|
Tanya 116
| |
| Onderwerp: Eerste Verhaal di 10 jul 2012 - 17:54 | |
| Een rood-wit poesje trippelt door het bos. Haar naam was: Sly. ze had honger, dus ze probeerde een muis te vangen. Ze probeerde het heel vaak, maar keer op keer was de muis haar te snel af. Opeens zag ze een grijze Tabby kat. ze liep er heen, en vroeg: ''eh... hallo kunt u mij helpen om een muis te vangen?'' de Tabby draaide zich om en keek met haar vuurrode ogen naar Sly. Sly slikte en vroeg nog een keer. ''Kunt u mij helpen om een muis te vangen?''
Dit was men eerste keer dat ik een verhaaltje schreef en willen jullie je commentaar geven zodat ik het kan verbeteren? GR. Sly
Haters gonna Hate!
|
|
| |
Tanya 116
| |
| Onderwerp: Re: Eerste Verhaal di 10 jul 2012 - 17:55 | |
| Het is te kort he? Haters gonna Hate!
|
|
| |
Floriske 2347 Actief When you're broken
there's no assurance
you made a better place
| CAT'S PROFILEAge: 58 manenGender: She-cat ♀Rank: - (ooit Senior Tunneler van WindClan) |
| Onderwerp: Re: Eerste Verhaal di 10 jul 2012 - 18:10 | |
| Het is wat te kort ja, maar dat is niet zo heel erg, hoor ^^ Ik heb wat tips: -Begin elke zin met een hoofdletter -je mag andere katten niet 'besturen', dus je mag niet zeggen dat de andere kat zich omdraaide (behalve als het een non-rpg character is) -Om het wat langer te maken: beschrijf de omgeving, het weer, Slykits gedachtes en dat soort dingen. -Begin niet elke zin op een nieuwe regel. -Slykit is 7 maanden, maar een kat van 7 maanden is al apprentice, dus of ze is nog geen 6 maanden, of haar naam is Slypaw.
Een voorbeeldje: Een rood-wit poesje trippelde door het bos. Het was warm en een licht briesje liet de groene bladeren aan de bomen zachtjes ritselen. De poes was Slykit. Ze stond even stil toen ze voelde hoe haar maag rommelde en besloot een mui s te vangen. Ze snoof de lucht op en rook een muis. Ze volgde de geur. Ze vond de muis achter een kleine struik. Het grijze diertje zat op een soort zaadje of pitje te knabbelen en keek na elke hap even schichtig om zich heen. Slykit sloop langzaam naar het beestje toe. Ze wist niet of ze een geluid had gemaakt of haar poot iets te hard neergezet had, maar de muis schoot ervandoor. Ze kon hem niet meer vinden.
Zo worden alleen al de eerste drie regels een heel stukje tekst. Ik hoop dat je iets aan deze tips hebt ^^ And it hurts and I'm lonely And I should never have tried And I missed you tonight So it's time to leave You see it meant everything to me
|
|
| |
Tanya 116
| |
| Onderwerp: Re: Eerste Verhaal di 10 jul 2012 - 18:14 | |
| bedankt voor de tips ik maak er nog een: Een klein oranje-rood poesje genaamd Sly liep door het bos. De warme wind uit het zuiden wuifde langs haar oren. Ze voelde haar maag rommelen en besloot om voor de eerste keer een muis te vangen. Ze sloop zacht naar de muis en dacht: ''als ik nou van achteren aanval heeft ie niks door!''. Sly sprong en rende achter de muis aan. De muis was sneller en sprong in een holle stam. ''Nou wat deet ik fout?''Dacht Sly. Opeens zzag ze een Grijze Tabby kat. Ze liep er heen en vroeg: ''Hallo mevrouw kunt u mij helpen om een muis te vangen?''. De grijze Tabby kat keek recht in het gezicht van Sly. Sly voelde zich nogal ongemakkelijk en vroeg nog eens met en brok in haar keel: ''eh.... kunt u mij helpen een muis te vangen?'' De Tabby kat draaide zich om en liep weg. Is dit beter? PS. die tabby verzon ik Haters gonna Hate!
Laatst aangepast door Slykit op di 10 jul 2012 - 18:43; in totaal 3 keer bewerkt |
|
| |
there's no assurance
you made a better place
| CAT'S PROFILEAge: 58 manenGender: She-cat ♀Rank: - (ooit Senior Tunneler van WindClan) |
| Onderwerp: Re: Eerste Verhaal di 10 jul 2012 - 18:16 | |
| Probeer eens nog een post te maken, nu met de tips. And it hurts and I'm lonely And I should never have tried And I missed you tonight So it's time to leave You see it meant everything to me
|
|
| |
Tanya 116
| |
| Onderwerp: Re: Eerste Verhaal di 10 jul 2012 - 19:03 | |
| Is deze misschien beter? Haters gonna Hate!
|
|
| |
Captain America 3633 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Eerste Verhaal di 10 jul 2012 - 19:40 | |
| Nog steeds een beetje powerplay, en het zou ook moeilijk zijn voor anderen om erop te reageren. Zet ook wat je kat denkt tussen komma's, want met de ".." denkt men in eerste instantie dat men iets zegt. c:
Als je dit zo nog verandert, zal ik een vervolg schrijven, om te kijken of je het helemaal door hebt x |
|
| |
Tanya 116
| |
| Onderwerp: Re: Eerste Verhaal di 10 jul 2012 - 20:00 | |
| [b]Ik maak wel gwn een hele nieuwe Het jonge poesje Sly liep door het bos. Het was erg warm maar de bomen brachten genoeg schaduw. De merels fluitten vrolijk, en de eekhoorntjes sprongen van boom naar boom. Sly huppelde vrolijk rond. Ze wist alleen niet dat ze steeds verder van huis dwaalde. Sly voelde zich blij en had geen enkel probleem. De zuidelijke wind brieste vrolijk een koele wind langs haar oren. Kortom het was gewoon perfect. Opeens kwam ze uit haar gedachten. Ze dacht, Huh? waar ben ik nou weer beland!?. Ze zag alleen maar bomen, met takken die op armen leken. Ze rilde, Waar zou ze zijn? ze hoorde alleen een paar zwarte vogels kraaien. Ze dacht: Lang niet zo mooi en gezellig als de merels die zingen. En weer rilde ze. het werd steeds donkerder, en de maan kwam op. Misschien moet ik maar gaan slapen, dacht ze, En Sly viel in een diepe slaap en hoopte dat iemand haar zou vinden. Ik weet het het is wat kort maar volgens mij wel vervolgbaar, toch? Haters gonna Hate!
|
|
| |
there's no assurance
you made a better place
| Onderwerp: Re: Eerste Verhaal wo 11 jul 2012 - 10:22 | |
| Het is misschien wel een beetje vreemd dat ze op zo'n enge plek gewoon kan slapen, maar deze post is zeker veel beter. Ik zie dat je de tips goed gebruikt ^^ And it hurts and I'm lonely And I should never have tried And I missed you tonight So it's time to leave You see it meant everything to me
|
|
| |
Tanya 116
| |
| Onderwerp: Re: Eerste Verhaal wo 11 jul 2012 - 12:17 | |
| ja das idd wel vreemd XD Haters gonna Hate!
|
|
| |
165
| |
| Onderwerp: Re: Eerste Verhaal wo 11 jul 2012 - 19:12 | |
| We typen hier ook de hele regels door zonder enters ^.^ |
|
| |
60
| |
| Onderwerp: Re: Eerste Verhaal do 19 jul 2012 - 23:07 | |
| Het jonge poesje Sly liep door het bos. Het was erg warm maar de bomen brachten genoeg schaduw. De merels fluitten vrolijk, en de eekhoorntjes sprongen van boom naar boom. Sly huppelde vrolijk rond. Ze wist alleen niet dat ze steeds verder van huis dwaalde. Sly voelde zich blij en had geen enkel probleem. De zuidelijke wind brieste vrolijk een koele wind langs haar oren. Kortom het was gewoon perfect. Opeens kwam ze uit haar gedachten. Ze dacht, Huh? waar ben ik nou weer beland!?. Ze zag alleen maar bomen, met takken die op armen leken. Ze rilde, Waar zou ze zijn? ze hoorde alleen een paar zwarte vogels kraaien. Ze dacht: Lang niet zo mooi en gezellig als de merels die zingen. En weer rilde ze. het werd steeds donkerder, en de maan kwam op. Misschien moet ik maar gaan slapen, dacht ze, En Sly viel in een diepe slaap en hoopte dat iemand haar zou vinden.
Ik doe het zo: Een jong poesje, Slykit liep door het bos, dat door de bladeren zonnestralen gaven. Het was erg warm die dag, maar de bomen gaven genoeg schadow waar het poesje kon lopen. Ze hoorde gefluit van de merens in de bomen en ze zag een eekhoorntje springen van tak naar tak. Slykit huppelde vrolijk door het grote bos, maar wist niet dat ze zo ver van huis was. Het jonge katje voelde zich opgewonden. Een koude zuidelijke bries woei door heet korte zomervacht. Het was een perfecte dag vandaag. Opeens schrok ze, ze was wel erg ver gelopen. Waar ben ik beland? dacht ze. Ze keek naar de bomen, met angstaanjagende takken, die net op armen leken. Ze rilde van angst. Waar zou ze zijn? Ze hoorde een paar zwarte volgens kraaien. Niet zo gezellig als die merels die zingen dacht het jonge poesje. Weer rilde ze. De lucht werdt steeds donkerder en de maan kwam langzaam de donkerblauwe lucht verlichten. Waar was ze?!
Dat slapen vind ik alleen raar, verder wel goed, maar let op de regels die de mensen je vertellen. |
|
| |
| Onderwerp: Re: Eerste Verhaal | |
| |
|
| |
|