"Ik verveel me dood in dit moeras. Overal zitten gaten waar blubber in zit of water gemend met kak, blaadjes en pis." Zij hij grinikkend. Je moet niet zo zeuren, er is wel wat ergers dan een beetje modder.'' Zij hij op een vaste toon. "Ik heb zin om iets bij pap en mam uit te halen oftwewel: Wrenkit!" ''Wrenkit.....hhmm'' "Hallo, alles kids met jou?" Vroeg hij lachend. Hij keek op met een strak gezicht, bijna raakte hun neuzen elkaar. ''Het gaat.'' siste hij kort. Hij zag hoe zijn broertje zichzelf waste bij een schoon plasje water. Hij sprong ik het vaste modder en zakte half door zijn poten. Zijn tenen waren niet meer te zien. Meer bruin smurrie spetterde op zijn lichaam en dit keer een beetje om zijn gezicht, vlak bij zijn oog."Gray, waarom haat jij eigenlijk je hele familie? Ik bedoel, ben ik dan niet ook duivels? Mischien niet zoveel als jij maat toch wel een beetje.'' Hij negeerde hem even nat als de modder op zijn vacht en liep naar hem toe. '' Je weet best dat ik pap haat en Wrenkit. Maar jou en mam, dat moet ik nog uitzoeken.'' hij stopte even en zij toen. ''Kom, we gaan iemand zoeken om te kwellen.'' Hij draaide zich om en liep dwars door de modder een andere kant op dan waar hij vandaan kwam.