|
| Damien 524 Afwezig
| |
| Onderwerp: Op onderzoek. ma 1 nov 2010 - 19:18 | |
| [Naam is Indi NIET Firestar.]
De wind waaide door de bomen, hij fluisterde namen, namen van onbekenden. Bladeren vallen van de bomen. De gure wind speelde met Indi's haren. Indi schraapte haar pootjes eens af aan het gras, en liep toen weg. De wijdse wereld in. De maan danste aan de noordere sterrenhemel, wat best wel een mooi zicht haf. Indi keek eens naar de mooie hemel, en liep toen verder. Ze mocht hier dan wel al bijna anderhalf jaar wonen, in zo'n tijd kon je ook niet alles gezien hebben. Indi liep verder door de smalle gang van bladeren, totdat ze vanzelf uitkwam op een plaats waar ze nog nooit eerder was geweest. Het leek op een soort kerkhof, maar dan op z'n Keltisch ofzo. Indi kreeg de rillingen over haar rug ervan. Niet alleen van deze plaats, maar ook om het feit dat het hier zo donker was, veel donkerder dan op andere plaatsen. Indi miauwdde op haar luidst naar iemand die in de buurt zou zitten, maar niemand. Indi staptte verder, en bespeurdde haar omgeving eens goed af. Verschrikt keek ze achter zich, toen ze geritsel hoorde. Achter haar, waren fakkels in een cirkel rond éen van de graven aangestoken. Indi keek achter zich in de struiken, en zag nog net een raaf opvliegen. Geschokt sprong ze bijna een halve meter achteruit, totdat ze tegen éen van de muren botste. Wat was dit van griezelige plaats? |
| | | 15
| |
| Onderwerp: Re: Op onderzoek. ma 1 nov 2010 - 19:35 | |
| Het was zo koud dat Cinderpelt's pootjes tintelden, het mocht dan een mooie avond zijn.. maar er heerste een doodse stilte. Cinderpelt besloot maar eens een eindje te gaan wandelen. Bijna automatisch liep ze richting het oude kerkhof. Het was een van haar favoriete plekjes. Een paar jaar geleden was ze hier met haar moeder geweest..de laatste keer dat ze haar zag want toen haar moeder het donderpad overstak om haar vader te halen, gebeurde het schokkendste in heel haar leven. -flashbackkk- ''Wat is de zilverpels toch prachtig vanavond, vind je ook niet cinderpelt?'' ''Ja..'' zei cinderpelt verwonderd. ''Kijk daar! Een vallende ster!'' krijste haar moeder, ''Ik ga je vader halen!'' Haar moeder was al opweg naar het donderpad en stak door haar enthousiasme zonder erbij na te denken het donderpad over. ''MAAAM! STOP'' cinderpelt zag vanuit haar ooghoeken een monster naderen, maar het was al telaat. Het laatste wat ze zag was haar moeders angstige gezicht en haar schriele lichaam in het licht dat het monster uitstraalde. Ze hoorde een knal en een oorverdovend gekrijs. Toen werdt alles zwart.
Cinderpelt schudde haar kop, ''niet aan denken'' ,murmelde ze tegen zichzelf. Het werd steeds killer om haar heen. Ze was zonder het door te hebben al bij de begraafplaats aangekomen. Maar er was iets vreemds..er hing een vreemde geur in de lucht. |
| | | Damien 524 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Op onderzoek. ma 1 nov 2010 - 19:46 | |
| Indi keek schichtig om zich heen. Heen uitgang. Nergens kon ze geen. Ze was ingesloten als een rat in een val. Indi rendde, uit pure wanhoop naar de struiken. Misschien was ze hier veilig. Indi zat nu verscholen in de struiken, maar toch bleef ze ongerust. Achter elke fakkel stond ook een boom. Er waren 5fakkels, dus 5bomen. Achter elke boom kwam er iemand tevoorschijn. Indi kon moeilijk achterhalen wie het was, want iedereen droeg een zwarte mantel, met een kap over hun kop. Er ging een nieuwe geur in de lucht. Een vreemde, vrouwelijk... kattengeur. Indi keek heel stil en voorzichtig achter zich, en zag achter enkele rotsen een kat zitten. Indi staptte heel stil terug vanuit haar schuilplaats, en liep naar de rotsen toe."Hey pss." Fluisterde Indi stilletjes tegen de kat, hopend dat ze haar hoordde.
[sry flutpost] |
| | | 10
| |
| Onderwerp: Re: Op onderzoek. ma 1 nov 2010 - 20:05 | |
| de kat keek om ze keek indi met grote ogen aan. even was het stil, alleen de wind was zacht te horen. de onbekende kat keek omzig heen. waar is een uitgang? Ze had nog nooit eerder een wilde kat gezien. ze wilde weg rennen, maar telaat. indi vroeg ''wie ben jij?'' de onbekende kat keek haar aan, en zij zacht ''silverstripe''. en voordat indi weer iets kon zeggen was ze verdwenen aleen een sluiting van haar halsband lag er nog. indi pakte het op ''wat was het?'' dacht ze. ze liet het liggen en keek nog eens naar de richting waar de kat verdwenen was. |
| | | 15
| |
| Onderwerp: Re: Op onderzoek. ma 1 nov 2010 - 20:53 | |
| Voorzichtig sloop ze naar voren, ze probeerde zo weinig mogelijk geluid te maken. Cinderpelt staarde naar een kat, het was een knap oranje achtig vrouwtje. Huh? wat vreemd er was vuur op het kerkhof. Cinderpelts ogen versmalden zich, wie waagde het deze voor-haar-heilige-plek te verpesten met het meest gehaatte gevaar voor alle katten?! De oranje poes leek in paniek te zijn, maar ze kon haar toch moeilijk helpen? Ze kende die vreemde kat nieteens... -krak- een paar droge takjes kraakten onder haar pootjes. ''Muizendrek!'' riep ze net iets te hard. En ze sloop snel naar een ander bosje om het schouwspel van dichterbij te bekijken. Misschien wist die oranje kat er meer over. Toen zag ze een andere kat. Het was geen magere kat dus zeker geen clanlid... of wel? De geur van deze 2 onbekende katten prikte in haar neus als 1000 naalden van sterk geurende sparren. |
| | | Damien 524 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Op onderzoek. di 2 nov 2010 - 9:13 | |
| ' Silverstripe' Indi keek de kattin nog eens na, voordat ze terug wegrendde, Indi voeldde zich hier niet veilig. Misschien een andere schuilplaats zoeken, of beter een uitgang. Zonder dat Indi het merktte, verloor ze de sluiting van haar halsbandje, die ze wat later ook verloor. Indi probeerde eerst in een boom te vluchten, maar dan zou éen van die mannen met hun zwarte outfit haar zien. Buiten het zicht van die mannen stonden er énige struiken, Indi zou haar daar wel kunnen verstoppen. Voorzichtig sloop Indi er naar toe, totdat ze gekraak hoorde in de struiken, snel gevolgd door geroep. Van een... kat? Indi schrok zich rot toen ze het gekraak hoorde, waardoor ze in éen van de bomen vluchtte. Maaktte haar niet uit nu of ze werd gezien door de mannen. Een van de mannen kon haar bijna grijpen, maar Indi klom hoger de boom in. Toen de mannen weg waren van bij de boom, klom Indi er terug uit, en liep terug naar de struik, waar de kat zou moeten zitten. Toen Indi bij het bosje kwam, zag ze niemand. Indi keek rond, en zag een andere kat in een bosje zitten, niet ver van dit bosje. Indi sloop er voorzichtig naar toe." Hey, pss." Fluisterde Indi weer, hopelijk hoorde ook deze kat haar, en kon ze Indi een beetje uitleg geven.
[srry flutpost] |
| | | 7
| |
| Onderwerp: Re: Op onderzoek. di 2 nov 2010 - 11:10 | |
| GoldenLeaf keek met grote ogen naar de lucht.Het was een mooie avond... Hij hield van de rust hier. De sterren schitterde aan de hemel. Even straarde hij rond en hoorde iets kraken. Hij schoot weg een bosje in en gluurde voorzichtig door de takken. Hopelijk had niemand hem gezien dacht hij. Langzaam zette hij een paar stappen vooruit om nog eens te kijken. Ineens hoorde hij een kat iets miauwen en schrok hij. ,,Wie is daar?!'' siste hij. Snel keek hij rond en zag een kat. Hij trippelde naar de kat toe en bekeek haar. ------------------------------------- sorry voor slecht bericht ik ben inspiratie loos. |
| | | Damien 524 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Op onderzoek. di 2 nov 2010 - 11:16 | |
| Niet erg ----------
' Wie is daar?!' Indi draaide zich voorzichtig om, en zag een andere kat. Deze was nog jong. Jonger dan die andere twee katten, of in ieder geval jonger dan die éen schildpadkat. De kat rook naar een kater." Hey, kun jij me misschien zeggen, wat er hier aan de hand is? Waarom zijn die mannen zo gekleed, en waarom zitten ze me de hele tijd op de hielen." Het was niet erg beleeft, de jonge kater onmiddelijk met zoveel vragen te overspoelen, maar misschien wist hij er iets meer van. Indi hoopte het in ieder geval. Indi volgdde het tafereel een beetje, door een gaatje in de struik, maar keek zo snel alweer terug weg, ze moest hier een uitgang zien te vinden. |
| | | 7
| |
| Onderwerp: Re: Op onderzoek. di 2 nov 2010 - 11:22 | |
| GoldenLeaf keek haar verward aan en zei: ,,Ik zou het niet weten...ze zijn waarschijnlijk gevaarlijk...'' Snel liep hij een grote struik in en gaf een teken dat ze moest volgen. ,,Ik ben GoldenLeaf...'' hij keek even om zich heen of er nog andere katten waren en zei: ,,En jij bent?'' Rustig ging hij zitten en zag een tweebeen langs lopen. ,,Ze zien ons hier niet'' siste hij. Langzaam ging hij liggen en dacht: Wat wilde die tweebenen eigenlijk en waarom waren ze zo vervelend?! (xD) |
| | | Damien 524 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Op onderzoek. di 2 nov 2010 - 11:32 | |
| ' Ik zou het niet weten...ze zijn waarschijnlijk gevaarlijk...' " Dat had ik ook al ondernomen, maar wat willen ze met ons. Was ik maar gewoon thuis gebleven." De jonge kater deed een teken om hem te volgen. Indi volgdde hem onmiddelijk, naar een grote struik waar ze zich verscholen.' Ik ben GoldenLeaf...' Hij keek rond zich, achter wie of wat wist Indi niet.' En jij bent?' Net toen hij dat zei liep er een man met zwarte kap langs.' Ze zien ons hier niet.' siste hij." Gelukkig maar, trouwens ik ben Indi." Steldde ze zichzelf vriendelijk, maar stil voor. Indi zat met enorm veel vragen in haar kop, waarvan ze het antwoord allemaal niet wist. Eindelijk had ze dan iemand tegengekomen, die haar antwoorden kon geven. |
| | | 7
| |
| Onderwerp: Re: Op onderzoek. di 2 nov 2010 - 11:39 | |
| ,,Je bent een poesiepoes he?!'' siste GoldenLeaf. Hij wierp haar een verwarde blik toe en zei: ,,Wat doe je hier? Het is niet slim om hier te zijn als poesiepoes...1 verkeerde stap en je kunt in een ander gebied staan en aangevallen worden...'' Langzaam stond hij op en keek achter zich. Elk moment konden ze gepakt of aangevallen worden. Onrustig keek hij om zich heen. GoldenLeaf was nog maar een leerling en hij wilde graag krijger worden inplaats van te sterven...Hij was snel maar vechten wat niet zijn specialiteit of naja nog niet...veel had hij ook nog niet geleerd over het verdedigen dus hij moest uitkijken. |
| | | Damien 524 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Op onderzoek. di 2 nov 2010 - 12:05 | |
| ' Je bent een poesiepoes he?!' Siste hij. Hij wierp Indi een verwarde blik toe en zei ' Wat doe je hier? Het is niet slim om hier te zijn als poesiepoes...1 verkeerde stap en je kunt in een ander gebied staan en aangevallen worden...' " Ik... Ik was eens op onderzoek, achter nieuwe plekken, om te ontdekken, totdat ik hier uitkwam. Maar ik zie hier nergens nog een uitgang, de énige uitgang is daar." Indi toonde met haar neuspunt een tamelijk groot gat in de muur, dat bedekt was door bladeren van de struik." Dat daar is de énige uitweg, maar die enge mannen staan ervoor, alsof ze weten dat daar de enige uitweg is." Opeens kreeg Indi een ideetje, maar het was niet zonder gevolgen." Ik heb een manier gevonden, om toch te kunnen ontsnappen, maar het is niet zonder gevolgen. Dus misschien nog eens tot een volgende keer." Indi schatte de afstand tussen de bomen nog eens goed in, en sloop onopgemerkt van de struik, naar de haag, die juist tegenover de muur met het gat in lag. Indi sloop van de haag, naar een volgende struik, en van daaruit klom ze in de boom. Ze klom helemaal naar boven, naar de top van de boom, en sprong van daaruit naar een dikke tak van een andere boom. Ze klom terug naar beneden, en sprintte door de benen van de mannen, het gat in. Ze volgdde het pad, dat verlicht werd door het maanlicht, en kwam van zelf weer terug thuis. Ze bleef eerst een beetje in de tuin, en dronk van het water van de vijver. |
| | | 15
| |
| Onderwerp: Re: Op onderzoek. di 2 nov 2010 - 13:42 | |
| Silversun bekeek 2 gestalten. Het waren 2 katten. Ze had genoeg van het wachten. Deze katten kon ze wel aan. Het werd haar veel te druk op dit ''heilige'' plekje. Het zou hier rustig moeten zijn, het was een kerkhof! In sterrenclansnaam wat was dit? De ene kat ging weg, dus dit was het perfecte moment voor een sprong. ''GRAWRRR'' krijste ze en sprong bovenop de kat. Ze sloeg haar nagels uit en begon de kat zijn rug met haar poten te bewerken. Even stopte ze omdat ze zag dat het nogmaar een jong katje was. Ze nam afstand en blies zo dreigend mogelijk. Het was niet haar gewoonte maar Silversun kreeg zo'n vreselijk gevoel bij deze plek dat ze wegvluchtte in een ''gevecht'' als je het al zo kon noemen. |
| | | | Onderwerp: Re: Op onderzoek. | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |