil worden. Ik heb gaan 'soliciteren' bij Scourge." Sprak ze vriendelijk. Indi hooptte dat Madiebo ook elite wildde worden, en dat ze elkaar nog eens zouden tegenkomen, maar er was een kleine kans. Indi stond op, en schudde het hooi een beetje uit haar vacht. Ze kniktte kort en vriendelijk naar Madiebo, sprong de ladder af, en rendde de schuur uit. Indi had nog eens nood aan frisse lucht van buitenaf. Haar poten raaktten tijdens het rennen amper de zanderige grond. Indi buktte haar bij een dichtbij gelegen waterpoeltje, en begon er zorgvuldig uit te drinken. |
| | | Gail 580
| |
| Onderwerp: Re: madiebo en indi's place (grote schuur) za 18 dec 2010 - 15:21 | |
| ." Ik moet je ook iets zeggen, ik zal hier waarschijnlijk zelf niet zo vaak meer komen, omdat ik elite wil worden. Ik heb gaan 'soliciteren' bij Scourge." Sprak ze vriendelijk. 'maakt niet uit ik ziot ook bij de elite' Zei madiebo lachent. Ze zag dat indi weg rende over het zandpad. Madiebo keek haar lachent na. Madiebo liep naar buiten. Ze keek naar de schuur. Opeens schoot haar verleden door haar heen. het huis we 'noemen haar madiebo piep piep en die.. ze schudde met haar kop. Haar ouders? Haar familie. Het was geen toeval geweest dat ze deze schuur had het was van haar ouders geweest. Er liep een traan over haar wang. Toen ritselde de bosjes. Madiebo rook. 'hey silvercoat'sprak ze terwijl ze geen vin veroerde. |
| | | Damien 524 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: madiebo en indi's place (grote schuur) za 18 dec 2010 - 17:32 | |
| Indi kwam terug met twee hele grote en zware vissen. Zo zwaar zelf dat ze ze achter zich moest meeslepen. Indi opende terug de grote poort van de schuur, en staptte binnen. Er was iemand nieuws ook binnen, Indi keek rond zich, en zag een kater naast Madiebo zitten. Indi liep naar hen toe, met de vissen achter zich aanslepend. Toen ze eindelijk bij Madiebo was, kniktte ze vriendelijk naar de kater en Madiebo, en bood hen de vissen aan, zelf had Indi niet zo'n honger meer. Ze had zojuist nog maar gegeten. Indi ging zitten op de houten vloer, en begon haar schoonmaakbeurt. |
| | | | Onderwerp: Re: madiebo en indi's place (grote schuur) | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |