Hee,
Ik heb een boek geleend van me vriendin en ik ben er helemaal weg van :3
Nu wil ik jullie ervan laten weten, zeker voor de engels liefhebbers.
The Mortal Instruments is een driedelig boek geschreven door Cassandra Clare. Geheel engels dus mocht je daar niet van zijn kan je nu nog afhaken x]
Series: Er zijn drie series
- City of Bones
- City of Ashes
- City of Glass
Inhoud:
Hou je van: Demonen, vampieren, weerwolven en mensen die daar tegenoptreden. En dan niet op een cliché manier opgeschreven..
Dan is dit jouw boek!
Clary (hoofdpersoon) komt per toeval Jace tegen als hij iemand heeft vermoord. Jace en zijn vrienden, Alec en Isabelle jagen op demonen en houden Downworlders, vampieren de weerwolven en warlocks, in toom. Zij worden de Shadowhunters genoemd, gemaakt door de engel Raziel, die de Shadowhunters maakte. Jace raakt geinteresseerd in Clary, niet omdat ze bloedmooi is of zo opvalt, maar omdat hij hen kan zien.
Mundanes (normale mensen) kunnen Shadowhunters en vampieren namelijk niet zien. Hij gaat achter haar aan terwijl Clary Jace en wat ze die nacht had gezien uit haar hoofd te zetten. Als ze thuis komt meldt haar moeder Jocelyn dan ze weg gaan. Clary die dit helemaal niet van plan is te doen vanwege haar eigen plannen maakt grote ruzie tegen haar moeder. Met als gevolg dat ze de benen neemt.
Om haar te kalmeren neemt Simon (beste vriend) haar mee naar de pub. Als ze net over iets belangrijks beginnen te praten ziet Clary Jace weer. Hij wenkte haar en ze gaat achter hem aan.
Jace neemt Clary mee naar zijn huis en laat haar de wereld van de Shadowhunters zien.
Verder ga ik niet vertellen ik probeer nog wat geheim te houden.
Ik hoop dat het wat goed is uitgelegd en voor vragen kan je posten. ;3
P.s: Boek alleen in engels verkrijgbaar, om het te kopen moet je op internet kijken.