|
| Herp 140
| |
| Onderwerp: Why are you here? za 24 nov 2012 - 13:59 | |
| Met een rustig tempo haalde hij zijn poot over zijn grijze vacht, hij bekeek een groepje Kittypets die hem vreemd aankeken. Twoleg mormels, dacht Fame bij zichzelf. Hij weerde zijn blik af, die Twoleg Kitty's deden verder toch niks wat hem interesseerde. Fame had zelf wel zijn eigen problemen, zoals Ty, die achter hem aanzat. Een grijns verscheen op het gezicht van de kater, hij had eigenlijk nooit gedacht dat Ty op zo'n klein Twoleg mormel viel. Helaas voor hem, was Miley dood. Fame haalde de grijns van zijn gezicht af toen een van de Kittypets iets riep. Hij spande zijn spieren en siste geërgerd. Hij zwiepte gevaarlijk met zijn staart en stond op, waarna hij zich omkeerde en weg wandelde.
Hij was tot stilstand gekomen en zwiepte nog een keer met zijn staart, de geur van prooi deed hem denken aan zijn honger. Fame zakte ineen en keek rond, hij zag een klein witgrijs muisje onder een struik scharrelen. Een voldane grijns verscheen op het gezicht van de kater wanneer hij zich naar voren bewoog en de muis zo onder zijn poot van kon houden. Hij boorde met zijn andere klauw een gaatje in het oor van de muis, die luid piepte. Hij tilde het beestje op en greep hem met uitgestrekte nagels vast. Druppels bloed vielen op de droge aarde en het gepiep hield op, de muis was ten prooi gevallen van de kater.
+Ziva
|
| | | x 850
| |
| Onderwerp: Re: Why are you here? za 24 nov 2012 - 14:12 | |
| Dagen passeerde en Ziva had nog steeds geen idee hoe het ging met Finestpaw. Ze had het hart van de Shadowclan Apprentice gebroken, poef in duizend stukjes. Normaal moest ze er niet om geven, maar toch deed het haar diep vanbinnen ietwat pijn. Ze schudde haar zwarte kop in de hoop de gedachten aan Finest weg te krijgen. Het was voorbij tussen hen, en eerlijk gezegd was Ziva daar blij voor. Het zou toch niks zijn geworden tussen hen tweeën. Hij was veel te jong, en nog eens een Clan kat. Zuchtend stond ze op en schudde de dauw van haar gitzwarte pels. De dag was nog jong, maar dat betekende niet dat ze daarom haar tijd moest verdoen aan zielige gevoelens. Een tikkeltje zenuwachtig stapte ze uit het Bloodclan kamp en bracht direct haar ledematen in beweging. De laatste tijd leek het wel of ze slomer was dan voorheen. Ook haar buik werd dikker, echter at ze ook weer niet zoveel. Integendeel zelfs, de laatste dagen at ze helemaal niet veel. Twee muizen per dag.. Kon toch geen kwaad zeker? Of.. In een fractie van een seconden versprongen haar gedachten weer naar de zwart/witte Shadowclan kater. Ze zou toch niet in verwachting zijn.. Van hém? Een misselijk gevoel borrelde op in haar buik toen ze daar aan dacht. Maar zelfs nu was ze niet meer zeker of ze daardoor misselijk werd, of door het feit dat ze misschien kittens verwachte. Het mocht gewoon niet, iedereen herkende haar als een koelbloedig iemand. Als Ziva plots met een paar pluizebollen opdaagde dan zou iedereen haar gegarandeerd raar aankijken. En misschien erger, haar niet meer wantrouwen. Helemaal in paniek versnelde ze haar passen en zonder ze 't wist botste ze tegen een donkergrijze kater aan. Verschrikt keek ze op en vernauwde meteen haar rode ogen tot spleetjes. 'My fault..' Mauwde ze kil en ging meteen zitten en verschoof haar poten ietwat zodat die voor haar mollige buik stonden, hopend dat het Fame niet zou opmerken. |
| | | Herp 140
| |
| Onderwerp: Re: Why are you here? za 24 nov 2012 - 14:49 | |
| Fame nam de muis mee naar een open plekje, hij zou het daar opeten. Toen hij een hap wilde nemen vloog er een zwart gestalte uit de struiken en ramde hem weg. Hij siste ter waarschuwing en duwde de kat van hem af, met uitgestrekte nagels keek hij in de rode ogen van de kat die hij herkende als Ziva. 'My fault..' Zei de poes kil. Er viel iets op aan haar, maar de grijze kater kon het even niet bij de wijs brengen. Hij ging zo ook zitten en keek de poes aan. "Wat brengt jou hier, Ziva?" Miauwde hij neutraal. Hij verstopte zijn klauwen achter zijn staart en staarde de poes met samengeknepen ogen aan. Er was echt iets anders aan haar. Was haar vacht lichter geworden? Of juist donkerder? Of haar vacht was gewoon was dikker, wat normaal was rond deze periode. Of ze at gewoon te veel en werd te dik, maar dat was bijna onmogelijk, een kat in het woud kon nooit zoveel prooi vinden als een Kittypet per dag binnen krijgt. Wat het ook was, het gaf de kater een vreemd gevoel. Een gevoel die hij nooit eerder had gehad...
|
| | | x 850
| |
| Onderwerp: Re: Why are you here? za 24 nov 2012 - 15:03 | |
| Ze voelde haar hart kloppen tot in haar keel en wiebelde ietwat nerveus met haar oren. Elk moment kon hij het ontdekken, althans was ze er zelf nog niet eens zeker van. Ze had dit dan ook nog nooit eerder meegemaakt.. Ze hield haar adem opgesloten in haar mond en voelde haar pels lichtelijk prikkelen. 'Ik moet waarschijnlijk afgedwaald zijn of zo..' Zei ze snel terwijl de lucht beetje bij beetje uit haar mond sijpelde. 'En jij?' Plakte ze er snel aan zodat er geen stilte kwam, en dat het de kater opviel dat ze met iets dwars zat. Haar staart sloeg zonder ritme keer op keer tegen de grond en liet kleine stofwolkjes opstijgen. De dagen werden korter en ook nog eens kouder. Dus had ze eigenlijk een goede smoes dat ze een klein beetje dikker was. Maar dat klonk ongelovig, en aangezien Fame haar al lang kende zou hij er niet in trappen. Ze beet op haar lip en keek gauw naar het gebied achter de kater. Niet veel verderop zaten enkele Kittypets, uiteraard te niksen. Vroeger kwam ze elke dag naar hier om er een paar te vermoorden, nu stak ze echter haar tijd daar niet meer in. Clan katten, daar lag haar interesse momenteel. Helaas had ze nog niet bij veel katten het leven ontnomen. Alleen bij die Leopardpaw en Peachberry. Maar goed, ze was nog jong en had dus nog een hele toekomst voor de boeg liggen. Al wist ze al wel zeker waar haar volgende moord zou plaatsvinden. Thunderclan territorium. Plots schoot er een kleine angst blik in haar ogen. Wat als ze echt kittens kreeg.. Dan kon ze toch nog wel alles doen van wat ze voorheen deed? Of.. Niet dan?
|
| | | Herp 140
| |
| Onderwerp: Re: Why are you here? za 24 nov 2012 - 15:16 | |
| 'Ik moet waarschijnlijk afgedwaald zijn of zo..' De snelle toon waarop Ziva praatte liet hem zijn ogen samenknijpen, er klopte iets niet. 'En jij?' Vervolgde de poes snel. Fame wachtte even en schraapte met zijn klauw over de grond. "Ik was aan het jagen," Hij wierp een blik op de muis, die even verderop lag. "Maar dat doet er niet toe, waarom ben je zo gehaast?" Zijn kille stem galmde over de open plek, een Elite kat had altijd weinig haast, integendeel met de Clanmormels, zij hadden altijd haast en dachten altijd alles verkeerd te doen. Begon Ziva op een Clanmormel te lijken of was het gewoon iets anders? Had ze gewoon écht haast? Fame zette de gedachten uit zijn hoofd en keek Ziva recht aan. "Is er soms iets mis? Je lijkt zo anders..." Hij dempte zijn stem en stond op, vervolgens liep hij naar het muisje en pakte die op. Hij nam het dode diertje mee en ging weer zitten, recht voor Ziva. Hij schoof het muisje richting de pikzwarte poes en besloot om het rustig te houden. "Ik zal je niet ondervragen, Ziva. Ik maak me gewoon zorgen." Hij hield zijn stem ijskoud, maar hij meende het deels. Ziva was een van de poezen waar hij om gaf, hij zou haar niet zomaar met de dood bedreigen.
|
| | | x 850
| |
| Onderwerp: Re: Why are you here? za 24 nov 2012 - 15:28 | |
| Ondertussen was haar blik weer op Fame gaan rusten. Ze keek hem strak aan, en liet geen enkele beweging die hij maakte ontsnappen. "Ik was aan het jagen," Natuurlijk, hoe kon ze toch zo stom zijn. Normaal was ze niet eens iemand die graag vragen stelde, toch niet aan Fame.. "Maar dat doet er niet toe, waarom ben je zo gehaast?" Ze verstijfde een poos bij die vraag maar liet haar spieren algauw weer rusten. Viel het dan echt zo hard op? Want dan moest de rest van de Bloodclan het ook al opgevallen zijn dat de zwarte poes haar zo gedroeg. Zuchtend kalmeerde ze haar staart en krulde die over haar voorpoten. 'Eh, er is niks hoor...' Miauwde ze uiteindelijk terwijl er een grote twijfel in haar toon te horen was. Ze had hem ook al wel eens bij Malona gezien, een andere Elite kattin. Sommigen zeiden dat Malona en Ziva op elkaar leken, maar echter verschilde de twee katten enorm van elkaar. Malona haar karakter was helemaal anders. Zij hield van kittens, blijkbaar want ze had er zelf een stuk of vijf. Waarschijnlijk was ze ook veel milder dan Ziva. Maar goed, daar hadden ze het nu niet over, toch? "Ik zal je niet ondervragen, Ziva. Ik maak me gewoon zorgen." Weer begonnen haar oren te wiebelen en kaatste ze haar blik af en keek naar enkele grassprieten die mee lagen te dansen met de wind. Dus, hij maakte zich zorgen om haar? Maar waarom? Ze waren enkel vrienden, moord partners, en niet meer. Of vormde ze samen toch wel iets anders? Wild schudde ze haar hoofd weer op haar gedachten op een ander punt te zetten en keek de kater voor haar weer aan. 'Er.. Er is echt niks..' Zei ze tenslotte en sloot haar ogen eventjes om ze later weer te openen.
|
| | | Herp 140
| |
| Onderwerp: Re: Why are you here? za 24 nov 2012 - 15:41 | |
| Fame was ondertussen verder gaan denken. Hij twijfelde echter wel aan haar antwoord. 'Er.. Er is echt niks..' Fame knikte rustig en liet zijn blik op de poes rusten. "Als jij het zegt..." Hij gaf toe, misschien was hij het wel, die voor de ongemakkelijke sfeer zorgde. Fame sloot voor een tijdje zijn ogen en dacht rustig na, er was nog geen seconde geweest of hij dacht niet na over wat er misschien anders kon zijn aan Ziva. Ze was dikker geworden, wist hij, maar had dat ook een goede reden? Ineens schoot er een huivering door de kater en rezen zijn haren overeind, hij stond op en sperde zijn ogen open. "Ziva..." Miauwde hij kalm. "Zeg eens eerlijk, wat is er aan de hand?" Als hij het wist, wist hij niet wat hij ermee ging doen. Hij had een vermoedde, maar hij kon het nog altijd mis hebben. Dat wist hij nu wel van Malona. Zij was domweg gewoon niet de goede poes geweest, Malona leek meer op een Clanmormel dan op een echte Elite kattin. Ziva en hij waren de perfecte moord-partners, maar had dat ook voor meer gezorgd? Opnieuw ging er een huivering door hem heen, maar hij ging weer rustig zitten. De grijze kater zuchtte even, hij hoopte maar dat hij het mis had...
|
| | | x 850
| |
| Onderwerp: Re: Why are you here? za 24 nov 2012 - 15:52 | |
| Ziva dacht soms wel eens aan het leven van een huiskat. Het moest rustig zijn, nietwaar? Misschien iets te rustig. Het was sowieso al niets voor haar, maar soms leek het toch wel aantrekkelijk. Oh god, in wat verander ik? Ze opende haar bek ietwat en liet alle diverse geuren haar mond binnen stromen. "Ziva..." Begon hij terwijl ze 'm weer aankeek. 'Ja?' Zei ze snel om te laten weten dat ze aanwezig was. Letterlijk en figuurlijk bedoeld. '"Zeg eens eerlijk, wat is er aan de hand?" Ze vernauwde haar twee bloedrode ogen tot venijnige spleetjes en vouwde haar oren plat tegen haar kop. 'Er is écht niks!' Grauwde ze en sloeg even met één van haar voorpoten naar de kater waardoor haar bolle buik zichtbaar werd. Geraakt had Ziva 'm niet, het was dan ook weer bedoeld als een waarschuwing. Haar hele probleem vergeten keek ze hem strak aan terwijl haar staart weer zenuwachtig van links naar rechts begon te slagen. Fame moest stoppen met zagen. Maar hij was gewoon ongerust.. Er rolde weer een zucht over haar lippen en meteen erna vulde een rustige blik haar ogen. Het had geen zin om kwaad te zijn op hem. Hij had niets misdaan. Het was Ziva zelf die iets nerveuzer was dan gewoonlijk. Ze draaide haar hoofd weer naar een andere richting en draaide haar oren naar voren. Ondertussen waren de Kittypets alweer weggegaan, waarschijnlijk om te gaan eten. Nog geen seconde later dacht ze weer aan het kitten gedoe en kwam tot het besef dat haar buik zichtbaar was. Ze zette haar poten er weer voor en keek Fame geschokt aan. Had.. Had hij het gezien?
|
| | | Herp 140
| |
| Onderwerp: Re: Why are you here? za 24 nov 2012 - 16:21 | |
| 'Er is écht niks!' Ziva sloeg naar hem, waardoor hij een beetje achteruit schoof. Hij sloot opnieuw zijn ogen en zuchtte even diep. Zijn oren bewogen ongemakkelijk en hij opende zijn ogen weer, Ziva was weer gekalmeerd en had zich weggedraaid. Fame onderzocht haar met een rustige blik, maar verroerde zich niet. Een licht briesje woei door zijn grijze vacht, hij zag dat Ziva zich weer snel omdraaide en hem weer aankeek. Hij wilde haar niet onder druk zetten, maar moest het echt weten. Hij hoopte niet dat ze echt drachtig was, maar Fame herkende de buik als die van Malona toen zij ook drachtig was. Het zag er anders uit dan de buik van een Kittypet, zij waren gewoon dik. Fame stond op en liep langzaam en rustig naar Ziva toe, hij keek haar kalm aan, hij wist wat er aan de hand was. De grijze kater ging naast haar zitten en duwde zijn schouder tegen haar aan. "Ik zal het de rest niet vertellen, Ziva, ik zal je helpen... Maar vertel... Wie is de vader?" De kater meende wat hij zei, hij zou Ziva beschermen en hij zou ervoor zorgen dat niemand het te weten kwam. Hij wist hoe hard de poes erom moest lijden.
|
| | | x 850
| |
| Onderwerp: Re: Why are you here? za 24 nov 2012 - 16:30 | |
| Verstijfd bleef ze staan toen Fame opstond en naar haar toe liep. Hij had het gezien, damn. In schok wou ze weglopen maar haar poten waren tot op het bot verstijfd. Ze was zelfs nog niet eens in staat om ook nog maar één iets te zeggen. "Ik zal het de rest niet vertellen, Ziva, ik zal je helpen... Maar vertel... Wie is de vader?" Nog verbaasder viel haar mond open en had ze moeite met hem aan te kijken. Meende hij het echt van wat 'ie net had gezegd? En, wat zou hij doen als ze geen antwoord gaf op zijn vraag? Ze kon het moeilijk vertellen van haar en Finestpaw.. Dan zou Fame d'r gewoonweg vermoorden. Nou, dat mocht hij dan maar eens proberen! Ziva zou niet zonder slag of stoot opgeven. En daarbij, ze was niet zwakker geworden omwille haar kittens. Totaal niet. Waarschijnlijk zou ze gewoon minder vurig met hem kunnen vechten omdat 'ie.. Omdat Fame een vriend van haar was. Haar partner, moord partner. Ze nam snel adem en wachtte nog heel even voordat ze zou reageren. 'Eeeh..' Koortsachtig zocht er naar antwoorden, antwoorden die ze niet had en ook niet vond. Maar eigenlijk, hoe kon Finestpaw de vader zijn? Hij was nog maar een apprentice, en die ene dat ze 't probeerde was mislukt. En Ziva kwam de kater toch niet meer tegen, dus eigenlijk was het totaal onmogelijk dat Finest de reden was dat Ziva nu kittens verwachte. En voor de rest had ze geen persoonlijke contacten met katers. Behalve Fame.. Kon het dan? Kon het zijn dat Fame de vader was? En als het echt zo was, zou hij er dan even koeltjes op reageren?
|
| | | Herp 140
| |
| Onderwerp: Re: Why are you here? za 24 nov 2012 - 16:43 | |
| 'Eeeh..' Ziva wist het blijkbaar niet, maakte hem dat wat uit? De kater wist het niet, maar suste haar een beetje. "Je hoeft niet bang te zijn, ik zal écht niks vertellen, ik beloof het je... Ik zal je helpen, niemand komt erachter, vertrouw me..." Dat hij zoiets kon zeggen, het verbaasde hem, maar de rang van de poes stond op het spel. Fame sloot zijn ogen, niet wetend wat hij moest zeggen. Hij wilde de poes niet verraden, dat zo hij nooit in zijn hoofd halen. Icy, die kon hij wel verraden, maar Ziva niet. Ze waren moord-partners, die kon hij onmogelijk verraden.
Flut >.<
|
| | | x 850
| |
| Onderwerp: Re: Why are you here? za 24 nov 2012 - 22:53 | |
| My heart is paralyzed My head was oversized I'll take the high road like I should You said it's meant to be That it's not you, it's me You're leaving now for my own good
Nog steeds dwaalde er een misselijk gevoel rond in haar buik en was ze er zo goed als zeker van dat ze kittens zou krijgen. Was er dan echt geen middel dat het eventueel zou tegenhouden? Dat ze weggingen, er nooit waren, alles weg, poef weg? Vocht stapelde op in haar ooghoeken en algauw schudde ze haar hoofd zodat de kleine traantjes wegvlogen. Ze keek de donkergrijze kater die voor haar stond weer aan en probeerde haarzelf weer te vermannen. Waarom kon hij gewoon dwars door haar masker heen kijken? Hij las altijd d'r gevoelens, waarom? Kon hij niet zijn zoals alle andere katten, haar wantrouwen en altijd in haar leugentjes trappen? Nee hoor, Fame moest weer 't buitenbeentje zijn. Hij moest haar perse weer tegenwerken. Nu zag de gitzwarte kattin er niet meer sterk uit, eerder een zielig hoopje vacht dat beefde van de angst. Angst waar ze nog geen enkele ervaring mee had. Het was anders dan de schrik die ze had voor haar vader. Totaal anders.
Palms rise to the universe As we moonshine and molly Feel the warmth, we’ll never die We’re like diamonds in the sky
Ze raapte haar moed weer op en zette haar tanden op elkaar. Het was haar fout zeker? Zij mocht gewoonweg niet zo onvoorzichtig zijn geweest. Haar oren staken weer naar voren terwijl ze probeerde om een neutrale blik haar rode ogen te laten vullen. Ze mocht niet vijandelijk overkomen, niet nu. Niet nu Fame haar vertrouwen toewenste. 'Ik weet het niet..' Piepte ze half terwijl ze haar lichaam tegen de grond drukte en er een paar druppels op haar neus plofte. Met een vragende blik keek ze naar boven en merkte op dat het was beginnen regenen. 'Jij bent een van de enige waar.. Waar ik echt sociaal contact mee heb.. Denk ik..' Zei ze bijna onverstaanbaar terwijl haar kop weer naar beneden daalde.
I knew that we’d become one right away Oh, right away At first sight I left the energy of sun rays I saw the life inside your eyes
|
| | | | Onderwerp: Re: Why are you here? | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |