| 彡 [Warcat Corona Weerwolven] | |
|
☙Emma☙ 17101 Actief "Never gonna give you up, never gonna let you down"
| |
| Onderwerp: 彡 [Warcat Corona Weerwolven] ma 8 feb 2021 - 17:44 | |
|
Weerwolven WE'RE ALL PART OF A STORY, PART OF A TALE. Het is ochtend, en iedereen wordt wakker.. Iedereen, behalve... Let's be honest, waarschijnlijk 'iedereen behalve Emma', maar dat is oke. Want dat geeft me de tijd om hier een real time weerwolvenspel op te zetten waar een dag een dag is een een nacht een nacht. Maar Emma, wat is weerwolven?Weerwolven is de OG among us. Een spel waarin het fictieve dorp 'Wakkerdam' opgeschrikt wordt door weerwolven. De weerwolven, aangewezen door de verteller, vermoorden elke nacht een burger. De burgers, die onderling een burgemeester kiezen, bespreken elke dag wie zij verdenken van het zijn van een weerwolf. De ongelukkige die wordt uitgekozen, wordt geëxecuteerd. De burgers proberen alle weerwolven te executeren, de weerwolven proberen alle burgers op te eten. Onder de burgers zijn er nog meer mensen met special powers die kunnen helpen de weerwolven op te sporen. Oke klinkt leuk, wat moet ik doen?Als deelnemer krijg je te horen welk van de verschillende rollen je toebedeeld hebt gekregen. De rollen staan in dit topic maar komen ook in de aparte discordserver die hiervoor aangemaakt wordt. Dan kan het plotten beginnen. Concreet betekent dit: elke dag laten weten wie je uit het dorp stemt, en je eventuele speciale actie uitvoeren. Vragen kun je mij over berichten, maar er is ook een #vragen channel in de Discord. Aha, en waarom doen we dit?Twee redenen: 1: We deden het op de meet een tijd terug (eeuwig terug), en dat was hilarisch maar ik ging steeds dood in de eerste ronde dus ik wil een tweede kans. Tenzij ik verteller ben, dan heb ik alle macht, wat ook fun is. 2: Ik gun James een kans haar nickname terug te verdienen. Top! Hoe doe ik mee?Laat hieronder weten dat je meedoet, in de Discord gooi ik de link voor de discordserver dus join die dan ook vooral. Ergens woensdag/donderdag/vrijdag gaat de verteller rollen verdelen en kunnen we het spel starten. Stel voor die tijd ook vooral je vragen en als je verteller wil worden lemme know! Dit topic is om uit te vogelen wie mee wil doen aan het spel, zodat voor mij dan weer duidelijk is wie ik rollen moet geven. Mocht je mee willen doen als verteller lemme know want dat kan ook, en wordt zelfs enorm gewaardeerd! - Code:
-
[b]Ik doe mee![/b] [b]Naam:[/b] [b]Bekendste Character:[/b] [b]Ik wil verteller zijn:[/b] ja/nee
- De Rollen:
De rollen:
Weerwolven Gewone weerwolven - eten elke nacht een burger op. Babywolf - wordt pas na 3 nachten wolf, daarvoor hoort hij bij de burgers.
Burgers Ziener – kan elke nacht kiezen wiens rol hij wil zien. Jager – wanneer hij gedood wordt, mag hij een andere speler doden. De jager geeft elke nacht door wie hij meeneemt in zijn graf, mocht hij die nacht doodgaan. Cupido – mag twee geliefden aanwijzen. Daarna moeten deze geliefden samen zien te overleven: ze winnen als alleen zij nog over zijn en alle andere spelers dood zijn, ongeacht of ze burger of weerwolf zijn. Heks – mag elke nacht kiezen of ze degene die dood is redt, en of ze iemand anders wil doden. Beide taken mag ze maar 1x in het hele spel uitvoeren. Beschermengel - mag elke nacht iemand uitkiezen die hij beschermt. Deze persoon is zo beschermd tegen alle soorten aanvallen, dus van weerwolven, de heks of een andere rol. Pacifist - kan 1x in het spel de dagelijkse stemronde voorkomen, waardoor er niemand wordt geëxecuteerd. Vriend - De vriend mag elke nacht een andere speler uitkiezen om bij te logeren. Vanaf dat moment zullen acties die specifiek op hem zijn gericht geen effect op hem hebben omdat hij 'niet thuis' is. Maar: alle acties die op de gekozen speler uitgevoerd worden, hebben automatisch ook effect op de vriend. De vriend kan maar één keer bij elke speler logeren. Hij kan uiteraard ook kiezen om thuis te blijven. Burger - zonder bijzondere taak.
- De Uitleg:
Spelregels De eerste dag krijgen jullie je rol te horen en moeten jullie een burgemeester kiezen. Wie burgemeester wil zijn, stelt zich in de groepschannel verkiesbaar (hoe leuker het bericht, hoe meer stemmen natuurlijk . Iedereen brengt zijn stem met een pb’tje uit. Deze stemmen worden openbaar gemaakt. De burgemeesters stem telt bij de dagelijkse executie voor 2. De executie gaat de eerste dag niet door. (want de weerwolven zijn nog niet aan het moorden geslagen) Elke dag moet iedereen per privébericht zeggen op wie hij stemt voor de executie. Ook deze stemmen worden openbaar gemaakt en zo wordt er iemand uit het spel gegooid. Elke dag moet iedereen doorgeven hoe hij zijn rol gaat gebruiken, dus zijn nachtactie. De burgers doen dit met een privébericht, de weerwolven doen dat in hun discordgroep. Als je een rol hebt waarbij je info van anderen nodig hebt, zal dat zo snel mogelijk doorgegeven worden. Elke ochtend wordt duidelijk wie er de nacht niet heeft overleefd. Privégesprekken zijn toegestaan! Je kan dus bondjes sluiten of iemand ondervragen o.i.d. Daarvoor gelden wel de volgende regels: - Berichten doorsturen (van verteller of van een medespeler) is NIET toegestaan. - Screenshots maken en die doorsturen is NIET toegestaan. Je zult info van de verteller of van anderen dus zelf moeten verwoorden. Wanneer je uit het spel bent, mag je in de appgroep blijven, maar je mag geen berichten meer versturen, niet in de groepsapp en niet privé (tenminste, niet over het spel). Je mag natuurlijk wel met mede-doden praten. Het spel is afgelopen wanneer de weerwolven alle burgers hebben opgegeten of wanneer alle weerwolven zijn uitgeschakeld. De geliefden winnen wanneer zij met z’n tweeën overblijven.
Laatst aangepast door Tallshadow op ma 8 feb 2021 - 17:59; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| |
Mari 5162 Afwezig Finally Home.
| |
| Onderwerp: Re: 彡 [Warcat Corona Weerwolven] ma 8 feb 2021 - 17:48 | |
| Ik doe mee! Naam: Marieke Bekendste Character: Slate Ik wil verteller zijn: liever niet ^^ |
|
| |
Juno 11 Actief je moeder <3
| |
| Onderwerp: Re: 彡 [Warcat Corona Weerwolven] ma 8 feb 2021 - 17:49 | |
| Ik doe mee! Naam:Junoo Bekendste Character:Lightningmoon Ik wil verteller zijn:nee |
|
| |
m 925 Actief You'll be dead!
| CAT'S PROFILEAge: 64 moonsGender: Tomcat ♂Rank: General of the Armies |
| Onderwerp: Re: 彡 [Warcat Corona Weerwolven] ma 8 feb 2021 - 17:49 | |
| Ik doe mee! Naam: Mark Bekendste Character: Orchis Ik wil verteller zijn: this would be my first time playing so let's not ;;
|
|
| |
Bunny 130 Actief
| |
| Onderwerp: Re: 彡 [Warcat Corona Weerwolven] ma 8 feb 2021 - 17:54 | |
| Ik doe mee! Naam: Bunny Bekendste Character: Amberstorm enzo Ik wil verteller zijn: sure : D
|
|
| |
Sean 266 Actief two to the one to the one to the three
| |
| Onderwerp: Re: 彡 [Warcat Corona Weerwolven] ma 8 feb 2021 - 17:55 | |
| Ik doe mee! Naam: Sean/Bob Bekendste Character: Burnetbliss/Outrage/idk anymore tbh Ik wil verteller zijn: Preferably not <3
|
|
| |
✮ Michelle ✮ 289 Actief I am not ruined. I am ruination.
| CAT'S PROFILEAge: ✮ 17 moons ✮Gender: She-cat ♀Rank: Young-Warrior |
| Onderwerp: Re: 彡 [Warcat Corona Weerwolven] ma 8 feb 2021 - 18:01 | |
| Ik doe mee! Naam: Je weet wel Bekendste Character: je weet wel Ik wil verteller zijn: nee |
|
| |
Babs 2811 Actief
| |
| Onderwerp: Re: 彡 [Warcat Corona Weerwolven] ma 8 feb 2021 - 18:02 | |
| Ik doe mee! Naam: Babs Bekendste Character: Pepperpaw Ik wil verteller zijn: ja |
|
| |
Butter 874 Actief
| |
| Onderwerp: Re: 彡 [Warcat Corona Weerwolven] ma 8 feb 2021 - 18:05 | |
| Ik doe mee! Naam: Butter Bekendste Character: Oceanstar, Flutterpaw en nog wat lmfao Ik wil verteller zijn: maakt.mij niet uit |
|
| |
Cynthia 3768 Actief
| CAT'S PROFILEAge: Dead (120 moons)Gender: Tomcat ♂Rank: Ancient leader |
| Onderwerp: Re: 彡 [Warcat Corona Weerwolven] ma 8 feb 2021 - 18:08 | |
| Ik doe mee! Naam: Cynthia Bekendste Character: Acornstar Ik wil verteller zijn: als het nodig is^^ |
|
| |
It's a nouk 4981 Actief It's just another war
Just another family torn
Just a step from the edge
Just another day in the world we live
677 IC
| CAT'S PROFILEAge: I'm burning 60 moons in hellGender: Tomcat ♂Rank: |
| Onderwerp: Re: 彡 [Warcat Corona Weerwolven] ma 8 feb 2021 - 18:30 | |
| Ik doe mee! Naam: Anouk Bekendste Character: Rousebell Ik wil verteller zijn: Pass |
|
| |
Jamie 4524 Actief "Once more into the fray, into the last good fight I'll ever know.
Live and die on this day, live and die on this day"
| |
| Onderwerp: Re: 彡 [Warcat Corona Weerwolven] ma 8 feb 2021 - 18:57 | |
| Ik ga mijn rol terugverdienen! Naam: James Bekendste Character: Acefray/Fireteller Ik wil verteller zijn: nah |
|
| |
Eline 883 Actief B*tch don't kill my vibe
| |
| Onderwerp: Re: 彡 [Warcat Corona Weerwolven] ma 8 feb 2021 - 19:52 | |
| Ik doe mee! Naam: Eline Bekendste Character: Hermitpaw Ik wil verteller zijn: Nope ^^ |
|
| |
Sofie 149 Actief
| |
| Onderwerp: Re: 彡 [Warcat Corona Weerwolven] ma 8 feb 2021 - 19:57 | |
| Ik doe mee! Naam: Sofie Bekendste Character: Eaglepaw Ik wil verteller zijn: Nee |
|
| |
Floriske 598 Actief Koester het licht
en het zal de schaduwen verjagen
| |
| Onderwerp: Re: 彡 [Warcat Corona Weerwolven] di 9 feb 2021 - 10:10 | |
| Ik doe mee! Naam: Floriske Bekendste Character: Day Ik wil verteller zijn: nee |
|
| |
Thomas 185 Actief
| |
| Onderwerp: Re: 彡 [Warcat Corona Weerwolven] di 9 feb 2021 - 11:38 | |
| Ik doe mee! Naam: Thomas Bekendste Character: Saffronpaw Ik wil verteller zijn: nee |
|
| |
☙Emma☙ 17101 Actief "Never gonna give you up, never gonna let you down"
| |
| Onderwerp: Re: 彡 [Warcat Corona Weerwolven] di 9 feb 2021 - 22:23 | |
| Meld je vooral nog snel aan, dan kunnen we snel beginnen!
|
|
| |
Kiki 1666 Actief
| |
| Onderwerp: Re: 彡 [Warcat Corona Weerwolven] di 9 feb 2021 - 23:03 | |
| Ik doe mee! Naam: Kiki Bekendste Character: Mistgaze Ik wil verteller zijn: ja
|
|
| |
Ema 518 Actief There are millions of things
that can make you smile
don't let the little bad things
get you down once in that while
| |
| Onderwerp: Re: 彡 [Warcat Corona Weerwolven] wo 10 feb 2021 - 8:15 | |
| Ik doe mee! Naam: Ema Bekendste Character: Shine • Ik wil verteller zijn: Liever niet, tenzij je er echt eentje nodig hebt x3 |
|
| |
Lianne 325 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: 彡 [Warcat Corona Weerwolven] wo 10 feb 2021 - 14:16 | |
| Ik doe mee! Naam: Lianne Bekendste Character: Nettleroot Ik wil verteller zijn: Nay |
|
| |
| Onderwerp: Re: 彡 [Warcat Corona Weerwolven] | |
| |
|
| |
|