Een verhaal waar ik ooit aan begonnen ben, maar waarover ik twijfel of ik verder moet gaan...
Hoofdstuk 1:
“Party Rock is in the house tonight!” Een luide stem klonk door het kamp van de Elemental Tribe terwijl op de achtergrond de luide muziek van het nummer Party Rock Anthem klonk. “Beautifull Song!” Tussen de struiken kwam een goudbruine kat tevoorschijn. “Ben alsjeblieft even stil, er zijn nog Catensen die ook willen slapen!” De muziek stopte en een kleinere, witte kat met blauwe strepen kwam te voorschijn. “Sorry, mam…” mompelde de blauw met witte poes. De goudkleurige poes zuchtte even en liep de struiken weer in.
Mijn naam is Beautifull Song, ik ben dertien jaar oud en ben een leerling van de Elemental Tribe, één van de drie Catens groepen die is dit bos wonen. Ik word getraind door Flying Robin en zal ooit één van de vier elementen beheersen. Mijn beste vriendin heet Black Rose, zij is ook een leerling van de Elemental Tribe. Ik houd van muziek luisteren en zingen, maar het allerliefst bespeel ik mijn fluit. Ik heb mijn fluit helemaal zelf gemaakt van een redelijk dikke stok. Ik ken geen ander instrument dat zo’n speciaal geluid maakt. Ik vorm samen met Black Rose een soort band, want zij heeft ook haar eigen instrument gemaakt; een soort gitaar. Ik heb geen flauw idee hoe ze die heeft gemaakt, maar hij klinkt echt fantastisch in combinatie met mijn fluit. Oké, genoeg over de instrumenten. Laten we verder gaan met het verhaal...
“Moeders…” Gromde de blauw witte kat even en liep daarna terug naar waar ze was voordat haar moeder boos werd, haar slaapplek. De in de slaapplek, een hutje gemaakt van takken en stenen, stond een bed van mos, een klein houten bakje water en een soort radio die werkte op zonne-energie. De blauw witte kat gaapte even, rekte zich uit en begon te transformeren in de ware vorm van een Catens. Catensen zagen er in hun “echte” vorm uit als mensen met een vacht, een staart en kattenoren. De blauwwitte kat transformeerde in een jonge Catens met lang, roodbruin haar, een wit met blauw gestreepte vacht en oranje ogen. Een andere Catens kwam het hutje binnen, deze was ongeveer net zo oud als Beautifull Song en har een paarse vacht, zwart haar en groene ogen. “Goeiemorgen, Song.” Zei het paarse Catensmeisje. De blauwwitte Catens reageerde niet. “Song? Wat is er? Heeft het weer te maken met dat je moeder boos op je is?” Beautifull Song maakte een geïrriteerd, grommend geluid. De paarse Catens liep naar de radio toe en drukte met haar vingers, waar lange, scherpe nagels aan zaten, op een paar knopjes en het liedje Party Rock Anthem begon weer, dit keer veel zachter dan eerder die morgen. “Bedankt, Rose…” Zei Song zachtjes tegen haar vriendin. “Je weet dat vandaag weer de eerste schooldag is? Dus je zult je Mensenvrom lang moeten volhouden.” Miauwde Black Rose om haar vriendin er aan te herinneren dat de zomervakantie voorbij was. Verdomme, dat was ik vergeten. Dacht Song. “We moeten zo gaan, ik ga alvast mijn spullen pakken.” Vervolgde Rose en liep Songs kamer uit.
Mijn naam is Black Rose, ik ben dertien jaar oud en ben een leerling van de Elemental Tribe net zoals Beautifull Song. Mijn mentor is Tiny Butterfly, zij zal mij hopelijk ooit leren hoe ik het element lucht kan beheersen. Mijn beste vriendin kennen jullie al, dus daar hoef ik niet zo veel meer over te vertellen. Ik houd ervan om op mijn gitaar te spelen, ik heb hem zelf gemaakt. Ik heb er wel hulp bij gekregen van Tiny Butterfly, zij heeft zelf ook een soort gitaar gemaakt voor zichzelf. Verder ben ik één van de Catensen die voor de fruitplanten in het kamp zorgt. Ik ben meer van het doen dan van het praten. Eh… Ik moet naar school, dus ik kan nu niet zo veel meer vertellen, misschien tot later.