|
| release me from your spell | |
| MouseplagueMed. cat apprentice
Sans 349 Actief “Sleeping doesn’t help this type of tired anymore.”
| |
| | | | Renske 592 Actief The woods would be very silent if no bird sang, except those who sang best
| CAT'S PROFILEAge: ♢ Nineteen moonsGender: She-cat ♀Rank: Young Warrior |
| Onderwerp: Re: release me from your spell wo 2 jun 2021 - 12:24 | |
| she has that whiskey sipping skinny dipping smile
Cottonpaw had net gezien hoe Mousepaw een, nou ja, muis, verloor. Ze giechelde een beetje toen ze haar boos zag stampen. Ze was niet gelukkig, dat leek duidelijk. Ze aarzelende even om dichterbij te komen, maar dit was gewoon een uitgelezen moment om een beetje te stangen. Mousepaw moest wel tegen een grapje kunnen, toch? ‘Hey, kruidenkatje, misschien moet je proberen op plantjes te jagen, die rennen niet weg!’ miauwde ze. Ze kwam dichterbij de grijze apprentice en keek met pretlichtjes in haar ogen de poes aan, terwijl ze een keer wat modder van haar voorpoot af schudde. ‘Laat het jagen over aan degene die ervoor getraind worden, want naja.. jeweetwel.’ Cottonpaw duwde eens plagend haar schouder tegen Mousepaw aan. Ze bedoelde het allemaal luchtig, het was echt niet gemeen bedoeld. Maar het waren ook nogal inkoppertjes, kom op.
|
| | | MouseplagueMed. cat apprentice
| |
| | | | Renske 592 Actief The woods would be very silent if no bird sang, except those who sang best
| Onderwerp: Re: release me from your spell do 3 jun 2021 - 10:51 | |
Het geplaag kreeg ze ook weer terug, dus Cottonpaw snorde een beetje. Ja, ze kon er wel voor eeuwig down van zijn, maar het was al met al cool! Ze was een medicine cat nu! Ze zou zoveel respect krijgen en aanzien, zonder ook maar te hoeven trainen. Iedereen keek nu al anders dan haar. Ze giechelde dan ook om Mousepaw haar grapjes. ‘Dan zorg ik dat je geen prooi meer krijgt,’ kaatste ze speels weer terug. Niet dat Cottonpaw nou mevrouw geweldige jager was, maar ze redde zichzelf wel. Ze keek Mousepaw weer aan, haar ogen groot en twinkelend. ‘Maar wanneer ga je Starclan zien?’ miauwde ze nieuwsgierig. Oh, ze wilde het zo graag weten, hoe het eruit zag. Of het echt zo was als de verhalen. Sterren in je vacht, lopen op de wolken. Ze had er van gedroomd het eerste moment dat ze realiseerde waar de sterren voor stonden, en Mousepaw zou er gewoon heen gaan, zomaar!
|
| |
| Onderwerp: Re: release me from your spell vr 4 jun 2021 - 21:29 | |
Cottonpaws snorharen dansten weer op en neer toen ze giechelde om Mousepaw haar grapje. Niet de enige leveraar, wauw. Het werd competitie. Gelukkig had zij ook geen monopolie op de kruiden. ‘En jij bent niet de enige medicine cat,’ miauwde ze met een glimlachje. Ja, Shrimpnose had Cottonpaw zelf ook wel een goed lijntje mee. En bovendien had Cottonpaw het gevoel dat ze veel voor elkaar kon krijgen. Toen ze weer sprak dat ze waarschijnlijk snel StarClan zou zien, maakte Cottonpaw een opgetogen geluidje. ‘Ohhh, wat gaaf!’ miauwde ze enthousiast. Ze maakte een huppeltje op haar pootjes. Ze was zo benieuwd. Haar blauwe ogen twinkelden toen ze de grijze poes weer aankeek. ‘Please, je moet me alles vertellen dan hoor! Ik ben zó nieuwsgierig.’ Cottonpaw liet er geen gras over groeien. Ze wilde weten hoe de sterren werkten. Dat zou het dichtstbij komen. No way dat een Starclanner de moeite zou nemen om in haar dromen te wandelen.
|
| |
| Onderwerp: Re: release me from your spell vr 4 jun 2021 - 23:16 | |
Een deal werd snel gevormd. Mousepaw zou haar alles vertellen over Starclan, als zij haar zou leren jagen. Ja, dat zou ze heus wel kunnen. Mousepaw zou haar apprentice worden. Ze giechelde bij het idee. ‘Deal!’ miauwde ze opgewonden. Ze kon haar heus wel het één en ander leren. Al was Cottonpaw ook niet de meest fantastische jaagster op land, maar door die eeuwige winter had ze het wel goed kunnen leren. Maar haar hart lag nog altijd bij vissen. En nu de rivier weer ontdooit was en water praktisch overal was, zouden ze vast ook wel een beetje leren vissen. ‘Oké, mijn nederige apprentice, ik zal je alles leren over jagen, alle magische geheimen hoe je nooit meer een prooi zal verliezen!’ Cottonpaw sloeg haar klauwen van één voorpoot uit en sloeg hem demonstratief heen en weer.
|
| |
| Onderwerp: Re: release me from your spell do 10 jun 2021 - 13:49 | |
Cottonpaw giechelde toen Mousepaw haar probeerde te kopiëren en ze blokkeerde Mousepaw haar poot met haar eigen, terwijl zij mopperde dat het niet helemaal goed ging. ‘Je doet het ook helemaal verkeerd, gekkie,’ miauwde ze vrolijk. Het was niet gemeend bedoeld, het was meer een soort liefkozend iets. Haar blauwe ogen kruisten kort die van Mousepaw, en ze ging naast haar staan, zodat ze de beweging ook niet meer gespiegeld zou zien. ‘Het is makkelijk! Kijk, zo.’ Cottonpaw speelde nu in slow-motion de beweging af. Het was snel recht naar beneden, waarbij je op het laatste moment je klauw boog en je hem snel omhoog viste. Je haakte er zo een vis mee uit het water. En dan moest je wel ervoor zorgen dat hij niet snel weer terug het water in flopte, maar met een beetje snelheid. Het was simpel. Ze deed de beweging nog een paar keer voor, steeds een beetje sneller, totdat ze het uiteindelijk zo snel deed als je het in het water deed.
|
| |
| Onderwerp: Re: release me from your spell za 12 jun 2021 - 14:40 | |
Haar apprentice was een snelle leerling! Al snel kopieerde ze de simpele beweging om een vis te vangen. Het was snel, maar precies. En zo in het niets met je poot graaien, was natuurlijk doodsimpel. Toen Mousepaw sprak dat ze moest opletten, stopte ze dan ook met voordoen en keek naar de medicine cat apprentice, die nog één keer een goeie, snelle haal deed. Uitgelaten piepte Cottonpaw. ‘Heel goed!’ snorde ze tevreden, een brede glimlach op haar gezicht. Ze vroeg vervolgens hoe goed het was. ‘Hmm,’ begon Cottonpaw hardop na te denken. Ze keek nog eens bestuderend naar Mousepaw, waarbij ze haar lippen een beetje tuitte, om vervolgens weer een lachje op haar snoetje te zeggen. ‘Dat was al zeker een zes komma... acht!’ concludeerde ze. Ruim voldoende, maar perfectie bestond niet. Ze drukte een keer plagend haar poot tegen de schouder van de jongere apprentice. ‘Kom, laten we het op echte vissen proberen!’ De rivier was toch wel weer ontdooid, er zou wel zeker weer wat vis rondzwemmen, toch? Ze had eigenlijk nog niet eens gecheckt, zo erg was ze gewend geraakt aan op land jagen. Maar vissen.. daar deden ze het nou eigenlijk echt voor!
|
| |
| Onderwerp: Re: release me from your spell wo 16 jun 2021 - 0:54 | |
Na Cottonpaws opmerking, was Mousepaw al uit de startschotten vertrokken. ‘Hey, dat is niet eerlijk!’ miauwde ze. Ze kreeg flashbacks met haar race met Hermitshell, die ook al oneerlijke voorsprongen nam. Ze zette de achtervolging in. Ze was niet snel, maar ze was best vlug voor een Riverclanner. Haar poten stormden over de modderige ondergrond. Ze was geen slome slak! En ze zou het bewijzen. Cottonpaw was niet de ergste om vies te spelen. Pootje haken of haar staart trekken als ze de kans kreeg. Dat tweede was nu haar doel. Ze scheurde achter de grijze poes aan en wilde niets liever dan haar staart tussen haar tanden te krijgen. Dus zette ze nog een extra pasje aan, die laatste versnelling. De staart kwam in zicht en ze strekte haar neus zo ver ze kon naar voren, en deed vervolgens een poging om haar staart te grijpen.
|
| |
| Onderwerp: Re: release me from your spell zo 27 jun 2021 - 18:58 | |
Raak! Cottonpaw grijnsde in de staart en zag een moordende blik van Mousepaw nog haar kant op komen, voordat de medicine cat apprentice vol onderuit ging in de modder. Een schaterlach kwam uit Cottonpaws bek en ze kwam slippend tot stilstand in de modder, waar ze zich nog meer bescheurde over Mousepaw. 'Dat krijg je ervan,' lachte ze onschuldig. 'Karma.' Cottonpaw kwam dichterbij en verlaagde haar kopje zodat ze op Mousepaw haar niveau was en ze lachte nog meer toen ze van dichtbij zag hoe ze eruit zag. Het was allemaal goedmoedig, dat niet, maar ze moest eerst haar even uitlachen. Dat hoorde erbij. 'Gaat het?' vroeg ze uiteindelijk, toen ze weer wat bij was gekomen.
|
| |
| Onderwerp: Re: release me from your spell do 15 jul 2021 - 23:37 | |
Cottonpaw moest echt haar best doen om niet nog weer harder te gaan lachen, helemaal niet toen ze de boze blik op Mousepaw haar gezicht zag. Ah kom op, het was wel grappig, toch? Misschien nu nog even niet, maar ze zou het zo wel inzien. Cottonpaws schouders schokten nog wat heen en weer, maar er kwam geen geluid van gelach meer uit haar bekje. Mousepaw miauwde nukkig dat het wel ging, waarna ze met smerige poten haar gezicht schoon probeerde te maken. ‘Hier, laat me je helpen,’ miauwde Cottonpaw uiteindelijk, waarna ze de rug van haar poot voorzichtig langs de ogen van de medicine cat apprentice haalde, waarbij ze zorgvuldig wat modder aan de kant veegde. Haar blauwe ogen stonden strak op de ander gericht, het puntje van haar tong stak uit haar mond. Dit was pure concentratie. En toen ze klaar was, keek ze met een glimlachje naar de jongere poes. ‘Beter?’
|
| | | | Onderwerp: Re: release me from your spell | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |