|
| Steen 52 Actief
| |
| Onderwerp: No Way Back do 18 aug 2022 - 20:06 | |
| Na netjes de muis op de stapel gelegd te hebben, zoals Remnantwolf haar vertelde, was het tijd om met hun leader te spreken. Om haar te vertellen waarom ze hier was bijvoorbeeld. Feather wilde ruzies vermijden dus het was ook niet moeilijk om met dit idee in te stemmen. Ergens vond de zwarte poes het spannend, want door een aantal Clankatten was ze niet welkom meer, maar aan de andere kant was Remnantwolf erg vriendelijk geweest en droegen deze katten een andere geur dan die de Tribe waren binnengedrongen. Toen ze het kamp in gekomen was, was Eveningstar vast al wel gewaarschuwd en nu stond Feather voor haar hol. Klaar om te verklaren waarom ze hier was. Wat had ze immers te verliezen? "Eveningstar, mag ik binnenkomen? Mijn naam is Feather en ik kom bij de Tribe vandaan. Remnantwolf raadde mij aan om je te vertellen waarom ik hier ben, dus hier ben ik klaar om vragen te beantwoorden." Miauwde Feather waarna ze gespannen afwachtte op het antwoord. - Eveningstar |
| | | Julia 1301 Actief A tart temper never mellows with age, and a sharp tongue is the only edged tool that grows keener with constant use.
| |
| Onderwerp: Re: No Way Back do 18 aug 2022 - 20:56 | |
| Ze was haar vacht aan het wassen. Of nou ja. Ze was de irritaties van haar vacht aan het wassen. Gold dat ook? Zij vond van wel. Het hielp. Het was rustgevend. Het eentonige glijden van je tong over je vacht. Een mooie bijkomstigheid was, dat haar zilvergrijze vacht er ook nog van ging glimmen. Ze keek op toen er ineens een vreemde geur haar zintuigen prikkelde. Direct kwamen haar nekharen overeind en stond ze op scherp. Ze moest zich inhouden niet haar nagels uit haar hulzen te laten glijden, of de nieuwkomer aan te vliegen. Rustig ademde ze in en uit. De kalmte kwam langzaam terug, helemaal toen ze zag hoe jong de kattin voor haar nog was. “Je mag binnenkomen.” Sprak ze. Niet vriendelijk, maar ook niet vijandig. Op haar hoede, dat wel. “Een verklaring lijkt mij inderdaad niet meer dan op zijn plaats. Dus vertel.” Vervolgde ze tegen Feather. |
| | | Steen 52 Actief
| |
| Onderwerp: Re: No Way Back do 18 aug 2022 - 21:26 | |
| Feather stapte iets wat gespannen naar binnen toen ze toestemming kreeg. Remnantwolf was aardig voor haar geweest, dus Eveningstar zou haar vast niet aanvliegen toch? Niet zolang Feather respectvol bleef. Nadat de zwarte poes naar binnen was gestapt boog ze eerst respectvol haar kop. "Zoals ik al zei kom ik van de Tribe, maar mijn moeder niet en mijn vader ken ik niet." Begon Feather. Zijzelf leek totaal niet op haar moeder, dus waarschijnlijk was zij zoals haar vader. Dat zou best handig zijn als ze ooit naar hem op zoek wilde gaan. "Nog voor mijn geboorte was er gedoe met een poes genaamd Wren en de Chief Day. Ze beschuldigde hem van moord. Ergens was ze vertrokken, maar ik weet niet precies hoe en wat, maar een poosje terug daagde ze op met Clankatten. Ze roken anders dan jullie." Dat was ook de rede waarom ze hier het risico had durven nemen om te jagen. Maar ook hier bleek een Clan te leven. "Met dank aan die katten heeft Wren de leiding overgenomen en moest iedereen vertrekken die geen tribe bloed hebben. Ik was daar één van." Feather zuchtte zachtjes. Daarna was de hell begonnen. Weinig voedsel, eenzaamheid en overal gevaar. Ergens was het haar eigen schuld, maar als Eten nooit aan de macht was gekomen was het een ander verhaal. "Er gingen geruchten dat mijn moeder misschien een Clankat is en daarom ben ik deze kant op gegaan." Feather wilde desondanks de kleine angst er achter komen of het Clanbloed daadwerkelijk door haar aderen stroomde en waar kon ze dat beter uitzoeken dan bij de Clans? Daarnaast was ze nu bij een andere Clan dan wie haar deed indirect had aangedaan. Ergens had ze al één van de geuren ontdekt. Feather had gehoord dat het hier allemaal een stuk minder vrediger was, dus ThunderClan een beetje helpen kon vast geen kwaad, toch?
Laatst aangepast door Feather • op di 11 jul 2023 - 10:50; in totaal 1 keer bewerkt |
| | | Julia 1301 Actief A tart temper never mellows with age, and a sharp tongue is the only edged tool that grows keener with constant use.
| |
| Onderwerp: Re: No Way Back zo 4 sep 2022 - 19:31 | |
| De jonge kattin begon te vertellen over de Tribe. Die tijd bandde ze liever uit haar gedachten. Ze had het vreselijk gevonden in de bergen. Eigenlijk had ze stiekem enorme heimwee gehad die tijd. Al was er nu ook iets anders verbonden met de Tribe, immers had Rascal er een poos geleefd. Helemaal haten kon ze het dus niet meer, als ze er maar niet naar terug hoefde. Ze zat hier prima. Met de knisperende bladeren onder haar pootkussentjes en de krassen van haar nagels in de boomschors. Ze spitste haar oren toen Feather vertelde over andere katten in de bergen. Dat was interessant. “Die Clankatten waar roken die dan wel naar, en heb je namen gehoord?” Vroeg ze nieuwsgierig. Toen ging de jonge poes verder over dat haar moeder misschien een Clankat was, misschien. Dat klonk heel vaag. “Ook over je moeder, wat is haar naam?” Met namen kon ze meer. Dit bleef een erg vaag verhaal zo namelijk en niet genoeg reden voor haar om de jonge poes niet alsnog met haar staart tussen haar benen hun kamp uit te zetten. Ze was niet zo op vreemden gesteld als Thornstar was geweest, veel en veel minder zelfs. Het wantrouwen door alles wat ze had meegemaakt, zou altijd blijven doorschemeren in haar doen en laten. Dat was een deel van haar geworden. |
| | | Steen 52 Actief
| |
| Onderwerp: Re: No Way Back ma 5 sep 2022 - 17:54 | |
|
De Tribe was haar thuis geweest. Ze was er geboren ook al was ze destijds geen officieel lid. Dat was ze ook nog nooit helemaal geworden. Zij en haar familie werden wel zo beschouwt en dat had Feather doen thuis voelen. Dat zorgde voor dromen om de Tribe te helpen, zoals ze haar en haar familie hadden geholpen, en om de beste cave guard ooit te worden natuurlijk. Maar toen keerde Wren terug met die Clankatten... Die Clankatten die haar hierbij geholpen hadden. En dat nam de zwarte poes ze ook zeker kwalijk. Al zagen zij het misschien niet zo. ThunderClan rook anders, al bevestigde het niet dat ze anders waren, maar dit zorgde er voor dat Feather het geen probleem vond om de informatie door te vertellen. Er was toch geen weg terug en naast dat, boeide het haar niks wat er met die twee Clans zou gebeuren. De jonge poes kantelde nadenkend haar kop bij de vragen van Eveningstar. Alles van die Clans wist ze niet en naast dat was alles met haar moeder ook wat ingewikkeld. "Iets van.. Acor- Ah ja. Acornstar was één van die katten en die had twee jongere katten mee. En er waren nog een paar poezen die de een geur droegen die ik bij een de openvlaktes rook. Ik weet niet of je die plek kent?" Meer wist ze niet precies meer. Acornstar was een belangrijke geweest in dit verhaal, vandaar dat ze zijn naam vaag herinnerde, maar de rest was nog vager. Misschien als ze de namen hoorde, dat het bekend voorkwam en dat ze het weer herinnerde, maar voor nu was dit alles wat ze te bieden had. "Iedereen noemde mijn moeder Twinkel, omdat ze haar naam niet meer wist. Helaas. Maar ze heeft wel een apart uiterlijk." miauwde Feather. Misschien dat Eveningstar wat wijs kon maken uit de beschrijvingen van haar moeder. En anders was dat jammer, maar goed, ze had nog lang genoeg om te blijven zoeken. "Ze is een witte, langharige poes met gele ogen. En het meest opvallende is, is dat ze onder elk oog drie donkergekleurde vlekjes heeft," Haar broertje Rain had die leuke vlekjes ook. Helaas was zij zwart en was dat bij haar dus niet mogelijk. Of nou ja, zou je ze niet zien. Zij was waarschijnlijk een kopie van haar vader of ergens verder in haar familie. Maar die vlekjes, die zag je niet vaak. Die zorgden ervoor dat Twinkel een kenmerk had.
|
| |
| Onderwerp: Re: No Way Back ma 5 sep 2022 - 20:04 | |
| Even werden haar ogen een fractie groter. Toen Feather de naam van Acornstar noemde. Direct viel alles op zijn plek. De reden waarom Acornstar er niet was geweest. De geur van WindClan erbij. Het was allemaal een complot… Settledstar had haar voorgelogen. Al die tijd, was Acornstar weg geweest naar de bergen. De zoveelste leugen die ze vast kon spinnen aan Settledstar zijn steeds grotere spinnenweb. Wat een mousebrain was het ook, ongelofelijk zeg. Hoe kon een Clan op hem vertrouwen? Naar hen toe was hij waarschijnlijk de held, net zoals Stagtine dat had gedaan. Ze moest iets doen, ze moest ingrijpen. Ze kon niet meer te lang wachten. Wat Spottedrain en Remnantwolf haar ook vertelde. Ze moesten het zien, dan zouden ze haar geloven. “Acornstar was de leader van ShadowClan. Die is dood. Die andere geur die je hebt geroken moeten WindClan katten zijn geweest.” Wat voor plannetjes hadden die met elkaar? Wat speelde daar toch. Ze kon het niet grijpen, daar werd ze zenuwachtig van. Toen omschreef Feather haar moeder. Opnieuw stond ze perplex. Ze herkende de omschrijving, ze was immers met de andere poes opgegroeid. “Lightningmoon miauwde ze met volle overtuigen, ze was een ThunderClan poes. Zij moet wel de kattin zijn die jij je moeder noemt, Twinkel noemt. Dat kan niet anders.” Vervolgde ze. |
| | | Steen 52 Actief
| |
| Onderwerp: Re: No Way Back ma 5 sep 2022 - 20:41 | |
|
Feather wist natuurlijk niets van alle drama die hier afspeelde. Ze wist amper wat van de Clans. Wat ze wel wist, was dat de Clans een stuk onvriendelijker naar elkaar waren. Vrede die was er niet zoveel en informatie over de andere Clans waren altijd welkom. Dat leek haar ten minste logisch. De zwarte poes wiebelde met haar oren bij de woorden van Eveningstar. ShadowClan klonk inderdaad erg bekend in haar oren. De jonge poes gaf een kort knikje. Die naam klonk niet voor niets bekend. Feather wist niet precies wat ze moest denken bij het horen dat die Acornstar dood was. Ergens vond ze het goed. Als hij nooit had besloten mee te gaan, was dit nooit gebeurt. Maar aan de andere kant was de dood natuurlijk ook geen fijn fenomeen. Ja, ze haatte ShadowClan en de andere Clan met hun leiders zeker, maar of ze ze de dood zou toewensen? Nog niet. Maar daar zat ook een reden achter... Ook WindClan klonk aardig bekend waardoor Feather nog een keer knikte. De kans was erg groot dat dat de Clans waren die dit gedaan hadden. "Volgens mij waren zij het, ja." miauwde Feather. En daarna kwam iets wat Feather het meest geluk maakte: iets over haar moeders afkomst. Ook al was de zwarte poes geboren en opgegroeid in de bergen, wist ze wel dat haar moeder daar niet officieel vandaan kwam. En de geruchten die rondgingen, hadden haar deze gok doen durven nemen. En voor het eerst kwam iemand de beschrijving bekend voor. Misschien was het toeval, misschien niet. Onderweg was hij ook verschillende katten tegengekomen, maar geen had beweert haar te kennen. Nu was er wel degelijk iemand. "Lightningmoon..." herhaalde Feather. "Bedankt, Eveningstar... Ik weet nu eindelijk iets meer over mijn familie." En daar was de poes dankbaar voor. Haar moeder had niks van haar verleden meer kunnen vertellen en haar pa? Die was onbekend. Nu wist Feather op z'n minst waar iemand van haar ouders vandaan kwam. Wat voor bloed er door haar aderen stroomde.
|
| |
| Onderwerp: Re: No Way Back ma 5 sep 2022 - 21:09 | |
| Feather beaamde haar vermoedens. Hier moest ze even heel goed over na gaan denken allemaal. Dan was er nog iets, wat moest ze met deze kattin aan? Feather leek blij met de informatie die ze over haar moeder had. Ze had haar kunnen helpen in ieder geval en moest ze haar nu weer buiten het territorium zetten. Ze bleef in tweestrijd staan en nam Feather goed in haar op. “En nu dan Feather. Wat moet ik met jou? Waarom ben je naar de Clans gekomen, enkel om meer te weten te komen over je moeder. Die informatie heb je nu namelijk.” |
| | | Steen 52 Actief
| |
| Onderwerp: Re: No Way Back wo 7 sep 2022 - 17:38 | |
|
Ze had helemaal niets meer. Haar eerste thuis, haar siblings, haar moeder. Allemaal weg. Maar wat Feather nog wel overhad, waren gevoelens en ideeën. En wat moest Eveningstar met haar? Tja. Dat was natuurlijk aan de ThunderClan leader. "Eigenlijk hoopte ik een nieuwe thuis te vinden en wat meer over mijn moeders thuis te leren," miauwde Feather voorzichtig. Eigenlijk wist ze wel dat de kans klein was dat dat zou gebeuren, maar ach, wat had ze te verliezen? "En denk ik dat ik hier sowieso wel ergens zou blijven rondhangen. Ik heb nog een appeltje te schillen met WindClan en ShadowClan." Haar ogen stonden hierbij zelfverzekerd. ShadowClan en WindClan hadden dit kunnen voorkomen. Misschien niet helemaal, maar als zij zich niet in dit conflict hadden zitten mengen, was het later gebeurt. Of misschien helemaal niet. En natuurlijk zat uiteindelijk Wren achter dit alles, maar Feather zou het de andere Clans nooit kunnen vergeven na dit alles. Zij hadden hier iets aan kunnen veranderen. Zij hadden Wren kunnen stoppen. Maar dat hadden ze niet gedaan. Ze hadden de Tribe gewoon in chaos achtergelaten.
|
| |
| Onderwerp: Re: No Way Back zo 11 sep 2022 - 21:00 | |
| Ze luisterde aandachtig naar de woorden van Feather. “Hmmm…” Miauwde ze na een poosje, wat afwezig. Ze wist het eventjes niet meer zo goed. Ze had het niet op vreemden, maar Feather had haar wel in vertrouwen genomen, had haar iets belangrijks verteld. “Wacht even. Ik heb even iemands mening hierover nodig.” Ze liep naar buiten en knikte naar de eerste de beste warrior sie ze zag. “Wil jij Rascal voor mij halen?” Vroeg ze aan de warrior. Voordat ze zich weer omdraaide en terug haar den in ging. Ze hoopte dat Rascal in de buurt was. Hij had een poosje bij de Tribe geleefd en hij was haar broer. Ze hechte veel waarde aan zijn mening. |
| | | Steen 52 Actief
| |
| Onderwerp: Re: No Way Back zo 18 sep 2022 - 16:10 | |
| In de Tribe had ze echt een doel gehad. Nu had ze die eigenlijk niet meer. Haar eerste prioriteit was eigenlijk om een thuis te vinden en wat meer te leren over haar afkomst. Daarnaast wilde ze ShadowClan en WindClan ook een beetje in de gaten houden en het er misschien wat moeilijker maken. Helaas vond ze dat ergens nog wel lastig aangezien ze Shine- Shinypaw niet in de weg wilde zitten. Hij bekeek het anders. Hoe moest ze dit nou weer in haar eentje doen? Misschien informatie rondzaaien? Ach, ze had nog lang genoeg de tijd. Feather knikte netjes. Het was begrijpelijk dat ze eerst het een en ander moest bespreken of dat ze misschien gewoon weg moest. Dat zou ze hen niet kwalijk nemen. Alhoewel dat niet al te fijn zou zijn, ThunderClan had het recht hiertoe. De Clans die de Tribe chaotisch hadden gemaakt, hadden daar niet het recht voor.
|
| | | | Onderwerp: Re: No Way Back | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |