|
| Ema 122 Actief "Turtles aren't slow, they are just more patient with each step they take into the future"
| |
| Onderwerp: Spotless vr 30 jul 2021 - 11:27 | |
|
Wat stond er nu op zijn planning? Ah yes, zijn vacht wassen voor de vierde keer vandaag. Er zaten weeral blaadjes in verwerkt en modder op zijn poten van de jacht van daarstraks. Wat rotvervelend die Greenleaf altijd. Niet dat Leafbare veel beter was, maar dan waren er tenminste geen insecten en alleen maar sneeuw om voor op te passen. En sneeuw ging altijd op magische wijze van zijn vacht af, niet zoals de modder dus. Ijverig gaf de grijze kater likken over zijn gestreepte vacht, probeerde elk plukje mooi recht te krijgen. Want het was een absolute schande als er één plukje verkeerd zat. Wat zouden de mooie she-cats van deze clan dan van hem moeten denken, als zijn vacht niet helemaal perfect was? En daarom vermeed de tom ook graag gevechten. Want littekens maakten zijn vacht ook erg, en dat was niet te fixen. De gedachtes eraan gaven hem al kippenvel en hij haatte het.
+Earthpaw
|
| | | Steen 13 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Spotless vr 30 jul 2021 - 11:42 | |
| Ze pakte een muisje van de prooistapel. De poes had al een jacht gehad en ze had honger ook. Ach ja, ze verdiend ook wel wat. In haar ooghoek zag ze een kater wassen. Nee, ze hoefde geen rare katers. Ze liep langs de kater met een blik op hem. Hij had een plukje vacht recht op staan. Kunnen ze hun vacht niet wassen ofzo? Earthpaw ging naast hem zitten en legde het muisje voor Snappingturtle neer. "Laat mij dat plukje maar plat likken" mauwde de grijze poes. Dit zag er echt niet uit. Dan kon hij even met zijn modderplekken bezig. Wel wachtte ze op antwoord. Ze ging echt niet zomaar beginnen. |
| | | Ema 122 Actief "Turtles aren't slow, they are just more patient with each step they take into the future"
| |
| Onderwerp: Re: Spotless vr 30 jul 2021 - 11:50 | |
|
Terwijl de kater bezig was om zijn vacht weer glimmend te maken hoorde hij opeens de stem van een jonge poes en keek op. ‘Laat mij dat plukje maar plat likken’, stelde ze voor en zijn groene ogen werden zo groot en rond als twee perfecte cirkels. “Welk plukje?!”, klonk er overlijk bezorgd van hem. Hallo, dit was erg. Meteen werd het erge plukje vacht op hem bemerkt die hij zelf niet had gezien. De kater zocht zijn vacht over en vond een plukje die helemaal recht opstond op het midden van zijn rug. Verschillende emoties gingen meteen door zijn kop heen. “O wat verschrikkelijk zeg, ik ben al zestien keren over dat plekje geweest. En het gaat nog steeds niet plat!”. Het was het irritantste plukje op zijn rug ooit. Een beetje hulp kon hij wel appreciëren. Zijn vacht moest tiptop glinsteren!
|
| | | Steen 13 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Spotless vr 30 jul 2021 - 12:00 | |
| 'Welk plukje?!' klonk er bezorg van de ander. Earthpaw gniffelde. Wat een reactie zeg. Zegt degene die waarschijnlijk ook zo'n reactie had gehad... De apprentice keek toe hoe Snappingturtle eindelijk zijn plukje zag. 'O wat verschikkelijk zeg, ik ben al zestien keren over dat plekje geweest. En het gaat nog steeds niet plat!' De grijze poes had pretlichtjes in haar ogen. "En egels kunnen zeker vliegen?" Eigenlijk geloofde de jonge poes het niet echt dat het plukje nog steeds niet plat was. Ze legde even haar pootje erop om het wat platter te drukken waarna ze begon te likken. Stevig met haar ruwe tong ging ze ritmisch over de haartjes. Wanneer ze dacht dat het goed genoeg was stopte ze. Het plukje was bijna helemaal plat. Ziezo, klaar. Earthpaw keek naar het muisje. "Je bent braaf geweest dus je verdient wel een muisje." De pretlichtjes waren nog steeds in haar ogen te zien. Ze scheurde weg en pakte een nieuw muisje, waarna ze snel weer terug ging. Ze ging weer naast de kater zitten en begon aan het muisje. "Wat heb je gedaan dat het plukje zo hardnekkig was? Verwaarloosd?" Het was duidelijk een grapje. |
| | | Ema 122 Actief "Turtles aren't slow, they are just more patient with each step they take into the future"
| |
| Onderwerp: Re: Spotless za 14 aug 2021 - 13:46 | |
|
Hij hoorde haar gegniffel wel. En het was niet grappig! Want zijn vacht was zijn top prioriteit naast voedsel. En het moest schoon zijn, want dan pas was zijn reputatie compleet. ‘En egels kunnen zeker vliegen?’. De grijze tom rolde dramatisch met zijn ogen voor hij zag dat ze haar pootje op zijn vacht drukte en daarna begon te likken. Het voelde raar om gelikt te worden door iemand anders maar hij keurde het goed. Als het stomme plukje niet naar hem luisterde dan misschien wel naar de ander. Zijn ogen werden groot toen hij zag dat het plukje eindelijk plat was. “Yesss”, juichte hij stilletjes toe naar zijn plukje. ‘Je bent braaf geweest dus je verdient wel een muisje’. De kater zijn blik bleef redelijk neutraal, bijna verveeld. Ze gedroeg zich net als een medicine cat nadat een kit braaf was geweest en dus wat lekkers kreeg. Nou, hij had in ieder geval een muis. En hij ging die lekker opeten. Rustig hapte hij erin voor hij hoorde wat de ander nog te zeggen had. ‘Wat heb je gedaan dat het plukje zo hardnekkig was? Verwaarloosd?’. Verwaarloosd? Dat zou hij nooit doen. Nimmer te nooit. “Seg, dat zou ik nooit doen”, antwoordde hij en kauwde het eten in zijn bek waarna hij die doorslikte. “Het was gewoon heel koppig”
|
| | | Steen 13 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Spotless za 14 aug 2021 - 16:36 | |
| 'Yess' juichte de ander stilletjes. Nou hij was in ieder geval blij. Blij met een plat plukje. Okay, zelf zou ze ook niet rond willen lopen met een uitstekend plukje, maar euh, zo overdreven? Drrrramaaaa. De kater bleef een beetje verveelt. Ze trok geïrriteerd met haar oor. Serieus? Was het enige wat de kater kon doen een hardnekkig plukje likken? Een plukje dat hij niet eens plat kon krijgen? 'Seg, dat zou ik nooit doen' Nooit? Hmm oke. 'Het was gewoon heel koppig.' Earthpaw schudde haar kop. "Nou, als je van je vachtje houdt, is het wel bijzonder dat jij hem niet plat kon krijgen." De grijze apprentice fronste haar wenkbrauwen. Zij kon haarzelf ook altijd top schoon krijgen. Als deze kater echt zo'n dramaqueen was, is dit behoorlijk apart. |
| |
| Onderwerp: Re: Spotless zo 15 aug 2021 - 12:56 | |
|
‘Nou, als je van je vachtje houdt, is het wel bijzonder dat jij hem niet plat kon krijgen.’ Hij probeerde het gewoon te negeren. Zelfs experts konden nog falen met dingen waarin ze expert waren, dit was net zo’n geval. En het plukje was gewoon heel stom. Toen de kater zijn groene kijkers dan ook naar het precieze plukje richtte schrok hij even, want hij merkte dat het weer recht was gekomen, zelfs nadat het zeventien keren was gelikt. “Zie! Het is weer recht”, mopperde hij. Zie, zelfs Earthpaw kon het niet plat krijgen. Misschien voor even, maar niet lang genoeg. “Ugh zo krijg ik hem echt nooit plat. Mijn leven. Is. Officieel. GEDOEMD!”. Gefrustreerd at hij nog wat happen van de muis op. Nu werd zijn reputatie verpest! Dat kon je toch niet menen?! Nu zou niemand nog naar hem omkijken door dat stomme plukje vacht. Misschien werd hij zelfs uit Shadowclan gegooid voor zijn verpeste vacht, en zou hij moeten leven in zijn eentje, gedoemd aan zijn lot. En dan stierf hij zonder eer. Dit was een ramp.
|
| | | Steen 13 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Spotless zo 15 aug 2021 - 15:44 | |
| Dus... het duurde niet lang voordat het plukje weer omhoog kwam. Jeetje wat had die kater uitgespookt? Je zou denken dat als je zoveel om je vacht gaf, dat je ook voorzichtig zou zijn. Nah ja, niet haar probleem. 'Zie! Het is weer recht' Earthpaw keek de kater droogjes aan. Dat had ze echt nog niet gezien ofzo. Neuh, echt niet. *kuch* wel *kuch*. 'Ugh zo krijg ik hem nooit plat. Mijn leven. Is. Officieel. GEDOEMD!' Er ontstond een ondeugende en plagende blik in haar ogen. De apprentice wilde de kater even laten zien hoe hij was. Ze zette een plukje overeind en ging op haar rug liggen. "Kijk ik ben Snappingturtle en ik ga dood omdat een plukje vacht niet plat wilt." Misschien was het een beetje overdreven, maar ze kon het echt niet laten. |
| | | | Onderwerp: Re: Spotless | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |