Sierlijk sloop een prachtige lapjeskat vooruit op de groene vloer van mos. Klauwen uitgestoken uit de witte pootjes, met uitzonderlijk één zwarte. Een lijster verderop zat rustig, zonder iets te merken, zaadjes van de grond op te eten. Nightsky sloop vooruit, wachtend op een goed moment om te springen. Wacht.... Wat?! Nu hipte de lijster naar een struik met bessen. Scharlakenrode bessen. Vloekend zag Nightsky hoe de domme, overigens vetgemeste vogel, zich volpropte met de verraderlijke besjes. Toen de deathberries zijn maag bereikten, zakte hij in elkaar met schuim druipend uit zijn snavel. Boos omdat haar prooi zíchzélf vergiftigd had pakte ze hem op en gooide hem in het ravijn. Daar! Een muis. Ze zakte weer in de jaaghouding, hopend op een kans op succes. Ze schrok van klauwen in haar zij. Ze zag dat het Fernpaw was. Van pijn riep ze: "WAT DOE JIJ NOU WEER MUIZENBREIN!" Fernpaw ging van haar af. ''Wat moet je Nightsky'' grauwde hij. "Ik ben bezig met mijn jacht, die jij zojuist verpest hebt" zei ze koeltjes. Ze deed haar best niet boos te klinken. Ze wist dat Fernpaw een zwaar verlies heeft gehad met zijn dode vader, Stutch. "Weet je, ik kende je vader. Hij redde me een keer van een hondsdolle vos. Zal ik erover vertellen?" vroeg ze.
Voor admins/mods geen powerplay, Stutch is mijn acc ^^