In elke andere situatie zou hij dol blij geweest zijn met het feit dat hij kittens zou krijgen. Dat was immers zijn grootste droom. Een die hij al zolang had als dat hij zich kon herinneren. Maar nu had hij Breezefall. Dat was nu zijn partner. En nu was een ander van hem zwanger. Breezefall zou woest zijn. Of in ieder geval teleurgesteld. Hun relatie was nog vers. Te vers. Nog oh zo fragiel. Hij keek haar pijnlijk aan. Hij werd vader. Oh hoe moest hij dit in Starclans naam aan Breeze gaan vertellen. hij stond te knikken op zijn knieën. Hij besefte het nog steeds amper.
"Normaal gesproken had ik je met alle liefde geholpen." Hij keek van haar weg.
"Maar, ik heb Breezefall. ik kan het hem niet aan doen." Zijn stem was nu zacht. Hij voelde hoe alles in hem brak in duizend stukjes. Hij wou dit niet opgeven. Hij wou niet
zo'n vader zijn die niet eens aanwezig was in het leven van de kits. Hij schudde zijn kop neergeslagen.
"I-ik moet hier overna denken," murmelde hij. Zonder ook nog maar een woord te zeggen draaide hij zich om en liep hij weg. Maar hij wist dat dit iets was waar hij niet van weg kon lopen. Dit zou hem nog de rest van zijn leven achtervolgen. Wat er ook ging gebeuren.
- Mottle topic uit.