|
| Lyan =3 157
| CAT'S PROFILEAge: I'm dead, all is good now, I think..Gender: Rank: |
| Onderwerp: Hello there! [Open] wo 11 apr 2012 - 16:41 | |
| Jayshade zat rustig in het kamp. Zijn ogen waren gesloten en de zon scheen op zijn oranje pels, hij zag er slecht en dof uit. Toch ging het beter met hem dan eerst, dat merkte je ook aan zijn humeur. Het was redelijk warm en Jayshade had dorst gekregen van de zon. Hij kon moeilijk het kamp uit om bij de rivier wat te gaan drinken, maar hij had geen keus. Moeizaam stond hij op waarbij hij kreunde. Hij begon al te hoesten. Opnieuw kreunde hij. Toen het gestopt was liep hij naar de ingang van het kamp. Toen hij buiten het kamp stond zuchtte hij. Nu moest Jayshade nog over de vele obstakels die in de weg stonden om naar de rivier te gaan. Plotseling voelde hij een vacht langs zijn flanken gaan. Hij keek naar de kat die naast hem stond. "Hallo." Zei hij schor. Hij kreeg een kleine hoestbui. "Sorry." Kuchte hij. Hij keek weer naar de kat, zijn ogen waren tranerig. Jayshade knipperde even en keek weer op. De kat zou wel denken dat het slechter met hem ging, maar het ging juist beter.
[Open] |
| | | 433
| |
| Onderwerp: Re: Hello there! [Open] do 12 apr 2012 - 14:24 | |
| Cinderfall zat in de jachthouding de staren naar een sappig konijn. Hij was zoals altijd weer te vinden op de hooglanden, maar dit was de eerste keer dat hij een konijn zo dicht bij zag. Konijnen waren snelle, onmogelijke beesten die veel slimmer leken dan vissen of andere dieren. Een vis sloeg je uit het water, job done. Een eekhoorn veraste je, net als een vogel, maar een konijn rende zo hard dat inhalen soms onmogelijk was. Al een hele tijd loerde hij op deze prooi, en al een hele tijd mislukte zijn poging tot aanvallen. Één keer eerder had hij hem tussen zijn poten gehad en hem verwond aan zijn ogen, maar het konijn was sneller opgestaan dan verwacht en het dichtstbijzijnde hol in geschoten. Nijdig herinnerde de zwart witte kater zijn falende jacht .. met zijn gele ogen toegeknepen ging hij steeds dichterbij tot hij gevaarlijk dicht bij zat. Als het konijn nu naar links zou draaien zou hij hem zien, dit was het moment! Cinderfall schoot tussen het hoge gras uit met zijn klauwen uitgestoken in volle snelheid op het diertje af. Die deed een poging om weg te komen, maar deze keer was hij niet snel genoeg. Hij landde met al zijn kracht op zijn prooi en keek recht in zijn doodsbange kraalogen. Met een triomfantelijke beet vermoordde hij het en keek er een tijdje naar met bonkend hard. Hij had een konijn gevangen .. zoals WindClan! Hij voelde zich heel stiekem van binnen een kleine kit, die blij was met zijn eerste vangst, een takje! In dit geval was het takje veel maar groter en bleef het niet stil liggen .. met een geamuseerd gesnor pakte hij het konijn op en trippelde er mee naar het kamp. ’Wacht maar tot Lostvoice dit ziet! Dit ga ik Mintkit ook leren!’ Miauwde hij in gedachten. Zo in beslag genomen door zijn vangt streek hij bij de ingang gevaarlijk dicht tegen een mede Clangenoot op. Hij liet zijn prooi van schrik vallen en keek om. Tot zijn verbazing zag hij zijn oudere broer, Jayshade. Toen hij gekuch hoorde ging hij verschrokken een stapje achteruit. Hij klonk ziek .. hij was ziek. Als je hem zo op het eerste gezicht zag leek het net alsof hij meer dood dan levend was! ”Wat is er met jou gebeurd? Je ziet er uit alsof je op het donderpad hebt gelegen!” Miauwde hij bezorgt en zijn zwarte staart ging omhoog. |
| | | Lyan =3 157
| Onderwerp: Re: Hello there! [Open] do 12 apr 2012 - 22:07 | |
| Jayshade zag zijn broer geschrokken kijken. ”Wat is er met jou gebeurd? Je ziet er uit alsof je op het donderpad hebt gelegen!” Zei hij besorgt. Jayshade schudde zijn kop en hoeste. "Het gaat juist beter met me." Miauwde hij enthousiast. "Ik ga nu even wat drinken bij de rivier." Opnieuw kreeg hij een hoestbui, alleen dit keer kwam er bloed uit zijn keel. De druppels bloed kleurde donker op de harde donkerbruine bosgrond. Zijn vacht zag er in de zon nog doffer uit. Hij liep een paar moeizame stappen vooruit. Hij zakte door zijn poten en kreunde. "Pfff, ik denk dat het me niet gaat lukken." Kreunde hij tegen zijn broer. Hij stond moeizaam en kreunend op en liep met kleine krampachtige stapjes terug naar de ingang van het kamp. Zijn keel begon zeer te doen. Hij draaide zich weer moeizaam om, want hij moest wel drinken. "Ik ga toch." Kreunde hij weer. Alles voelde pijnlijk aan, maar hij moest bij de rivier komen. Met iets grotere stappen liep hij kreunend richting de rivier. "Kijk, het gaat beter." Jayshade probeerde blij te klinken, maar alles deed zeer. Hij moest nog een keer hoesten, en opnieuw hoestte hij bloed op. Zijn keel begon meer pijn te doen. Hij draaide zijn kop moeizaam om en keek met traanogen naar Cinderfall. "Wil je met me mee?" Zei hij schor. Hij draaide zijn kop weer kreunend om. Cinderfall zou vast niet toestaan om te gaan drinken bij de rivier omdat dat veel te ver weg was, maar hij had zo'n dorst gekregen en die keelpijn maakte het alleen maar erger. Een wazige glimlach kwam op zijn gezicht. Jayshade dacht aan de tijd dat hij nog een jonge apprentice was, rondspringend en enthousiast over zijn training. Toen dacht hij aan de tijd dat Cinderfall nog een apprentice was, de wazige glimlach werd iets groter. "De tijd van vroeger." Mompelde hij iets te hard. Hij miste die tijd, nu was hij een elder waar niemand iets aan had en hij was nog eens koppig ook. Net als toen hij een kitten, apprentice en warrior was. Er was niks aan zijn karakter veranderd, hij was alleen ziek. Jayshade wachtte even op zijn broer. |
| | | 433
| |
| Onderwerp: Re: Hello there! [Open] vr 13 apr 2012 - 13:52 | |
| Toen zijn broer verklaarde dat het juist beter met hem ging, keek Cinderfall hem aan alsof hij zojuist had verklaart dat hij eigenlijk een WindClan kater was die per ongeluk in dit kamp terecht kwam tijdens een storm. Hij besloot er verder niet op in te gaan. Als zijn broer tegen hem wilde liegen was dat goed. Toch voelde hij een steek van onrust. Zijn broer loog nooit tegen hem, toch? Voor zo ver hij wist niet. Jayshade wilde wat gaan drinken bij de rivier maar voor Cinderfall naar voren kon spurten om hem te ondersteunen verklaarde hij dat het hem toch niet ging lukken. Begrijpelijk. Toen het bloed op de donkere aarde regende legde hij zijn oren naar achteren en vroeg zich af of hij niet Nightstream moest gaan halen .. ‘Kijk het gaat beter’ Miauwde Jayshade alsof hij zijn gedachten gelezen had. ‘Wil je met me mee?’ Cinderfall kreeg zijn plots verloren stem weer terug en schraapte zijn keel. ”Natuurlijk, .. ik ondersteun je wel” Iets in hem zei dat hij alles behalve Jayshade naar de rivier moest brengen. Maar daarbij leek zijn broer zo ziek dat het hem niet verbaasde als hij zich voor vanavond nog bij StarClan voegde. Zijn maag kromp in één en hij schudde zijn kop. Hij dacht meteen aan zijn ouders die door de rivier waren meegenomen en daar door waren gestorven.. dit mocht zijn broer niet overkomen! Hij zou hem goed in de gaten houden, wat dan ook. In zijn gedachten kwam de kleine Icekit naar voren. Icekit, die door zijn schuld dood was. Iedereen ontkende het, maar hij wist wel beter. Als hij niet naar die verrekte dirtplace moest, zou Lostvoice niet .. Zijn gele ogen opende zich en hij liep naar zijn grote broer. Hij mocht kosten wat het kost niets aan hem overkomen, of Lostvoice, en al helemaal niet Applekit en Mintkit! Hij leunde met zijn schouder tegen Jayshade aan en keek hem met een vastberaden blik aan. Hij probeerde in zijn gele ogen alle gevoelens te leggen die hij nu voelde. ”Zodra je klaar bent neem ik je gelijk mee terug” Miauwde hij bezorgt. Bij situaties als dit werd hij altijd overbezorgd, al was zijn reactie niet zo extreem als bij Lostvoice. Toen ze verklaarde dat ze zijn kits droeg had hij haar nog net niet op zijn rug meegedragen terug naar het kamp .. |
| | | Lyan =3 157
| Onderwerp: Re: Hello there! [Open] vr 13 apr 2012 - 16:25 | |
| Cinderfall kwam naast hem lopen. ”Natuurlijk, .. ik ondersteun je wel” Zei hij. Jayshade glimlachte weer wazig. Er was een kleine glimp van ongerustheid in zijn stem te horen. Hij wilde net iets zeggen toen Cinderfall zijn schouder tegen hem aandrukte. ”Zodra je klaar bent neem ik je gelijk mee terug” Nu hoorde hij bezorgtheid in de stem van zijn broer. Jayshade keek met een vastbesloten blik naar hem. "Je hoeft je geen zorgen te maken, over een tijdje zal ik me toch bij de Starclan moeten voegen." Vertelde hij terwijl hij doorliep. "Cinderfall, ik ben niet meer net zoals vroeger, ik ben niet meer zoals jij nu nog bent. Ik ben oud en ziek." In zijn stem klonk pure wijsheid, hij wist dat zijn broer bang was voor zijn dood, maar dat hoefde hij niet. Jayshade stapte even over een dikke tak en kreunde weer. Onieuw keek hij naar zijn broer, hij was soms wel een bezorgde kater. Jayshade tuurde in de verte en zag de rivier al. Het voelde weer even fijn om uit het kamp te zijn, sinds Lightheart's dood was het stil in de Elders den. Hij zweeg toen ze de rivier naderde. Hij stapte van Cinderfall weg naar de rivier, de stroming was sterk. Rustig liet hij zijn kop naar de stroming zakken. Hij begon het verse water op te likken en zette zijn rechtervoorpoot iets naar voren, er vielen een paar steentjes in het water, maar hij trok zich er niets van aan. De zon scheen hier warmer op zijn pels, je kon goed zien dat zijn vacht heel onverzorgt was. De zon was warm, en daardoor werd zijn pels doffer. Hij voelde zich minder goed dan de ochtend ervoor, hij wist dat hij niet meer gezond kon worden, maar wist zijn broer dat ook? Jayshade keek even om en dronk daarna weer verder. |
| | | 11
| |
| Onderwerp: Re: Hello there! [Open] zo 22 apr 2012 - 15:33 | |
| Aceheart liep door de territorium heen en zag een kat die ze vaker had gezien Jayshade en Cinderfall "Hallo" ze glimlacht en knikt naar de eldere Jayshade "Gaat het wel?' ze zag dat de oude kater ziek was. De vogels in de bomen floten zachtjes hun mooie lied en de wind dat zachtjes alles deed heen en weer bewegen haar vacht bewoog mee maar haar hoofd was niet bij alles. Ze wou helpen "Kan ik helpen?' ze wou niet opdringerig zijn want dat maakt het allen erger voor de elderen dacht ze altijd ze dacht terug aan haar ouders die dood waren gegaan door een auto precies 3 jaar geleden. Ze was altijd allen maar wou altijd een kat helpen oud,Jong, Vervelend of ziek ze was er altijd klaar voor |
| | | | Onderwerp: Re: Hello there! [Open] | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |