Hawkfire klom in de boom. Nog voor hij een vossenlengte hoog was, viel hij uit de boom. Hij gaf het niet op, hij probeerde het nog een keer. Arctica merkte op dat hij erg snel klom, vooral voor een onervaren kat. Nog voor ze kon zeggen dat hij langzamer moest klimmen, stortte hij naar beneden. Tot haar schrik kwam hij neer op zijn hoofd. Arctica vroeg zich af of hij zo ook was gevallen toen ze hem bewusteloos onder de boom vond.
Hawkfire mompelde wat. Gelukkig, hij is niet bewusteloos. dacht ze. Wat had gezegd? Arctica wilde naar hem toe komen, hem helpen. Ze probeerde te lopen, maar haar poten wilden geen stap verzetten. Hawkfire nam geen tijd om zich te herstellen. Hij sloop op een stuk gras af, alsof hij een prooi in het oog had. Arctica snoof de lucht op, maar er was geen geur van prooi. Hawkfire beet in het gras. Arctica was met stomheid geslagen. Waar is die kat in vredesnaam meee bezig? dacht ze. 'Ik denk dat ik nog even ga slapen, ik voel me ook niet zo goed. Duizelig, voor als je het wilde weten' zei hij. Gelukkig, hij nam toch rust. 'Oké.' zij ze terug.
Arctica bekeek de slapende kat. Wat een klungel was het eigenlijk. Toen hij hier voor het eerst kwam leek hij op een bedreiging, maar nu ze hem beter kon, leek hij absoluut geen bedreiging te vormen. Hij kon niet eens in een boom klimmen! Stilletjes sloop ze op hem af. Ze snoof zijn geur op. Hij rook naar bloed. Ze likte zijn vacht. Wacht eens even... Wat deed ze nou? Dit deed je toch niet zomaar? Snel stoof ze weg. Waarom had ze dit gedaan? Ze had het niet eens in de gaten gehad. Wat als hij wakker was geworden en het had gemerkt? Het gevoel. Wat het ook was, het zou haar nog in veel problemen kunnen brengen...